Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Liška učitelům přilepšil jen o osm stovek, teď je mají v hrsti ředitelé

Ministr školství Ondřej Liška vybojoval pro učitele 4,5 miliardy navíc. Ani to ale podle školských odborů nepomohlo, aby se platy výrazně zvýšily. Průměrně to bylo 800 korun. Navíc budou "bonusové" peníze letos rozdělovat ředitelé škol podle vlastního uvážení. "Co když bude na škole deset dobrých učitelů, ale ředitel bude mít peníze jen pro pět z nich?" ptá se šéf školských odborů František Dobšík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vovov

Zástupný problém

Obvyklé kecy úředníků a novinářů o tom, že bude přidáno jen dobrým učitelům. .... Ale copak nutně jsou v každé škole na jedné straně dobří a na druhé straně špatní učitelé?  Působím střední odborné škole, je zde kolegiální pracovní atmosféra, každý se snaží pracovat co nejlépe, o nikom se nedá hovořit, že je špatný učitel ! .... Rozlišují se v platech ministři, poslanci, ministerští úředníci, lékaři, výpravčí, vlakvedoucí, zdravotní sestry, starostové, jejich náměstci, hejtmani a jejich náměstci na dobré a špatné?? Jistěže ne! .... Proč se to má pořád rozlišovat ve školství? Dá se to vůbec objektivně změřit?? ..... Mělo by být přidáno do tarifů. Důvod, proč tomu tak není je jediný: aby to přidání nebylo průhledné, proto ty kecy o dobrých a špatných učitelích !!

0/0
3.3.2009 6:28

Romulus001

Nevím, proč

je problém napsat, jak je to ve skutečnosti. Ředitelé dostali na jednoho pedagoga 18 728,- Kč na rok. Ovšem nutno odečíst 36 % odvody zaměstnavatele. Zbude cca 12 000,- Kč na rok a učitele. To je o malinko víc, než jsou ta 3 % (ovšem jsme v hrubé mzdě).

Málokterý ředitel ovšem dá tyto peníze do osobního ohodnocení, neboť neví, zda je získá i příští rok, neboť jsou dány jako účelová dotace. A pokud by je v roce 2010 nedostal, musí osobní snižovat, což nemůže bez důvodu - a nedostatek financí není důvod, u soudu by prohrál.

Navíc účelová dotace se vyučtovává zvlášť, kdy na MŠMT musíte doložit každý doklad, tj. např. výplatní pásku, kam peníze šly. Dovedete si představit to účtování?

0/0
26.2.2009 19:05

Voyager999

Liska je zelenej nymand co dostal

koryto za nic. Cele zelena sebranka je zumpa nejhorsi a skodi CR stejne jako komuniste..:-©

0/0
26.2.2009 16:53

tonycze

Flákat se jako Liška

Tento systém učitele spíše motivuje, aby se flákal, bral jen tabulkový plat, užíval prázdnin a soustředil se na jinou vedlejší pracovní činnost, třeba tlumočení, překlady....V soukromé sféře jsou diametrálně odlišné výdělky. Liška je prostě lhář, který pokazil, co mohl.

0/0
26.2.2009 16:49

fren440

Re: Flákat se jako Liška

Uvědomte si, že ředitelé nejsou vlastníci škol a proto tam funguje kamaradšoft vybudovaný rokama. Nemáte ponění o zájmu vedení o učitele, jak učí co učí. Jim je to naprosto jedno. Kolem sebe mají kohortu patolízalů a z těchto patolízalů se rektutuje dajší kandidáti do vedení školy. Jsou jak v posuvném registru. Jsou polepeni fiunkcemi jako skokani nalyžích a výuka žáků je zajímá na posledním místě. Toto je stav našeho školství. Věnuji se několik let budování výuky odborného předmětu a tento předmět bude v ŠVP zkrácen. Práce naprosto bez koncepce. Vrcholem je dát odbornému učiteli tak pět odborných předmětů. Oni vás uvaří za tarifní plat. Proto preferuji navyšování tarifního platu. Většina kolegů, kteří nejsou v patolízalské partě na to z vysoka kašle. (Do výše svého platu).

