Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé by nově mohli žádat jen část balení léku. A jen tu taky platit

Až dvě třetiny ceny léku by už letos mohli ušetřit pacienti v lékárnách. Záleží na tom, kolik tabletek spotřebují. Ministerstvo zdravotnictví připravuje novinku – lidé by si nemuseli kupovat celá balení léku, jejichž zbytky jim pak zůstávají doma zbůhdarma ležet, ale jen tolik platíček neboli blistrů, kolik potřebují na léčbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petrph

A co na to výrobci léčiv?

Nemohu si pomoci, ale pokud tyhle šetřící zákony budou schváleny, tak být výrobcem léčiv, okamžitě přestanu svoje léky do ČR dodávat. Každý, (a výrobce léků zvlášť) si dovede představit kolik času a prostředků stojí vývoj nového léku. A především, kolik z toho stojí testování léku - určení jeho vedlejších účinků. Když už se lék dostane do prodeje, přísné zákony přesně stanoví, jak musí vypadat balení léku, které údaje zde musí být uvedeny, že vevnitř musí být příbalový leták kde jsou uvedeny konkrétní informace, kdo a v jakých dávkováních je má brát, upozornění kdo je brát nemá a a nesmí, upozornění na vedlejší účinky a reakce......

A po zavedení těhle zákonů tohle všechno padne, pacient dostane od lékárníka nasypaných pár odpočítaných pilulek v pytlíku, a k tomu - ústně 3x denně . No a jestli výrobce léku potěší, že místo jím vyráběného léku lékarník vydá pacientovi nějaký jiný, který je levnější..., to jsem taky zvědav....

0/0
9.3.2009 9:03

--Judith--

Jak to, že výrobce neví

že žena potřebuje daný lék pouze týden před porodem, a vnucuje jí několikanásobně předimenzované balení? Plýtvání začíná tudíž už u něj. Po něm plýtvají lékaři při preskribci a nakonec pacienti.

0/0
8.3.2009 18:24

martinova

Re: Jak to, že výrobce neví

Neexistuje lék,který by žena musela brát jen týden před porodem . Buď ho pak může v pohodě dobrat (např.železo,které by dostala kvůli krevním ztrátám,se ženám hodí kdykoli, protože až nebude rodit,bude menstruovat) , nebo je to úplná zbytečnost (mnoho žen porodí předčasně a žádný problém, že onen lék nedostaly) nebo je to lék podaný až v prorodnici,třeba hormon, a tam ho upotřebí pro jinou pacientku. Blbější příklad plýtvání si nemohli na MZ vymyslet).

0/0
9.3.2009 15:53

Azarael

léky podle účinně látky?

větší hovadinu jsem v životě neslyšel, léky se neliší v účinných látkách, ale i ve vehykulech, solvenci, formách, přídavných látkách atd, účinná látka je jen jeden z mnoha aspektů, lékárník je možná odborník na léčiva, ale ne na léčbu, neví co pacient potřebuje, příklad - amoxicilin, dva léky, amoklen a duomox, jeden je rozpustný ve vodě, proto jej mohou užívat i pacienti s obtížným polikáním, amoxiklav, je amoxicilin s rozšířeným spektrem atd, lékárník ví kuloví co pacient potřebuje na jakou nemoc atd, tohle je asi největší hovadina jakou svět kdy viděl. Poplatky u lékaře jsou proti týhle hovadině absolutně geniální a smysluplné:-©:-©:-©

0/0
7.3.2009 14:57

987a9

A co takhle se naucit pravopis, Einsteine .

0/0
7.3.2009 20:00

(@)

Znovu se ptám: To je takový problém, balit v menším???

