Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praze chybí kloubové autobusy, na nové nejsou peníze

Letos v létě to bude přesně deset let od doby, kdy se v Praze naplnil osud kloubových autobusů Ikarus. Poslední tmavočervené vozy, známé pod lidovým názvem "čabajka", nasadil Dopravní podnik na linku 215 ve čtvrtek 1. 7. 1999. V roce 2009 by po nich Dopravní podnik možná rád sáhl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sirc

Kloubové autobusy

Nevíte jakou značku chce nebo teda chtěla Praha koupit, když už se Karosy nevyrábějí?

0/0
29.1.2009 20:57

Brblinek

Re: Kloubové autobusy

SOR nebo Iveco

0/0
29.1.2009 23:24

bart5

Re: Kloubové autobusy

Ještě existuje Solaris. www.solarisbus.com :-)

0/0
29.1.2009 23:56

TigerM

Re: Kloubové autobusy

Jen upresnim, ... Karosy se vyrabeji prave pod znackou Iveco, druhym byl SOR... nejsem si jist, ale myslim, ze vyberove rizeni vyhral SOR...

Autobusovi vyrobci v CR:

http://www.sor.cz/site/mestske-autobusy

http://www.karosa.cz/main.php?show=city_traffic&language=czech

http://bus.tedom.cz/zakladni-udaje.html

0/0
31.1.2009 13:11

krysar

Re: Kloubové autobusy

Jenze uz delaji jen nizkopodlazni Renaulty/Iveca, Karosy jako takovy, uz bohuzel ve vyrobnim programu nejsou.

0/0
12.2.2009 12:59

jirka h111

no a co

Nechapu proc se porad pise o tom, ze prazsky DP nema prachy. Myslite si, ze brnensky DP ma? Nema. (nebo ostani DP). A to prazakum navic kazdy to metro plati z dani. V Brne se xx let planuje podzemni rychlo-tramvaj a na to snad za posledni roky nepadla ani koruna... a prodluzovani tramvajovych llinek se take nedeje... jen asi DP mesta Brna umi malo plakat...

0/0
29.1.2009 16:42

Jablkon

Re: no a co

pražákům se metro platí z daní? a v kterém prosím naposledy stát zaplatil víc než 20% nákladů? docela by mě zajímalo, kdyby někdo vyčíslil, o kolik by se snížilo HDP, respektive daňové výnosy, kdyby v praze metro nebylo a neexistovala tak jiná spolehlivá cesta, jak se po městě dostat, než pěšky 8-o

0/0
29.1.2009 16:48

sirc

Re: no a co

Metro si platí Praha sama. Sice od státu dotace požadovala a požaduje při každé vhodné příležitosti, ale moc uspěšná není.

0/0
29.1.2009 20:54

jirka h111

Re: no a co

Ok, omlouvam se, myslel jsem si, ze je to jinak.

Ale tak celkove by se na to MHD melo davat od statu vice penez, ale ono se lepe prosazuje ruseni 30 Kc, nez snadna doprava po mestech MHD... Co jsem videl zajimavych projektu prodlouzeni tras tramvaji a misto toho jsou koleje od nikud nikam a nebo jen plany na papire.

0/0
29.1.2009 23:40

TigerM

Re: no a co

No ja nevim, ale teenhle clanek je v rubrice Praha, mozna asi proto tu nepisou o brnenske MHD...

0/0
30.1.2009 21:44

Xladi

Nemají prachy

Reklamy jsou  v prostorách a vozech DP zvenčí i zevnitř, jízdenky na jednotlivou jízdu jsou dost drahé a ono to stejně prodělává, nevím ale možná bude chyba ve vedení, když nedokáže hospodařit vyrovnaně i s dotacemi co dostávají. Chápu provoz je drahý, ale určitě né dražší než v cizině, kde je MHD kolikrát levnější než u nás a to už je co říct, že vozy stárnou s tím se nedá nic dělat, ale pokud je v nich narváno, tak nechápu že i přes tak vysoké jízdné nejdou na svém, plus ty reklamní plochy.

0/0
29.1.2009 16:24

Jablkon

Re: Nemají prachy

MHD polepené reklamama zvenčí zevnitř? jeďte se podívat třeba do Jablonce, a pak říkejte, kde je MHD obalené reklamami.

dražší jízdné? a v kterých metropolích přejedete město za 1 euro???

v civilizovaných zemích metro z velké části platí stát. tady když už Praha od státu něco vymodlí, tak je to pár procent.

jinak ale abych jen nerozporoval: ano, značné úspory v provozních nákladech by se rozhodně najít daly. ale provoz drahý je a nastavit jízdné tak, aby ho pokrylo, a přitom lidi nevyhnalo do aut, prostě nelze.

