Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapci házeli z mostu kameny na auta a trefili se. Čeká je soud pro mládež

Dvojice školáků si chtěla zkusit, co se stane autu, které jede po dálnici, když se na něj hodí kámen z mostu. U obce Dobrá na Frýdecko-Místecku vyšli na dálniční nadjezd a snažili se zasáhnout kameny projíždějící vozidla. Osmadvacetiletého řidiče citroënu tak překvapila rána do čelního skla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sasena

Jen tak na ně

Konečně jednou byl takovýto  článek zakončen jinak než "vzhledem k nízkému věku nebudou pachatelé nijak potrestáni...a rodiče ať platí, třeba potom dokážou dítěti vysvětlit, že některé věci se opravdu nedělají 

0/0
10.3.2009 13:52

jmen0.prijmeni

zaráží mě názory diskutujících

Ano, kluci provedli kravinu, za kterou by měli být potrestáni. Je jim deset let! V tom věku ještě nejsou schopni plně domyslet následky svého jednání. Co mě ale zaráží jsou názory většiny diskutujících na tomto fóru. Předpokládám, že tady diskutují už trošku vyspělejší lidé s vlastním názorem (tj. od puberty výš). Tito lidé by už měli domýšlet důsledky jednotlivých činů a snad je jim jasné, že soud dokáže člověku zničit život. Kdo z toho bude mít prospěch, když tito kluci budou vstupovat do normálního života ze záznamem v trestním rejstříku? Ikdyby se mladistvým žádný záznam nikam nedělal, tak minimálně příbuzní a známí o tom budou vědět. A víte jak hnusní a škodolibí umí češi být. Nadosmrti se na ty kluky budou dívat skrz prsty kvůli nějaké kravině. Pokud chcete soudit děti, tak si zajeďte do USA. Já jsem tam několik let žil a stačilo mi. V některých státech, když se malé détě vyčurá na chodníku, tak bude mít nadosmrti záznam, že je sexuální deviant.

0/0
10.3.2009 8:50

jmen0.prijmeni

Re: zaráží mě názory diskutujících

A to vše jen kvůli porotě, kde zasedali lidé se stejnými názory jako diskutující v tomto fóru. Nedávno tady na iDnesu vyšel článek o tom, jak učitelka v mateřské školce zavolala policii na pětiletého žáčka, který jí sáhl na prso! Co to jako má znamenat? Kam to náš svět spěje? Pokud se chcete soudit s kde kým, tak se odstěhujte do USA. Já chci žít ve státě, kde moje děti mají právo vyrůstat bezestrachu, že za každou ukradenou hrušku jim bude hrozit trest smrti. Já jsem zodpovědný za své děti. Já zaplatím za škodu kterou způsobily. Ale nechci, aby v 10-ti letech běhaly po soudech. Ony ne, já si tam klidně zajdu. Je to pouze a jenom moje zodpovědnost, že jsem je neuhlídal a že udělaly co udělaly. A stěma otřepanýma frázema, že ti kluci rostou pro kriminál jděte doháje.

0/0
10.3.2009 8:59

Hanyz01

Re: zaráží mě názory diskutujících

To by mě zajímalo, co byste dělal, kdyby díky tomu došlo k nehodě se smrtelnými následky - což se klidně mohlo stát. Zažil jsem ránu sněhovou koulí z nadchodu do čelního skla a i když sklo poškozeno nebylo, klidně se mohlo stát, že by to člověk z leknutí strhnul, nebo prudce zabrzdil a dostal smyk. Naštěstí jsem tenkrát jel jen padesátkou. Soud pro mladistvé je v tomhle případě na místě, stejně jako omluva těch harantů a jejich rodičů poškozenému a nahrazení škody (včetně škod nepřímých) - třeba se jim pak rodiče začnou víc věnovat.

A dávat dohromady hrušky s jabkama (vaše údajné zážitky z USA - mimochodem myslím, že pěkně lžete...).   

0/0
10.3.2009 9:03

captain cook

mne zas zarazi tve naivni, omluvacke nazory

kdyby ses namisto kecani nerelevantnosti o USA soustredil na Cesko! Proc pises o curani mrnat na chodnik nebo sahnuti na prsa, ktere nemaji zadnou souvislost? Proc si radsi nevsimas uvedenych pripadu, kde hazeni sutru zpusobilo invaliditu nebo i smrt? Curani tohle nikomu neudela!

