Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Historicky nejhorší australské požáry zabily 108 lidí a nekončí

Požáry na jihovýchodě Austrálie zabily už 108 lidí. Jsou nejhorší v dějinách, překonaly totiž takzvanou Popeleční středu, při níž v roce 1983 zemřelo 75 lidí. Počet nynějších obětí navíc není konečný. K definitivnímu uhašení požáru zbývá ještě několik dní a záchranáři v troskách nacházejí další těla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nejsme jako oni999

Tady v UK uz se pise o 180+..

V rubrice sport je treba z anglicke ligy jeden clanek celej mesic a pouze ho upravujou a tady je snad x ruznych clanku s ruznym poctem mrtvych, cemuz se da rikat dezinformace. Jo, neni nad serioznost a duveryhodnost...tam kde zadna neni..(Y)

0/0
11.2.2009 12:13

captain cook

Re: Tady v UK uz se pise o 180+..

hele pepe, tady se musim idesu pro zmenu zastat. Oni opravdu uvadeji oficialni pocetvydany australskou policii a kdyz se podivas na clanky chronologicky, tak jsou cisla v poradku. To jenom fakt, ze ctenari pridavaji pod clanky komentare v odlisnou dobu zpusobuje, ze nejsou srovnane casove.

 ides v tomto pripade uverejnuje zpravu docela rychle. Ja totiz vidim cisla z oficialnich australskych pramenu a nedlouho potom si idnes pocet zaktualizuje.

0/0
12.2.2009 9:29

captain cook

je nas tu par

od protinozcu a jsem si jist, ze mluvim za kazdeho z nas, kdyz reknu srdecne diky jdou vam vsem, kdo tu vyjadrujete svoji  ucast a podporu.V

0/0
9.2.2009 8:55

ufo pilot

Historicky nejhorší australské požáry zabily 108 lidí a neko

http://picasaweb.google.com.au/ufopilot7/Pictures?authkey=Anotccg0Uvk#

Jak to vypada, kdyz nekolik let neprsi, prijdou 47C horka, fouka 80km/h a vic horky  vitr a lide ohazuji vajgly oknem z auta a jini umyslne zakladaji ohne.Rv;-€

0/0
9.2.2009 2:30

mrsjames

Re: Historicky nejhorší australské požáry zabily 108 lidí a neko

A takove krasne misto to je. Nikdy na tu dovcu tam nezapomenu... Hlavne fruit bats v Sidney a Pelican Bay v Perth... XXX

0/0
9.2.2009 2:56

captain cook

Re: Historicky nejhorší australské požáry zabily 108 lidí a neko

krasne, ale clovek musi mit zdravy respekt pro prirodu, ktera je nekdy hodne kruta.

 PS. Sydney....

0/0
9.2.2009 10:04

tučňák v exilu

Ad záchrana vrtulníky

kromě rychlosti šíření požáru je tu i to, že horký vzduch vytváří spolu s požárem dost prudké turbulence, létat v nich s vrtulníkem blízko země je hodně rizikové, ono stačí jen to samotné hašení - při tom je dodatečné riziko, žár může při kombinaci nebezpečných faktorů zzničit i ten vrtulník nebo hasicí letadlo (zaznamenán případ z USA, v nádržích hasicího C-130 se buď vznítily páry, nebo jen prudce narostl tlak, nádrže explodovaly, letadlu ulétla obě křídla a trup spadnul přímo do požáru...

0/0
8.2.2009 22:24

iPilat

to je tak , kdyz .......

se potloukaji cesti skautici po australii ;-D

0/0
8.2.2009 22:17

Pavel Kucera

Nahravka od hasice

http://www.theage.com.au/interactive/2009/national/bushfires/video02.html

0/0
8.2.2009 21:23

mrsjames

No nevim

Je to smutne kino, ale kdyz jsme tam byly v loni v Unoru (teploty kolem 36 stupnu), tak tam lidi kourily o sto sest a hazeli nedopalky primo na zem kde byla sucha trava.  Jasne ze je v tom mnohem vic e.g. vitr atd ale stejne me to udivovalo...

