Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před pádem letadla odbory obvinily turecké aerolinky, že nedbají o údržbu

Týden před nehodou tureckého boeingu v Amsterdamu obvinili odboráři vedení společnosti Turkish Airlines, že zanedbává technickou údržbu letadel. Boeing včera na letišti Schiphol nezvládl přistání, dopadl mimo ranvej a rozlomil se na tři kusy. Devět lidí zemřelo, z toho tři piloti a dva další členové posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vojtexx

:-)

tricať rokov s tym lietam a nikdy něbola porucha..

0/0
26.2.2009 23:08

ET_demokrat

hmmmmmmmmmmm....

Celkem tomu věřím. Má zkušenost z púsobení na ME mezi moslimy je taková, že na techniku jednoduše nejsou. V trochu obstojných autoservisech púsobí Arméni a příslušníci  jiné nearabské a nemoslimské menšiny. Na techniku si ti, co na to mají, najímají nevěřící ďaury. Ti, co na to nemají, to fušují sami. To bylo i příčinou problému s technikou ve všech válkách, co Arabové vedly s Izraelem. Naprostá technická neschopnost. Kde nebyli Rusové, tam nic nefungovalo, hehehe.

0/0
26.2.2009 18:02

ET_demokrat

Re: hmmmmmmmmmmm....

no...vedli...

0/0
26.2.2009 18:03

icmek

zachumlánek a vedoucí kolotoče

jsou jasným vysvětlením faktu, že mně nikdo nikdy do letadla nedostane. a je fuk, jestli do Turkish Airlines, British Airways, Oceanic nebo KLM... ani do ČSA. :-/ když se vys*re auto, zastavim a zavolám odtah. když se něco stane u letadla... :-/ o autě vím, že je v pořádku. pokud u letadla neni jistota, že je v pořádku, nevidím důvod do něj nastupovat.

0/0
26.2.2009 16:20

zachumlanek

Re: zachumlánek a vedoucí kolotoče

Musíš si jen vybírat správné aerolinky, ve spoustě z nich je bezpečnost na prvním místě a nikdo si nedovolí něco záměrně zanedbat. Letecká doprava je v celkovém měřítku pořád bezpečná, rozhodně víc, než jízda autem na našich silnicích:-)

0/0
26.2.2009 16:31

zachumlanek

Kdysi jsem mel tu "cest" podilet se na udrzbe letadlo

jedne nejmenovane evropske letecke spolecnosti, ktera si nechavala driv delat udrzbu u Turkish airlines a dodnes vidim tu neskutecnou hruzu a lajdactvi turecke udrzby. Vypadalo to, ze pracovni listy jen orazitkujou, aniz by skutecnou prohlidku udelali. Bylo div, ze letadlo vubec drzelo ve vzduchu. Ale jsou levni, takze spousta leteckych spolecnosti z mraziveho vychodu da presnost financni uspore pred kvalitou. Jeste dlouho budu mit pred ocima nastvany az histericky vystupy zastupcu letecke spolecnosti, kdyz jsem odmitali pri udrzbe postupovat jako turecti "kolegove" a trvali na dodrzeni predpisu pro udrzbu.

0/0
26.2.2009 16:11

Vedoucí kolotoče

Kolegyne pred casem take letela s tureckyma...

...aerolinkama. Skrze okenko v letadle spatrila na skle prasklinu (tzv. pavouka) a v hruze potom preckala dalsi hodinu a pul do pristani ve Vidni. Prasklina byla po pristani jeste vetsi. Cestujici v zadnich radach navic citili zapach spaleneho PVC z pod podlahy (izolace kabelu?)... takze v zivote bych s tureckymi aeroliniemi neletel. Jsou od nerozeznani od lokalnich ruskych dopravcu, co se tyce "bezpecnosti a udrzby" letadel.

0/0
26.2.2009 15:51

Fino

Piloti

mně je spíš divné,proč byli v kokpitu tři?Většinou na kratších letech bývá v kabině pilot a kopilot.Při přistávacím manévru má posádka své určené místa,na kterých již v tu dobu mají sedět a být připoután.Ne však v kokpitu!Lítal jsem poměrně často a nikdy se nic takového nestalo.Nejsem odborník,ale příjde mi to podivné.

0/0
26.2.2009 15:19

HanzPrague

Re: Piloti

někdo se vezl na jumpseat - tahají tam koho můžou - členy vedení, údržby, meterology, techniky, další piloty při přesunech atd atd... poměrně běžné

0/0
26.2.2009 16:51

Clip99

smrt posádky

Docela by mne zajímalo, jak to, že zemřeli piloti v kabině. Ta zrovna vypadá skoro nepoškozená... Buď to musel být velký náraz, nebo že by nebyli připoutání ... ?

0/0
26.2.2009 15:04

Hlíína

Re: smrt posádky

Pokud sel ocasem dolu pod uhlem 45 stupnu, tak jen ten naraz pri dopadu je schopen zabit vsechny kteri sedi v predni casti letadla. Ze by nebyli pripoutani neprichazi v uvahu.

0/0
26.2.2009 15:11

Vipeeer

Odbory

Koukám, že odborářské pijavice jsou opravdu všude a samozřejmě vědí všechno.

0/0
26.2.2009 15:03

Ahasver

Hmm

No nemyslím že by turecký odborář byl důvěryhodnějí než ten evropský.

0/0
26.2.2009 14:55

Qíteček

Re: Hmm

Tak nějak. Paroubkova pátá kolona.

0/0
26.2.2009 15:02

killy

Letadlo s prázdnejma nádržema.....

.....n e h o ř í   !!!!

Schválně, jestli na to přijdou ! ;-D

0/0
26.2.2009 14:38

Hlíína

Re: Letadlo s prázdnejma nádržema.....

Inu - ja nejsem letecky vysetrovatel a ty myslim taky ne, ale uprimne tohle bylo prvni co me napadlo :-/. Nebetycny tlak na uspory (a natankovane mnozstvi paliva silne ovlivnuje spotrebu letadla) muze nutit piloty k tankovani "na doraz". Na druhou stranu, letadla na evropskych trasach by mela mit palivo na dolet + 45 minut na prelet na jine letiste + dalscih 45 na pristani na nahradnim letisti. Dolet "na vypary" by tedy temer nemel prichazet v uvahu. Pokud to tak bylo, tak je to seredne nedodrzeni naprosto zakladnich pravidel a to si u prepravce velikosti a kvality jako jsou Turkish Airlines neumim temer predstavit. Nejlepe bude nespekulovat a pockat vysledku vysetrovani.

0/0
26.2.2009 15:02

Vipeeer

Re: Letadlo s prázdnejma nádržema.....

Nehoří, rovnou vybuchují výpary, které jsou daleko nebezpečnější, než samotné palivo.

0/0
26.2.2009 15:04

Killer4

iDNES.cz v tom má opět trošku bordel

Mezi fotky se vám vloudila i fotka z úplně jiné letecký nehody ;-D Rv

0/0
26.2.2009 14:11

Qíteček

1

Já si počkám na konec vyšetřování. Teď v tom jasno nemůže mít nikdo, a že něco plácaj odbory před skončením vyšetřování jenom nasvědčuje tomu, že se na té havárii chtěj přiživit. Hyeny.

0/0
26.2.2009 13:59

Hlíína

Re: 1

Ono, vite, po kazde bitve se vzdycky najde nejaky general Rv.

0/0
26.2.2009 15:03





Najdete na iDNES.cz