Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Atlantiku se srazily britská a francouzská jaderná ponorka

Počátkem února hrozila ve vodách Atlantského oceánu katastrofa. Během plnění svých úkolů se pod mořskou hladinou srazily britská a francouzská ponorka na jaderný pohon. Obě plavidla přitom měla na palubě desítky atomových zbraní. Při srážce mohlo dojít k úniku radioaktivity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blanka z Bejrůtu

A kdo bude kupovat rakve pro pozůstalé ?

No schválně,kdo ? 8-o

0/0
17.2.2009 14:06

gagaryn

***

Skvěle o srážce včera informovala Nova. Atomový výbuch, děsivá hudba a "odborný" komentář. ;-D

0/0
17.2.2009 7:55

Pilát

vy v Cesku

uvedomujete si, ze cisty odliv kapitalu z Ruska loni dosahl 130 miliardy dolaru, coz bylo nejvice za poslednich nejmene 14 let ?  :-)

 

0/0
17.2.2009 5:01

Pilat

Re: vy v Cesku

Asi jelo pul Ruska na vylet na Kubu. Hele Ruzeno srazili jste se dnes v noci s Kamilem ? Co vase torpeda, vystrelili? :-)

0/0
17.2.2009 5:25

Monokulturalista

Re: vy v Cesku

Pokud si přejete pád a destabilizaci Ruska, tak jste neskutečný primitiv. 1)Čím lépe se bude mít Rusko, tím lépe se bude mít i zbytek světa a my. 2)Vy byste chtěl, aby bylo Rusko destabilizované po ekonomickém pádu a jeho jaderné bomby by se dostaly do rukou Bůhví komu, např. čečenským teroristům či jiným fanatikům????

0/0
17.2.2009 7:26

Cislo 2

Re: vy v Cesku

Nevím co myslel Pilát s dlouhým, ale pro Rusko by bylo dobré (i pro nás), aby měli peněz přiměřeně. Loni ropa vyskočila přes 100 dolarů a už začali modernizovat balistické střely, uvažovali o výstavbě nových ponorek a začali vojensky řešit se svými soudedy staré křivdy. Naopak, pokud by byli bez peněz, hrozí vaše varianta.    

0/0
17.2.2009 8:34

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: vy v Cesku

...a to vzhledem ke křováckým teroristům je výborné, viď? ....:-P

0/0
17.2.2009 14:02

Monokulturalista

Re: vy v Cesku

Jenže kdyby R. neměli velkou a moderní armádu, tak přijdou o Sibiř s nerostným bohatstvím. Zabrali by jim ji Středoasiati a Číňani. Tak už to na světě chodí, že svět není rozdělený na "ty hodné" a ty "zlé". Spousta lidí si idealizuje USa a zatracuje Rusko. Já nedělám ani jedno,ani druhé. Já se na svět nedívám černobíle. //nakonec stejěn Rusáci budou mít se Sibiří smůlu kvůli své nízké porodnosti. To ale nakonec možná ne... Vše bude úplně jinak kvůli světové hospodářské krizi. http://tinyurl.com/cyf673

0/0
17.2.2009 15:47

cejkis

Blbáboly v médiích

 "...rozházet po mořském dně množství jaderných...."

Představte si jak se fyzicky rozhazují jaderné hlavice po mořském dně..když jsou v nosičích, které jsou zapouzdřené v silech v kolmé poloze k trupu ponorky.

0/0
17.2.2009 0:06

doktor_bota

Re: Blbáboly v médiích

Ta slepice pro jaderné odzbrojení to skutečně řekla, to není problém médií. Co chceš - já nedávno na vlastní uši slyšel, jak feministky v ČR chtějí zavedení ženského rodu pro některé přirozené termíny. Například k výrazu "host" chtějí zavést výraz "hostka". Nemají co dělat, tak prostě kvokají, to je celé.

