Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti práv odsoudili „kulačku“. Rekonstruovali proces z 50. let

Před devětapadesáti lety si zde vyslechla ortel smrti Milada Horáková. Ve čtvrtek ve velkém porotním sále Vrchního soudu v Praze výši svého trestu slyšela také "kulačka" Marie Švejdová. A to v procesu z 50. let, který podle skutečných dokumentů zinscenovali studenti práv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

loslos3

jiná doba

Za války všichni dodávky plnily bez problémů protože kdo neplnil byl zastřelen .[>-]EU

0/0
27.2.2009 17:16

Josefprav

Re: jiná doba

Jiná doba. Host vyhazuje vrchního. 

0/0
27.2.2009 22:26

Budin.Frantisek

Re: jiná doba

Jsi dřevorubec ?

0/0
27.2.2009 22:54

Placirka

Komouši se nestydí ani dnes....

ostatně jsou u kormidla a řídí vše:-©:-©Rv

0/0
27.2.2009 14:51

swiss111

Re: Komouši se nestydí ani dnes....

Tak proc je tam ty vychytraly cechackove porad voli?!

0/0
27.2.2009 15:33

Josefprav

Re: Komouši se nestydí ani dnes....

Aby potom měli na co nadávat.

0/0
27.2.2009 22:24

Dennys

No nevim

Radeji meli trenovat osvobozovani tunelaru. To se jim bude vice hodit, to vynasi. Tschuuusss !!! [>-]Rv,EUR^

0/0
27.2.2009 14:21

torvik

Re: No nevim

Treba je, narozdil od tebe, nezajima to co nejvic vynasi.;-D

0/0
27.2.2009 14:26

Dennys

Re: No nevim

Pochybuji.:-(

0/0
27.2.2009 14:55

Josefprav

Re: No nevim

Myslíš ty hlupáku, že jsou všichni jako ty? To byto potom vypadalo.

0/0
27.2.2009 22:25

KADO

Re: jses tupec socko hloupa!

!:-© Rv

0/0
27.2.2009 20:13

Adam.Cipisek

Propaganda

No je videt, jak soucasna propaganda vymyva mozek snadno zmanipulovatelnym lidem.

0/0
27.2.2009 13:48

me2di

Re: Propaganda

Muzes mi ukazat, kde vidis tu soucasnou propagandu?

0/0
27.2.2009 14:08

tučňák v exilu

Re: Propaganda

V tom, že si dovolili zveřejnit touto formou zápisy ze soudního líčení ;-D Jak podlé, vrhnout komančům jejich výtvor zpět do chřtánu :-)

0/0
27.2.2009 14:13

torvik

Re: Propaganda

Jaka soucasna propaganda?Studenti prav si nazkouseli proces se zenou, ktera nechtela do druzstva, proto byla nazvana kulackou, byla zavrena a jeji majetek byl rozkraden.Potazmo to odnesla i cela jeji rodina.Nazkouseli to na zaklade archivnich dokumentu a ve svem volnem case.Co vam na tom vadi?Chcete nekomu narizovat co ma ve svem volnem case delat?Styska se vam po "starych zlatych casech"?Vy sam mate radne vymyty mozek.

0/0
27.2.2009 14:14

swiss111

Re: Propaganda

Jiste litujes starych casu, drive by  kazdy stech statecnych studentu dostal 10 au 15 let kutat rudu pro SSSR. Skuz si jeste jednou (jestli ovladas ty pismena) v klidu precist, co v tom clanku stoji.   

0/0
27.2.2009 15:18

Cynyc

Re: Propaganda

Vám ale evidentně ne. Vám ho vymyli jednou zamlada a od té doby jste neochvějný stalinista.

0/0
27.2.2009 15:20

me2di

par utrzku z pameti

..tak deti, pekne se na ne podivejte, jejich otec je nepritel statu....ty chces jit na skolu? Tvuj otec byl kulak....Jestli budes delat tohle misto, tak musis byt ve strane...

0/0
27.2.2009 13:34

fakt

Re: par utrzku z pameti

ano,ale to jsou 50tá léta,já jsem vystudoval bez problémů přesto,že můj otec byl syn "rozkulačeného" ,4 léta zavřeného  zemědělce a rodina mé maminky silně věřící a praktikující. chce to trochu nadhled a ne opakovat ty blbárny,které se na nás řinou každý den z medií. :-)

0/0
27.2.2009 13:46

me2di

Re: par utrzku z pameti

jasne 50leta, pak byly 60sata to jo, ale pak stejne prisla zase 70 a 80leta.