0/0
8.2.2009 20:33

Pavel Kucera

Re: No nevim

Je to tak, a to i pres vysoke pokuty a velkou investici do vzdelavani jiz od ranneho veku.

0/0
8.2.2009 21:23

papaveria

Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

1. Tím, že je postaví, získají dostatek vody nejen na pití pro sebe a zviřátka a na koupání, ale taky na hašení požárů a průmyslovou výrobu. 2. Pokud budou z oceánu odčerpávat dostatečné množství vody, zpomalí (a pokud se přidá Afrika a Amerika dokonce i zastaví) zvyšování hladiny oceánů a tím zabrání potopení nízko položených ostrovů a zatopení okrajů kontinentů. Stačí, když se voda z tajících ledovců tímhle způsobem přečerpá do podzemních rezervoárů. 3. Vyhnou se ekonomické krizi, protože hafo pracovních míst, které stavěním odsolovacích zařízení a vodovodů vytvoří, jim pomůže roztočit ekonomickej motor. Pokud na tuhle srandu nemaj počáteční kapitál, ať si půjčí u MMF nebo spíš u Číňanů - tak by se zabily dvě mouchy jednou ranou (zprostředkovaně by neklekl dolar). 4. Vyprodukovanou sůl by odkoupila EU a následně by si ji vysypala do Atlantiku, aby se pomohlo zpomalujícímu se Golfskému proudu a Evropa v budoucnosti nevyschla.

0/0
8.2.2009 18:03

NoName1978

Re: Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

AMEN

0/0
8.2.2009 18:51

gustav1

Re: Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

V Australii uz se ne nekterych mistech voda odsoluje, je to vsak nesmirne energeticky nakladne a ekologicky problematicke, na to to delat na tak obroskem meritku, jaky asi navrhujes.

Australie je nejsussi kontinent a ver mi ze zde zde proklepavaji vsechny varianty. Ale take je obrovska zeme - velikosti Evropy, a zde kde jsem ja je ted zase az skoro moc vlhko. Jeden slogan zde rika - "Australia the Land of Contrast".

0/0
9.2.2009 4:26

Pavel Kucera

Re: Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

Ovsem nejjednodussi reseni si nasel trh sam - vsichni, ktere znam, ktere v Melbourne stavi - i v meste - uz automaticky instaluji 10 000 litrove tanky. Kdyby to udelal kazdy a stat na to dal podporu, tak se vypocitalo, ze by to bylo 10-100 levnejsi nez investice do odsolovani a navic bez energeticke narocnostni. Ano, neni to reseni na vzdy, ale hodne to pomuze.

0/0
9.2.2009 13:01

captain cook

Re: Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

stat dava na instalaci vetsich tanku podporu - kapacita od 5000 l nahoru. Podminka je ale, ze museji byt instalovany kvcalifikovanym instalaterem.

0/0
9.2.2009 13:08

captain cook

Re: Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

my mame instalovany 1x 2000 l tank s pumpou a nekolik 200 l plastickych sudu pod jednotlivymi okapy a pod oknem pradelny. Ty jsou propojene a je na ne napojena pumpa, ktera to pumpuje podle potreby do zahrady.

0/0
9.2.2009 13:11

papaveria

Re: Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

Předpokládám, že mluvíte o privátním pokrytí spotřeby vody. Ale co farmáři - zemědělci a chovatelé dobytka? Prostě se ze suchých oblastí stáhnou a nechají zem totálně dorasit na klasickou poušť? Teďka napíšu ekonomickej hřích, ale pro vegetaci by nebylo od věci nechat odsolenou vodu jen tak volně natéci do země, aby se doplnila hladina spodní vody - tím by se obnovily prameny potůčků a říček - možná by se objevily dávno zaniklé a byla by napajedla pro dobytek a kanály na zavlažování a z dnešní a budoucí pustiny by byla úrodná země.  

