Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do návratu entomologa Kučery byla možná zapojena i tajná služba

Příběh entomologa Kučery, zatčeného v Indii za sběr brouků, plnil před časem stránky novin. Až teď, tři měsíce po jeho návratu do Česka, se objevily informace, že v Kučerově zmizení z Indie hrála určitou roli česká tajná služba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

singlemalt

jo, a určitě pákistánská milí Indové.

0/0
23.1.2009 20:29

tenisovejloket

bond.. džejsm bond

a já jsem vel bloud;-D

0/0
23.1.2009 20:28

Bůh Nejvyšší (12)

Mluvčí tajné služby - to je leháro!

;-D

0/0
23.1.2009 12:25

EWCZ+

Re: Mluvčí tajné služby - to je leháro!

Mluvci? Nanejvýš šepták  :-)

0/0
23.1.2009 13:45

pepe999 from Salford

Cechackovska zumpokracie si prece nenecha

zavirat svoje "elitni" zlodeje nekde v Indii, kdo by pak kradl doma??8-o8-o8-o:-©:-©

0/0
23.1.2009 11:42

;-)

hajzlík

asi by jsme nebyli nadšení, kdyby americký tajná služba pomáhala utéct američanovi, co u nás s okolí KRNAPU zbírá chráněné živočichy......

......prostě když se na do přestanem dívat třídním pohledem, ten je náš - tak je dobrej, tak je to pěknej hajzlík a tajný služby mu ještě za naše peníze pomáhají utéct trestu. Doufám že na něj vydají indové mezinárodní zatykač - a on bude muset být pěkně opatrnej, než se zas vydá někam na sběr......

0/0
23.1.2009 11:27

Alesek99

Re: hajzlík

A určitě by tomu amíkovi u nás hrozily 3 roky natvrdo.2 stejný situace nemusí mít vždycky stejnej výsledek

0/0
23.1.2009 11:49

;-)

Re: hajzlík

každá země má přísné tresty za něco jiného - třeba v thajsku za drogy, v usa zas můžeš dostat trest smrti za jedinou vraždu, pokud to byl policajt.........každá země má trochu jiné priority..........u nás jsou relativně vysoké tresty tresty za daňové úniky................někde za protistátní činnost, tak proč by někde nechránily přírodu?

0/0
23.1.2009 12:09

Bodie8

Zapojení tajné služby

Zapojení tajné služby je v takovémto případě prakticky nemyslitelné.

Každá taková akce představuje riziko a v tomto případě navíc problémy na mezinárodní úrovni. každé použití zpravodajských kanálů,osob atd. zvyšuje pravděpodobnost jejich odhalení, diskreditaci osob atd. V případě amatérského entomologa je takové použití opravdu nesmyslné.

Článek je plný demagogie, kde jednoduché věci se vysvětlují složitými rádoby logickými postupy. iDnes zjevně zapomněla na zainteresování mimozemské civilizace v tomto útěku.

0/0
23.1.2009 11:02

pravy-lidovec

Článek

o ničem :-/ Informační přínos: 0 Rv

0/0
23.1.2009 10:42

LimonadovyJoe

To je v Čechystánu málo zlodějů, že je sem musí

takto složitě dostávat tajná služba ze zahraničí?

0/0
23.1.2009 10:30

oId fashioned Vince III..

třeba tam nic nesbíral,

ale fotografoval nádraží:-)

0/0
23.1.2009 10:22

mutantmutant

proč to teda iDnes rozmazává

když to podle všech zainteresovaných poškozuje zájem ČR :-/

0/0
23.1.2009 10:17

Janhura

Re: Taková prostě iDnes je

Nadělat si do vlastního hnízda, hlavně, že si maličko přivydělá. Rv

0/0
23.1.2009 10:30

LimonadovyJoe

Re: proč to teda iDnes rozmazává

Jde o to, jestli je krytí zloděje opravdovým zájmem ČR.