Kdyby kluci hodili par kusu sterku, zasahli auto, polekali se a utekli domu, povazoval bych omluvu, zaplaceni skody a domluvu od policie za dostatecnou.

Tihle pataci ale nejsou nejaka polekana mrnata. V tomhle pripade uz videli dusledky sveho cinu. Vedeli, ze zasahli auto a udelali skodu, ze je ridic pronasledoval - a presto se vratili delat uplne to same, kdyz si mysleli, ze je vzduch cisty. To neni nejaka hloupa klukovina, ale promyslena lumparna schopna zranit nebo zabit.

Soud je v pripade takoveho OPAKOVANEHO chovani ohrozujiciho zdravi a zivoty, nejen majetek, naprosto spravnym krokem. Rodice by meli klukum take naparit domaci prace, aby si uvedomili, ze na zaplaceni skody se musi vydelavat praci.

0/0
10.3.2009 10:00

sasena

Re: zaráží mě názory diskutujících

Děti dnes mají pocit nedotknutelnosti a je bohužel dost rodičů, kteří je v tom podporují. Nebudou mít záznam na celý život, ale možná že pocit stát před soudem už si nebudou chtět nikdy zopakovat. Na druhou stranu tyhle soudy jsou skoro na nic, protože jen zatěžují státní rozpočet, každé z dětí musí mít ze zákona svého obhájce, tresty opravdu nepadnou žádné...ale snad aspoň v některých případech to bude mít výchovný efekt. Nedávno jsem jela busem, na který hodily dětičky sněhovou kouli. Reakce řidiče - musel se leknout, koule mu dopadla na sklo před obličej -mohla stát někoho život, šlápnul na brzdu a kdyby za námi někdo jel, měl by asi velký problém ubrzdit. Kdo nezažil, těžko si to představí.

0/0
10.3.2009 14:00

salinka

co s tím?

Tak přesně tohle se mi stalo taky akorát na normální silnici meti barákama. Malý cikáňata si krátili dlouhou chvíli házením kamenů na auta. A já měla tu smůlu a chytla to. Než jsem vyskočila z auta, byli ty tam. Pohrozila jsem jim policií a ještě se mi vysmáli, že se prý na ni těší, ať ji zavolám. Parchanti, jak na ně?

0/0
10.3.2009 8:40

jannnovak

Zabít a mrtvoly spálit za městem.

:-)R^

0/0
10.3.2009 8:12

Ladulka

Soud v deseti letech?

No to snad ani nemuze byt pravda.Hosi udelali naprostou blbost to ano,ale hnat je k soudu se me zda uz prehnany.Resila bych to pres skolu.Snizit jim znamku z chovani by jim zarucene stacilo.Skodu,ze nahradi rodice je samozrejmost.:-/

0/0
9.3.2009 22:37

captain cook

Re: Soud v deseti letech?

resit to pres skolu???8-o Ona s tim mela neco spolecneho? Hazeli sutry na skolnim vylete? Ty si vazne myslis, ze dvojka z chovani na jednom zapomenutem vysvedceni ze tretiho ctvrtleti 5. tridy by mela nejaky dlouhodobe vychovny ucel? Moc ti to nemysli!

Mne nejvic zarazi, ze klukum bylo jasne, ze auto poskodili a ridice postrasili. Vedeli moc dobre, ze udelali co nemeli a utekli, aby je nenasel. Prestali s tim? Ne! Kdyz mysleli, ze je vzduch cisty, sli pokracovat.

Tihle parchanti dobre vedeli, co delaji. Nahrada skody placena rodici- jasne. Soud mladeze? Vzhledem k tomu, ze sli znova hazet sutry, prestoze vedeli co se uz jednou stalo - rozhodne! Je treba ty male parchanty dostatecne postrasit, aby je neco takoveho uz nenapadlo. Priste by nekdo mohl byt zabit. Starostlivi rodice by synum jeste nandali domaci prace, aby si kluci uvedomili, ze na zaplaceni nahrady se musi vydelat.