0/0
9.2.2009 17:43

captain cook

Re: Postavit odsolovací zařízení a vodovody!

nejvetsim nepritelem takovych planu je strasna rozloha.

Predstav si, ze Victorie je jeden z nejmensich statu Australie, je 3x tak velka jako CR, ma populaci pribl 5.2 milionu lidi a z nich asi 3.8 milionu zije v Melbourne. Zbyvajicich 1.4 milionu lidi obyva plochu nejakych 220 000 km2. A to je Victorie diky sve relativne male rozloze jednim z nejhusteji obydlenych statu Australie. Tak si snaz predstavit ty velikosti farem a vzdalenosti mezi nimi a mesty, kudy by vsechny ty zavlazovaci systemy a kanaly mysely jit.

0/0
9.2.2009 22:36

papaveria

do ráje na zemi se budou stěhovat další lidičkové:-)

Měla jsem na mysli vodovody jako jsou nyní ropovody. Když se zvládly postavit ropovody, proč ne stejný systém pro vodu? Samozřejmě z hlavních větví by byly odbočky na jednotlivé farmy, města atd. Navíc australská hladina podzemních vod je na velmi nízké úrovni - měla jsem na mysli doplnění těchto podzemních zásob vody. Samozřejmě z ryze ekonomického hlediska jde o naprostou zhovadilost, protože finančně náročně odsolovat vodu a dopravovat ji do vnitrozemí jen abych ji vzápětí nechala zdarma odtéci do podzemí...z toho by byl na šlupky kdejakej ekonom.  Já jsem ale obyčejnej člověk, kterej platí daně a proč by mi stát z těch daní nemohl zajistit odpovídající životní prostředí? Obyčejní lidé v Austrálii by měli donutit svou vládu, aby jejich peníze vynakládala na zlepšení jejich životních podmínek tj.na zachování možnosti budoucího života. A budoucnost lidí závisí na dostupnosti k vodě. Zatím je ještě čas a proto je právě nyní ideální doba k výstavbě.

0/0
10.2.2009 17:04

captain cook

Re: do ráje na zemi se budou stěhovat další lidičkové:-)

prave proto australska vlada uvazuje o tom, ze nebude mozne do nekonecna zvysovat imigracni kvoty. Je to prave mnozstvi vody, ktere omezi velikost populace. Desalinace morske vody je dosud enrgeticky nesmirne narocna a nakladna a neni mozne ji vyuzit ve vetsim meritku. Proto se mnohem vic orientujeme na regeneraci upotrebene vody na ruzna pouziti. Obycejni lide se mohou vyjadrovat jak chteji ohledne zlepseni zivotnich poodminek. Jak ale si predstavujes ze "donuti" vladu kdyz verejna kapsa musi zaplatit za cely rozpocet, ne jen jeho cast? Obsah kapsy neni neomezeny, lidi si mohou svobodne prat a narizovat, ale zadna vlada jim nemuze plne vyhovet. Neni jenom voda...v rozpoctu jsou take vzdelavaci instituce, zdravotnictvi, socialni zabezpeceni, Aboriginove, vedecky vyzkum, energetika, policie, justice, vnitrni a vnejsi bezpecnost, ozbrojene slozky......

0/0
11.2.2009 4:22

papaveria

a politici potřebujou vyšší platy než je průměr...

...je mi to jasné, ale dřív nebo později lidem docvakne, že to vážně jinak (tj.bez vody) nepůjde a bude se muset něco dělat (obzvlášť v Austrálii, kde jsou podzemní vody vážně už jen na pár desetiletí). A podle mne je lepší zkoušet a budovat když mi netlačí čas než se ve spěchu smiřovat s kompromisy a pořizovat i horší věci, jen aby bylo aspoň něco. Co se týče čisté energie, tak by šla vyřešit pomocí sluníčka. Máte ho tam na rozdávání a nové technologie jsou o tom, že sluneční konektory nebo jak se ty černé srandičky jmenujou, půjdou i tisknout na textilie, takže žádné drahé solární panely nejsou zapotřebí - pokud chcete, juknu se Vám po netu, kde jsem to četla.  .........musím to rozdělit, tohle je povídání na mailíky a ne do písmenkově omezených diskuzí

