Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči na Slovensku nesmějí ukazovat sprostá gesta

Nejprve se vám lepí na nárazník, pak na vás troubí a nakonec vás riskantně předjede. Když stáhnete okénko a ukážete tomu závodníkovi zdvihnutý prostředníček nebo si zaklepete na čelo, můžete dostat pokutu. Oba. Od 1. února začíná na Slovensku platit nový silniční zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rubik1

Slovensko rozumnější než my.

Hlavně ty zpřísněné tresty. Jen to ježdění na kole bez řidítek bych netrestal. Kolo bez řidítek se jen tak nevidí8-o.

0/0
1.2.2009 23:35

ChorcheCh

zdvihnutý prostředníček unamená hlubokou úctu

Něco jako že je jednička

0/0
31.1.2009 20:54

maud

Kolik by platil Topolánek

0/0
31.1.2009 17:57

ET_demokrat

hmmm...

Hodně je toho co kdo nesmí, ale jak ukazuje praxe, nikdo napŕíklad nepostihuje cyklisty bez světel, chodce chodící kde se jim zlíbí. Ty předpisy pro chodce jsou pěkná věc, ale pokud po nich policie nepújde, škoda papíruv zákoně.

0/0
31.1.2009 17:16

rohatey

Rozumná změna je ta že chodec na přechodu

nebude smět telefonovat nebo poslouchat hudbu, tedy evidentně bude povinen sledovat jestli se na něj neřítí nějaký pirát silnic.

Se divím že tohle ještě nenapadlo někoho u nás, je velmi nebezpečné ujišťovat stále chodce jakou mají na přechodu absolutní přednost a že nejsou povinni sledovat nic a potom plakat nad zcela nepochopitelně a zbytečně mrtvými chodci.

Ono na takového mrtvého chodce mucí být v 95% viníci dva jeden nezodpovědný řidič a jeden nezodpovědný chodec který žije v té naivitě že zákon je zákon a že všichni řidiči ho za každých okolností na 100% dodrží.

0/0
31.1.2009 15:28

tinwe666

no jo..

No jo, to je keců, co je toi za blbý zákony..dyť se stejně nebudou prosazovat, jestli to teda mají bratia alespoň trochu jako my..U nás se zas nesmí kouřit na zastávkách..no to kolem teho bylo řečí a stejně se tam vesele fajčí dál a policajti nikde...

0/0
31.1.2009 14:58

Blbec z Xenemunde

xxx

na Slovač už jedině soukromým vrtulníkem - prostě ten fico-cirkus přeletět ;-D R^

0/0
31.1.2009 13:57

ET_demokrat

Re: xxx

Ukrajinče, jezdi domú vlakem, ty předpisy se tě nebudou týkat. Z tvé káry i tak padaj šroubky a plechy.

0/0
31.1.2009 17:17

jahodove_ticho

ten konec...

Celkem jsem to v klidu pročet až na ten závěr? Jako co myslí nadměrný hluk? Že moje WRX bez katu trošku víc pokašlává??? To budou běhat s decibelometrem kolem vytočenýho auta nebo na volnoběh???

To s tou kaluží je sporný. Jak to budou dokazovat? Nehledě na to, že do nějakejch louží vletíte ani nevíte když se jede v koloně... Fajn, až budu potřebovat vyčistit hadry, vylezu jako ven, opíšu si SPZtku prvního auta co pojede kolem a hurá na policajty???

No a ta závěrečná debilita o zapnutym motoru... ta nejde ani okomentovat Rv(Y)

0/0
31.1.2009 13:16

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: ten konec...

se divím že projdeš STK s takovým výfukem no asi to máš podchycený

0/0
31.1.2009 13:19

tinwe666

Re: ten konec...

já myslím že nadměrným hlukem myslí debílky co maj puštěný techno na plný koule, jinak si to taky neumim představit :-)

0/0
31.1.2009 14:58

Performer

Re: ten konec...

WRX bez katu - kolik ti je? Mentálně tak 12 ne ?Rv;-D

0/0
31.1.2009 15:08

černej oes

Re: ten konec...