0/0
17.2.2009 0:15

petr_kkk

Re: Blbáboly v médiích

Několik ponorek už se tlakem roztrhalo, a vždy se našli roztrhané ně několik kusů. Argumentovat kolmostí k něčemu je stupidita, když se trup může zkroutit do nepředvídatelného stavu a to třeba za 1 sekundu. Takovou energii si nedokážete ani představit. Možná jste si neuvědomil, že porouchaná ponorka nestoupá vzhůru, ale klesá dolů, kde na ní působí větší a větší tlak.

Váš příspěvek je bezesporu větší blábol než to co napsali v článku. Nikdo nemůže vyloučit, že se rozdrcení ponorky nemůžou uvolnit jaderné hlavice.

0/0
17.2.2009 12:02

cejkis

ááá antiami už masturbují

;-D

0/0
17.2.2009 0:04

Montaigne

Kdyby to byly 2 ruské jaderné ponorky

to by tady bylo chytrých US komsomolců!:-)

0/0
16.2.2009 21:21

Kakarel

Re: Kdyby to byly 2 ruské jaderné ponorky

Přesně tak. A v TV by to bylo každých 15min. a životopisy námořníků k tomu.;-D

I tak mě fascinuje, tak moderní stroje ať letadla, lodě, ponorky, vidí a slyší se na stovky km a stejně se sčuchnou. Vychází mi, že za tím je lidský faktor a to asi ve většině případů. Ale tady to smrdí moc velkým průšvihem kvůli jádru!8-o

 

0/0
16.2.2009 22:30

doktor_bota

Re: Kdyby to byly 2 ruské jaderné ponorky

Ano, nejspíš ano. Kdyby ruské námořnictvo přispustilo, aby se srazily dvě ruské atomové ponorky, bylo by to skutečně hodno mnohem větší kritiky. Pokud na tom něco na tom něco nechápeš, klidně se zeptej.

0/0
17.2.2009 0:11

Kakarel

Re: Kdyby to byly 2 ruské jaderné ponorky

To jako, že bys mi poradil co a jak? Ty? Už ti bylo šedesát? Jestli ne, tak běž o číslo dál, jo.

0/0
17.2.2009 0:52

reaktor724

Co se srazí dál?

Poslední dobou se ty dopravní prostředky nějak vymknuly kontrole.Satelity,ponorky,vlaky.Co dál letadlové lodě?:-)

0/0
16.2.2009 21:15

rozhořčený představitel 1verze

asi se srazily,protože byly"neviditelné

;-D;-D "stealth

0/0
16.2.2009 20:19

tučňák v exilu

Re: asi se srazily,protože byly"neviditelné

Ale ono to tgak je :) Při malé rychlosti jsou tak tiché, že o sobě nevěděly...

0/0
16.2.2009 20:52

Pilát

V Rusku ubývá dolarových miliardářů

http://www.rozhlas.cz/izurnal/ekonomika/_zprava/548027  :-)

 

0/0
16.2.2009 18:06

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: V Rusku ubývá dolarových miliardářů

zapoměl říci, že emeryckých ... ale dobře jim tak, Růžo ... teď už si budou pamatovat, že mají investovat v solidnějších měnách ...:-P

0/0
16.2.2009 18:14

rozhořčený představitel 1verze

Re: V Rusku ubývá dolarových miliardářů

Ano investovat do koruny ta se pak zvedne jako,že ekonomika "roste..a pak je najednou krize a koruna v (Y)rrrdellly

0/0
16.2.2009 20:16

forfreelife

Re: V Rusku ubývá dolarových miliardářů

a ve kterem state momentalne pribyva?