0/0
11.2.2009 12:07

papaveria

zbytek úvahy

JInak co se týče finančních úspor - on chce někdo na Austrálii vojensky zaútočit, že potřebujete armádu? Výdaje na obranu bych zrušila zcela, na policii by se krapet navýšily, platy by politikům stačily na úrovni průměrné mzdy nebo ještě lépe - ve Vyspělých společnostech se tvorba zákonů považuje za čest a politici jsou lidé, kteří se dokáží uživit bez veřejných financí..  Momentálně bych na rozjezd doporučila půjčku u Číny - Číňané budou rádi, že se zbaví zbytečných a hodnotu ztrácejících rezerv (skrytý úmysl by byl, že většina budoucích migrantů by byli Číňané) a Austrálie bude mít peníze na vybudování....osobně bych tipla, že trpělivost Číňanů s buzerací USA skončí asi tak za 29 měsíců a jak potom Čína naloží s bilionovejma devizovejma rezervama, co dneska mají, je otázka. Doufám, že se toho dožiju, páč jsem zvědavá jak opice. A co se týká obyčejných lidí - dokud si chování politiků nechají líbit - všichni čekaj na chytrého vůdce, ale nikdo jím nechce být, což je prekérka i u nás.

0/0
11.2.2009 12:16

captain cook

Re: zbytek úvahy

teorie se vymysleji lehce, zvlast ze vzdalenosti nejakych 13 000km. Spousta Australanu by ti rekla, ze nevis o co jde kdyz pises "on chce někdo na Austrálii vojensky zaútočit, že potřebujete armádu? Výdaje na obranu bych zrušila zcela"

Na sever od Aus je 250 ti milionova Indonezie, z niz by nekteri lide radi kus Australie jednoho dne zabrali. Dal na sever je pak Cina, S. Korea a Rusko. Japonci to uz jednou zkusili udelat si z Australie svoji kolonii se zasobu prirodniho bohatstvi. Nebyt toho, ze si soucasne zamanuli napadnout USA a Americane jim dali na frak, v Australii by se bylo mluvilo japonsky.

Takovy uran, zelezna ruda, uhli, bauxit, diamanty, zemni plyn atd by nekomu staly v pripade nouze za pokus, kdyby vedeli, ze Australie nema cim se branit. Nehlede k tomu, ze ma nesmirne dlouhou pobrezni hranici a ze k jejimu zabezpeceni (i proti paserakum a rybarskym zlodejum) potrebuje letectvo a namornictvo.

0/0
12.2.2009 9:37

papaveria

máte naprostou pravdu

Omlouvám se tedy, že jsem Vás zdržovala. Mějte se a smějte se. V 

0/0
12.2.2009 16:37

captain cook

Re: máte naprostou pravdu

:-)

0/0
13.2.2009 9:06

papaveria

odkázky na nové možnosti výroby solár.energie

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3958   2: http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=1696  

3-tohle s tím úplně nesouvisí, ale mohlo by se dát využít: http://www.osel.cz/index.php?clanek=3578    4:    http://www.osel.cz/index.php?clanek=3132  

0/0
11.2.2009 12:41

papaveria

a nebo tady:

http://www.tyden.cz/rubriky/veda-a-technika/levna-solarni-energie-pomoci-zrcadel_70627.html

0/0
11.2.2009 12:53

gambleralkac

Myslim

ze pred tim nemuzou utyct, protoze jejich nohy jsou proti, aspon se to o nich rika.

