Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na novou magistrálu: silnice se noří u muzea pod zem

Magistrát ve své nejnovější animaci představil, jak by mohla vypadat budoucnost řidičů v centru Prahy. Od hlavního nádraží k Václavskému náměstí by si mohli vybrat - vjet do tunelu, nebo použít nový kruhový objezd před budovou Státní opery. Mezi Národním muzeem a sochou svatého Václava už by jet nešlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

-hp-

Rikša

To je dopravní prostředek pro centrum Prahy, pro Vaclavak!!!!!!

0/0
31.1.2009 23:33

bart5

Tunel

Zajímavá je zvažovaná varianta tunelu již od nuselského mostu, který by odlehčil obyvatelům činžovních domů v okolí.

0/0
31.1.2009 11:04

Martin Šubrt

Re: Tunel

Ehm, asi za dalších 30 miliard... Pod Legerovou je metro a vestibul I.P.Pavlova, pod Mezibranskou vestibul a metro Muzeum. Takže by se muselo hlouběji, tak okolo 50 metrů pod terén, takže výjezdové rampy u Nuseláku by byly dlouhé až k Fügnerovu náměstí. Stavba by trvala 10 let a ještě by to nemělo napojení na Rumunskou, Žitnou, Ječnou, Anglickou, prostě žádnou ulici, takže by se nad tím musely udělat další komunikace nebo v každé ulici nějaké ty stometrové vjezdové a výjezdové rampy.

0/0
31.1.2009 12:23

TigerM

Re: Tunel

R^

0/0
31.1.2009 12:33

-hp-

Re: Tunel

Jen nechapu, proc tu delsi variantu tunelu lamou do 2 pravych uhlu (smerem od muzea k Nuselaku).  A smesna je vize udelat ze 4 jizdnich pruhu na povrchu 2 a k tomu parkovaci pruh.... stejne je zpoplatnen (predrazenou sazbou), takze je tam zbytecny.... kdyz pomineme tu naivitu, urednikum z magistratu by se mozna vyplatilo cas od casu zvednout sve pr.... sve zadky z kanclu a podivat se na mista, o kterych rozhoduji.....

0/0
31.1.2009 23:27

ChorcheCh

Re: Tunel

No jen aby to pak pro ně nedopadlo jak pro ty ve stromovce ;-D

0/0
9.2.2009 13:33

TigerM

Blanka

K tunelu Blanka - pokud bude vyusteni na Pelc-Tyrolce, cimz vznikne alternativa k magistrale, pak ul. V Holesovickach zkolabuje (kolabuje uz dnes), zahloubenim magistraly u muzea tu situaci neresi... Resenim by mohl byt navazujici tunel Bulovka z Povltavske do Liberecke...

Vznikla by mozna i alternativa k planovanemu mestskemu okruhu na vychodni strane, pokud by byla prestavena krizovatka Kbelska/Liberecka a realizovano premosteni Hloubetina (Prumyslova/Kbelska - vychodne od stavajici vozovny), reseni by mohlo byt casove i financne levnejsi nez tunely Balabenka-Malesice-Jizni spojka...

0/0
30.1.2009 21:26

TigerM

Re: Blanka

zapadne od stavajici vozovny :-P8-o

0/0
31.1.2009 19:07

-hp-

Troleje a sloupy

Na vizualizaci CHYBI slouporadi a troleje, ktere by zohyzdily celou trasu tramvaje a predevsim horni polovinu Vaclavskeho namesti. Takze tramvaje zpatky na Vaclavak NE !!!!!!!

0/0
30.1.2009 16:55

TigerM

Re: Troleje a sloupy

Dobra poznamka... ale tram na vaclavak ano, jen ne stredem...

0/0
30.1.2009 20:09

Martin Šubrt

Re: Troleje a sloupy

Třeba takto mimo střed http://www.tramvajak.cz/studie_vaclavak/VYKRESY/Vykres30.pdf

0/0
30.1.2009 20:20

TigerM

Re: Troleje a sloupy

Ano, to jsem mel na mysli :-), ... ve stredu nam. by mela byt vsesmerova krizovatka, take bych volil i nejmensi mozne oblouky opticky je pak tram. krizovatka mensi (v pripade vyboceni trati u Opletalky smerem do stredu nam. podobne)...

