Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Magistrála v Legerově se na měsíce zúží o jeden pruh

Legerova ulice se během 14. a 15. března zúží o jeden pruh. O termínu rozhodla Technická správa komunikací. Zúžení požadovala Praha 2 kvůli nadměrným emisím a hluku. S magistrátem se městská část dohodla na půlročním uzavření pruhu, lhůta se ale může zkrátit, uvedl mluvčí TSK Tomáš Mrázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ladaxxt

No a jak to tedy pomůže místním...?

Zatímco tam souvislá kolona byla třeba 2x denně, nyní tam bude i za mnohem slabšího provozu, tedy přes den skoro pořád.. Mnohem více splodin.. Nepřijde mně to moc logické..

0/0
25.2.2009 21:59

Al-

Re: No a jak to tedy pomůže místním...?

Myslíš že bude kolona opravdu skoro pořád kvůli tomu že se ubere jeden pruh ze čtyř? Je to trochu nepoměr 4 pruhy kolona 2x denně : 3 pruhy kolona skoro pořád... Já si myslím že táhnout centrem takovou dálnici je hnus. Opravdu bych tam dal pruhy jen dva a semafory ještě před nuselák třeba na Pankrác ať to většina radši objede. Tenhle problém se nedá vyřešit rozšiřováním kapacity dálnice přes centrum, ale její eliminací. Zrušit. Rozumný řešení místním pomůže v tom že nebudou bydlet u dálnice která může být jinde. Nuselák stejně dosluhuje.

0/0
26.2.2009 17:13

Al-

Je to nedotažené

Zmenšit by se magistrála měla ne o jeden ale o tři pruhy. Zácpy tam pak budou takové že si pak každý rozmyslí projíždět se centrem autem, které se tam nevejde.

0/0
25.2.2009 12:25

ladaxxt

Re: Je to nedotažené

zatímco teď sa tu projíždejó jak za války, že..:-)

0/0
25.2.2009 22:01

Phantom2005

Takže páni ...

... radní si myslí, že z těch 100000 aut se zúžením Legerky stane 75000?? (ze čtyř pruhů na tři, to je čtvrtina)

0/0
25.2.2009 9:43

kj654

Beton?

Betonove zatarasy? Tim se zabere jak pravy pruh, tak odstavny pruh. Co kdyz se tam stane bouracka? Nebude kam uhnout a sanitky neprojedou. Semafory na konci mostu by sice pomohly centru, ale pak se to bude stosovat na Pankraci.

0/0
24.2.2009 20:05

Komár

Re: Beton?

Projdi si lokalitu, než začneš něco komentovat. Odstavný pruh po pravé straně Legerovy (ve směru jízdy) od křižovatky s Boženy Němcovou až po Rumunskou není. Tedy pokud nemyslíš krátký záliv u hotelů u Wenzigovy. A když se stane bouračka, bude se to řešit stejně jako dnes : ) jenom ve třech pruzích místo čtyř. Čiliv tom bych problém neviděl.

0/0
24.2.2009 21:52

kj654

Re: Beton?

Pravda, odstavny pruh je az od Rumunske. Trochu me zmatl ten clanek, ktery o to pruhu mluvy. Ale i tak, proc betonove zatarasy za 300 000? Nestacilo by tam namalovat bilou caru a udelat z toho odstavny pruh? To by bylo bezpecnejsi. Kdyz nejezdilo metro, tak tam neco takoveho bylo jako pruh pro autobusy. Ridici to docela respektovali.

0/0
25.2.2009 20:25

Komár

Re: Beton?