0/0
29.1.2009 16:53

Jablkon

Re: Nemají prachy

jo pro doplnění: je nesmysl přepočítávat cenu jízdného na kupní sílu průměrného platu, protože většina nákladů dopravce je stejných tady jako v Mnichově (vozy, pohonné hmoty a energie, stavby budou snad dokonce levnější než ve zkorumpovaném Česku), vyšší jsou pouze personální náklady, které sice nejsou zanedbatelné, ale rozhodně ne majoritní

0/0
29.1.2009 17:05

pawouk

Re: Nemají prachy

Personální náklady,to bude asi rána,když mají přes 11000 zaměstnanců. A v Mnichově se staví nové úseky metra? Jezdí tam takové plečky typu Karosa a tramvaje T3?

0/0
29.1.2009 17:22

jhsoft

Re: Nemají prachy

Cena přepravného je jedna věc a kontrola jízdenek je druhá věc...za poslední rok jsem potkal revizora dvakrát..., takže proč nejezdit na černo? Až začnou kontrolovat pořádně, tak se to třeba změní...

0/0
29.1.2009 20:35

KulaCZEk

Nasel jsem dobry clanek o te plecce:)

http://www.partaj.cz/clanky/ikarus-280-silvestr-86.html  docela hezky zapsane a nejlepsi je fotka z "depa"

0/0
29.1.2009 15:59

FrantaKibyc

Kdy se konečně novináři

začnou zajímat o to, proč za téhle situace DP utrácí desítky milionů ročně za naprosto zbytečnou a dost možná i poněkud předraženou reklamu a "marketing"?

0/0
29.1.2009 15:50

aldik7

dp praha

hmm nějak moc článků o DP Praha v poslední době :-/;-D .. sou slavní, ale negativně ..

0/0
29.1.2009 15:44

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: dp praha

i negativní reklama je reklama

0/0
29.1.2009 15:46

KulaCZEk

Nemate nekdo fotku toho busu?

Me by zajimalo ktere ty "cabajky" maji na mysli. Nemuzu si vybavit ty Ikaruse. Docela by jste me potesili. Diky:)

0/0
29.1.2009 15:41

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Nemate nekdo fotku toho busu?

do hledáčku na youtube zadej ikarus

byly to otřesné autobusy z MadarskaRv

0/0
29.1.2009 15:45

KulaCZEk

Re: Nemate nekdo fotku toho busu?

no joooo, uz vim. tyhle byly fakt divny.

0/0
29.1.2009 15:54

bart5

Re: Nemate nekdo fotku toho busu?

Pražské Ikarusy jsou popsány v tomto odkazu: http://citybus.cz/praha/ik280/index.htm

0/0
29.1.2009 23:53

Jablkon

zbytečné linky

1) kdyby se ty kloubové autobusy na příslušné linky nasazovaly jen v časech, kdy je to potřeba (tj. zejména ve všední dny kromě pozdního večera), tak by se asi opotřebovávaly míň, ne? fakt nevím, proč má jezdit "harmonika" i v neděli, když tím jede tak do 15 lidí...

2) když už se na Proseku postavilo metro, logické by bylo omezit tam autobusy. Místo toho jich tam jezdí snad ještě víc. Taková 183 je mezi Prosekem až konečnou v Čimicích nesmyslná. Stejně tak 177 minimálně mezi Prosekem a Kobylisy. Z Kobylis do Bohnic je pak stejně napůl k ničemu, když ve špičce vždycky jedou 3 za sebou a pak 20 minut nic, tak když už na Odře a Krakově nestačí ostatní linky, stačila by extra linka jen v tomto úseku.

0/0
29.1.2009 15:33

Ploki72

Re: zbytečné linky

183 ze je zbytecny autobus?

panacku, nekdy se s nim ve spicce svez z Kobylis do Cimic a uvidime, jestli se vubec do nej nacpes! V ranni spicce po osme rano to ma inverval 10 minut ve smeru do Kobylis se do nej na Vozovne uz pomalu nikdo nevejde!

to same odpoledne ve smeru do Cimic. Sice jsou zde proklady se 152 jedouci jinou trasou, ale 183 prijizdi z Ladvi a vsechna mista k sezeni jsou obsazena. Az na kraj Cimic je to pak preplnene a to to ma interval 7,5 minuty.