0/0
10.3.2009 4:03

ferof

Re: Soud v deseti letech?

Co je blbost? oni si zahrávají s lidským životem a za to je potřeba je potrestat, aby jsi uvědomili co mohli způsobit. je to naprosto v pořádku. To že ve škole dostanou trojec z mravu je proti jejich přestupku naprosto směšné. jen tak dál a konečně si ti mladí uvědomí že když neco provedou bude za to trest!!!!

0/0
10.3.2009 6:59

kulisek

Klukoviny

Jako malí kluci, jsme si chodili hrát do údolíčka, kde vedla železniční trať. Trať vedla do kopce a nákladní vlaky tehdy parní lokomotivy, měli co dělat, aby to vyjely. Nejdříve jsme dávali na koleje desetníky, potom jsme přešli na poplašné patrony. Ale pořád to nebylo ono. Přinesli jsme si nějaké mastné svinstvo, snad olej, nebo tekuté mýdlo a zábava byla na světě. Ani jedna nákladní souprava nevyjela. Musela vždy couvat a opět se rozjet. Vždy jsme slezli dolů, namazali dostatečně koleje a rychle nahoru, aby nás nikdo neviděl.Jednou jsme také velmi kvalitně koleje namazali a vyčkávali nešťastného fíru. Místo vlaku, přijela drezína a zastavila za zatáčkou. Ty dva chlapi, co šli po cestě jsme viděli, ale nenapadlo nás, že jdou po nás. Lidi, ti nám tak nařezali, nakopali nás a polili naším mazadlem. Snad týden jsme všichni kulhali a na dálku smrděli. Koleje jsme už nikdy nenamazali.

0/0
9.3.2009 21:43

jmen0.prijmeni

Re: Klukoviny

No řeknu vám, že máte odvahu psát podobné horory tady do diskuse. Tady vás všichni osoudí jako největšího grázla co kdy chodil pod sluncem a že jste měl být nadosmrti zavřený a vaše rodina zostuzena až do páteho kolene. No styďte se.

Teď vážně, je to moc hezká historka. Všichni jsme kdysi bývali kluci. Někdo házal kamínky po autech, někdo kradl hrušky, někdo mažal koleje, někdo stříkal barvou po barácích, ale nakonec z nás vyrostli dospělí a rozumní lidé.

0/0
9.3.2009 22:39

captain cook

Re: Klukoviny

opravdu vyrostli??? 8-oA rika to kdo, ty sam o sobe?;-D

0/0
10.3.2009 3:33

pinguone

Re: Klukoviny

zapominas na jedno,ze kdyz dneska serezes cizi kluky,tak mas na krku soud sam..takze milej zlatej i ja jsem pro to ty hosiky pekne vystrasit a cele to publikovat.. uz proto,ze jsem videl fotky z jednoho pripadu,ktery skoncil smrti matky od dvou malych deti...

0/0
10.3.2009 9:13

Radek1979

Re: Klukoviny

mi měli zásobu hodinek, takovej náramek co bejval dřív u kolejí a v případě nouze se navlíknul na koleje, když přez to vlak přejel tak to udělalo řachu a fíra vědl že je někde problém a má zastavit. :-) No teď se za to fackuju, byla to pěkná sviňárna.

0/0
10.3.2009 7:40

icmek

škoda

že to nebyla řidička, která "se lekla a strhla volant" (jak u nich bejvá zvykem...) a nenarvala to do svodidel, nebo do pole... pak by možná parchanti viděli, co mohli způsobit.

0/0
9.3.2009 14:44

VYZVA_STOP

STOP TERORU CENZORU !