0/0
26.2.2009 17:14

tonycze

Re: Flákat se jako Liška

asi máte v mnohém pravdu, bohužel. Také bych se raději přikláněl k tarifnímu zvýšení platů. Ono totiž vůbec není jisté, že stejný obnos navýšený o inflaci bude do školství vkládán každý rok. Svede se to na krizi. Už teď je to vidět. Liška otevřeně sliboval peníze v průměru 2000 Kč/učitele/měsíc. Výsledek je osm stovek hrubého...

Jinak ŠVP je kapitola sama pro sebe. myslím si, že to bude zajímat maximálně inspektory, jinak se na to nikdo nikdy ani nekoukne...

0/0
26.2.2009 17:20

sudetak z bavorska

ten liška je grázl to je vidět

něco jak kocáb, plnou hubu keců a výsledek nulový, ty školské odbory byly vždy nejvíce posra*y(Y)

0/0
26.2.2009 16:38

fuji

Reálně podprůměrný

Jak mě by stačilo těch průměrných 23800 Kč. ;-( Moje čistá mzda je 15000 Kč i s příplatky za osobní a třídnictví. Vedení mě má v hrsti, neobjednám kolegyni autobus (protože ona to "nezvládá" a mezi řečí to "řekne"), řeknu svůj názor, šup na kobereček a už se píše příslušný §, přiletí rodič-podnikatel s vyučním listem a myslí si bůhví co. :-© Na tu průměrnou mzdu, co teď uvádějí, se dostanu tak možná v šedesáti. Jestli vydržím a budu schopný skákat přes kozu, dělat výmyky, driblovat atd. 8-o

Ano, ředitelé, zřizovatelé a hlavně rodiče podnikatelé nás mají v hrsti. :-©

0/0
26.2.2009 16:28

capellen

Re: Reálně podprůměrný

Já učil za 7000 čistého před rokem 2000... a taky třídnictví a ještě spousta reprezentativních akcí mimo úvazek a bez odměn. Je to demotivující, a nechal jsem toho. Nicméně, systém školský je natolik přežilý ve své podstatě, že jakákoli mzda není vypovídající a odpovídající -  a to oběma směry. Vím, kdo na školách učí :-/, a taky vím, CO a JAK se učí ;-(. Pokud nebude vazba kvalita - perspektiva - cena mezi žákema aučitelem (jinými slovy, nebude žák/rodič klientem a učitel podkytovatelem/prodávajícím), vždy to bude nespravedlivé, neměřitelné, demotivující.

0/0
26.2.2009 17:54

fren440

Re: Reálně podprůměrný

Kvalita pro žáka je nic nedělat, všechno opsat, nechodit do školy a za toto dostat maturitní vysvědčení.

0/0
26.2.2009 18:03

153624

Re: Reálně podprůměrný

Po 25. letech praxe musím konstatovat, že je to,bohužel, je pravda. Běhají na nás s právníky,atd...chtějí mít rodiče děti, které nic neumí, v pohodě, společenská zakázka.Když se nad to člověk povznese,přestane to řešit.Zlatý hřeb bude státní maturita.Na ZŠ to učitelé vzdali dávno a vůbec se jim nedivím.