A s argumentama, jak je to drahé, jděte vážení diskutující k šípku. Koukněte, kolik stojí Paralen! Nikdy mi nebylo jasné, proč musí být v krabičce. No, ale je. Takže náklady na balení = 2, max. 3 Kč? :-)

0/0
7.3.2009 14:21

Azarael

Re: Znovu se ptám: To je takový problém, balit v menším???

menší balení jsou nevýhodná pro farmaceutické firmy, myslím že vláda by se měla zaměřit na ně, příklad - přípravek používaný pro RTG vyšetření slinné žlázy bylo dříve v 5ml lahvičkách což bohatě stačí pro jednoho pacienta možná i pro dva, pokud byli menší konstituce, v současné době se ovšem tento přípravek vyrábí pouze jako 10ml roztok, proč? protože se tato lahvička může použít po otevření jen na jednoho pacienta maximálně na dva současně (což se však při frekvenci tohoto vyšetření stává jen zřídka), nelze jej podle zákona uskaldnit na později, tudíž je jedno vyšetření pro farmaceutickou firmu podstatně výhodnější než dříve, nejde o doktora ani o lékárnu, ale o zisky farmaceutických firem:-/

0/0
7.3.2009 15:04

(@)

Re: Znovu se ptám: To je takový problém, balit v menším???

Rozumím tomu dobře, že se snažíte naznačit, že konkurence mezi farmaceutickými firmami neexistuje???? Nejsem z oboru, ale nějak si neumím představit, že pokud by některá potravinářská firma svéřepě vyráběla pouze "rodinné balení" nějakého výrobku, že by se nenašel konkurent, který by přišel s "individuálním balením". Takhle to ve farmacii nefunguje? 8-o ?

0/0
7.3.2009 15:56

hisaak

Re: Znovu se ptám: To je takový problém, balit v menším???

Ja tomu uplne nerozumim, ale urcite nejde porovnavat farmaceuticky a potravinarsky prumysl. Na ovesne vlocky patent neni, ale na spoustu leku ano. Konkurence je patenty silne omezena. Dalsi vec je pak slozite testovani. Kdyz vymyslite novou musli tycinku, tak ji nemusite dlouhe roky testovat na psech a pak jeste dele na lidech. :-)

0/0
7.3.2009 16:15

(@)

Re: Znovu se ptám: To je takový problém, balit v menším???

To určitě, ale je známo, že ani ve farmacii nemá nikdo na nic monopol. A pokud by určitý formát balení byl požadován, prostě nevěřím, že by s ním nikdo nepřišel.

0/0
7.3.2009 16:20

petrph

Re: Znovu se ptám: To je takový problém, balit v menším???

Být to kdekoliv jinde, v potravinách, ve stavebnictví, atd atd, tak se samozřejmě najde spousta přeprodejců co budou nakupovat ve velkém, balit do menších dávek a prodávat - a budou spokojeni všichni.

Jenomže právě ve zdravotnictví se to prostě nesmí, -jakákoliv firma, která chce v tomhle odvětví začít, musí samozřejmě projít všema atestama, mít splněna všechna kritéria, sterilně čisté provozy, školený odborný lékařský personál, atd atd, že se to vyplatí až při velkých kvantech. Další věc, je, že nějaké prodávání léků v pytlíku, určitě nikdo na světě neexistuje. Jestli si někdo chce prodávat nové menší balení (pochopitelně pod jiným jménem než původní výrobce), tak si požádejte o zaregistrování léku, testování ve státním ustavu - za takových 3-5let a několikamiliardových výdajích ti takové balení (možná) povolí....

0/0
9.3.2009 9:22

martinova

Re: Znovu se ptám: To je takový problém, balit v menším???

No třeba farmaceutické suroviny jsou v malých lékárnách zapotřebí v 10gramových množstvích na tok, ale distribuce -dokonce i specializovaná- odmítá dodat méně než 1kg (pioužitelnost bývá max.2-3roky. A nic s tím nenaděláte. Takže jak byste donutila výrobce joných léků? Oni vědí,že když to terén potřebuje,nakonec to lékárny objednají a lékaři spotřebují. Museli by dostat povinnost,že chtějí-li mít na trhu velké balení,musí dodávat i malé. Ale to se týká malého množství léčiv.

0/0
9.3.2009 15:58

antigogo

nic nového

To už tady dávno bylo, takže nic objevného. Spíše byla pitomost, že to tak nebylo pořád.Rv

0/0
7.3.2009 13:46

madqwert - liberalni neokomunist

spolu s rozvozem leku az domu,

ktery chysta CSSD, to bude konecne viditelny pokrok v peci o nemocne. Kazdy den 3X zazvoni rozvazkova sluzba s davkou leku u obcana primo doma! R^;-D

0/0
7.3.2009 13:39

karel60

Re: spolu s rozvozem leku az domu,

To není nápad ČSSD, nějak si pleteš za které mužstvo kopou Šnajdr, Hroboň, Filipiová a další.

