Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovensko vyhlásilo kvůli nehodě neděli dnem státního smutku

Slovensko vyhlásilo neděli dnem státního smutku. Uctí tak dvanáct obětí dnešní srážky autobusu a vlaku u Polomky. Po mimořádném zasedání slovenské vlády to oznámil premiér Robert Fico. Všechny oběti už se podle něj podařilo identifikovat. Naznačil, že je mezi nimi několik manželských párů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

emkon

tragédie na železničním přejezdu

Vlak prichádzal v čase tragédie od Červenej Skaly. V čase, keď

už bol vodič autobusu na priecestí, spoza zákruty sa objavil vlak.

Dovtedy bol skrytý za kopcom, ktorý obchádzajú koľajnice. Rušňovodič,

ktorý sa vyrútil spoza zákruty približne 70-kilometrovou rýchlosťou,

nemal žiadnu šancu ubrzdiť na asi 100 až 150 metroch od autobusu.

0/0
22.2.2009 13:34

emkon

Re: tragédie na železničním přejezdu

Nechci tady obhajovat řidiče busu, ale podle mého názoru je na vině  Železničná spoločnost, která měla takový přejezd buď zrušit, vybavit signalizací, nebo snížit traťovou rychlost. Jak píší slovenské noviny, nebyla to na tomto přejezdu zdaleka jedinná tragická nehoda...

0/0
22.2.2009 13:36

ET_demokrat

Re: tragédie na železničním přejezdu

V souladě s předpisy je na vině řidič. Je povinný ze zákona, dát vlaku vždy přednost. A pokud řadil na kolejích, tak je to naprosto špatný zpúsob jízdy. Měl si pred přejezdem zařadil nízký převodový stupeň, pořádně se rozhlédnout se a pokud měl volno, šlápnout pořádně na plyn. Jezdím s výkonným osobním autem 4x4, ale na přejezdu bych takové kraviny nevyváděl.Že je údajně v těžkém psychickém stavu. Asi by sme ho měli litovat, že? A co těch 12 mrtvých a zranění?Minulý rok bylo se slovenskými autobusy prúserú mnoho, letos to pěkně začíná. Vrcholné svinstvo je, že mnozí posílají na stanice STK jen papíry a příslušnou sumu na úplatek a autobusy jsou hotové vraky. Padají z nich šroubky, z výfuku létají chuchvalce sazí a na předním skle hrdá nálepka o technické bezchybnosti.

0/0
22.2.2009 15:18

ivo-pivo

Asi

s tým nič moc neurobíme , tragédie sa proste budú z rozných dovodov stávať stále-deje so to aj vo vyspelých štátoch aj keď je pravda ,že menej alebo trochu iné.Že to politici vždy využijú na ,,sebaprezentáciu,, je tiež jasné aj keď mám pocit , že ak by tam nešli , média by to použili proti nim , že na to proste kašlú. Na systémové celoplošné riešenia nie sú peniaze , tak jediné čo si z toho možeme vziať je to , že ak si ešte nestihol tej krásnej babene povedať , že je nádherná a že ju miluješ-urob to a ak si nenabral odvahu povedať svojmu odpornému šéfovi , že je kretén , tak to urob tiež- už možno zajtra pojdeš autobusom....

0/0
22.2.2009 11:02

pytlikando

jak

nikdo nevíme jak se to přesně stalo.jak daleko je vidět ze silnice na trať na obě strany jestli nejede vlak.každopádně u nechráněných přejezdů by měla být vždy značka stop.druhá věc  je její dodržování.a kotouček z tachografu ukáže jen jestli jel,nebo zastavil.černé skříňky namontované do busů by sice nehodám nezabránily,ale ukázaly by co přesně řidič před nehodou tropil.i to jestli řadil,brzdil či přidával plyn,zatáčel a tak.;-O

0/0
22.2.2009 10:06

ET_demokrat

Hmmm.............