0/0
23.1.2009 10:31

Wabo

Re: proč to teda iDnes rozmazává

Pan Vaca chtěl předvést, že také byl na místě. Zřejmě tehdy nevyprodukoval dost článků a nedostal prémie podle svých představ.  Je vysoce pravděpodobné, že z diplomatického hlediska bylo pro obě země nejvýhodnější řešení, když pan Kučera záhadně a bez viditelné a adresné chyby na indické straně zmizí. Soud se bez ztráty cti zbaví horkého bramboru, indické ministerstvo zahraničí také, vztahy s (tehdy) nadcházející předsednockou zemí EU nezískají zbytečnou trhlinu atd.

0/0
23.1.2009 11:34

EWCZ+

Re: proč to teda iDnes rozmazává

Presne tak. Myslim, ze Indove si oddechli zhluboka, kdyz Kucera zmizel, zvlast centralni vlada.

0/0
23.1.2009 13:47

Amos Kadlec KamPoMaturite

Entomologie = zločin

Můj otec sbíral brouky 40 let, lékař, který každý den věnoval svému koníčku všechen volný čas. Vytvořil největší sbírku tesaříku ve střední Evropě, po smrti věnoval Národnímu muzeu, objevil přes 20 druhů tesaříků, určoval brouky pro muzea, vědce, publikoval. Sbíral brouky v zahraničí? Ano. Nelegálně? Ano. Měl sice u sebe různé papíry od muzeí, Entomologické společnosti, přírodovědných fakult, přesto to je nelegální a získání povolení je na roky s jistotou na 90%, že ho nezískáte. Ohrožuje sběr brouků, hmyzu jejich existenci. Absolutně ne. Pomáhájí životnímu prostředí, absolutně ano. Pro obě tvrzení mohu uvést spoustu argumentů. Pro lidi, co mají aspoň základní vzdělání v biologii, všechno vysvětlí jedna věta - Bez ochrany biotopu, nelze ochranit přežití žadného druhu. Poznání biotopu a života druhu je fundamentální a to všechno dělají hlavně "amaterští" entomologové, lidově broučkaři. Jinak jsem rád, že diskuze už jsou daleko rozumnější než "čecháčkové kradou, obohacují se atd."

0/0
23.1.2009 10:16

LimonadovyJoe

Re: Entomologie = zločin

Hotovej Robin Hood entomologie :-P

0/0
23.1.2009 10:32

miraklh

Re: Entomologie = zločin

vazeny pane, trochu se mylite, je spousta pripadu kdy "posedlí" amatersti entomologove zdecimovali lokalni populaci nejakeho hmyzu, i u nas napr. jasonove, a byli to prave taci jako vas pan otec, zadnou vedu tim nedelali, sberatelska vasen a nenazranost jim zaslepila oci a sbirali po desitkach a stovkach, proc si nevzit kdyz je to zadarmo, par kusiu se odproda, zaplati se tim cesta, dodners to tak funguje...dnes ty mrtvoly lezi zaprasene po muzeich a ve skrinich aby po case skoncili v odpadu - oboje bez uzitku. procpak si pan Kucera bral tolik kusu od kazdeho druhu? dela nejaky moderni vedecky vyzkum? ne, nedela, a i kdyby tak by mu stacilo odebrat kus koncetiny nebo napr. sekret slinne zlazy a mel by material na seriozni vyzkum az az, zvire by nezabil a nikdo by ho nestihal. pro jeho ucel hobby by mu ale myslim bohate postacilo ten hmyz fotit, studovat neinvazivne a napsat o tom clanek nebo knizku.tim by pro ochranu biotopu (jak pisete) udelal mnohem vic.