0/0
16.3.2009 7:04

153624

Re: Reálně podprůměrný

To já učil v roce 1984 za 1800 hrubých,žena dělala medicínu za 2 tis. hrubých. Čisté sem nepleť,vypovídací hodnotu má pouze hrubý příjem. BTW: přežili jsme to.Souhlasím,že jim lidé do škol nepůjdou a nějaké atestace aj. kecy-toho jsem už zažil tolik, vč. nového pojetí s. Havlína(ministr za Husáka), že to už ani nepočítám a nevnímám.Vždy to šlo k ledu....Práce mne baví,Mercedes si určitě nekoupím,neřeším....Jo, naši spolužáci ze ZDŠ dělali jako vyučení v roce 1984 za platy o 50-300%.R^

0/0
16.3.2009 7:01

iphone

ten liška je grázl to je vidět

něco jak kocáb, plnou hubu keců a výsledek nulový, ty školské odbory byly vždy nejvíce posra*y(Y)

0/0
26.2.2009 16:14

12345hanka

Návrh pro učitele

Nestávkujte. Nehádejte se. Učte tak, jak jste placeni.

0/0
26.2.2009 15:50

tonycze

Re: Návrh pro učitele

to by to dopadlo!!!!!!! To si opravdu neumím ani představit.

0/0
26.2.2009 16:45

12345hanka

Copak on už někdo

ty peníze na nějaké škole už viděl? Porcujou se zatím jen nějaké Liškovy sliby.

0/0
26.2.2009 15:49

sudetak z bavorska

typicka diskuze pro cechy-chatru

vzdelane narody jako de, aut, ch si  sve ucitele plati velmi dobre, pak mate vyzkum, technologie, mate vysledky, nejvice nositelu nobelovych cen, staty jako pol, cr, bulh, rumunsko, to je neco jako kapitalismus 18. stoleti nebo divoky vychod, tunely, narod je zbidacely, bez dalnic, hrozny zdravotnictvi, kazdy den ctete o politicich a jak si pomohli a tato chatra potom zavidi uciteli 500 kc;-D navic a to jeste v mene, ktera je komicka, ach vy cesi pak se nedivte , ze budete montaznici auta, kdyz jste hloupi;-D

0/0
26.2.2009 15:48

petr66

Re: typicka diskuze pro cechy-chatru

No zrovna ty na nobelovku taky nevypadáš.;-D

0/0
26.2.2009 16:25

karel60

Soudruzi učitelé

asi o atestacích lékařů nevědí vůbec nic. Lékař podle druhu atestace může provádět příslušná vyšetření a ošetření i kdyby je znal a uměl a neměl příslušnou atestaci, zdravotní pojišťovna mu tyto výkony nezaplatí. Učitelka bez atestace může dělat družinářku, s jednou atestací třeba jen učit číst, s další i psát. Učitelé si musí uvědomit, že i pro ně platí celoživotní vzdělávání a kontrolovat jeho úroveň a kvalitu nemůže dělat školní inspektor - úředník, ale atestační komise.

0/0
26.2.2009 14:12

Pan Navratil

Re: Soudruzi učitelé

Vy jste chytrý jako vagon bláta. Copak jsou třeba právníci podrobování periodickému přezkušování? Zeptejte se u elektrikářů či výtahářů.

0/0
26.2.2009 14:37

PepaVonDepo

Re: Soudruzi učitelé

Ha ha ha, Dokotoři dnes mají už jen jednu atestaci (po 3 letech) a pak mohou dělat navždy všechno (ve svém oboru). Takže sem netahejte něco o celoživotním vzdělávání a kontrole úrovně doktora. Když půjdete pošesté na atestaci, tak vám to komise dá už z milosti jako "starému známému" a že takových případů je.

0/0
26.2.2009 15:04

vovov

Re: Soudruzi učitelé

Jsem učitel a proti atestacím učitelů nic nemám. Jenomže úřednící zatím žádné atestace nezavedli !!

0/0
3.3.2009 6:27

153624

Re: Soudruzi učitelé

O atestacích v medicíně nic nevíš,žádné 3 roky neplatí, o systému získávání kreditů pro ČLK už vůbec nic,tak mlč.