Njn, nevěř všemu, co se píše. Když vidím, co se všechno říká, tak se tomu směju : ) Dneska víme, kdy bude Legerka zúžena, ale ještě nevíme jak : )

Teoreticky by čára stačila. Praxe by byla asi trochu jiná. Přece jen po popojíždění z Pankráce si nejeden řidič řekne, že čára není zeď. Bohužel také tímhle přispíváme k tomu, že tohle myšlení v řidičích pěstujeme právě tím, že rozestavíme (nejen) po Praze betonové tvarovky. A co se financí týče, tak nevím, co to všechno spolkne... rád bych, aby moje výplata, ale asi ne, ač na tom trávím víc času než je zdrávo. Když pominu tyhle náklady, tak v terénu to bude znamenat přesunutí stávajících citybloků a umístění některých nových, 340 m značky V4 (jak v plné, tak přerušované variantě), 10 škrtnutí pásku stávající VDZ (většinou V9a, cca 15 nových značek a demontáž některých starých a pár žlutých čar před vjezdy do objektů. Signální plán na Legerova X Rumunská by se snad měnit neměl. Ale vše se může změnit (tohle je stav z dnešního rána).

 

0/0
26.2.2009 11:26

pawouk

No co

kolona bude až do Brna:-P

0/0
24.2.2009 16:55

KarlKubrt

Re: No co

...nesouhlasím, až do Bratislavi..tedy mezinárodní škandál;-D

0/0
25.2.2009 22:03

budulinek4

Správně

Omezení tahu sever-jih přes centrum města je správný krok.

Pokud jedete do centra, můžete jet i metrem nebo si počkat v koloně. Pokud se jedná o tranzit od Brna směr Teplice (jak psal někdo níže), používejte trasu Spořilovská spojka+Průmyslová+Kbelská jako už dnes musí kamiony.

Mám osobně vyzkoušeno, že je to rychlejší a nebudete obtěžovat v centru města, které je pro lidi a ne pro auta. Ostatně až bude konečně zavedeno to mýtné, stejně tamtudy pojedete, tak už si to můžete začít trénovat...

0/0
24.2.2009 16:24

killy

Může tu někdo podle zákona o zachování hmoty...

..vysvětlit, jak to pomůže ? :-/

0/0
24.2.2009 15:08

killy

P.S. Nemám rád většinu občanských sdružení !

:-©

0/0
24.2.2009 15:09

Al-

Re: Může tu někdo podle zákona o zachování hmoty...

Zákon v tomto případě říká že se tam vejde jen ta hmota která tam má opravdu co pohledávat. Pomůže to místním.

0/0
25.2.2009 12:27

prngrr

ichtylové

jsou to blbci, průjezdnost bude nižší = pomalejší a kolona se ještě protáhne

Jestli je to kvůli tichu, dobře, při průjezdu na daném místě v noci budu troubit

0/0
24.2.2009 14:25

Fist

Nápad bezmozku

uzavření jednoho pruhu jen zvýší hluk, auta v mítě kličkují mezi pruhy, pokud se silnice zúží, stoupne nevozita, klaksony, bouračky, sirény záchranek, hasičů. policie... Toto je nápad bezmozku. Proč článek neklade otázku mocipánům, proč stále není hotov okruh kolem Prahy? Hoši, měli jste na to 20 let , táhněte od koryt!

0/0
24.2.2009 14:05

Komár

Re: Nápad bezmozku

Takže chápu to dobře, že když pojedeš po Nuseláku (3 pruhy) a budu pokračovat do Legerovy (nově také 3 pruhy), tak budeš najednou kličkovat, troubit a budeš nervózní? Teda nechtěl bych tě potkat na silnici.

Aneb každý říká, že magistrála je zvěrstvo (aneb "hlavní průjezd prahou tam udělejte"), ale jak se má začít s nějakou regulací dopravy, tak všichni řvou a jsou odborníky na dopravu. Je v této diskusi někdo s dopravním vzděláním? Nechci polemizovat o rozhodnutí politiků, ale nad většinou příspěvků se dá jen krčit rameny.

0/0
24.2.2009 21:49

NT05

Magistrála v Legerově zúží o jeden pruh

Aparátčíci v magistrátu zjevně zkouší jaká největší-krávovina jim ještě projde!!! Co třeba vyhodit do vzduchu všechny pražské mosty a pozlatit koleje na hlavním nádraží???