Před několika lety byla také trága autobusu. Českého. Jel z kopce od Makova nad obcí Kolárovice a brzdy nestačily, nepodařilo se mu podřadit a čeští výletníci měli skutečný "výlet". Teď je tam nacpáno 1500 mimořádných značek a de billové jezdí stále se smrtí v očích.

0/0
22.2.2009 10:01

pytlikando

Re: Hmmm.............

no to asi byl umělecký řidič.když neví že podle sklonu si má zařadit takovej kvalt,:-© aby brzdy skoro nepotřeboval a když je třeba,sjíždět kopec třeba jedničkou.......

0/0
22.2.2009 10:09

ET_demokrat

Re: Hmmm.............

Asi podobný, jako ten v Polomce. Ten údajně řadil na přejezdu (evidentně tam vjel těsně před vlakem) a nějak mu to nešlo a báááááááááááááááááác.

Tehdy se také našlo mnoho chytrákú, kteří věděli, kde je chyba, jen šofér v tom byl podle nich nevinně. Prudké klesání, samá zatáčka a šofér jel s busem plným lidí, jako prase. Zhučeli do kaňonu, mrtvých bylo dost.

0/0
22.2.2009 13:26

juklíček

když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

trat, tak aspon můžou ajzbonáci na lokomotivy namontovat houkačky jak na titaniku aby to slyšel i hluchej.

0/0
22.2.2009 9:00

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Jasne, v ČR je všetko dokonalé. Každá lokálka je v perfektnom stave.

0/0
22.2.2009 9:12

juklíček

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

není, i u nás jezdí vlaky vyrobené v roce 1952.  já jen dávám návrh ajzbonákům aby na lokomotivy namontovali takové houkačky aby když zahouká v bánovcích nad bebravou, tak aby to bylo slyšet až  v  popradě.

0/0
22.2.2009 9:16

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Po takejto prevencii už sa nikdy nič nestane. To si myslíš, že rušňovodič píska na píšťalke keď príchadza na precestie? Jednoducho vodič urobil osudovu chybu, za ktorú bude pykať celý život. Pochop, že keby boli všetké takéto precestia dokonalé aj tak  by sa stávali nehody. Keď zlyhá ľudský faktor nepomôže žiada technika.

0/0
22.2.2009 9:22

juklíček

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

chceš vědět  jak se to stalo ?  VODIČOVI VYPADL NA HRBOLECH KVALT. To se stává u starých šunek. Pak už  ten kvalt  tam nemohl narvat. Smůla byla že bus zastavil na přejezdu.

0/0
22.2.2009 9:31

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Ešte to nie je celkom jasné, ale silná "trúba" na mašine aj tak nič neriešila. Je to chyba vodiča. To, že preraďoval kvalt na prechode je tiež iba dohad. Zatiaľ.

0/0
22.2.2009 9:37

juklíček

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

na přechodě mu ten kvalt vypadl ! pak už to nemohl rozjet, ok ?

0/0
22.2.2009 9:38

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Možno máš pravdu, nechcem sa hádať, lebo s to vôbec nehodí. Ja som najnovšie info ešte nepočul.

0/0
22.2.2009 9:40

juklíček

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

však já se s tebou nehádám.  řidič před přejezdem podřadil, vjel na přejezd a tam mu kvalt vypadl. už se nemohl rozjet. nepřeřazoval na přejezdu, jen se tam snažil narvat kvalt. už to nešlo.

0/0
22.2.2009 9:50

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Som rád, že sa v podstate zhodneme. Ja len nemôžem pochopiť, prečo na ten prejazd šiel, keď sa blížil vlak? Technická chyba sa mohla stať, prečo nie, ale v prvom rade mal mať prehľad o situacii na trati. Zvlašť keď je tam taká premávka. Je to nehorázna smola, keď tam prejde pár vlakov denne a vodič pritom pod jeden z nich vojde.