0/0
27.2.2009 14:03

me2di

Re: par utrzku z pameti

ale pak, pak prisla svoboda, jenze se svododou i zodpovednost.

0/0
27.2.2009 14:06

habit

Re: par utrzku z pameti

... pokud jsi reálný socialismus skutečně zažil (při vědomí) a stěžuješ si na dněšní propagandu, je mi jasné co jsi asi studoval...;-D

0/0
27.2.2009 14:11

KADO

Re: lzes bolsevicka spino!

!:-© Rv

0/0
27.2.2009 20:19

Hucul

Ted slibuji!

Ale ze se jich pulka dostala na prava korupci a pres znamosti a ze do peti let po opusteni skoly uz bude 90% z nich mit spinave ruce od lobbysmu a uplatkarstvi, to je vedlejsi, ze? Dokud budu mit v rodine cloveka, ktery je obeti korupce soudu v poslednim roce, tezko uverim, ze se ceske soudnictvi od tech 50. let jakkoli zlepsilo.

0/0
27.2.2009 13:22

chejava

Re: Ted slibuji!

Vždy nám lhali! Lhali bolševici a nyní lžou tito kryptobolševici. Vše co zde od roku 1918 existovalo bylo založeno na lži. A Havel ten byl v této oblasti favorit.

0/0
27.2.2009 13:30

Hucul

Re: Ted slibuji!

Mozna jsem naivni, ale verim, ze ta prvni republika snad byla lepsi. Ale mozna je to jen klasicky optimismus: nedostatek informaci.

0/0
27.2.2009 13:36

_m-

Re: Ted slibuji!

Nebyla - je to jen nostalgie a nedostatek informací :-)

0/0
27.2.2009 13:48

Hucul

Re: Ted slibuji!

Ach jo. Cemu jeste muze dneska clovek verit? Ted mne napada patecni Gellnerovina (vybiram verse):

Všichni mi lhali, všichni mi lhali, blázna si ze mne dělali. Přede mnou citem se rozplývali, za zády se mi vysmáli. Žurnály, básníci, učenci lhali po léta za nos mě vodíce, muži mi lhali, a ženy mi lhaly. Ženy, ty lhaly mi nejvíce...

...Řek bych, že všechno je ztraceno v žití, žití je však tak záhadné! Klidný jsem, mohu-li pivo své píti. Hořící tabák nezchladne. Propil jsem peníze, na dluh pít budu. Šťasten, kdo propije boty své! Zřím oknem krčmy ven v rozmoklou půdu. Podzim se stromů listí rve.

0/0
27.2.2009 14:23

korsár

Re: Ted slibuji!

Je to sice hezké, že to připoměnili, ale myslím že trochu pozdě. Proč např. prokurátorka Polednová byla žalována za M. Horákovu až teď a ne před 20ti léty ? Proč ještě dodnes soudí soudci, kteří soudili už za komančů ? Proč tolik bývalých kádrů KSČ je dneska podnikateli, politiky a zasahují pomocí lobingu do státních záležitostí ? A takových otázek by bylo ještě mnoho. Až se na všechny tyto otázky odpoví, tak možná bude smysl o něčem diskutovat a něco podobného zase zincenovat. Jinak to nemá smysl.

0/0
27.2.2009 13:32

chejava

Re: Ted slibuji!

Lempl zůstane lemplem a šikula šikulou. Co si myslíte, že se změnilo? Nic! Zde měl každý možnost. Někdo ji využil a někdo na to prostě neměl. Kdo by u nás podnikal? Ti spoleháci co se nedokáží sami uživit? Jsou jich plné státní a komunální úřady. Kdyby Jakeš dovolil každému milicionáři aby si vzal domů samopal, munici a pár granátů tak by podnikali pouze milicionáři.

0/0
27.2.2009 13:37

habit

... socialismus zase nebyl tak špatný...

... pokud jste se přiměřeně angažovali, v tichosti přikrádali podle obecně platného hesla "kdo nekrade, okrádá rodinu", přes den odpočívali v práci abyste našetřili sílu na odpolední směnu na vlastním nebo na svých denních osm dvanáctek, pokud jste měli známého doktora, známou v drogerii, známého řezníka, známého instalatéra, známého vexláka, známého.... atd, pokud vám nevadilo postávání ve frontách a toaletní papír kvality pauzáku, pokud jste nebyli nároční v oblasti kultury a vitamínů, pokud vám nevadila víceméně vegetativní forma života, pokud...

... ale i tak to chtělo hodně silný žaludek...

0/0
27.2.2009 13:08

torvik

Re: ... socialismus zase nebyl tak špatný...

R^R^

Tak, tak, a to platilo az pozdeji.V 50.letech slo o krk.