0/0
24.2.2009 14:05

honza2007

nechápu...

Ty auta tam musí projet stejně. Jedině, že se to tím zneprůjezdní úplně a řidiči budou hledat objížďky jinudy (a zablokujou to i jinde). Naše radnice dělá všechno pro to, aby v Praze nastal kolaps dopravy a to nejen na magistrále ;-€;-O

0/0
24.2.2009 13:30

Komár

Re: nechápu...

Činnost radnice komentovat nebudu, ale termín "auta tam musí projet stejně" je diskutabilní. Prolistuj si něco o dopravě až se dostaneš k termínu ZBYTNÁ DOPRAVA. To jsou právě ta auta, která tudy jet nemusí.

0/0
24.2.2009 21:45

Slaine55

To vymyslel zas nějaký bezmozek. Takhle se to tam aspoň hýbe

Nyní se to uzavře a auta se tam budou štosovat. Bude to stát už od Budějovické a člověk neprojede nikam. 300 tisíc umístění, dalších 300 demontáž. Ten dotyčný zapomněl násobit dvěma. Co konečně najít další peníze a zakopat aouta pod Legerku. Ale na to peníze nejsou... Na hovadiny ano.

0/0
24.2.2009 12:52

Ahasver

Hmm

Vida cenzor je aktivní. To ale nic nemění na tom, že rada MČ a odbor dopravy ÚMČ Prahy 2 je banda nemyslících pitomců, kteří půjdou první ke zdi až nastane revoluce :-P

Přemalovat pruhy v Sokolské mezi Žitnou a Ječnou tak aby přibyl ten vlevo který pak odbočuje do Rumunské, to už se "řeší" asi tak deset let. Přitom by to bezpečnosti i plynulosti pomohlo mnohem výrazněji. A takováhle hovadina se zrealizuje za dva měsíce. :-©

0/0
24.2.2009 12:48

Komár

Re: Hmm

Dovolím si upřesnit, že zúžení Legerovy a vůbec humanizace magistrály se řeší víc jak 2 měsíce : ) Jak se to řeší komentovat nebudu. Asi bych neměl říkat, proč to vím, aby mne tu lidi nezardousili : ) a napředhodili žravé blátotlačce z Traalu. A ohledně toho, kdo by měl jít dále ke zdi (resp, kdo se k tomuto vyjadřuje a kdo do toho kecá) si předej odhor životního prostředí v čele s radním Štěpánkem, policii, tsk a magistrát.

0/0
24.2.2009 21:42

gigolo

Lidská blbost nezná mezí

To je akce hodná kontraproduktivních nápadů ekoteroristů. Snad si opravdu ani ve snu nemohou myslet, že to omezí množství aut. Jen tam budou víc smrdět při popojíždění a prodlouží kolony pod okna lidí bydlících na Pankráci. Nebo je vyženou do Nuslí nebo na nábřeží?

0/0
24.2.2009 12:17

Komár

Re: Lidská blbost nezná mezí

Hádám, že lidská blbost má meze a ty končí přesně u tebe. Tak se poděl o tom, jak regulovat dopravu v Praze (za soušasné neexistující dopravní politiky města). Nebo bychom měli snižovat intenzity dopravy tím, že budem řidičům říkat "nejezděte tam"? Zatím to přes 90000 lidí každý den dělá. Čili nejjednoduší je omezit kapacitu komunikace.

0/0
24.2.2009 21:37

tmf

není mi jasné

100 000 aut ve třech pruzích smrdí nějak, to 100 000 auto ve dvou pruzích bude smrdět méně? Bude to totál zacpané plus všechny jakžtakž volné objezdy.

0/0
24.2.2009 11:40

black_jack

Re: není mi jasné

100k aut ve dvou pruzich smrdi dyl nez 100k aut ve trech... asi si mistni ropaci stezuji na otravu kyslikem...