0/0
8.2.2009 11:40

smartynaf

Re: Myslim

můžete mi někdo vysvětlit jednu věc? máme jednadvacáte stolétí, létáme na Mars, klonujeme zvířata, lidi, celá planeta je na Google jako na dlani...atd., jak může někdo - ve vyspělé zemi-uhořet s rodinou v autě??? V Austrálii nemají mobily? Vrtulníky? ten oheň se šíří rychlostí...nevím jakou?? ...nechapu

0/0
8.2.2009 13:55

captain cook

Re: Myslim

Jak je pred ohnovou bouri hnanou nepredstavitelnou rychlosti vichrem pri teplotach 47C ve stinu a nekde i vice, mohl zachranit mobil nebo vrtulnik? Kdo prezil utek v aute bud odjel z mista vcas nebo mel nesmirne stesti. Nekteri to stesti bohuzel nemeli a ohnova fronta je zastihla na ceste.

Ve vzduchu bylo asi 50 vrtulniku pomahajicich hasit pozary na rozloze desitek tisicu hektaru asi v deviti oblastech statu Victorie (velikost 3x CR). Nemohly byt proto nad kazdou cestou, kudy se chystalo projet nekolik aut. Zachrana vrtulnikem take trva nekolik minut a delat to primo pred ohnovou frontou s plameny slehajicimi do vyse 50 metru je nemozne.

Jednim ze zakladnich bodu kodexu bezpecnosti v dobe pozaru je pravidlo, ze se lide nemaji spolehat ze je ohen na silnici nedohoni. V dobe akutniho nebezpeci totiz ohnova fronta vyhazuje daleko dopredu pred sebe horici trisky, ktere zanaseny vetrem zacinaji mensi pozary jako predvoj ohnove fronty. Ty zpusobuji zatarasy silnice horicimi stromy.

0/0
8.2.2009 14:17

captain cook

Re: Myslim

oprava:hasit pozary na rozloze stovek tisicu hektaru

0/0
8.2.2009 15:22

ur=BANcová

Re: Myslim

Tak ty se nevyhříváš?

0/0
8.2.2009 19:16

norayellow

Re: Myslim

Madam, nerada pouzivam hruba slova. Ale ve vasem pripade udelam vyjimku. Jste krava.

0/0
8.2.2009 20:18

ufo pilot

Re: Myslim

Na popis toho kretenskobolsevickeho individua neexistuje dostatecne vystizne slovo.Rv:-/

0/0
9.2.2009 0:21

Pavel Kucera

Re: Myslim

Ja jsem prozil Ash Wednesday na vlastni kuzi. Ac horelo asi ěé km od nas, dym byl tak husty, ze jednoduse nic nevidis. Dale, pred firefront je jeste tlakova vlna, tudiz obcas domky atd. jednoduse vybouchnou jeste pred tim nez dorazi ohen. Dale, ten ohen doslova skace od jednoho vrcholku stromu k druhemu rychleji nez muze clovek utikat a vitr nese horici vetve kilometry. Je treba brat na vedomi, ze eukalyptovy ohen a listi hori jako drak, tudiz i ty stromy proste vybouchnou. No, a takto se eukalypty rozmnozuji. Australsky bush to prezije, ale lidska cena je nevycislitelne. M.j., nas stary barak lehl popelem a ve sousednim meste zemrelo zatim 11 lidi, a to je cca 38 km od stredu Melbourne.

0/0
8.2.2009 15:30

norayellow

Re: Myslim

Drzte se, myslime na vas a doufame ze se pocasi otoci a vasi armade a hasicum se podari pozary co nejdrive uhasit. Skoda ze jste tak daleko, nasi by vam urcite pomohli. My jsme tu meli oskive pozary pred 5 lety, ale zdaleka ne takova hruza jako u vas. Drzime palce!!R^

0/0
8.2.2009 20:25

ufo pilot

Re: Myslim

http://picasaweb.google.com.au/ufopilot7/Pictures?authkey=Anotccg0Uvk#

Je to sileny.;-(

0/0
9.2.2009 2:24

norayellow

Re: Myslim

Mas pravdu. Je to priserne, z tohohle pekla se uniknout neda. Nejen lide ale i zvirata jsem tam uplne v pasti.