VAZENI POKUD VAM DOSLA TRPELIVOST S PRAKTIKAMA CENZORU NA IDNES, KDY SE MAZOU UZ NEJEN PRISPEVKY VULGARNI NEBO RASISTICKE ALE I TY KTERE SE NESHODUJI S NAZORY P. BANGY NEBO p.DVORAKA PRIPOJTE SE K TETO AKCI. NA TYTO DVA PANY PLATI JEN A POUZE TLAK JEJICH ZAMESTNAVATELE A NA NEJ ZASE TLAK MAJITELU iDNES. JEDINOU RELEVANTNI FORMOU NATLAKU JE HROZBA ZTRATY INZERENTU, KE KTEREMU DOJDE S VYRAZNYM SNIZENIM NAVSTEVNOSTI iDNES. PRIPOJTE SE K PROTESTU TIM, ZE VE DNECH 16.3.2009 a 17.3.2009 NENAVSTIVITE ZADNY ZE SERVRU iDNES. NEJEDNA SE JEN O VYNECHANI DISKUZI,ALE O TO ABYSTE VUBEC NEVSTOUPILI NA STRANKY iDNES. JELIKOZ iDNES SE BUDE BRANIT MAZANIM TETO VYZVY A BLOKOVANIM MEHO NICKU, SIRTE JI PROSIM DAL I VY. CIM VIC NAS BUDE TIM LEPE. V JEDNOTE JE SILA !!!!

0/0
9.3.2009 14:22

narami

Re: STOP TERORU CENZORU !

Jdu do toho take,vem cert nick,vaza Banga je uz multikulturne posedlej dablem!!!;-€

0/0
9.3.2009 16:24

jmen0.prijmeni

Re: STOP TERORU CENZORU !

Mě cenzura nevadí. Alespoň se z tohoto serveru nestane žumpa jako na Novinkach.cz.Ale hodněkrát jsem si říkal, že do diskusí na iDnes už chodit nebudu, že na pubertální výlevy nejsem zvědavý. Naštěstí to tak hrozné není.  Nikdy mi nikdo žádný příspěvek nesmazal.  A dost pochybuju, že nějaké výrazné procento lidí bude iDnes sabotovat. Co by dělali celý den v práci?

0/0
9.3.2009 17:00

sageorg

No,............

kdysi se mi něco podobného přihodilo ve Farinově zatáčce.Z lesa mi přistál šutr na čelním skle.Periferně jsem zahlídl pohyb mezi stromy.Zastavil a pustil se do pronásledování.Po menší honičce jsem doběhl dva 12-ti letý ubrečený srágory.Věřím,že už je nikdy nic podobně debilního nenapadlo.

0/0
9.3.2009 14:06

inzinierbula

Řezali je málo, jak se zdálo,

kam to vede se ptám...

0/0
9.3.2009 13:51

Caretaker

Už známe nick cenzora

Velká hlava - rádce a filozof.

Zeptal jsem se ho, zda mu jeho příspěvek přišel ftipnej a šup, hned ho smazal. Myslím že Paul Pott s jeho cenzurou byl proti iDNESu břídil provinčního významu.

0/0
9.3.2009 13:42

Pilat

klukovina to je, ale kdyby te sutr byl vetsi?

8-o

0/0
9.3.2009 13:35

doktor_bota_2

Re: klukovina to je, ale kdyby te sutr byl vetsi?

Na to, aby ses lekl, stačí i malý.

0/0
9.3.2009 13:41

jmen0.prijmeni

neodsuzoval bych je

Je to obyčejná klukovina. Sice hodně blbá, ale jen klukovina. Když jsem byl malý, taky jsem s kamarádama házel z mostu jablka. Házeli jsme je na cestu a hrozně se bavili tím, jak je auta drtila. Od nápadu házet to přímo po autech a zdrhnout nám zabránil jen strach z trestu doma, kdyby se to provalilo. Tehdy nám vůbec nedocházelo, co tím můžeme způsobit. A vyrostl ze mě relativně slušný člověk. Moji rodiče byli a jsou slušní, dobře se starali o své děti a nedokážu si představit, že by je někdo hnal k soudu a posílal k nim sociálku apod. za takovou blbost.

Zaplatit škodu to ano, ale hnát kluky před nějaký soud? To snad nemyslí vážně.

0/0
9.3.2009 12:35

Petr1

Re: neodsuzoval bych je

R^

0/0
9.3.2009 12:37

lipowski

Re: neodsuzoval bych je

ano, je to blbost - klukovina, ale na druhej strane ten clovek mohol mat nehodu tym ze by nezvladol riadenie. ani ja som nebol svatec, ale mensia kontrola zo socialky nie je na skodu R^

0/0
9.3.2009 12:50

tripik

Re: neodsuzoval bych je

ja s tim soudem souhlasim.....zadny ustav...ale ten soud je dostatecne postrasi......plus samozrejme zaplatit skodu.