Mínil  Stadiona po dědovi. Klíííd.

0/0
31.1.2009 16:14

66-Fuck-Fascism

Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

Potrestán bude i ten, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem.

--

zajímavé, když jsem žil v USA, tak to bylo naopak. pokud člověk stál na parkovišti a zůstal v autě, tak musel nechat zapnutý i motor.

0/0
31.1.2009 13:12

jahodove_ticho

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

vidíš to jsme nevěděl a jaký bylo zdůvodnění??? Nějak mi to postrádá logiku...

0/0
31.1.2009 13:17

66-Fuck-Fascism

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

zdůvodnění bylo. Amíci moc nechodí pěšky, takže když někam jedou, tak nirmálně ne proto, aby seděli na parkovišti.

Najdou se ale i tací, co tráví celý den na parkovišti a prodávají nelegální drogy. Takže zavedli tohle pravidlo a věřili, že tím dealerům znepříjemní život.

Jestli to k něčemu bylo nebo ne, to nevím.

0/0
31.1.2009 13:26

Jano_S

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

zivotne prostredie ? To ti asi nic nehovori.

0/0
31.1.2009 13:35

66-Fuck-Fascism

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

Jano, myslím žes trefil vedle, protože pro Jahodové Ticho postrádalo logiku to, že amíci musí nechat motor zapnutý, pokud zůstanou sedět v autě.

Takže pokud někomu zivotne prostredie nic nehovori, tak to budou spíš ti amíci než jahoďák. :-)

0/0
31.1.2009 13:37

Jano_S

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

mas pravdu, to bolo vedle, malo to byt na 66-Fuck-Fascism.

0/0
31.1.2009 13:47

doktor_bota_2

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

Ráno jsem z okna bliknul na auto, to se nastartovalo. Za 10 minut jsem nasedal do auta se zahřátým motorem, což znamená -200% emisí CO2 prvních 10 km. Na Slovensku bych dostal flastr.

0/0
31.1.2009 14:02

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

doktore to neřeš na dálnici v koloně budou mrznout bo ekologie no a pal to čert že třeba díky tomu onemocní malé dítě nebo umrzne nějaký řidič přes noc bo v mrazu nebude moc startovat motor;-D;-D

0/0
31.1.2009 14:16

Rubik1

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

Tak se snaž, ať máš na garáž! Pak nějakej remote starter nebudeš potřebovat.

0/0
1.2.2009 23:28

Kosta262

Re: Potrestán bude, kdo nechá auto zbytečně se zapnutým motorem

Hmm, trochu fyziky: Těch 10km je blbost. Motor se ti ohřeje po třech kolimetrech. Nebo jezdíš liazkou? Navíc jsi rozhodně neušetřil palivo. (Tím pádem ani ty emise) Když nastartované auto stojí, veškerá energie z benzínu/nafty se přeměňuje pouze na teplo, tedy ohřátí motoru plus něco uteče výfukem. Zatímco když auto jede, asi 30% energie z benzínu se využije na pohyb a odpadních 70% jde na teplo, plus opět něco ven výfukem. Navíc když se hned rozjedeš se studený motorem, ohřeje se rychleji a méňe se opotřebovává.

Jestli chceš ale vyrážet s teplým motorem, proč si nepořídíš elektrický předehřev? Netvrdím že energeticky je to nějaká výhra (ekonomicky to výhodnější je), ale alespoň máš hned v autě teplo a méně opotřebováváš motor.

0/0
2.2.2009 21:17

mpes

OMFG

Strážci slovenského zákona nepřimhouří oko nad ježděním bez řídítek

jako kolo bez řídítek? Kolik takovejch potkáte za rok na silnicích? Já jsem třeba loni žádný takový neviděl...

