Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stále více lidí jezdí vlakem po metropoli na jízdenky MHD

Stále více Pražanů a obyvatel středních Čech využívá k jízdě po metropoli a jejím okolí jízdenky a časové kupony Pražské integrované dopravy. Zatímco před patnácti lety stálo frontu u pokladny na nádraží pět lidí z šesti, nyní jsou to jen dva z šesti cestujících. Ostatní ukážou průvodčímu "tramvajenku" nebo klasickou jízdenku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Trident One

Dráhy o cestující nestojí 2

>>>....... Protože v téže obci má konečnou  někdejší linka 255, která sice vzhledem k tomu, že obrací již za hranicemi Prahy, byla přečíslována na 314m nicméně byl pro vraňáky zachován městský tariv , takže stačí základní kupon či pražská 26(18)korunová jízdenka. Je logické, že většina vraňáků jezdí s normální MHD . Dokud tato výsada nejspíš jako jediným v SČ kraji zůstane Vraňákům zachována a dokud si to dráhy neuvědomí, že minimálně 800 lidí denně jede raději Pražskou MHD, budou plakat nad špatným hrobem ..

0/0
9.5.2009 19:59

Trident One

Dráhy o cestující nestojí

   1) Je otázka, jak dlouho ještě budou mít cestující mezi Vraným na d Vltavou a Prahou trpělivost. Byly doby, kdy byly vlaky zde našlapány pod střechu. a dotovaly prázdné rychlíky. Pak byly označeny zan nevytížené a z patnáctiminutového intervalu se stal nejprve půlhodinový, pak hodinový a dnes je to devadesát minut . A pohodlné vlaky byly nahrazeny neodpruženými autobusy na kolejích a dnes dokonce pendluje na trati sem tam kyvadlově jeden nákladní lokotraktor tahnoucí tytéž dobytčáky.. podotýkám, že prázdné. A proč?

 2) Drahám se totiž opravdu povedlo cestující z této trati úspěšně vyhnat. Jak píše předchozí přispěvatel, za pražskou legitku dá můj syn měsíčně 260 Kč. Pokud by chtěl mít platnost do Vraného, tak jen sem, na hranici města už musí do vlaku mít doplatkový kupon pro jedno jediné pásmo za dalších nehorázných 230 Kč !!!! Proč se o tom zmiňuji? ....... >>>

0/0
9.5.2009 19:58

Zajdee

PID

Tak konečně vidím výsledky průzkumu, který probíhal cca před dvěma měsíci v příměstských vlacích :)

A k tématu: a proč bychom jízdenky na PID používat neměli? V porovnání s různými "akčními" cenami Českých Drah vychází PID nesrovnatelně levněji.

Dám příklad (svůj) - Jezdím z městečka za Prahou, pracuji v Praze, ne přímo u nádraží, takže musím použít ještě MHD (metro). Za měsíční jízdenku pro Prahu a dvě vnější pásma dám měsíčně 920 Kč. Za variantu PID pro Prahu + traťovou měsíční jízdenku ČD bych dal 550 + 644 Kč, tj. dohromady 1194. Rozdíl je 274 Kč. V případě čtvrtletních kupónů je rozdíl 2480 vs. 3182, tedy 702 Kč. Samozřejmě záleží na konkrétním tarifním pásmu PID a případných slevách, které cestující u ČD má.

A nezapomínejme, že traťová měsíční/čtvrtletní jízdenka platí jen pro konkrétní úsek z kraje prahy do mého městečka, zatímco záběr PID pro dvě vnější pásma je nesrovnatelně větší za srovnatelně nižší cenu.

0/0
3.2.2009 15:40





Najdete na iDNES.cz