0/0
22.2.2009 9:58

juklíček

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

ok,  chybou je že nepočkal až přejede vlak . jestli slyšel houkání tak měl čekat před přejezdem a ne na něj vjíždět.

0/0
22.2.2009 10:04

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Presne. Tiež si to myslím.

0/0
22.2.2009 10:06

ET_demokrat

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Pendluju sem a tam. Na lokálních tratích je to v Česku za 18,  na Slovensku bez 2 za 20. Teď jsou všichni chytří a bádají. jednoznačná vina řidiče autobusu. Stačí si přečíst předpisy. Vlak má přednost. Bez výjimky.

Tak by mne zajímalo, kolik řidičú zná nové znění zákona "o premávke na cestách". Jako občan i SR, jsem si ho přelouskal. 86 stran A4. Četl to někdo z Česka? Je tam mnoho změn, zdaleka ne jen v rychlostech, ale i v chování se na křižovatkách atd.

0/0
22.2.2009 9:19

109e

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Přesně tak. Na křižovatkách také nebývá nic pro zabezpečení. Řidič musí koukat všude. Je však pravda , že při dnešním shonu a nárocích se chyba vloudí. Jsme jen lidi.

0/0
22.2.2009 9:35

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Bývam neďaleko trate.  Za traťou sú záhradky. Každý rok niekto príde o život, pretože si skracuje cestu na zahrádku. Sme ľudia, čo robia chyby. Zrejmä aj vodič jednú takú urobil.

0/0
22.2.2009 9:44

ET_demokrat

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Včera oproti mne vyrazil v MT idiot z parkoviska pri Priore v protismere, na hlavnom ťahu cez mesto. Na znacke MT, teda domáci, čo situáciu pozná. Bol som nútený prudko brzdiť a výjsť za krajnicu. Keby išiel regulérne, trvalo by mi to 2 min navyše. Hľadal som ho, že mu aspoň poviem, že je de bill, ale ubzikol. Ja som do protismeru nevošiel.

0/0
22.2.2009 9:57

popradčan

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Sú ľudia čo spravia neúmyselnú chybu a potom tí druhí. Idioti.

0/0
22.2.2009 10:00

ET_demokrat

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

Už jsem to tady kdesi napsal. Jel jsem tudy asi před měsícem. V okrese Brezno se vyskytnu několikrát ročně, v Polomce je Rettenmeierova fabrika. Jel jsem přez ten přejezd, motorák jsem viděl zastavil jsem a počkal, on houkal, že bys ohluchl.

0/0
22.2.2009 9:14

juklíček

Re: když nelze ve 21 století elektronicky zabezpečit

srry, nečetl jsem to.

0/0
22.2.2009 9:18

ET_demokrat

Hmmm.............

Někdy si kladu otázku, či nejde v některých případech o sbevraždu. Případ je často  nepochopitelný. Výhled ničím nerušený, bílý den, vlak jede pomalu, auto vjede doslova v poslední chvíli pod něj. Smrt je to rychlá, plnění pojišťovny v případě pojistky na smrt  funguje...Akorát že mašinfíru potom vyšetřují jako zločince.

0/0
22.2.2009 8:31

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Hmmm.............

ale to není pravda že by někdo mašinfíru vyšetřoval jako vraha

0/0
22.2.2009 8:33

ET_demokrat

Re: Hmmm.............

Nenapsal jsem jako vraha, ale jako zločince. Neumíš si představit, co probíhá. Múj známý měl před lety jako mašinfíra s diplomem nehodu, kdy narazil v Martině do traktorové vlečky, která tažená traktorem zústala zadkem na přejezdu. Použil havarijní brzdu v lokomotivě a brzdil jak to nejvíc šlo. Byl to ten přejezd chráněný automatickou závorou. Traktorista závoru objížděl a nestihl. Mašinfíra byl 5x či 6x na výslechu na policii, vyšetřovala ho drážní inspekce, 2 měsíce nejezdil a při tom byl naprosto bez viny.