0/0
16.2.2009 18:26

rozhořčený představitel 1verze

Re: V Rusku ubývá dolarových miliardářů

přibývají pouze v izraely...z "nakradené ropy

0/0
16.2.2009 20:21

brekebrekeke

vysvetli mi nekdo seriozne

jestlize ma ponorka jaderny pohon,a fici naplno,tudiz probiha reakce v reaktoru,pak vsechno spadne diky havarii, CO zastavi tu reakci? jake podpurne systemy,kdyz to komplet vyhodi pocaly a ja nevim co vsechno? dekuji

0/0
16.2.2009 17:56

tučňák v exilu

Re: vysvetli mi nekdo seriozne

Jednoduchý systém. Zjednodušen řečeno, brzdicí tyče jsou drženy elektromagnetickým zámkem, pokud vypadne proud, obvod se přeruší a tyče zajedou do reaktoru a zastaví reakci. V reálu je to samozřejmě složitější a nouzové zasunutí tyčí vyvolá i spousta jiných podnětů, ale základní princip je zhruba takovýto.

0/0
16.2.2009 18:15

brekebrekeke

Re: vysvetli mi nekdo seriozne

R^ diky, konecne :-) jenze,kdyz to lezi desitky let na dne, co to udela? vydrzi to obal?

0/0
16.2.2009 18:18

tučňák v exilu

Re: vysvetli mi nekdo seriozne

To nikdo neví ;) Ale každopádně ty reaktory představují menší hrozbu, než chmický a jaderný odpad ukládaný kolem Nové Země (Barentsovo moře) stylem "Když se ten sud sám nepotopí, tak ho prostřílíme kulometem aby nabral vodu"...

0/0
16.2.2009 18:28

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: vysvetli mi nekdo seriozne

ty toho nějak víš ...že ty tam ve volnu sloužíš, viď? ...:-P

0/0
16.2.2009 18:34

sirc

Re: vysvetli mi nekdo seriozne

Obal reaktorů (pokud není vážně mechanicky poškozen, což by se ale díky poloze stávat nemělo), vydrží dostatečně dlouho, aby se daly podniknout akce na jeho vytažení (tj. roky)

0/0
16.2.2009 19:34

Pilát

vy v Cesku

uvedomujete si, ze Spojene staty jsou v soucasnosti jedinou globalni velmoci ?  :-)

 

0/0
16.2.2009 17:49

brekebrekeke

Re: vy v Cesku

tak proc jim neposlali nejakyho navigatora?

0/0
16.2.2009 17:52

forfreelife

Re: vy v Cesku

Ovsem "velmoci" ktera si musi pujcovat od sociliasticko-komunisticke Ciny...a take stesti, ze ty rotacky FEDu umi stale rychle delat svou praci a neodmlouvaji ;-D;-D

0/0
16.2.2009 17:58

ppdedek

Re: vy v Cesku

velmoci? ano souhlasim s nejvetsim batohem vsech dob ;-D;-D;-D

takovej batoh (dluh) nema opravdu nikdo a v tom je amerika uz leta velmoc.

0/0
16.2.2009 17:59

narami

Pilat ma pravdu - jen jedno slovicko vynechal

uvedomujete si, ze Spojene staty jeste jsou v soucasnosti jedinou globalni velmoci ? 

0/0
16.2.2009 21:33

francoa

Družice se srazí ve Vesmíru

ponorky v Atlantiku, člověk by řekl, že je tam místa dost.:-)

0/0
16.2.2009 17:47

tučňák v exilu

Re: Družice se srazí ve Vesmíru

Vlaky v Ostravě...

0/0
16.2.2009 17:50

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci,

ten britskej vanguard byl na ostré plavbě - celkem  48 hlavic v 16 rachejtlích - a nakonce musel být odtažen, zatímco ten frantík jen cvičil a odplul domů sám ...  a navíc se to stalo před dvěma týdny ... nepůjdou novináři v čížsku za zveřejnění odposlechu tomíků s frantíky  do basy?

0/0
16.2.2009 17:18

baronfonlempl

To nic není,

General Motors vyhlásil bankrot, Detroit hoří...

0/0
16.2.2009 17:17

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

Re: To nic není,

nestrašte, barone ... funebráci včetně kytek  mají odbyt ....