0/0
7.3.2009 13:41

madqwert - liberalni neokomunist

Re: spolu s rozvozem leku az domu,

pokud jsi stredocech, pozadam osobne Davida Ratha, aby v prvnim rozvozu dodal leky na sklerozu i tobe ;-D

0/0
7.3.2009 13:44

karel60

Re: spolu s rozvozem leku az domu,

1) nejsem středočech, ale to je jedno, všude vládne ČSSD (kromě Prahy)

2) není to nápad Ratha

3) lušti křížovky, dostaneš Altehaimera později

0/0
7.3.2009 13:49

madqwert - liberalni neokomunist

Re: spolu s rozvozem leku az domu,

evidentne ti bod tri moc nepomaha ;-D

0/0
7.3.2009 13:52

karel60

Re: spolu s rozvozem leku az domu,

nepomáhá, hlavně, že jsi se nikdy nepřeklepnul (Y)

0/0
7.3.2009 14:30

karel60

Páni úředníci MZ,

0/0
7.3.2009 13:15

karel60

Re: Páni úředníci MZ,

nebylo by lepší, kdyby si každé ráno přišli pacienti do lékárny pro svůj lék na ten den a hned ho tam před lékárníkem polknul? Alespoň by se nemohl předávkovat a neměl by co vyhazovat.

K čemu je SUKL, když nedonutí vyrábět faramaceutické firmy v menších baleních nebo naopak ve větších? Užívám lék 3x denně a je balený po 28 kusech. Lékař mi předepíše 3 balení, ale na měsíc to není (kromě února). Že by soudruzi z NDR dělali někde chybu nebo tomu místo odborníka šéfuje husa?

0/0
7.3.2009 13:20

maud

Re: Páni úředníci MZ,

Podle tebe by měly firmy vyrábět balení s 30 a 31 tabletkami.;-D;-D;-D

0/0
8.3.2009 8:33

martinova

Re: Páni úředníci MZ,

A proč vám nenapíše víc? Ve vyhlášce stojí ZPRAVIDLA  3 BALENÍ , ale  povolená je zásoba na tři měsíce, tj lékař by vám mohl předepsat ve vámi uváděném příkladě na  těch 270dní (pro účel výkladu vyhlášky se měsíc bere jako 30dní)  270x3 :28 = 29 balení léku. Jenomže léků,kde se bere 3xdenně a přitom se nevyrábí než 28 tablet asi moc nebude, vy to trošku přikrášlujete. Většinou se berou 1x,max 2x, jinak už výrobce dělá i balení po 98 nebo 100ks.

0/0
9.3.2009 16:11

LimonadovyJoe

Lidé jsou hlavně pitomci.

Kdyby měli po vzoru Ratha, Drymla a dalších socialistů také vlastní soukromé nemocnice (popř. nevěstince) a čerpali na ně dotace od státu, byli by za vodou.

0/0
7.3.2009 12:21

anssa smíšek

Re: Lidé jsou hlavně pitomci.

Bohužel... nebo spíš naštěstí je většina lidí relativně slušných... tak za to dostanou přes prsty...

0/0
7.3.2009 12:23

DeeBee

Blbost

Měl jsem pocit, že lékař by měl posoudit CELKOVÝ ZDRAVOTNÍ STAV PACIENTA. Pokud by měl předepisovat jen účinnou látku, dost by mě zajímalo, jak bude zohledněno to, že některé kombinace účinných látek mají jiný účinek než jiné kombinace. Lékárníkům, těm nedoukům, nemohu věřit. Už jen proto, že nehodlám podstupovat proces výslechu při každém převzetí "účinné látky".

Tajně jsem doufal, že MZ konečně získalo TVÁŘ.

Nezískalo Rv

0/0
7.3.2009 12:00

Gaelen

Re: Blbost

ach jo......prosimte, jen tak pro zajimavost, ty jsi vystudovanej zednik, kuchar nebo automechanik?

0/0
7.3.2009 12:07

DeeBee

Re: Blbost

Jsem vystudovaný Čech. Narozdíl od tebe, bambulo.