0/0
24.2.2009 11:45

infinity1

Re: není mi jasné

Když ono jich tam nemusí jet 100 000, minimálně polovina z nich nemá pro jízdu autem žádné nevyhnutelné opodstatnění, klidně by mohli jet metrem. Přesto je omezování pruhů blbost, stačilo by zavést mýtné 100 Kč za vjezd do centra, přinejmenším by to přineslo nějaké peníze pro snížení hluku ve městě.

0/0
24.2.2009 12:03

Tomáš Nemravný

Re: není mi jasné

jj, z Pankráce do Teplic metrem...

0/0
24.2.2009 12:16

Al-

Re: není mi jasné

jistě že metrem - do Kobylis a z těch kam libo čím libo. Projíždět se centrem nebudeš.

0/0
25.2.2009 12:22

Slaine55

Re: není mi jasné

Pokud vede skrz centrum hlavní tah a není alternativa, je to k pláči...

0/0
24.2.2009 13:00

honza2007

Re: není mi jasné

Oni jezdí po Praze jen tak pro radost? ;-D

0/0
24.2.2009 13:31

Tom_300

Re: není mi jasné

Prosím Tě, jaké nevyhnutelné opodstatnění jakožto řidič, který legálním způsobem zakoupil vozidlo schváleno pro provoz na pozemních komunikací potřebuju k tomu, abych se svobodně rozhodl zda s ním někam pojedu a nebo nepojedu ??? To, že současná kapacita silnic v Praze je naprosto nedostatečná není problém můj jakožto jejího uživatele, nýbrž instituce, která nad ní má dohled.

0/0
26.2.2009 1:58

Komár

Re: není mi jasné

Jsem rád, že s tím nemáš problém : ) Zajímalo by mne co je to za "instituci, která má dohled"? Je to správce komunikace? Její vlastník? Policie? A co Jan Tleskač? A ohledně toho, že když si koupíš auto, musíš mít automaticky kde jezdit (nebo zaparkovat, že? : ) je trochu nesmysl. Když si koupím legálně tenisovou raketu, je chyba Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy, že není v okolí mého bydliště žádný kurt? Ale máš pravdu, je to na tvém svobodném rozhodnutí. Nechci obhajovat to, co se s dopravou v Praze děje, ale tenhle přístup "koupil jsem si auto" tak se postarejte, ať mám kde zaparkovat a kudy jezdit se mi nelíbí. Až si budeš konkrétně stěžovat na to, že se udělají takové a takové změny v PID nebo že stavba např. tunelu Blanka je nesmysl, vezmu to, ale tohle české nadávání od piva je... ehm... no takové české...

0/0
26.2.2009 11:38

Komár

Re: není mi jasné

OK, tak trocha elementární matematiky pro blbý. vynásob počet pruhů jejich délkou. Vyděl to délkou, kterou v pruhu zabere auto a máš počet smrdících aut. Za délku pruhu dosazu délu od křižovatky s ulicí B. Němcové ke konci zúžení. Auta budou smrdět, ale budou smrdět na Nuseláku a na Praze 4.

0/0
24.2.2009 21:34

Tom_300

Re: není mi jasné

No Ty jsi ESO. Ona celá problematika dopravy v tomto místě je zajisté založena na elementární matematice. Tvá elementární matematika se dá přirovnat k počítání nohou ovcí a následné dělení 4, abychom dostali počet ovcí ;-D Při tomto řešení ucpaná bude Legerova a nově Nuselák s Prahou 4, kde jsou cestou také obytné domy, tak kde je to elementární řešení ??? Ucpat tímto řešením Nuselák je zajisté z hlediska bezpečnosti také velice přínosné. Maximálně klesne limit v Legerově z 1300% nad normálem na 1100% takže dlouhodobý a praktický přínos je roven NULE. Jediné řešení je omezení vjezdu aut, případně její stažení jinam ( třeba tunelem, jak je plánováno) nikoliv omezením počtu pruhů, protože elementárně počet aut zůstává ty matematiku - pouze o x set metrů jinde. A Ti lidé co tam bydlí bohužel ani nemohou poznat ten nicotný rozdíl.