0/0
9.3.2009 13:12

huh

Re: neodsuzoval bych je

Souhlas, soud je přehnaný. Děti nemají soudnost. Tohle je na rodičích, jestli výprask nebo domluva, i místní policajt by mohl "domluvit".

0/0
9.3.2009 13:18

bubak.velkej

Re: neodsuzoval bych je

Já s tím soudem souhlasím, myslím si, že tito lumpové patří do pasťáku, beztak to byli nepřispůsobiví, tam aspon budou pod dohledem..

Klukovina jak vy píšete je možná tak rozbití okna mičudou, či výkladu s reklamou, ale tohle je už obecné ohrožení a v tom je sakra velký rozdíl...!!!

0/0
9.3.2009 13:26

doktor_bota_2

Re: neodsuzoval bych je

Já s tím soudem naprosto souhlasím, prostě nechť někdo nezaujatě posoudí, zda šlo o klukovinu, nebo o výsledek špatné výchovy. Je mi jasné, že ti dva pitomci těžko mohli odhadout veškeré možné důsledky, ale určitě věděli, že kamení auto na 100% poškodí.

0/0
9.3.2009 13:37

Gaelen

Re: neodsuzoval bych je

basa tvrdi charakter.

0/0
9.3.2009 16:28

Jajinka22

Re: neodsuzoval bych je

No tak, že z tebe vyrostl slušný člověk to je tvůj názor. Ale v hlavě toho asi moc nemáš. Víš v tom autě seděl můj švagr a kdyby se mu něco stalo, jako že k tomu nebylo daleko, tak by to byla obrovská tragedie. Opravdu klukovina, chápu, že člověk tvého uvažování asi nedomýšlí následky, ale nevadí i tací mají mezi námi bohužel místo. No a jinak pozdravuj rodiče

0/0
9.3.2009 17:17

jmen0.prijmeni

Re: neodsuzoval bych je

Psal jsem, že jsem relativně slušný člověk. Mám v sobě ale dost slušnosti na to, abych cizím lidem na diskusi netykal. Moc jsem nepochopil poznámku, že neměl moc daleko k tomu, aby se stala tragedie. Od kolemjedoucích kamionů odlétávají pořád nějaké předměty a likvidují čelní skla. To chcete říct, že jel takovým způsobem, aby ho kamínek rozhodil natolik, že by měl problém bezpečně zastavit? Takovým se snad řidičáky nedávají a eliminace podobných "řidičů" není tragedie. Jak jste správně napsala: ale nevadí i tací mají mezi námi místo.

Přestože vás nejspíš mí rodiče znát nebudou, vaše srdečné pozdravení vyřídím. :-)Vaše rodiče ale nepozdravuji. Jsou mi zcela u prd... chci říct ukradení.

0/0
9.3.2009 18:09

captain cook

Re: neodsuzoval bych je

uspech s malymi kaminky, nechyceni a nepotrestani tech pitomcu vede behem casu k horsimu protoze male kaminky za cas jako zabava omrzi.

 Znam dva pripady, kdy kluci hazeli sutry z mostu na auta. V jednom to zpusobilo permanentni mozkove zraneni a invaliditu pasazera, v druhem smrt ridice a zraneni spolucestujicich kdyz auto sjelo ze silnice.

 Tohle se musi durazne zarazit hned v zacatku, cim drive tim lepe a nedavat tomu omluvu "jenom klukoviny"Rv. Kazdy starostlivy a inteligentni rodic to chape. Jenom ale neni zaruceno, ze kazdy rodic je dostatecne starostlivy a inteligentni a ze vi, co jeho deti delaji ve volnem case.

 Podle meho vzit kluky k soudu pro mladez a nahrada skody je naprosto spravny krok. Doufam, ze to nalezite postrasi vsechny zucastnene -kluky, aby priste premysleli jestli jejich hra nekomu neublizuje a rodice, aby si vic vsimali cim se deti zabavuji.