Ve vizualizacich ale chybeji skutecne sloupy trolejoveho vedeni, ktere na namesti budou zcela jiste vyznamnym arch. prvkem, klasicke sloupy a vylozniky bych tam videl nerad...

0/0
30.1.2009 21:05

Martin Šubrt

Re: Troleje a sloupy

Všesměrová křižovatka uprostřed není nutná, všechny odklony tramvají jsou proveditelné jen s oblouky nahoru. Ale dolní část pro tramvaje má naději tak 0,01%, takže nemá smysl to ani řešit. Ve vizualizacích chybí i městký mobiliář, lavičky, osvětlení. Kdyby se podařila vize nových středních pěších pásů s novou alejí, byly by sloupy trolej. vedení integrovány s osvětlením těch pásů a v řadě s tou alejí, takže by nebudily pozornost, jen plnily svůj účel. 

0/0
30.1.2009 21:36

TigerM

Re: Troleje a sloupy

Mate pravdu, ... toto misto si vsak zada vizualizaci i vcetne takovych detailu, :-)...

Za pozn. stoji, ze tram na Vaclavskem nam. v nocni doprave muze nahradit zastavku Lazarska...

Ve vizualizacich se ale s tram. trati Nam. Rep.-Narobni a Mustek-Muzeum pocita, predevsim prvni jmenovana by mela byt realizovana, alespon jako nahradni trasa za usek Lazarska-Masarykovo nadr., pak ovsem pri vyluce v jindrizske/vodickove musite slozite odklanet linku z Vinohrad na vacl. namesti, jisty smysl tedy trat i na dolni casti nam. ma smysl, byt take treba jen pri vyluce...

0/0
30.1.2009 22:50

Martin Šubrt

Re: Troleje a sloupy

Ano, vítězný projekt na úpravu VN s tramvajemi měl počítat všude, ale měl být možný i bez nich a dolní část VN prostě už není v novém územním plánu. To, že tratě v dolní části VN a na Příkopech mají bohužel daleko větší smysl, než jen ta horní část, je pravda. Ale dole jde o politiku a názory lidí, že tam tramvaje nepatří, takže tam nebudou. To je demokracie a tu je třeba respektovat. S tím nemá žádná argumentace nic společného. Pokud ji hledáte, veškerá textová i obrazová je zde www.tramvajak.cz V okolí VN je dnes denně cca 70 000 cest, které lidi vyhodnocují jako konané zbytečně krátkými jízdami přeplněným metrem, nebo dlouhu chůzí pěšky. Kdyby byly tramvaje na VN dnes, jezdily by přeplněné okamžitě zejména ve směru k Vinohradům a metru by se dočasně mírně ulevilo, což by i přispělo k větší bezpečnosti všech prostorů, nepřeplňování nástupišť metra, vlaků ve špičkách, přestupních stanic apod.

0/0
30.1.2009 23:04

TigerM

Re: Troleje a sloupy

R^

0/0
31.1.2009 12:33

sirkeci

Re: Troleje a sloupy

Vážený pane Šubrte a TigerM, jste sympaťácíí, líbí se mi vaše názory. Taky bych moc rád viděl tram na Příkopech a na Národní, tramvajová síť v Praze by znovu dostala logiku. Tramvaje jsou ideálním městským dopravním prostředkem a jako student architektury a urbanismu jim velmi fandím ;) Bohužel demokracie se skutečně opírá o názor lidu a ten, jak známo, je neodborný, povrchní a občas špatný :-/

0/0
31.1.2009 22:36

-hp-

Re: Troleje a sloupy

Vazeni, vy jste asi nezazili ani Narodni-Jungmanak-Prikopy-Hybernska pri provozu s tramvajemi (tak se aspon kouknete na nektere filmy pro pametniky, napr. Kral kralu), ani na Vaclavaku... je to jen bordel a hluk, zadratovane ulice jak na chmelnici. S velkou slavou se tramvaj na Vaclavaku rusila, misto ni je tam zelen (mohlo by ji tam byt vic), linky by jen dublovaly   trasy metra.... je to zbytecne! Stejne dementni napad jako dublovat autobusovou dopravu do Malesic tramvajovou linkou....

