Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Milionoví, nebo desetimilionoví broučci

Kolik má zaplatit nemocnice za výměnu dětí? Teď to víme. Přes tři miliony. Je to moc, nebo málo? To nevíme. Kolik stojí duševní trápení rodičů vyměněné Nikoly a Veroniky? Jakou roli v tom hraje trest pro personál třebíčské nemocnice, kde nejen děti vyměnili, ale pak chtěli chybu zamaskovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

komentator-1

a kde je osobní zodpovědnost?

Jaký má smysl odsoudit státem zřizovanou instituci k pokutě? V případě soukromé je to jasné, škodu utrpí majitel, protože ten si má hlídat, že má ve firmě vše v pořádku. Tady? Pokutu zaplatí špitál a jediné peníze, které tento má, jsou peníze daňových poplatníků, které by měly být určeny na zdravotní péči. Nebudou.

A kde je osobní zodpovědnost? Proč nejsou pranýřována jména zdravotníků, kteří záměnu zavinili? Ta dohledatelná jsou, jejich odpovědnost je jasná a neoddiskutovatelná, s nimi nechť se rodiče soudí.

0/0
3.2.2009 9:20

David H

Jistěže,

je pravda, že v nemocnici těžce pochybili, ale to se nějak stává, že,ono to občas nevyjde, ono se občas něco zfalšuje...tak honem pokřik, kolik že peněz to rodiče dostanou a od koho? Pochopitelně, že právní klultura v USA je jiná, tam je asi celá kultura úplně jiná, protož tam se zřejmě  za chyby platí, na rozdíl od nás, kde za chyby jiných platí postižení.

Takže zaplať nemocnice...a pak vymáhej škodu na tom kdo ji způsobil.

David

0/0
31.1.2009 14:31

rohatey

Re: Jistěže,

Ale uvědom si že my máme zákony takové že takto postupovat nelze, podle zákoníku práce nelze po zaměstnanci chtít vyšší náhradu než 3x násobek mzdy a tohle je ještě v situaci že pokud i zaměstnavatel zjistí že má mezi zaměstnanci nějakého lempla tak je bohužel velký a velmi dlouhodobý problém se takového zaměstnance zbavit, nelze mu dát třeba výpověď  a že zaměstnavatel mu nedůvěřuje a bojí se že ten zaměstnanec způsobí nějakou takovouhle škodu.

Musí se prokázat pochybení jaké bylo třeba toto potom dát výstrahu a čekat až dojde k pochybení dalšímu. Zaměstnavatelé jsou bohužel u nás v těchle rizikových oborech v pozici nevolníka nebo rukojemníka. :-©

0/0
31.1.2009 14:41

David H

Re: Jistěže,

Potom zaměstnance povinně pojistit proti způsobeným škodám a ona si to pojišťovna z nich už vymůže.

Jinak máme stát k ničemu, jenom ke krytí lemplů a darmožroutů. 

0/0
31.1.2009 15:23

rohatey

Re: Jistěže,

A to jako myslíš že zaměstnavatel může ukládat zaměstnancům nějakou takovouhle povinnost která není v zákoníku práce?, buď si jistý že nemůže. Jinak ani ta pojišťovna by nic nemohla vymáhat nad ten rámec 3x násobku mzdy tím si buď zcela jistý.  Zaměstnanec lempl je ohledně náhrady škody prakticky nepostižitelný, respektivě postižitelný zcela zanedbatelně. Ještě by tohle bylo tak únosné u nějaké větší firmy nebo s.r.o. kde se neručí celým majetkem. Tož ale hrůzné je to v situaci, kdy nějaký živnostník který ručí celým majetkem zaměsnává takovéhohle nepropustitelného lempla, to se potom může dát jedině na modlení.

0/0
31.1.2009 15:38

David H

Re: Jistěže,

V tom případě je rozsudek opravdu přelomový, protože odsoudil daňové poplatníky k úhradě škody, kterou způsobil jeden nebo více lajdáků, kteří jsou placeni daňovými poplatníky.

Dobrý ne?!