0/0
31.1.2009 12:52

66-Fuck-Fascism

Strážci slovenského zákona nepřimhouří oko nad ježděním bez

on ten pan redachtór pravděpodobně myslel jízdu na kole, při které cyklista nedrží řidítka oběma rukama, případně jednou rukou v okamžiku, kdy druhou dává znamení, že chce odbočovat.

jinak kolo bez řidítek jsem už potkal, takové to velké jednokolo, co má jen sedátko a šlapátka... takže pokud si redakce opět nevyložila onen zákon "vlastními lidovými slovy", tak už by podle nich na veřejnou komunikaci nesmělo...

... ale řekl bych, že ten zákon bude formulován jinak.

0/0
31.1.2009 13:35

ET_demokrat

předjíždění

Je také uúpraveno podrobněji. Pokud to budou řidiči respektovat (a policajti sledovat a pokutovat ty neposlušné), nemělo by se stát, že pojedete 10 minut za závodícími auty stejné značky, jedoucími vedle sebe.

Za Ivachnovou začne blbec předjíždět a pokud by ten vpravo nešel na Dechtárech na guláš, tak pojedou vedle sebe až ke Svitu.

0/0
31.1.2009 12:24

popradčan

Re: předjíždění

Ísť za takými blbcami je lepší prípad. Mne sa stalo, že som musel vypratať cestu lebo sa takí dvaja chumaji rútili proti mne. To je už zatracene horšia situácia.

0/0
31.1.2009 12:29

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: předjíždění

ale to je o hlupácích za volantem zákaz předjíždět všude je naprosto zcestný

0/0
31.1.2009 12:31

popradčan

Re: předjíždění

Máš pravdu, pokiaľ budú v kamionoch jazdiť hlupáci, niet iného výchdiska iba im dať cez hubu pomocou takého zákona.

0/0
31.1.2009 12:33

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: předjíždění

jenže tímto zákonem utrpí všichni účastníci provozu nejen kamionáci

0/0
31.1.2009 12:36

popradčan

Re: předjíždění

Neutrpia ostatní, pretože autá nedosahujúce mnimálnu 80 km/hod. nemú na diaľnicu.

0/0
31.1.2009 12:40

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: předjíždění

níže píší že jsem to pochopil že všude.pokud jen dálnice tak zas až takový problém to není

0/0
31.1.2009 12:43

popradčan

Re: předjíždění

Prepáč, nechcel som ťa poučať.

0/0
31.1.2009 12:45

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: předjíždění

ne v pořádku já se rád nechám poučit

0/0
31.1.2009 12:55

Rataslaw

Re: předjíždění

http://spravy.pravda.sk/co-sa-od-nedele-zmeni-na-cestach-dzw-/sk_domace.asp?c=A090130_121231_sk_domace_p12

0/0
31.1.2009 13:31

ET_demokrat

blbosti

Zase pěkně překroucené.

"Antiradar" je skutečné pěkná blbost. Ale v zákoně je uvedené, že řidič nesmí mít  zařízení na detekci nebo rušení signálu policejního zařízení na měření rychlosti, hehehe.

No, "opicajti"  už 2 týdny intenzívné testovali nové laserové  "radary" na třínožce. Měří to přesně ( a fotí) i na 1000 m. Předváděli to v TV.

Tá "padesátka" je pokrytectví, pokud se nebude respektovat. Na Slovensku bylo obvyklé jezdit  v obci 80km rychlostí. Kdo jel 60, zavazel a byl permanentně předjížděn. Čeští soudruzi řidiči jezdili dosud také tak, hehehe. 

Hrozné je to, že není dobudovaná silniční síť a cesty jsou přetížené. I to je jedna z příčin nehod a nerespektování předpisú.

0/0
31.1.2009 12:11

Vanislav

Re: blbosti

jezdime jako prasata, je mi 24 a uz jsem 4x boural a ani jednou to nebyla moje chyba. 3x jsem nedostal prednost v jizde a jednou to do me napalila zenska co jela na cervenou. Myslim, ze to je bez komentare.

0/0
31.1.2009 12:14

ET_demokrat

Re: blbosti

Ty spadáš mezi frajírky 20-30, co mají nejvíc nehod. Statistika je jasná. Ještě, že uznáš, že jezdíš jako prase.R^;-D

Blázni s mokrým řidičákem na svobodě, s minimální praxí a s výkonnou károu.