No, vzdyt jde "jen" o prachy ... jednou se nekdo napakuje za zruseni linky a revgitalizaci, podruhe za znovuzavedeni tramvaje a likvidaci zelene, potreti.........

0/0
31.1.2009 23:23

-hp-

Re: Troleje a sloupy

Ostatne, urednici by meli misto blbosti resit podstatne veci, napr. zruseni troleji na Malostranskem namesti, aby se zde konecne mohla postavit jezdecka socha Jary da Cimrmana......  :-)

0/0
31.1.2009 23:29

TigerM

VN

Jen takova drobnost, proc porad musi vsichni cpat tram kolem kone a do stredu vaclavaku, ... v soucasnosti jsou na vaclavaku tri jizdni pruhy v horni casti, mezi vstupy do vestibulu jsou dva, myslim ze staci jeden pro zasobovani, s tim, ze by byl resen jako v pesi zone, druhy pro tram, ... kolem kone je to nesmysl...

Proc neni trat zatravnena az k vaclavske nam?

0/0
30.1.2009 14:09

leather-man

Re: VN

Až budete pracovat nebo bydlet na Vinohradech a budete muset jít doprostřed Václaváku několikrát týdně jako já bez použití MHD, tak si sám odpovíte, proč jsou tramvaje důležité.

0/0
30.1.2009 15:59

TigerM

Re: VN

Ja to vim, a nejsem proti tram, ... napsal jsem snad neco jineho?

0/0
30.1.2009 20:07

Martin Šubrt

Re: VN

Tramvaje koused pod koněm už musí být ve středu nám, jinak jaksi nedokážou technicky odbočit do Jindřišské a Vodičkovy ulice, nevešel by se poloměr. Ale kolem koně nemusí. Naopak, když by jely po straně, bude u koně cca 2x větší pietní prostor než je tam dnes. http://www.tramvajak.cz/studie_vaclavak/VYKRESY/Vykres30.pdf  

0/0
30.1.2009 20:22

schaetzli

Nove reseni dopravy v Praze

Navrh je velmi dobry - pocita se se silnym narustem dopravy. Tak nejak si predstavuji mesto ve stredni Evrope, ktere se opravnene hlasi k nejkrfsnejsim na svete. Proto se musi velebit a stale zlepsovat. Gratuluji opravdu k velmi hezkemu projektu a preji Vam hodne uspechu v jeho jedinecne realizaci. 

0/0
30.1.2009 13:40

Martin Šubrt

Re: Nove reseni dopravy v Praze

Projekt je navržen pro třetinový až poloviční POKLES dopravy na magistrále oproti dnešku,.

0/0
30.1.2009 13:51

Hynek Hanke

Re: Nove reseni dopravy v Praze

To není pravda. Četl jste ohlášení záměru do EIA, který podal magistrát? Jsou tam velmi podrobná čísla k průjezdnosti jednotlivých úseků, o žádném poklesu automobilové dopravy větší než jednotky procent se tam nehovoří, provoz má být zachován.

0/0
30.1.2009 16:23

Martin Šubrt

Re: Nove reseni dopravy v Praze

Snížení počtu pruhů z 3 až 4 na 2 znamen ztrátu výkonnosti jednoho až jednoho a půl pruhu v každém směru, to objektivně znamená třetinový pokles intenzit. Ty auta fyzicky nemají kudy projet. Dojde k nárůstu kolon, rozšíření špičky a doznívání déle mimo ni, což ten úbytek mírně kompenzuje, ale přesto tam úbytek bude. Pokud ovšem, když se na vizualizaci podíváte, nedojde k tomu, že ty oba směry nebudou v tunelu vedle sebe, ale ještě nad sebou, pak by mohly mít pruhy 3 a pak provoz zůstane zachován...    

0/0
30.1.2009 20:25

-hp-

Re: Nove reseni dopravy v Praze

Smesna je vize udelat ze 4 jizdnich pruhu na povrchu 2 a k tomu parkovaci pruh.... stejne je zpoplatnen (predrazenou sazbou), takze je tam zbytecny.... kdyz pomineme tu naivitu, urednikum z magistratu by se mozna vyplatilo cas od casu zvednout sve pr.... sve zadky z kanclu a podivat se na mista, o kterych rozhoduji.....