Já jsem zažil takové vyšetřování jen proto, že jsem resuscituoval chlapa (a volal záchranku), který před mýma očima vyskočil z 8. poschodí. To bylo otázek, či jsem ho znal, či jsem nebyl u něho v bytě (čekal jsem, že se mne zeptají proč jsem ho vyhodil). I domú za mnou policie přišla. A to jsem byl NÁHODNÝ SVĚDEK. Stačí?

0/0
22.2.2009 8:55

popradčan

Re: Hmmm.............

Čo očakávaš od niektorých natvrdlých policajtov?

0/0
22.2.2009 9:14

ET_demokrat

Re: Hmmm.............

Nič dobré, len som vysvetloval svoje predchádzajúce  slová...

0/0
22.2.2009 9:21

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Hmmm.............

to je divné manželka byla světkem nehody a momáhala zachránit motorkáře byla na výslechu jako svědek pochopitelně plno pro nás normální nepochopitelných otázek.jenže pro vyšetřování hodně důležité.

pak otec našel v lese oběšence nemohl tam čekat moc dlouho tak po příjezdu PČR dal jim své tel.číslo at zavolají.vyšetřovatel pak provedl výslech přes telefon a dokonce zajel za otcem aby mu podepsal nějaké papíry.

jistě že i u banální nehody se vyslýchá i ten nevinný ale opravdu to není proto že by z tebe chtěly udělat zločince jen to musí vyšetřit a připravit pro případný soud.

vem si nehodu rychlíku ve Studénce(pád mostu) snad pochopíš že výslech mašinfíry nemohly odbýt jednou větou.

0/0
22.2.2009 10:12

Vipeeer

Re: Hmmm.............

Radši si prosímtě neklaď žádné otázky, protože ti vycházejí zhovadělé odpovědi.

0/0
22.2.2009 8:52

dislektik-idnes si na mě zasedla

jak vidím některé tak vám musím připomenout že VLAK

má na kolejích absolutní přednost.z toho vám vyjde kdo za to může.

pochopitelně toto platí pokud vše na železnici funguje na 100%

druhou otázkou je proč frekventovaný přejezd byl jen takto označen.

0/0
22.2.2009 8:27

smotitak

Re: jak vidím některé tak vám musím připomenout že VLAK

Podle čeho soudíš že to byl frekventovaný přejezd? Připadá mi to polní cestu přes jednokoleku.Jasná chyba řidiče.

0/0
22.2.2009 8:41

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: jak vidím některé tak vám musím připomenout že VLAK

pokud je to příjezd ke sjezdovkám určitě tam bude slušný provoz.to ovšem nic nemění na tom že chybu udělal řidič ale to musíme nechat na někom jiném aby rozhodl kdo je viníkem

0/0
22.2.2009 8:47

dislektik-idnes si na mě zasedla

smutné jako vždy když se něco podobného přihodí

0/0
22.2.2009 8:12

gambleralkac

Otazka je

jestli obycejni obcane SR budou vedet co statni smutek znamena. Kdyz se divam na Aj mudry schybi, obavam se, ze ne a ze treba vyrazej do ulic s pomlazkama koledovat.

0/0
22.2.2009 8:10

jindra25

Re: Otazka je

  Myslím,že určitě ví,co to je. Nejsou  takový paka,jako Ty. Nemůžeš si odpustit tyhle blbý řeči?

0/0
22.2.2009 9:31

gambleralkac

Re: Otazka je

Tak schvalne - nekolik kontrolnich otazek pro slovenske sousedy - a zkusit odpovedet muzes i Ty. Co se behem statniho smutku smi a nesmi? konkretne napriklad: Smi se chodit do kina? Smi se chodit do kina na komedie? Smi se u nich clovek smat? Smi se chodit do baru? Smi se tam pit alkohol? I tvrdy alkohol? Smi televize vysilat projev premiera? Smi vysilat diskusi premiera s jinymi politiky? Smi vyjit noviny? Muze v nich byt zverejnena politicka polemika?