0/0
10.2.2009 0:30

ufo pilot

Re: Myslim

Je videt, ze vis o Australii velmi malo a o bushfires uz vubec nic. Ta rychlost jakou se ty ohne sirili se neda popsat. Jen asi tolik. Lide sedeli v obyvaku a divali se na TV v domeni, ze jsou v bezpeci a za necelych 10 minut ten barak byl v plamenech. Jini lide meli pri snaze ohni ujet havrky, pac se nevideli pro hustotu dymu. Na jine padly horici stromy, nebo najeli na padle stromy, ktere opet nevideli az bylo pozde a navic do nich dalsi tri auta narazila a podobne. Jinak co se tyka mobilu, tak na 20 milionu Australanu, je v Australii 30+ milonu mobilu. Proste nevis o Australii naprosto nic. Ty ohne se siri takovou rychlosti, ze se jim neda ani ujet autem a proto bylo tolik lidi v tech autech upaleno. Jestli si dovedes predstavit, ze horkem stoupajici vzduch dokaze vyrvat vzrostly strom ze zeme metry vysoko a jiny za 2-3 vteriny lehnout popelem, nevim, ale tak nejak vypadaji v Australii bushfires. Teploty byly ve Victorii az 47C a vitr 80 a vic km/h nez nejake svine zapalili ty ohne.

0/0
8.2.2009 14:34

captain cook

Re: Myslim

nektere byly zapaleny swi nemi, jak pises, nektere zasahem blesku, par nedbalosti - tedy nedopalkem cigaret. Tak se momentalne odhaduje, ze zacal pozar, ktery devastoval Marysville a ten, ktery zacal nekde pobliz Hume Freeway smerem na Killmore.

0/0
8.2.2009 14:48

Hulvat

Re: Myslim

Je to stejne hruza, na fotkach je videt spalene domy, ale stromy skoro ani neohorele, asi opravdu pred ohnivou frontou vitr unasi horici vetve a jiskry a zapaluje vse kam dopadnout... verim, ze pak nestacis uniknout do bezpeci...neni uz kam.

0/0
8.2.2009 16:45

tučňák v exilu

Re: Myslim

Lesní a jiné požáry často nechávají (aspoň v mírném pásu, nevím, jak v austrálii)vzrostlé stromy relativně netknuté, proženou se podrostem tak rychle, že "živé" stromy, které jsou docela mokré, nestačí chytnout, příp. ohoří jen nižší větve.

0/0
8.2.2009 22:27

rasta_vesta

Re: Myslim

captain R^ vydrzte to

0/0
8.2.2009 20:38

Kanadan

Re: Myslim

ze ta rychlost sireni pozaru je zpusobena neobvykle suchym vzduchem.S lesnimi pozary mame v Kanade skusenost ale 5% vlhkost vzduchu je neco co se zde nestava.

0/0
8.2.2009 22:56

wallster

Re: Myslim

nechápeš? předloni v září jsem z lodi viděl na kornatském ostrově, kde byla jenom tráva, uhořet několik požárníků, které tam nějakou dobu před tím vysadil vrtulník. také nepochopitelné jak se to mohlo stát? jednoduše, vítr foukne a je to stejné jak kdyby někdo použil plamenomet. rázem byli obklíčeni ohněm a nebylo úniku. :-(

0/0
8.2.2009 15:27

starý krokodíl

Re: Myslim

Ty starej blbče,jak si můžeš dělat srandu z neštastných lidí ? Asi máš hov.. mozek,drž hubu a nepiš na internet.Debile.Rv

0/0
8.2.2009 17:42

První z posledních

Modrá nikoli zelená planeta

:-(:-(;-(:-(:-([>-]Rv

0/0
8.2.2009 10:35

Jarmila 1

Bohuzel

neni to konecne cislo, uz je jich 65 a vice jako 650 domu, ale ani to neni jeste konecny pocet, moc smutne.V

0/0
8.2.2009 8:49





Najdete na iDNES.cz