0/0
27.2.2009 13:23

swiss111

Re: ... socialismus zase nebyl tak špatný...

a kolik lidi po zaslich casech zase touzi, staci si jejich nekolikaslovni vypady (kombinovyne s vypadkem zdraveho rozumu) precist.

0/0
27.2.2009 15:24

julo

Z obecnej kroniky výňatok

ZO SSM Staré Hrady : Naše činnost v roce 1979 zahrnovala několik brigád na zámku ve Starých Hradech. Naposledy to byl úklid a malování části kulturního sálu před sjezdem rodáků a přátel Starých Hradů a Sedliště. Pořádali jsme tři taneční zábavy, na kterých hrály skupiny EKG, Albatros a na té poslední Akcent.  Také jsme si zde v klubovně uspořádali místní turnaj ve stolním tenise. Nezapomněli jsme ani na významné dny a výročí roku 1979. Měli jsme upravenou nástěnku k 31. výročí Února, k májovým dnům, k 35. výročí SNP, ke dni Čsl armády a k 62. výročí VŘSR. Všichni jsme se také zúčastnili prvomájového průvodu. Jinak jsme si připomínali významná výročí vždy na členské schůzi.

0/0
27.2.2009 12:21

_m-

Re: Z obecnej kroniky výňatok

A? Máš snad něco proti úklidu, malování, pingpongovému turnaji, taneční zabavě? Kolik času činnosti organizace myslíš zabrala členská schůze i s připomínkou 62.výročů VŘSR a kolik brigáda na hradě?

A proč opisuješ českou kroniku, vy jste SZM neměli?

0/0
27.2.2009 12:30

julo

Re: Z obecnej kroniky výňatok

Chel som len upozorniť na to, že v každom režime býva mládež angažovaná. Inak u nás samozrejme to samé. Mal som už pripravenú stránku kroniky zo SR ale bolo to rozvláčne. Aj tu som musel dosš škrtať. Bol tam ešte sebakritický odsek že moc nepomáhali pri žatve.:-)

0/0
27.2.2009 12:47

swiss111

Re: Z obecnej kroniky výňatok

opravdu z toho prvomajovyho pruvodu nikdo do hospody nezahnul? Pozdeji to bylo hlidany a zapisovalo se to a pak...

0/0
27.2.2009 12:35

_m-

Re: Z obecnej kroniky výňatok

Kde? My jsme zahli vždycky :-)

0/0
27.2.2009 12:37

korsár

Re: Z obecnej kroniky výňatok

Myslím, že je lepší uklízet, sportovat a dělat taneční zábavy jako dříve, než jako dnesk a fetovat, krást, opíjet se ( od 13ti let), rvát se na stadionech apod.:-P

0/0
27.2.2009 13:38

barbudo

Pořádat procesy je nemoderní ...

0/0
27.2.2009 12:10

swiss111

Jeste jednou, precte te si to.

vyzva hlavne na ty pisalky a zastance byvaleho rezimu. Zkuste si ten clanek jeste jednou v klidu precist a pochopit, co v nem stoji.  Je tam  napsano, ze studenti prehrali jeden jediny proces, opravdovy proces te doby, jakych se tady tehdy delo denne na tisice.

To neni zadna propaganda, je to jen male zrcadlo komunistickeho teroru, ktery na

40 let tuhle zemicku nicil. Za tento proces se omluvili.

Cesi se bohuzel nepoucili a znovu se riti na plny plyn proti zdi, skoda ze tu zed vidi jen malo lidi  

0/0
27.2.2009 11:32

(@)

Re: Jeste jednou, precte te si to.

R^

0/0
27.2.2009 12:23

VAE2006

JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

si co tady povídá. Jde totiž o to, jak kdo vnímal a jak žil.  Moji rodiče - nikdy v ksč nebyli. otec řidič čsad, matka  šila, vyráběla garniže atd. Tedy žádní prospěcháři. V 58 dostavěli rodinný domek, mých 9 bratranců a sestřenic - ani jeden nebyl v ksč - si v socialismu postavili domky. Několik příbuzných rok co rok jezdilo na dovolené do juginy, itálie, maďarska. To že bych měl hlad , nebo neměl co si obléct si  nepamatuji. že by se netopilo také ne. V zimě jsme jezdili lyžovat do Jeseníků, orliček. Měl jsem krásné a spokojené dětství. Nemohu si naříkat. Stejně tak je měly i moje děti. Ale já na rozdíl od nich neměl problém se sehnáním zaměstnání ani svobodárky. 14/7 jsem promoval a v srpnu nastoupil do práce. Já si nemohu na socialis.naříkat.  žilo se klidněji než dnes. Je fakt, že za  13 let socialismu jsem měl jen 2 auta a za 19 let kapitalismu už mám páté, ale to je asi tak vše. Pardon, za socialismu jsem jezdil na šumavu,  mad., NDR.  dnes do itálie, španělska,bulharska.