0/0
23.1.2009 13:30

miraklh

Re: Entomologie = zločin

jeste dodatek: sberatelstvi je vasen a jako vsechny vasne muze byt i slepa.a zakony jakkoli jsou nedokonale by se meli dodrzovat, to se tu v cechach moc nenosi.asi mezi Kucerou a Svachou nejaky rozdil byl kdyz jednoho pustili, nemyslite?ja bych jim vystrazny trest dal podobne jako treba nekdejsim "vedeckym" orchidearum (dekam z mediciny) co kradli orchidee na Novym Zelande. Zbytky prirody ac mizi z jinych vaznejsich duvodu se musi chranit aspon v rezervacich a ne ji zasazovat dalsi smrtelne rany.

0/0
23.1.2009 13:30

doubler

To jsem se pobavil

"Nekomentujeme žádnou konkrétní věc, ať už se jí zabýváme nebo ne," - tak na co přesně tam ten tiskový mlovčí je??? :o)))

0/0
23.1.2009 10:11

Naked and petrified

Re: To jsem se pobavil

Presne na to, co udelal. Rict to malo co muze, a kdyz nemuze, nerict vubec, ale vubec nic. Ta sluzba uz to opravdu ma pomerne jasne napsano v nazvu.

0/0
23.1.2009 10:13

doubler

Re: To jsem se pobavil

Já to samozřejmě chápu, ale z podstaty věci vyplývá, že o "tajné službě" nikdo nic neví. Pokud něco ví, pak je něco špatně.

Ale rozhodně nechápu, nač zaměstnávají tiskového mluvčího. Má představa o tajné službě je, že ji asi nenajdu ve žlutých stránkách a pokud náhodou narazím na nějaký kontakt, tak se mi představí jako "pohřební služba Horáčková"

Zkrátka, o žádném ze zaměstnanců této služby by nemělo být známo, že pro ni pracuje!

0/0
23.1.2009 12:00

Naked and petrified

Re: To jsem se pobavil

I irska teroristicka strana ma vice ci mene oficialniho mluvciho.

Myslim, ze pro tajnou sluzbu je lepsi mit mluvciho a moci jiste "informace" zverejnovat oficialne, nez kdyby to museli delat pomoci pradelny "Machal a synove".

"Ano, vazeni obcane, pradelna Machal a synove se domniva, ze v soucasne dobe nelze doporucit cestovat do Iranu".

0/0
23.1.2009 13:36

PanePávekJáNechciKTurkovi

Postup bezny v techto rozvojovych statech:

Chlapa kterej vas chyti v lese pri sberu cehokoliv nebo pri cemkoliv jinem, at uz se to smi nebo nesmi, vyresi 20 dolaru, jeho sefa 50 a sefa toho sefa 100. nevim jestli to panove entomologove nevedeli, nebo byli zasadovi a nechteli z principu podmaznout nejakyho hajzla. Kazdopadne pokud k uteku pomahala i tajna sluzba, pak je zcela zrejme co si o indicke justici nase republika mysli - je to zrejme to same co si o ni myslim ja. Z velke britanie by narusovatelum prirody tajna sluzba utikat nepomahala.

0/0
23.1.2009 9:54

Janhura

V Indii stejně jako v Čechách

To všechno si Kučera způsobil sám tím, že soudci platil málo, popřípadě vůbec. Jako by to neznal z Čech. Tady nepoměrmě větší lumpové zaplatí gaunerům Sokolovi, Lžičařovi, ... , kteří mají vynikající kontakty se soudcovskou mafií - a je po problémech!

A to rozhodně nejde o brouky :-)

0/0
23.1.2009 9:52

Dýzl

Jen bílý obličej?

Znám lidí kteří do Indie jezdí a to i dost pravidelně a nikdy tam nemají sebemenší problem se zákonem. A to právě proto, že si nejsou jisti, jak tam zákony a státní správa přesně funguje a proto se chovají daleko opatrněji než by bylo možná nutné. Nikdo se tam ovšem nesetkali ani s náznakem rasové diskriminace jen proto, že jsou bílí.

Přeji panu Kučerovi, že se dostal zpět do Čech. Jen si dovoluji podotknout, že by měl do posledniho haléře nahradit škody které našemu státu vznikly. Ostudu samozřejmě již nelze smazat.