0/0
7.3.2009 12:09

Gaelen

Re: Blbost

ale medicinu rozhodne vystudovanou nemas :) Vzhledem k tomu, ze na otazku neodpovidas, tak asi moc pysny na to co jsi vystudoval nebudes. Jestli se ti nelibi, ze lekarnici pri vydavani leku kladou otazky na tvuj zdrav stav atd. tak se muzes jit lecit treba pod strom do lesa.

0/0
7.3.2009 12:14

DeeBee

Re: Blbost

Nevidím důvod, proč bych měl právě tobě cokoli vysvětlovat.

0/0
7.3.2009 12:19

anssa smíšek

Re: Blbost

Zdar výkopáři... kyž se bude každej lékárník vyptávat v lékárně na můj zdravotní stav, tak kde je pak lékařské tajemství... a vůbec, rozumíš tomu jako koza petrželi, tys nedochodil ani základku...

0/0
7.3.2009 12:20

DeeBee

Re: Blbost

dík za podporu.

....že by pán negramotný lékárníkem byl??????????????, (Y)

0/0
7.3.2009 12:22

anssa smíšek

Re: Blbost

Těžko, ten má tak na výkopy, ale nejdřív mu musí někdo přesně vyprovázkovat, kde má kopat... aby to nepopletl...:-)

0/0
7.3.2009 12:24

DeeBee

Re: Blbost

Vidím to před sebou: Na, tu máš jablíčko (ZELENÉ) - Tam, kde je ta samá barva, tam kopej.......... Fungovalo to....... až přišla Aranka a dala mu žluté jablíčko...........

0/0
7.3.2009 12:33

pan doktor

Re: Blbost

Nedoukům ;-D Teď si mě rozesmál, lékárník má za sebou dost těžkou farmaceutickou fakultu a mimo jiné musí kontrolovat co vydává za lék, jestli doktor určil správné dávkování a všechno. Když bude třeba chybně dávkování odpovědnost nese lékárník, nikoliv lékař, ikdyž ho špatně předepsal on.

0/0
7.3.2009 12:31

anssa smíšek

Re: Blbost

Ať tak či tak, nehodlám se zpovídat každému na potkání... to se snad dá pochopit... a můj lékař nejlíp musí vědět, jaký lék je pro mě vhodný, těžko má někdo víc informací... ani já sama si nemusím hned na všechno vzpomenout. Kde bude pak chyba, až dostanu špatný lék?

0/0
7.3.2009 12:35

anssa smíšek

Re: Blbost

Nebo než onemocním, měla bych raději taky vystudovat vysokou školu? Buď medicínu nebo farmacii?

0/0
7.3.2009 12:37

_m-

Re: Blbost

Mám několik kamarádek které pracují jako lékárnice  - ani jedna z nich nemá VŠ.......

0/0
7.3.2009 13:36

karel60

Re: Blbost

moje bývalka, dříve prodavačka v drogerii, je dnes také odbornou asistentkou v lékárně. Kdysi tvrdila, že nejlepší čistič na organismus je Savo. Tu lékárnu obcházím velkým obloukem.

0/0
7.3.2009 13:39

kašpar

Re: Blbost

Pane a co když pokaždé půjdete do jiné lékárny.To vám vydají pokaždé jiné léky,s jiným způsobem dávkování,jednou tablety,podruhé flašku,potřetí pro změnu injekci do zadku,počtvrté klystýr,ale dvojitej ! A ten bych přál té vozíčkářce ale řádnej !

0/0
7.3.2009 13:36

karel60

Re: Blbost

a budeš to dostávat do Bursíkovy igelitky.

0/0
7.3.2009 13:40

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

za vším je nutné vidět člověka !!!

co na tom, jde-li o vlastníka či top management ....:-P

0/0
7.3.2009 11:47

zd_pm

souhlasím

Léky se skutečně plýtvá, za to nesou v první řadě zodpovědnost lékaři! Každý člověk by měl v první řadě vědět, že i aspirin  zatěžuje játra a organismus.