0/0
16.3.2009 7:07

jen_nazor2

celé Česko čte dětem

0/0
26.2.2009 13:57

jen_nazor2

celé Česko čte dětem

to je účinný způsob výuky

0/0
26.2.2009 13:58

komentator-1

tito vysokoškoláci ve státním sektoru, to je vůbec kapitolka

Státní sektor není absolutně schopen žádným způsobem měřit efektivitu pracovníků a to je klíčový problém. Umí vytvořit skvělé tabulky podle pracovního místa a dosaženého vzdělání, které ale naprosto nereflektují realitu, což vede k odchodu motivovaných lidí do privátní sféry, kde mají šanci získat místo aktivitu oceňující.

V tomto konkrétním případě nemají ředitelé možnost  manipulovat ani s deseti procenty platu učitele a již je psáno, že mají učitele v hrsti. Jak potom mají ředitelé motivovat aktivní učitele? Jak dlouho tvá absolvetnovi jeho nadšení (měl-li kdy jaké), když kolem sebe vidí rozdělování pouze na základě odsloužených let bez ohledu na kvalitu? Ach jo.

0/0
26.2.2009 13:31

Pan Navratil

Re: tito vysokoškoláci ve státním sektoru, to je vůbec kapitolka

Přesně tak.

0/0
26.2.2009 14:02

anžto

Re: tito vysokoškoláci ve státním sektoru, to je vůbec kapitolka

tak tak, já to říkám pořád, zrušit tabulky. A to nejen ve školství, ale i na úřadech - aspoň se to pročistí a úředník který se dloube v nose a je dvě hodiny na obědě nebude mít stejně, jako ten co dělá přesčasy. Nejlépe, kdyby tam ten první nebyl za naše daně vůbec, že jo

0/0
26.2.2009 14:03

tenisovejloket

to je divný

vždyť liška je jednička na trhu:-P

0/0
26.2.2009 13:08

Jan Žižka z HK

Anální horolezci dostanou jako vždy nejvíc

RvRvRv

0/0
26.2.2009 13:05

babacek

...navíc je mají v hrsti ředitelé

No jestli je to jako s politiky když vezmou rozum do hrsti tak mají prázdné ruce.:-)

0/0
26.2.2009 13:04

Krak

Tak nevím,

k čemu ty prapory učitelům budou...

0/0
26.2.2009 12:52

Lemrit

Joj

Nehledě na to že by soušky jaksi nebyly denně 4 hodiny v práci a neměly měsíce prázdnin - něco za něco ...

0/0
26.2.2009 12:38

pedr64

tak opět nedoceněný učitelský stav

Učitelé se cítí nedocenění, jak na to přišli? Vzali průměrný plat vysokoškoláka a porovnali se svým.Dobrá, kdo vám brání jít se na pracovní trh ucházet o pozice, které ten VŠ průměr táhnou nahoru?Jo, že s aprobací občanka/kreslení to není snadné, aha. Slyšeli ste někdy, že by protestovali např. zaměstnaci muzeí? Taktéž jsou to VŠ, mnohdy s tituly před i za jménem, s publikační a vědeckou činností. A pochybuji, že inženýr přes kotrmelce na ZŠ má menší plat, než zaměstnanec muzea nebo galerie.

0/0
26.2.2009 12:30

vver440

Re: tak opět nedoceněný učitelský stav

souhlas, jen to doplním-už ste někdo viděl, že by protestovali, nebo stávkovali živnostníci? nebo podnikatelé?:-)

0/0
26.2.2009 12:37

Jub

Re: tak opět nedoceněný učitelský stav

stavkovat nestavkuji, ale protestuji a to obcas dost hlasite

0/0
26.2.2009 13:01

crook.crook

Re: tak opět nedoceněný učitelský stav

 Vysoka Skola = dobry plat funguje ve vsech zemich, ktere chceme dohnat. Protoze ty imbecile bez chytrych deti nebudou ani penize a vzroste kriminalita. A to ze nic o platech nevis si to ukoncil zaverem. CO 9 trid zakladky bylo na tebe moc? Neser a makej. Ja jsem studiem ztratil tolik, ze uz mi to nikdo nezaplati. Boze Dobri ucitele a skoly jsou zaklad statu, pokud necemu takovemu nerozumis jdi zpet k pivu a nerus inteligentni lidi