Na prúser zaděláno.

0/0
31.1.2009 12:18

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: blbosti

od zavedení bodového systému v ČR do mě nabouralo 5 aut je to má chyba když byli vinníci

0/0
31.1.2009 12:23

Vanislav

Re: blbosti

hehe....to je docela sranda, ja jsem vsechny bouracky mel taky az po zavedeni bodoveho systemu.

0/0
31.1.2009 12:25

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: blbosti

to je mé zjištění a opravdu nejsem vinnen dvakrát ze zadu,jednou mě předjel tak že se o mě rozbil pak mi vyjel z řady stojících aut a další byl na sněhu v proti směru dostal smyk naštestí to nebylo čelně zajímavé bylo že vždy se to snažily uhrát bez pokuty a bodu naštěstí ja neměl nikdy nic seděl jsem v nákladáku:-)

0/0
31.1.2009 12:30

Vanislav

Re: blbosti

ja jsem volal PCR jenom jednou, zenska trvala na svem, ze to jeji chyba neni......nastesti na krizovatce byla kamera takze to bylo bez debat. Jinak vzdy na dohodou, nafotili jsme, s clovekem se dohodli a bez problemu. On taky nikdo normalni o body prijit nechce.

0/0
31.1.2009 12:33

Vanislav

Re: blbosti

pokud beres Punto SX 1.3 jako vykone auto.....jinak muzes mi laskave vysvetlit, co mam delat s tim, ze mi nekdo neda prednost? Urcite me obdaris nakou genialni pouckou. Uz se moc tesim na tvoji odpoved.

0/0
31.1.2009 12:24

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: blbosti

já ti dám pomůcku to že jsi na hlavní neznamená že máš přednost pokud se tímto budeš řídit v ČR možná nebudeš tolikrát nabouranej.nehledej v tom zákon jen dlouholetou praxi.

0/0
31.1.2009 12:27

Vanislav

Re: blbosti

jasne, samozrejme ze se snazim udrzet naky obecny prehled co se kolem deje, ale ono je to mnohdy docela tezke. Poprve jsem boural, kdyz do me na parkovisti u Intersparu najela zenska s dodavkou. Ani jsem ji nevidel prijizdet. Podruhe do me vletela zenska s Audinou na prumyslove, kde byly problikavajici semafory a ja jel na hlavni. Protoze prijizdela zezadu a jeste lehce z kopce take jsem ji vubec nevidel. Potreti do me nalitla zenska na cerveny - s tim opravdu delat nic nemohu. Naposledy priznava, ze jsem asi mohl bouracce zabranit, auto jsem prijizdet videl......ale byl jsem na hlavni a rikal jsem si, ze on urcite vi, ze mam prednost......nevedel.

0/0
31.1.2009 12:31

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: blbosti

a právě to je ta praxe myslet i když jsi na hlavní že pořád ti někdo od někud může vjet o rozbyté auto nejde ale ten život bud zničen nebo ukončen a otom to je!

0/0
31.1.2009 12:38

Vanislav

Re: blbosti

no na druhou stranu nemuzu davat kazdymu autu co jede na vedlejsi predsnot :) to by to do me za chvili nekdo napalil zezadu.

0/0
31.1.2009 12:52

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: blbosti

to samozdřejmě ne ale stačí stáhnout z nohu z plyno kouknout jak vypadá situace prostě myslet na to že kvůli blbce nebudu třeba zmrzačen

0/0
31.1.2009 12:56

Jano_S

Re: blbosti

ja ti rozumiem, aj ked vieme ze sme na hlavnej a davame bacha, moze sa stat ze to niekto napali do teba.Mne sa to stalo tiez, nemozes zaflekovat na hlavnej v meste, ked tesne za tebou ide kolona aut len preto, ze vidis z vedlajsej prichadzat auto.

0/0
31.1.2009 12:41

popradčan

Re: blbosti

Presne ako u nás. Hlavná veľa neznamená.

0/0
31.1.2009 12:32





Najdete na iDNES.cz