0/0
7.3.2009 11:30

Aveva

Re: souhlasím

Já myslel, že v první řadě peněženku. ;-D

0/0
7.3.2009 11:33

Gaelen

Re: souhlasím

muzes mi prosimte vysvetlit, jak za todle muze lekar? Todle je nazor cloveka ktery vi houby. Lekar zde neni od toho aby posuzoval jestli je clovek simulant ci ne. Pokud za nim nekdo prijde, ze ma bolesti tak mu proste lekar musi verit a nemuze si lajsnout ze bolesti nema. Moooooc bych ti pral aby jsi sel delat lekare, jinak by jsi takovou hloupost z pusy nevypustil. Nebo ty by jsi si vzal na triko ze te nekdo bude zalovat a ono se nakonec ukaze, ze ten hloupej brufen pani dostat mela? Zneuzivani leku by si mel v hlave srovnat predevsim pacient.

0/0
7.3.2009 11:44

Petrucciani_cenzor

Re: souhlasím

Lekar by to poznat mel. Jestli to neumi, tak at sveho povolani zanecha a venuje se oboru automechanik. Tam uplatni to stejne, nemusi zjistovat, jestli auto simuluje nebo ma nejaky problem Kdyz to zvlada Dr. House, proc by to nazvladnul nas lekar, aby rozeznal simulanta a od nemocneho. ;-)

0/0
7.3.2009 11:50

Gaelen

Re: souhlasím

Naprosto netusis o cem mluvis. Ty si to asi predstavujes jako Hurvinek valku. Si laskave predstav, ze za tebou prijde clovek co tvrdi, ze ma silene bolesti hlavy, tak ho posles na radu vysereni a nic se nezjisti. Presto je clovek nemocny. Nebo klasicky priklad urazy - prijde za tebou clovek, ze si vykloubil rameno, ktere hned naskocilo a jeho to ted boli - lekar nema sanci poznat jestli opravdu rameno vykloubene bylo. Lekar proste pacientovy musi verit a tam to konci. Jen lide kteri nevedi o cem mluvi se snazi hazet vinu za zneuzivani leku na lekare. Tvuj argument s DR. Housem je velmi usmevny, delat diagnostiku nemoci stejne naky cesky lekar tak uz je davno v base. Truchu vice cti a min cuc na tv.

0/0
7.3.2009 11:54

Petrucciani_cenzor

Re: souhlasím

43 let se pohybuji mezi doktory, takze vim, jak to chodi a vim, jak se stanovuje diagnoza a znam, jestli ma lekar vubec zajem na nejake diagnoze. Co se tyce narazky na House, tak jsem nemyslel jeho lecbu, ale jeho genialni pozorovaci talent, kdy poznal proc za nim nekdo prisel s nejakym problemem, a to stejne si myslim by meli zvladat normalni doktori. Zvlastni je, ze pred totacem, diky omezenym moznostem, myslim tim ruzne vysetreni, pristroje atd., se doktori na tohle spolehali a byli uspesni. Nebyt jich, tak bych tady nebyl. Dnes doktor ma spis blize k automechanikovi. Neni schopen bez pristroju urcit podle symtomu moznou diagnozu. Dnes neni doktor schopen zjistitt ani tehotenstvi. Kdyz mate bolesti hlavy, zacnou vam vysetrovat bricho. Mate bolesti bricha, zacnou vam vysetrovat hlavu. Proto jsem nedavno dal vedet jedne zname, ze se mohla vyhnout problemu ktere s doktory zazila, kdyby si misto bolesti bricha stezovala na bolesti hlavy, zjistili by, ze je ve 3 mesici.

0/0
7.3.2009 12:42

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: souhlasím

inu ... zcela jednoznačně rozeznat simulanta a od nemocneho vězšinou umí sám pacient ... neměl-li by všichni čížci mít odpovidající titul? ...:-P

0/0
7.3.2009 12:00

pan doktor

nesouhlasím

To je ale moudro. Za plýtvání můžou především pacienti, kteří jednak touží mít co nejvíc léků na skadě, čili doma v šuplíku a také by chtěli všechno léčit stylem, předepište mi nějaký prášky na jinou léčbu nemám čas. V ideálním případě si ještě určí jaké, protože si to někdy našli nebo jim to někdo poradil. Rv

0/0
7.3.2009 12:13





Najdete na iDNES.cz