0/0
16.2.2009 17:24

p266

Ad nahodne odpaleni

Dole probiha vasniva diskuse k otazce, zda muze v dusledku nehody dojit k odpaleni hlavic s tim, ze je to prakticky vylouceno. Souhlasim s tim, ale napadla me teoreticka (byt nepravdepodobna) varianta: v dusledku silne exploze na ponorce dojde k vymrsteni stepneho materialu z jedne hlavice smerem k hlavici jine, cimz dojde ke slouceni dvou podkritickych mnozstvi jako u hirosimske bomby. Je to teoreticky mozne?

0/0
16.2.2009 17:13

brekebrekeke

Re: Ad nahodne odpaleni

podle vypoctu ne,ale teoreticky ano,stejne jako je nejasne,zda se zastavi reaktor

0/0
16.2.2009 17:16

narami

Re: Ad nahodne odpaleni

Ano,teoreticky muze dojit k vymrsteni pokritickeho mnozstvi smerem k jine hlavici, ale pravdepodobnost uz tohoto ukonu je velmi mala.Ale v hlavici nejsou dve podkriticka mnozstvi ,ale nekolik a pravdepodobnost ,ze nekolik podkritickych mnozstvi (tolik,aby dala nadkriticke) ,z nekolika hlavic,vymrstena nekolika vybuchy tak,aby se setkala v jeden okamzik na jednom miste se rovna nule.

0/0
16.2.2009 17:24

brekebrekeke

Re: Ad nahodne odpaleni

dik R^ nicmene, ze se reaktor zastavi mne osobne pripada zazracne vzhledem k frenkvenci techto nehod

0/0
16.2.2009 17:30

p266

Re: Ad nahodne odpaleni

Nekolik pokritickych mnozstvi v kazde hlavici? To si nemyslim. Ten princip spociva v tom, ze implozi chemickych vybusnin dojde ke stlaceni jednoho, v celku (koule nebo podobny tvar o prumeru nekolika decimetru) drzeneho, podkritickeho mnozstvi materialu.

0/0
16.2.2009 17:31

tučňák v exilu

Re: Ad nahodne odpaleni

A teď si vezmi, jak pravděpodobný je střet dejme tomu dvou takových kuliček při náhodné události, ještě k tomu jako prakticky přesný středový ráz a navíc takový, kdy ten druhý kus plutonia bude přidržov án na místě dostatečnou silou k tomu, aby došlo ke stlačení...

0/0
16.2.2009 17:39

p266

Re: Ad nahodne odpaleni

Ano, pravdepodobnost je mala, ale uvazite-li, ze hlavice nejsou od sebe prilis daleko a nachazi se v ose ponorky, tak to stoji za (teoreticke) uvazeni.

0/0
16.2.2009 18:19

tučňák v exilu

Re: Ad nahodne odpaleni

Nacházejí se mimo osu ;) Ve  dvou řadách, a kdyby nic jiného tak jejich vnější plášť tvoří obvykle ochuzený uran (kvůlu návratu do atmosféry i kvůli zesílení termonukleární reakce) - termonukleární reakci urychluje, ale naopak štěpné by moc nepřál, minimálně by oddělil ty dvě plutoniové kuličky i kdyby se do sebe chtěly trefit :-)

0/0
16.2.2009 18:34

p266

Re: Ad nahodne odpaleni

S druhou větou nesouhlasím. Termonukleární reakce je zahájena odpálením klasické implozivní (fission) bomby. Ta také způsobuje vysokou teplotu a tlak, za kterých k následné termonukleární fúzi (fusion) dochází. Ten ochuzený uran obklopuje fusion palivo, z povahy věci explozi fission bomb nebrání.

0/0
16.2.2009 19:03

tučňák v exilu

Re: Ad nahodne odpaleni

Z povahy věci brání tomu, aby se dvě podkritické koule ze sousedních hlavic sťukly do jedné nadkritické ;) A samotná jedna hlavice se sama neodpálí, ani ne jen ve štěpné fázi, protože na to je potřeba pečlivě časovaná řízená exploze, ne náhodný děj přicházející navíc jen z jedné strany.

0/0
16.2.2009 19:59





Najdete na iDNES.cz