0/0
31.1.2009 15:45

Harry_sportsman

Pane Komárku, k chybám dochází všude

- i váš deník se dopuští spousty chyb nebo přinejmenším neobjektivity. Kdyby vás každý, koho jste morálně poškodili, žaloval, už byste dávno zkrachovali.

Samozřejmě, že důsledky různých omylů jsou různé a těžko navzájem srovnavatelné, ale v tomto případě mně naopak to oškodné, které rodiče vysoudili, připadá příliš vysoké. Vždyť tolik většinou nevysoudí ani rodina, jejíž člen v důsledku chyb lékařů zemřel.

0/0
31.1.2009 14:31

play-boy

No to...

...je teda názor;-D Ještě, že je tam spousta důvodů proto, aby byla výměna desetimiliónová. Doufám, že argumentace obdobnými případy v USA byla brána jako povedený vtip. Jedná se o natolik odlišnou právní kulturu, že je byť i jen zlomek jí nabízených řešení, natož pak chápání, nemožno přenést do naší "reality". Myslím tím evropské právní kultury jako celku. Mimochodem by mě zajímalo, co ten cvalík, kterému se ztratily gatě, z toho vlastně získal;-D

0/0
31.1.2009 14:23

12345hanka

Rodiče k nezaplacení

0/0
31.1.2009 11:32

jajaja00

"...přinejmenším desetimilionová."

A proč zrovna taková? Proč ne třeba tisícimilionová? Copak se toto dá jakkoliv měřit? A finančně? To je přece holý nesmysl........

0/0
31.1.2009 11:08

rohatey

Jinak pane Komárek

Když tedy tady prosazujete aby se za toto "traumata" postiženým z prostředků veřejného zdravotního pojištění vyplatilo 10 MEGA proč jste třeba neprosazoval aby se z veřejných prostředků vyplatilo 100 MEGA pí Velíškové s dítětem když jim zločinec zabil manžela a otce v situaci kdy bránil spoluobčana. 8-o8-o?

Přitom tady došlo k velkému pochybení státní moci že tento zločinec mohl běhat mezi normálními lidmy.

0/0
31.1.2009 10:34

herdekflek

Re: Jinak pane Komárek

Myslíte, že toto bude placeno ze zdravotního pojištění? Nebude to platit zřizovatel? S tímto nemá žádná zdravotní pojišťovna nic společného.

0/0
31.1.2009 13:55

rohatey

Re: Jinak pane Komárek

Tož to je velmi nerozumný příspěvekRv, tohle zaplatí nemocnice z toho co inkasuje z veřejného zdravotního pojištění, tedy např. si prostě nekoupí nějaké moderní zařízení a  namísto toho tohle zaplatí a pokud nebude ty peníze mít tak to zaplatí zřizovatel z rozpočtu obcí a měst.  V tomhle oboru žádné jiné peníze než veřejné nejsou a to ani u nemocnice která je s.r.o., protože takovou nemocnici zase musí dotovat obec aby se vůbec udržela, tam žádný podnikatel svoje prachy nevrazí. :-)

0/0
31.1.2009 14:13

rohatey

Zase pravolevý extremista exceluje

Komárku měl byste si uvědomit jedno, v nemocnici těžce pochybili to je pravda ovšem pravda je také že takové pochybení nazaplatí ti ci pochybili ale zaplatí se to z prostředků veřejného zdravotního pojištění, pokud to odškodnění bude likvidační, tak holt občané přijdou o jednu nemocnici, ono je nutno si uvědomit že třeba ta zdravotní péče to je v USA normální podnikání a kšeft, u nás je to zatím nezisková činnost hrazená z prostředků veřejného zdravotního pojištění.

Pokud by za tu záměnu měli dostat 10 MEGA tak kolik by se mělo potom dávat třeba za smrt, 100 MEGA? 8-o

A hlavně Komárku je zapotřebí se zamyslet z čeho toto platit, nebo vy jste ochoten dávat na ZP namísto 13,5% třeba 20% a na povinné ručení nikoliv 3 tisíce ale 20 tisíc  ? Ono je potřeba vidět souvislosti což je zřejmě nad rozsah vašich schopností redaktůrku. 

0/0
31.1.2009 10:20

herdekflek

Re: Zase pravolevý extremista exceluje

Vy jste žvanil.