Ovsem souhlasim, ze mezi Kobylisy a Prosekem jsou 177 a 183 zbytecne, kdyz je zde metro

0/0
29.1.2009 16:04

baluz

Re: zbytečné linky

hezký ale 177 je tam taky potřeba protože by bylo znacne stupidni jet metrem do centra a zase z centra ven když potřebuješ třeba do hostivaře. Dalo by se to resit prestupy ale nejak ti nevim kde by ta 177 na tom proseku koncila. to by tam jakoé udelali extra kvuli ni konecnou což by byli další výdaje zbytečně. tak že dojede kousek do kobylis, nehlede na to ze kamos sni jezdi do prace, ja taky ale z druhy strany. ;-D pak myslim ze se vzdycky najde nekdo komu se ten bus hodi. To je osemetny menit lidem autobusy;-D. To by se pak mohli nasrat a jezdit vsichni autem;-D

0/0
29.1.2009 16:17

Jablkon

Re: zbytečné linky

v kombinaci se 152, 162 a 169 toho prostě je "trochu moc". myslím že není nic moc neobvyklého, aby z Kobylis téměř současně jely 3 z nich. jestli je pak narvaná 183 a prázdná 152 (nebo 152 jedou lidi jen na Podhajky, kde maj 200), nebo naopak, už je vedlejší. navíc na vozovnu jezdí 2 tramvajové linky.

prostě Chabry + Čimice by se daly mnohem efektivněji obsloužit dvojicí linek, 152 a hybridem 162/169, který by z centra Chaber někdy jel do Čimic a někdy "dolů k rybníčku". protože jak známo, když jedou stejným směrem 4 linky, každá v půlhodinovém intervalu, tak to nakonec dopadá tak, že všechny jedou během 10 minut a pak 20 minut nic :-©

0/0
29.1.2009 17:01

Ploki72

Re: zbytečné linky

169 do toho nemichej. s ni jedou z Cimic v prumeru dva lide

Co se tyce 152/183 - rano jedu jednou s prvni a podruhe s druhou. Obe dve jsou na kraji Cimic plne.

Co se tyce opacneho smeru je to problem zejmena diky castemu zpozdeni 183 jedouci hodnu z Petrovic. Obcas je 152 prazdnejsi, pokud tesne pred ni jede jak 183, tak i 200. Ale jinak jsou plne obe dve.

Spis by se melo setrit na dvojici 144/102

0/0
29.1.2009 17:07

Dr. Fe1

Dvořáku běž spolu s celou ODS ....

.... konečně do prdele ! ! ! Hlavně že kupujete nefunkční idotsky navržené tramvajové šunty "Porsche", že stavíte metro do polí v Letňanech, chcete pořádat olympiádu ;-€ ;-O(Y)Rv

0/0
29.1.2009 15:07

sageorg

Generální Dvořák.......

bude asi "skvělý" generální blb.Takhle může řídit podobnou firmu kdekdo.Mimochodem generální,jaký máte plat a odměny?

0/0
29.1.2009 15:01

astrix

Re: Generální Dvořák.......

generální plat a generální odměny.

0/0
29.1.2009 15:45

leather-man

Re: Generální Dvořák.......

A pročpak jste se vy nepřihlásil na konkurs na gř dpp?

0/0
1.2.2009 17:57

conoco1

DP = zumpa na prachy

kdyby x let nekupovali autobusy na dve veci, tak jim to jezdi a nemusi kupovat nove. mam zname u DP co ty autobusy opravuji a pri kazde nove serii, kterou nakoupi, porad nadavaj, ze je to jeste horsi nez ty predtim. viz ted napriklad rikali, ze u rok starych autobusu pri minus 10 zamrzaly dvere, tak ze to vyresili tak, ze celou noc nechali autobusy nastartovane. pak se divte, ze je DP takova zumpa na prachy. ;-€

0/0
29.1.2009 15:01

bart5

Re: DP = zumpa na prachy

Dvere zamrzaly zamrzají a budou zamrzat. Zamrzaní dveří je problém všech autobusů...:-(

0/0
29.1.2009 23:50

krajinář

olympiáda

Hlavně že jsou peníze pro tým, který připravuje olympiádu v Praze

0/0
29.1.2009 14:59

A zas ten sedlák Čupera

ale na <i>viny prachy jsou

R^

0/0
29.1.2009 14:56

A zas ten sedlák Čupera

Re: ale na <i>viny prachy jsou

tak znova :-)) ale na <i>viny prachy jsou R^

0/0
29.1.2009 14:56

vaclavj1

Re: ale na <i>viny prachy jsou

Samozrejm, ze jsou, ale dopravni podnik je uspesne prohospodari a protoze s tim nikdo nic nedela a asi ani delat nebude, tak je to jako kdyby nebyly :-)

0/0
29.1.2009 15:03





Najdete na iDNES.cz