- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chealander says aircraft had been flying in autopilot mode until the stick shaker activated, an action that automatically disengaged the system.
Zdroj
o tom, kdo nebo co zavinilo pád stroje, rozhodne odborná expertiza a následný soud. To, že led byl příčinou pádu letadla, ještě neznamená, že byl "vinen" (a odsouzen). Na vině bude nejspíš buď závada v konstrukci letadla, závada na odmrazovacím zařízení nebo chyba pilota (nikoliv samotný led). Tyhle bulvární názvy článků na nejdůvěrohydnějším "zpravodajském" iDěsu? Co pieta k pozůstalým, to jim iDěs vmete do očí, že nikdo za nic nemůže, to led?
předchozí článek "Pád letadla zavinil led". Teď "...už dříve se ukázalo, že pád letadla zavinil led" - nee, vine je něco zcela jiného, než příčina.
A nedoporučuje se (nenařizuje se ) vypnout autopilot vždy také před přistávacím manévrem?
Pokud vím, tak ne.. Startuje se na manuál, po dosažení letové hladiny se zapíná autopilot a řídí vše až do dokončení přistávacího manévru.. Samozřejmě ne na všech typech letadel, ale takových 80% jich na autopilota i přistává..
"při námraze se totiž doporučuje manuální řízení." Opravte mě, pokud se pletu, ale pokud je něco doporučeno, tak je to možnost, nikoli nařízení. Takže dost těžko tak můžu porušit předpis.
Ale možná je nejdůležitější to slovo "zřejmě", protože někdo chtěl "zřejmě" vytvořit dojem, že ví, jak vyšetřování dopadne.
Zřejmě by to chtělo číst až do konce - "...Pokud je námraza silná, ruční ovládání přímo nařizuje...."