Diskuze

Praze chybí kloubové autobusy, na nové nejsou peníze

Letos v létě to bude přesně deset let od doby, kdy se v Praze naplnil osud kloubových autobusů Ikarus. Poslední tmavočervené vozy, známé pod lidovým názvem "čabajka", nasadil Dopravní podnik na linku 215 ve čtvrtek 1. 7. 1999. V roce 2009 by po nich Dopravní podnik možná rád sáhl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SS

sirc

29. 1. 2009 20:57
Kloubové autobusy

Nevíte jakou značku chce nebo teda chtěla Praha koupit, když už se Karosy nevyrábějí?

0 0
možnosti
JH

Brblinek

29. 1. 2009 23:24
Re: Kloubové autobusy

SOR nebo Iveco

0 0
možnosti
JH

jirka h111

29. 1. 2009 16:42
no a co

Nechapu proc se porad pise o tom, ze prazsky DP nema prachy. Myslite si, ze brnensky DP ma? Nema. (nebo ostani DP). A to prazakum navic kazdy to metro plati z dani. V Brne se xx let planuje podzemni rychlo-tramvaj a na to snad za posledni roky nepadla ani koruna... a prodluzovani tramvajovych llinek se take nedeje... jen asi DP mesta Brna umi malo plakat...

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

29. 1. 2009 16:48
Re: no a co

pražákům se metro platí z daní? a v kterém prosím naposledy stát zaplatil víc než 20% nákladů? docela by mě zajímalo, kdyby někdo vyčíslil, o kolik by se snížilo HDP, respektive daňové výnosy, kdyby v praze metro nebylo a neexistovala tak jiná spolehlivá cesta, jak se po městě dostat, než pěšky 8-o

0 0
možnosti
VF

Xladi

29. 1. 2009 16:24
Nemají prachy

Reklamy jsou  v prostorách a vozech DP zvenčí i zevnitř, jízdenky na jednotlivou jízdu jsou dost drahé a ono to stejně prodělává, nevím ale možná bude chyba ve vedení, když nedokáže hospodařit vyrovnaně i s dotacemi co dostávají. Chápu provoz je drahý, ale určitě né dražší než v cizině, kde je MHD kolikrát levnější než u nás a to už je co říct, že vozy stárnou s tím se nedá nic dělat, ale pokud je v nich narváno, tak nechápu že i přes tak vysoké jízdné nejdou na svém, plus ty reklamní plochy.

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

29. 1. 2009 16:53
Re: Nemají prachy

MHD polepené reklamama zvenčí zevnitř? jeďte se podívat třeba do Jablonce, a pak říkejte, kde je MHD obalené reklamami.

dražší jízdné? a v kterých metropolích přejedete město za 1 euro???

v civilizovaných zemích metro z velké části platí stát. tady když už Praha od státu něco vymodlí, tak je to pár procent.

jinak ale abych jen nerozporoval: ano, značné úspory v provozních nákladech by se rozhodně najít daly. ale provoz drahý je a nastavit jízdné tak, aby ho pokrylo, a přitom lidi nevyhnalo do aut, prostě nelze.

0 0
možnosti

KulaCZEk

29. 1. 2009 15:59
Nasel jsem dobry clanek o te plecce:)

http://www.partaj.cz/clanky/ikarus-280-silvestr-86.html  docela hezky zapsane a nejlepsi je fotka z "depa"

0 0
možnosti
TD

FrantaKibyc

29. 1. 2009 15:50
Kdy se konečně novináři

začnou zajímat o to, proč za téhle situace DP utrácí desítky milionů ročně za naprosto zbytečnou a dost možná i poněkud předraženou reklamu a "marketing"?

0 0
možnosti
A

aldik7

29. 1. 2009 15:44
dp praha

hmm nějak moc článků o DP Praha v poslední době :-/;-D .. sou slavní, ale negativně ..

0 0
možnosti
DSNMZ

dislektik-idnes si na mě zasedla

29. 1. 2009 15:46
Re: dp praha

i negativní reklama je reklama

0 0
možnosti

KulaCZEk

29. 1. 2009 15:41
Nemate nekdo fotku toho busu?

Me by zajimalo ktere ty "cabajky" maji na mysli. Nemuzu si vybavit ty Ikaruse. Docela by jste me potesili. Diky:)

0 0
možnosti
DSNMZ

dislektik-idnes si na mě zasedla

29. 1. 2009 15:45
Re: Nemate nekdo fotku toho busu?

do hledáčku na youtube zadej ikarus

byly to otřesné autobusy z MadarskaRv

0 0
možnosti
OJ

Jablkon

29. 1. 2009 15:33
zbytečné linky

1) kdyby se ty kloubové autobusy na příslušné linky nasazovaly jen v časech, kdy je to potřeba (tj. zejména ve všední dny kromě pozdního večera), tak by se asi opotřebovávaly míň, ne? fakt nevím, proč má jezdit "harmonika" i v neděli, když tím jede tak do 15 lidí...

2) když už se na Proseku postavilo metro, logické by bylo omezit tam autobusy. Místo toho jich tam jezdí snad ještě víc. Taková 183 je mezi Prosekem až konečnou v Čimicích nesmyslná. Stejně tak 177 minimálně mezi Prosekem a Kobylisy. Z Kobylis do Bohnic je pak stejně napůl k ničemu, když ve špičce vždycky jedou 3 za sebou a pak 20 minut nic, tak když už na Odře a Krakově nestačí ostatní linky, stačila by extra linka jen v tomto úseku.

0 0
možnosti
TU

Ploki72

29. 1. 2009 16:04
Re: zbytečné linky

183 ze je zbytecny autobus?

panacku, nekdy se s nim ve spicce svez z Kobylis do Cimic a uvidime, jestli se vubec do nej nacpes! V ranni spicce po osme rano to ma inverval 10 minut ve smeru do Kobylis se do nej na Vozovne uz pomalu nikdo nevejde!

to same odpoledne ve smeru do Cimic. Sice jsou zde proklady se 152 jedouci jinou trasou, ale 183 prijizdi z Ladvi a vsechna mista k sezeni jsou obsazena. Az na kraj Cimic je to pak preplnene a to to ma interval 7,5 minuty.

Ovsem souhlasim, ze mezi Kobylisy a Prosekem jsou 177 a 183 zbytecne, kdyz je zde metro

0 0
možnosti
MDF

Dr. Fe1

29. 1. 2009 15:07
Dvořáku běž spolu s celou ODS ....

.... konečně do prdele ! ! ! Hlavně že kupujete nefunkční idotsky navržené tramvajové šunty "Porsche", že stavíte metro do polí v Letňanech, chcete pořádat olympiádu ;-€ ;-O(Y)Rv

0 0
možnosti
JU

sageorg

29. 1. 2009 15:01
Generální Dvořák.......

bude asi "skvělý" generální blb.Takhle může řídit podobnou firmu kdekdo.Mimochodem generální,jaký máte plat a odměny?

0 0
možnosti
AA

astrix

29. 1. 2009 15:45
Re: Generální Dvořák.......

generální plat a generální odměny.

0 0
možnosti