0/0
10.3.2009 3:46

captain cook

Re: neodsuzoval bych je

dodavam, ze duvodem proc to ma jit k soudu mladeze je pro mne skutecnost, ze kluci moc dobre vedeli ze udelali co nemeli a presto kdyz jim za chvili otrnulo a mysleli si, ze je vzduch zase cisty, sli to opakovat! Tohle nebyla "klukovina", ze jednou hodili sutry, nahodou to baclo do prvniho auta, oni se lekli a utekli domu. Tohle byla umyslne opakovana "zabava" v niz minili pokracovat, prestoze videli nasledky.

 Jak uz jsem napsal nahode, starostlivi rodice by jim jeste nalozili celou radu ruznych praci, aby si kluci uvedomili, ze kdyz se musi platit skoda, nekdo na to zaplaceni musi vydelat.

0/0
10.3.2009 4:11

Já, Claudius

Je mi líto

ale házení kamení na jedoucí auta by se mělo kvalifikovat jako pokus o vraždu. A pořád mi nějak uniká trestní odpovědnost - za dítě snad odpovídá rodič, tak ať si to odsedí.

0/0
9.3.2009 12:14

Pan Navratil

Re: Je mi líto

a) pokud prokážete úmysl usmrtit tak to může být vražda

b) ano, to vám uniká

0/0
9.3.2009 12:23

u.boat

Naštěstí to byl jen štěrk

v německu nějaký hovado napadlo použít půl cihly. Tam to skončilo smrťákem.

Jinak chlap měl postřeh - zaregistrovat odkud to přišlo a ještě odchytit viníka, to se nepodaří každej den...

0/0
9.3.2009 11:37

eltodos

Re: Naštěstí to byl jen štěrk

R^

0/0
9.3.2009 12:41

captain cook

Re: Naštěstí to byl jen štěrk

naprosty souhlasR^

0/0
10.3.2009 7:07

12345hanka

A další "chlapci",

které tenhle způsob zábavy ještě nenapadl, se teď jistě přidají.

0/0
9.3.2009 11:35

petyo

To se mi stalo už dvakrát...

...naštěstí nikdy ne na dálnici a nikdy jsem to nekoupil do skla.

0/0
9.3.2009 11:33

tojsemalectverak

20 tisíc to je k smíchu

ještě bych těm rodičům navalil flastr alespoň 50 a udělal z toho precedens,te´d se relativně nic nestalo ale co kdyby se řidič lekl a vletěl do protisměru(tady to nejde tuším je to čtyřproud) ale viděl jsem podobný hovada i na okrskách a nejde potom jen o to sklo a karosérii ale můžete někoho zabít,,,nebo naopak

0/0
9.3.2009 11:27

Gaelen

Re: 20 tisíc to je k smíchu

Deti serezat do krve a rodicum naparit pokutu. Me takhle chytnul rapl jednou a rikam ti, kluci dostali takovou nakladacku ze uz v  zivote podobnou pitomost delat nebudou.

0/0
9.3.2009 11:34

tojsemalectverak

Re: 20 tisíc to je k smíchu

to je právě to já je seřežu a Stehlíková mě vysvětlí že jsem rasista a násilník a půjdu hačnout,,,nikoliv ty šmejdy pochytám,vyfotím a zavolám poldy,,,řešení který platilo před dvaceti roky by se mohlo obrátit proti tobě

0/0
9.3.2009 11:37

gagaryn

***

Vidíte už je to tady. Rok 2006 už byl dávno a děti si nemají kde hrát.

0/0
9.3.2009 11:17

Gaelen

Todle se mi stalo jednou.

jedu si takhle v zime v aute a najednou mi na prednim skle pristane snehova koukle, vidi houby, nasledoval smyk a nastesti bezpecne zastaveni u krajnice. Okamzite jsem vybehl ven a o par metru vedle se rechta hloucek pubertaku. Na vetu kdo tu kouli hodil klasicka odpoved ze nikdo. Serezal jsem je vsechny. A bylo mi uplne jedno ze to jsou vylizani pubertaci. On pekne zlomenej nos a vyrazenej zub odnauci nejlepe.

0/0
9.3.2009 11:13

Kocourkov-hadr

Re: Todle se mi stalo jednou.

Velmi dobre.R^

0/0
9.3.2009 12:52





Najdete na iDNES.cz