0/0
22.2.2009 9:44

ET_demokrat

Re: Otazka je

Tí, čo ukazujú v tej relácii, by som nepovažoval za vzorku priemernej populácie. Su to vybratí chudáci (až na výnimky).Keby sa postavili pred vysokú školu a pýtali sa, ako sa vyráta plocha štvorca, čo by bolo zaujímavé a humorné na správnych odpovediach? Ale keď idú za opilcami na centrálne trhovisko a nájdu si napitých Maďarov, čo ani nerozumejú otázke, sú odpovedi "zábavné". A ešte keď sa tých nešťastníkov spýtajú na voľajakú blbosť, trebárs koľko váži 1 meter, je to jasné. Minule dali otázku, čo to znamená, keď sa volí aklamčne. Jasné, že väčšina splietala čosi o klamaní. Alebo sa pýtali, čo to znamená , keď je Mesiac v nove. Každý cigán mlel o Tv Nova.Málokedy z toho kúsok vidím. Idiotina, tak ako aj tvorca.

0/0
22.2.2009 13:38

druhá reinkarnace obraceče

.........

Fico se jen zkouší přiživit na neštěstí a získat další politické body u hloupější skupiny voličů ,asi to vyjde levněji než tam postavit závory a signalizaci    ..........  , nás to čeká za rok až náš imperátor sluneční soustavy drtivě  vyhraje volby pomocí třicetikoruny a třináctýho důchodu   .......

0/0
22.2.2009 7:24

stanikgor

Re: .........

Hloupější skupina voličů....Pokud se nemýlím,tak na Slovensku ODS nefunguje,takže nemůžou existovat ani hloupí voliči...

0/0
22.2.2009 7:54

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Re: .........

nejlepší jsou chytří voliči jejichž život závisí na 30 korunách

0/0
22.2.2009 8:34

jindra25

Re: .........

 Nech si ty blbý kecy!  Tady se stalo neštěstí,zemřelo 12 lidí. Uvědomuješ si to vůbec ty moulo?

0/0
22.2.2009 9:34

Dr.Onufrakova

Technicky sneh

Na vine je technicke zasnezovanie. Ten prejazd je vlastne polna cesta k vleku. Pouziva sa 4 mesiace do roka, 2 dni v tyzdni, 2 hodiny tam a 2 hodiny naspat. Teraz je malo prirodneho snehu, normalne by tam neliezli.

0/0
22.2.2009 7:03

babacek

Slovensko vyhlásilo

To je sice moc pěkné, ale obětem zbytečné tragédie to již nepomůže. Neoznačený přejezd viník dráhy a víc bych neřešil.;-(

0/0
22.2.2009 6:14

tojsemalectverak

Re: Slovensko vyhlásilo

přejezd označen byl třebas jen výstražným křížem ale pokud jeho povrch byl takovej že tam autobusák musí řadit za 1 aby si neurval nápravu tak je to něco jinýho a taky by mě zajímalo kolik valil ten vlak píšou tam že vlaky tam jezdí až 80km rychlostí což jak jsem psal včera se mi u nechráněnýho přejezdu v havarijním stavu na frekventovaném místě zdá být dost hodně!!!!Jinak prohlášení tiskové mluvčí že světelná signalizace fungovala aniž by si ověřila jestli tam vůbec nějaká je:-))))),natož prohlašovala že fungovala ukazuje že tamní dráhy jsou něco jako kocourkov CZ!

0/0
22.2.2009 6:24

babacek

Re: Slovensko vyhlásilo

Tak já tedy nevím, neznám to tam, ale již včera jsem to poprvé uviděl na slovenské TV kde místní na to poukazovali již léta, že tam není žádná signalizace ani jiné označení. A pokud tomu tak je není co řešit.;-(

0/0
22.2.2009 6:32





Najdete na iDNES.cz