0/0
26.2.2009 13:26

Pan Navratil

Re: tak opět nedoceněný učitelský stav

>>>Ja jsem studiem ztratil tolik, ze uz mi to nikdo nezaplati<<<

No vida, takže vlastně žádný peníze navíc nejsou potřeba, altruisto. ;-D

0/0
26.2.2009 13:47

PepaVonDepo

Re: tak opět nedoceněný učitelský stav

Ó, nikoliv. To je rakousko-německý model profesionálního úředníka. V těch ostatních zemích na západ od nás je vaše akademická kariéra úplně šumák, pokud nemáte PhD. či výše.

0/0
26.2.2009 15:01

Romulus001

Nevím, proč

je problém napsat, jak je to ve skutečnosti. Ředitelé dostali na jednoho pedagoga 18 728,- Kč na rok. Ovšem nutno odečíst 36 % odvody zaměstnavatele. Zbude cca 12 000,- Kč na rok a učitele. To je o malinko víc, než jsou ta 3 % (ovšem jsme v hrubé mzdě).

Málokterý ředitel ovšem dá tyto peníze do osobního ohodnocení, neboť neví, zda je získá i příští rok, neboť jsou dány jako účelová dotace. A pokud by je v roce 2010 nedostal, musí osobní snižovat, což nemůže bez důvodu - a nedostatek financí není důvod, u soudu by prohrál.

Navíc účelová dotace se vyučtovává zvlášť, kdy na MŠMT musíte doložit každý doklad, tj. např. výplatní pásku, kam peníze šly. Dovedete si představit to účtování?

0/0
26.2.2009 12:23

Cartimundau

xxx

Pro ženskou...ještě jo...ale chlap?

0/0
26.2.2009 12:17

Peťulák

Re: xxx

Pro chlapa...ještě snad...ale ženská?

0/0
26.2.2009 16:27

vver440

kdyby se učitelé líp učili

tak dneska nemusej učit:-):-):-)

0/0
26.2.2009 12:02

H75

Re: kdyby se učitelé líp učili

To ty ses učil asi hodně špatně....soudě dle tvé kvality tvých "logických" závěrů :-)

0/0
26.2.2009 12:09

vver440

Re: kdyby se učitelé líp učili

buď dobrej a ber to jako nadsázku:-):-):-)

0/0
26.2.2009 12:11

vver440

za ty prachy

bych ani nev stal z postele.:-):-):-):-)

0/0
26.2.2009 11:50

PepaVonDepo

???

Kdo jiný by měl vědět, jestli je učitel dobrý či ne a tudíž mu dát prémie? A že to není plošné? No to je přeci účel těch prémií!

Platy učitelů jsou ale docela drsné. Moje žena (aprobace na 2. a 3. stupeň) za týden nevydělá tolik, co já za jeden den.

0/0
26.2.2009 11:49

vver440

Re: ???

mně nedávno lákal známej, abych šel k nim na průmku vyučovat elektroniku. tak sem se ho ze zvědavosti zeptal na plat. nabíd mi 17 tis a že po půl roce můžu mít vo litr víc. no rozesmál sem se a povídám mu-tyhle prachy vydělám za 4 dny. no čumněl jak zjara

0/0
26.2.2009 11:59

Karel Jiráček

Re: ???

Ale samozřejmě, lidé kteří používají výrazy "litr" a čumNěl obvykle vydělávají 80 a více ticíc měsíčně.   

0/0
26.2.2009 12:04

vver440

Re: ???

jo, soudruhu, budeš se divit. pokud umíš dobře řemeslo a lidi to vědí, tak vyděláš i víc. když ale umíš houuno, tak můžeš jít učit:-):-):-)

0/0
26.2.2009 12:10





Najdete na iDNES.cz