0/0
31.1.2009 23:57

Superfly

magistrala

tak nevím, podle mne jiný řešení není a tunel je nejlepší varianta, alespoň tak soudím podle toho, co jsem přečetl tady:

http://www.4stav.cz/problem-jmenem-severojizni-magistrala-cast-1-_4c2554

0/0
30.1.2009 13:27

Martin Šubrt

Re: magistrala

Neodpovídá to na řadu otázek položených zde: http://subrt.blog.idnes.cz/c/6710/O-viteznem-navrhu-vzhledu-Vaclavskeho-nam-a-magistrale-za-Muzeem.html  

0/0
30.1.2009 13:43

borecz

úsměvné

to se vám to staví, pražáčci, za penízky daňových poplatníků, co? Střed Evropy a (Y) světa... ;-D

0/0
30.1.2009 12:37

kimic

Re: úsměvné

presne tak, tady dane platime a z nich stavuime, nechodime si jen pro socialni davky jako vy :-)

0/0
30.1.2009 13:08

TigerM

Re: úsměvné

Na to jsi prisel jak? ;-D Myslim, ze stredem sveta je spise Ostrava, vzhledek k tomu, kolik tam proudi financi ze statniho rozpoctu...

A za ci penize jen taak mimochodem se staveji dalnice v CR? Obchvaty ostatnich mest?

Priste nez bude chtit ze sebe delat zavistiveho hlupaka, prosim zkuste si neco o financovani techto projektu a take o vyberu dani z jednotlivych regionu precist, zjistit si proste fakta... druhym ukolem by bylo zkusit to porovnat s jinymi mesty, ...

Vasim mestem komuniste nepostavili osmiproudovou dalnici v historickem centru, ani se nevykaslali na propojeni dalnicnich tahu pres CR... V jinych mestech se take stavi za penize danovych poplatniku a to i v krajich, ktere zrovna do rozpoctu neprispivaji...

0/0
30.1.2009 13:41

Cybermud

Re: úsměvné

...správně. Ovšem dovolte mi, abych vyjádřil své přesvědčení, že na takové tele je rozumného argumentu škoda. Jinak ale nic než souhlas :)

0/0
30.1.2009 14:27

Cybermud

Re: úsměvné

...rozhodně lepší než ti to vyplatit na sociálních dávkách - troubo...

0/0
30.1.2009 14:25

pinguone

..tunely

;-D..umime...

0/0
30.1.2009 12:29

Atomas

Tunel

Návrh vypadá dobře. Chápu, že tunel nemůže vézt  až za budovu hlavního nádraží (pod magistrálou je nádraží a stanice metra) a ani se nebojím, že doprava v Praze zkolabuje. Prostě se jednoduše omezí, protože ten, kdo se párkrát zasekne v dopravní zácpě si příště rozmislí cestu jinou. Přístupem se strachem, zda omezením doprava náhodou nezkolabuje by jsme se nehnuli z místa a stále by jsme udržovali současný nevyhovující stavR^

0/0
30.1.2009 12:15

Atomas

Re: Tunel

pro rejpaly: rozmyslí:-(

0/0
30.1.2009 12:16

mutantmutant

Re: Tunel

a co to "vézt"? :-)

0/0
30.1.2009 12:47

Atomas

Re: Tunel

Mno, samozřejmě že se neveze, ale vede - srry;-D

0/0
30.1.2009 13:15

leather-man

Re: Tunel

a co bychom místo by jsme? ;-D

0/0
30.1.2009 16:02

Ludwar

:-(

Jsem doufal, že magistrála zmizí úplně a před hlavním nádražím a operou budou zase cinkat tramvaje, místo toho tam bude tunel a kruhový objezd a nevím co ještě všechno.... hm...

0/0
30.1.2009 11:06

mutantmutant

není jiná možnost

než omezovat provoz aut v centrech měst R^

0/0
30.1.2009 10:46

Polárníliška

Re: není jiná možnost

Tyhla laciný bezobsažný hesla si strč do (Y)

0/0
30.1.2009 11:37

mutantmutant

Re: není jiná možnost

dobře, tak obsažněji - snížít kapacitu komunikací vedoucích do center měst a tranzitní dopravu buď zakopat do země nebo vést okolo :-)

0/0
30.1.2009 11:43

leather-man

Re: není jiná možnost

;-D

0/0
30.1.2009 16:05

Martin Šubrt

???