0/0
27.2.2009 11:30

Heralik2

Re: JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

Bože, rudí komisaři z novinek, co nemaji na placenou diskuzi už tady úpropagují komunismus... Proc se teda nesbalis a s rodinou neemigruješ do Vietnamu, Sev. Koree atd... Proc vsechny komoussky staty krachujou?

0/0
27.2.2009 11:33

_m-

Re: JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

Myslím, že bys taky měl zkusit napočítat do 10 a přečíst si to znova. Tady nejde o propagaci komunismu (který tu stejně nebyl) tady jde o konstatování faktů jak se tenkrát žilo naprosté většině lidí ať už komunistů nebo bezpartijních.

0/0
27.2.2009 11:47

habit

Re: JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

8-o... tenkrát si naprostá většina postavila domky? ... vzpomínám si na trochu jiné obrázky - 2+1, v ložnici staří, v obýváku mladí s 1-2 dětmi, vyhlídka na byt za 5let, pokud je někdo nepřeskočí v pořadníku - pracoval jsem u spojů a telefon si tenkrát mohli dovolit jen ti movitější, přesto jsme se s podobnými obrázky setkávali denně...

... postavit tenkrát barák z normálního platu bylo nemožné, nehledě na to že jen sehnat materiál stálo víc úsilí a času než člověk věnoval zaměstnání...

0/0
27.2.2009 13:29

_m-

Re: JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

Asi jak kde. U nás - Severní Morava - si hodně lidí stavělo. A nebylo to z nakradenýho. Je ovšem pravda, že taková stavba trvala několik let a ne pár týdnů, jako dneska a že dala zabrat, hlavně shánění čehokoli.  

Ty byty zrovna tak. Bytová výstavba byla, jen byla poněkud nepochopitelná pravidla přidělování bytů. My, abychom získali podnikový byt v Praze  musel se manžel - Pražák po 3 generace - přestěhovat papírově k nám na Moravu. A nebyl problém, byt pro migraci byl, pro místní ne.......... červenou knížku jsme nepotřebovali.

S telefonem jsem měla zkušenost, že byl problém se sítí, ale že by byl jen pro movité  nepamatuju, my jsme ho měli hned, když k nám natáhli kabel - což trvalo 4 roky od kolaudace domu a 6 od jeho dostavění.

Myslím že i ostatní zkušenosti se různily podle místa, kde jsi žil.

0/0
27.2.2009 13:39

habit

Re: JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

... taktéž SM (OL)... tři generace v jednom bytě 60m2 naprosto běžný zjev - telefon přišel (jen zřízení) na lepší měsíční plat (tedy lepší než jsem měl tehdy já), většinou ale zájemce víc zaplatil "odpovědným pracovníkům" aby se ho vůbec dočkal...

... také jsem se podílel na stavbě domku (jako příbuzný), takže vím co to obnášelo - cca 50% materiálu posháněno v šedé sféře - tchán pracoval v čSAD a díky tomu měl spoustu známých, hlavně řidičů, a tak minimálně 50% materiálu bylo sehnáno "obálkovou metodou"... což byla tenkrát taky běžná praxe a kdo tvrdí že ne, je přinejmenším pokrytec... fyzicky se to dalo zvládnout jedině tím způsobem, že si člověk odpočinul v práci...

0/0
27.2.2009 14:00

swiss111

Re: JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

Soudruhu tajemniku, mate upnou pravdu, presne z takovych lidi bude mit novy rezim v CZ, nastoleny po volbach v cele s panem Rathem, obrovskou radost. Urcite dostanete odpovidajici post v novem aparatu.

0/0
27.2.2009 11:42

markyz.Gero

Re: JE MI TO CELKEM JEDNO KDO

Ano, pokud jste ničím nevystupoval z řady, zapojil se i když jen formálně , do různých hnutí, (BSP, ROH, SČSP apd) a nikdy neměl námitek proti rozhodnutí stranických orgánu, pokud jste považoval za normální ponižování před státními a stranickými orgány, jednoduše pokud jste držel hubu a krok, žil jste tak jak jste popsal. A mnohým ani absurdita toho co žijí nevadila, ovšem problém nastal pokud jste se nějak začal lišit, reakce systému na sebe nedala dlouho čekat.

0/0
27.2.2009 11:43





Najdete na iDNES.cz