0/0
26.2.2009 2:26

Komár

Re: není mi jasné

Rozhodně není (to bychom mohli zavřít sekci modelování dopravy : ) jen chci říct, že se tím sníží zátěž na Prahu 2, odkud požadavek na zklidnění magistrály vzešel. To, že se problém přesune jinam vím. Že bude ucpaný tahle Nuselák? A není ucpaný už teď? Co se změní na Nuselském mostě z pohledu bezpečnosti? Nevím, proč mluvíš o dlouhodobém přínosu, když si můžeš přečíst, že to bude na 6 měsíců. Během toho proběhnou dopravní průzkumy (intenzity, křižovatky, plouvoucí vozidlo, délka vzdutí), možní i proto, že tohle jde obtížně namodelovat.

Ohledně tvého "jediného řešení" - pokud omezením vjezdu aut máš na mysli zpoplatnění či jinou regulaci vjezdu do centra, tak souhlasím. Bohužel i to přináší negativa, které můžem vidět nejlíp v Londýně: kongesce na okrajových komunikacích oblasti, zvýšená poptávka po parkování... (bohužel toto se nijak komplexně neřeší) 

0/0
26.2.2009 11:51

Komár

Re: není mi jasné

A ohledně "stažení dopravy jinam"... hádal bych, že s podobným "stahujeme dopravu odjinud" byla stavěna i magistrála. Takže pojďme vedle ní postavit tunel s dalšími 4mi pruhy (podle toho, jak je v územním plánu lze rozšířit na 6). A co ti, co nebudou chtít jet z Holešovic do Nuslí? Jak v tom tunelu vyřešíš napojení Ječné, Žitné, Rumunské? Nevyřešíš a když tak zoufale drahou a náročnou stavbou. Čili, tyhle pohyby se budou realizovat stejně na povrchu. Zaklínadlo pražského magistrátu postavíme tunely, okruhy a radiály a bude dobře je nesmysl... podíváte-li se na západ řeknou vám, že po postavení takových komunikcí se intenzita přiblíží ke kapacitě za 4-5 let (u nás je to pomalejší). Čili ano, postavme si druhou magistrálu, ať máme za pár let co zklidňovat.

0/0
26.2.2009 12:02

Komár

Re: není mi jasné

A je hezke, ze tu vsichni nadavaji na ty, co silnice a PK (stavi, provozuji nebo o tom rozhoduji a ja nerikam, ze neni na co nadavat)... malkodo nadava na uzivatele. Podivejme se do Rakouska. Nejvyssi stupen automobilizace (pocet aut na obyvatele je nekde v Alpach a nejnizsi je ve Vidni). A podivejme se k nam nejvice aut na jednoho obyvatele je v Praze. A pritom ma Praha lepsi pomer mezi vykonem IAD a MHD nez Viden. Kde je chyba? Ze by take v lidech, pro ktere je i 20 let po konci poradniku na Trabanty auto symbolem majetku, postaveni ci co ja vim vseho, atd? Proc jsme tak neochotni se tech aut vzdat? V ZADNEM PRIPADE NECHCI OBHAJOVAT PRAZSKY MAGISTRAT, ale kdyz rikam A, mel bych rict i B a hlasu, ktere sijou do ridicu, co si musi vozit za kazdou cenu zadky autem je tu malo.

0/0
26.2.2009 12:11

Komár

Re: není mi jasné

A ještě k bezpečnosti na Nuseláku : ) když tak voláš po bezpečnosti, jak se ti jeví bezpečnost v tunelech (třeba to esíčko, co má být za muzeem?

0/0
26.2.2009 12:13





Najdete na iDNES.cz