A) Nikdo jaksi neřekl, KUDY budou auta jezdit během té stavby? Takový malý problémek...

B) Vzhledem k tomu, že v každém směru jsou tam nyní jen 3 pruhy a intenzity mezi 90 a 100 tisíci vozidly, při regulaci na 2 to bude tak 60 tisíc, což je pořád super dálnice. Takže tunel potvrzuje dálnici přes centrum Prahy navždy. Proto Praha 2 řve, protože se dálnice nezbaví, a proto navrhuje idiotský neproveditelný tunel až k Nuseláku, protože chce naznačit, že absurdní už je i ten dnešní návrh...

C) Cena se před dvěma lety uváděla jako 500 milionů, nyní z ní je 10 miliard. Nezlobte se, ale za to mít víc problémů než dnes... Jiank v těch 10 miliardách ale tuším byla i rekonstrukce Národního muzea, abychom byli spravedliví...

Rok a něco starý blog, na jehož otázky nikdo neodpověděl: http://subrt.blog.idnes.cz/c/6710/O-viteznem-navrhu-vzhledu-Vaclavskeho-nam-a-magistrale-za-Muzeem.html

0/0
30.1.2009 10:45

Cybermud

Re: ???

...Kdybyste si dal tu práci a taky se o problematiku trochu zajímal místo toho abyste tu tapetoval, tak byste zjistil, že tento tunel se bude realizovat až po dokončení velké části metropolitního okruhu - tedy v současnosti  tunelu Blanka. Pak bude kapacitní náhrada za magistrálu u muzea.

A to jsem prosím jen amatér se zájmem o věc a nikoliv odborník.

Kdo chce blbě kecat, diskuzi si vždy najde, že?

0/0
30.1.2009 14:30

Martin Šubrt

Re: ???

Děkuji za reakci. Tunel Blanka po svém otevření zvýší intenzity dopravy třeba ve Strahovském tunelu na dvojnásobek a vzhledem k absenci severního mostu v Praze stáhne i některé regionální nyní Kralupské cesty. Navíc otevření tunelu Blanka znamená, že budeme mít kontituální přes 6 km dlouhý dálniční tunel nalepený na centrum města. V tunelech z bezpečnostních důvosů není možné připustit kolony, tudíž nyní známou regulaci vjezdů do Strahovského tunelu bude nutné aplikovat daleko pečlivěji i na delší tunel. Samozřejmě dojde k připuštění delších kolon, jinak by to nefungovalo, ale magistrála bude po otevření Blanky paradoxně kvalitnější trasou, celkově spolehlivější a z hlediska intenzit téměř, až na mírný pokles nezměněnou. Vzhledem k realizaci Plladia, Copa centra na Národní, zástavby Masaryčky, podzemních garáží pod blokem domů dole na Václaváku, se objevují další zdroje pro magistrálu. A i kdyby Blanka převzala 1/2 zátěže magistrály, pořád 50 000 vozidel při stavbě u Muzea neprojede.  

0/0
30.1.2009 20:33

Martin Šubrt

Re: ???

Zkuste si projít bilance jednotlivých nových objektů v centru města, potom projít rozbor zdrojů a cílů pro magistrálu, kde jsou stále více i cíle nad Hlavákem (obytná výstavba), Rohanské nábř. (kanceláře), Pankrácké arkády a další stavby. Zdaleka tam není jen tranzit. Tahle místa produkují takové zdroje automobilů... Navíc zóny na Praze 2 a 3 rozhýbaly auta místních. protože mají celkem záruku, že zaparkují, nenechávají auto týden stát na v neděli uloveném místě, ale začali ho používat. Pak se podívejte na zcela podceněnou vazbu MHD severní terasa - Praha 6, která je dnes sice lidmi konána za pomoci metra, ale Blanka naláká další lidi do aut pro tuhle vazbu. Jinak tu práci jsem si dal, rozbor území okolo VN mi zabral 6 let, vznikla studie, výkresy, doporučení a další věci. Pokud věříte, že Blanka bude znamenat výrazný úbytek vozidel na magistrále, musím říct, že bych si to taky přál. Mám tu čest u magistrály totiž bydlet.

0/0
30.1.2009 20:40





Najdete na iDNES.cz