Vysvětlete mi, jak toto bude podle vás placeno z veřejného zdravotního pojištění? Popište ten mechanismus.

Děkuji.

0/0
31.1.2009 13:57

rohatey

Re: Zase pravolevý extremista exceluje

No je to vcelku prosté, nemocnice inkasuje za své výkony nějaké peníze podle tabulek od zdravotní pojišťovny, ty má na provoz, výplaty, a co zbyde tak třeba na nějakou modernizace. Takže tady jednoduše nemocnice vezme to co má eventuálně našetřeno na nějakou tu modernizaci a zaplatí to odškodnění, pokud nemocnice nemá našetřeno nic tak holt příjde zřizovatel což je obec nebo město a zaplatí to z rozpočtu obcí a měst.

A teď mi na oplátku vysvětli jak se to podle tebe zaplatí z prostředků neveřejných tedy nějakých soukromých. :-)

0/0
31.1.2009 14:18

Harry_sportsman

Re: Zase pravolevý extremista exceluje

R^ Trefné a výstižné.

0/0
31.1.2009 14:22

herdekflek

souhlas i nesouhlas

Pane Komárku, já s vámi souhlasím jen do jisté míry. Když to provážete na další negativní jevy ve zdravotnictví, těch odškodněných by muselo být víc a asi by to zdravotnictví v tomto stavu nemohlo přežít. Ale berme to jako trend. 300k za smrt je výsměch zdravotnictví a soudnictví v socialistického režimu.

Nejpikantnější jsou výkřiky závistivé lůzy pod články, které ten případ popisují. Absolutně jim nic nedochází.

0/0
31.1.2009 10:07

rohatey

Re: souhlas i nesouhlas

Mylíš se hochu nejhorší je pokřik duševní lůzy o nějaké neexistující závisti.

Přemýšlej hochu pokud máš čím, proč takovéto "závistivé" besedy nejsou nad výhrami ve sportce, šílenými příjmy sportovců, zpěváku, podnikatelů třeba jako Kelner atd, atd.

Tyhle "závistivé" besedy v úvozovkách jsou jenom a jenom nad "podnikateli" typu Koženého, lidí typu těchto rodičů, kteří jsou ochotni za pouhých 1000 EUR vystupovat s tímto v německé pokleslé talkšou, nebo hyenami které když jim zemře nešťastně dítě tak první co je napadne je myšlenka kolik a na kom by se z tohohle dalo vyrazit.

Pokud se má hodně odškodňovat tak by to měli být ti skuteční nešťastníci, tedy oběti trestných činů, ti nedostanou nikdy nic, viz třeba ta nešťastná matka co ji ten pedál zabil toho synka nebo kolik dostala Velíšková když ji zločinec zabil manžela při obraně spoluobbčana.

0/0
31.1.2009 10:30

herdekflek

Re: souhlas i nesouhlas

Tak nějak mi k hochovi něco chybí a něco jiného přebývá. :-)

Necítím se být lůzou, ani vzděláním, ani postavením.

Tento soud byl z těch spravedlivějších. Neposuzuji ty soudy, kdy zdejší zdravotnický a soudní sociálismus s lidmi vyběhl.Ta matka z Havl. Brodu na soud nepočkala, takže to bych neřešila, navíc jí syna nezavraždil někdo, kdo jaksi selhat z popisu práce nemá. Ona se mohla soudit s tím, kdo zavinil, že se ten úchyl mohl pohybovat beztrestně po světě.

Je to pozitivní trend, konečně někdo dostal odpovídající odškodnění. A lůza ječí. Nazývejte to jejich dovolání spravedlnosti jak chcete, já když čtu na místních debatách ta kvanta  verbálních průjmů, kdy ty rodiče zostuzují, je mi poněkud nevolno. I vy to tak hodnotíte, asi máte rovnostářství, kdy všichni měli h***o, zaryté pod kůží velmi hluboko.

Vyčítat někomu 1k€, jste komik! Kdyby to nemedializovali, dopadli by stejně, jako ti před nimi.

0/0
31.1.2009 13:52





Najdete na iDNES.cz