Jak to ale v životě chodí, stavá se z něj postupně hrdina a nakonec ještě zbohatne na prodeji autorských práv svého podivhodného falšovaného příběhu.

0/0
23.1.2009 9:28

doktor_bota

Re: Jen bílý obličej?

Pravděpodobně se nedostali do situace, kdy měli posloužit jako exemplární případ pro potvrzení kvalit právního systému indické provincie, která dlouhodobě usiluje o autonomii.

0/0
23.1.2009 9:44

vnislav

Je nanejvýš logické

a chvályhodné, že českému občanovi někdo pomohl, ať už to byla tajná služba nebo diplomacie, anebo i dohromady, tam se to dost prolíná. To, co si musel Kučera prožít je prostě Kocourkov, o kterém nemá většina lidí u nás ani ponětí. Pojem šikana je proti tomu péříčko. Neustálé protahování, oddalování, nekompetentnost soudce a policie, co se dnes řekne, zítra je naopak atd. atd atd. Kdo jste k tomu v oblasti někdy alespoň přičuchnul, tak víte, že k tomu můžete přijít jen kvůli vašemu bílýmu ksichtu.

Dokonce si myslím, že k útěku mohlo dojít i na základě dohody v/u českých institucí s indickými protipartnery.  Protože proti místnímu soudci-moulovi je v Indii krátká i celoindická vláda a ústřední administrativa. Pak je prostě posvěcený každý jakkoliv účinný prostředek.

0/0
23.1.2009 9:10

pipi02

A nepomáhali mu Marťani?

Takoví malincí zelení mužíčci. Obvykle cestují v talířích.

Mohu jenom naznačovat, ale můžete tomu věřit, jestli chcete.

0/0
23.1.2009 8:55

eonwe_

Re: A nepomáhali mu Marťani?

Ne, ti právě vyjednávali s Paroubkem o koalici!

0/0
23.1.2009 9:56

PedroKV

nesbíral brouky

On tam totiž nesbíral brouky, ale něco jiného, ale to je tajné. Proto ho zpět dostala naše tajná služba.

0/0
23.1.2009 8:53

vagin

Jene Vaco,

je dobře, že tak neochvějně objevuješ Ameriku. Možná to stihneš dřív, než ti vypadají vlasy.

0/0
23.1.2009 8:48

Wabo

Re: Jene Vaco,

R^

0/0
23.1.2009 11:37

FIZLHYENA

Nejlepši tajna služba na svete!

Kučera dostal Pas na jine jmeno a nejaky fizl mu tam dopravil a jište o tom mluvi jako by svet zachranili od katastrof.;-D

0/0
23.1.2009 8:34

Kristine.Z.Kochanska

Novináři....

by mohli mít tolik rozumu a nevrtat do toho... Můžou se ocitnout na jeho místě...

0/0
23.1.2009 8:34

Cybulka

To je teda blábol...

Prý je logické, že se naše "tajná služba" stará o našince, který má problémy v cizině.... 8-o;-D To je teda nesmysl...

0/0
23.1.2009 8:30

dwart

Ach jo...

Ano, ale proti Pitrovi, o kterém ví, že jezdí do ČR prý nezmůžou nic. On nastoupí prý do auta a vystoupí až doma ve vile. To je pro naše bezpečnmostní složky mission impossible. Směšné

0/0
23.1.2009 8:11

odborar

Hodně bych pochyboval, že by se tajné služba nechala

kompromitovat v kauze komerčního sběrače hmyzu a pomáhala mu při útěku. To zase chtěl být spíše někdo zajímavý. Vždyť Kučera tam jel za kšeftem vývozu brouků. To je pokud se dobře pamatuji zakázáno ve všech zemích. Zkuste si odvést něco třeba od moře a nechat si to najít v zavazadlech. Pokuta bude mastná. Takže to vidím jako na novinářskou kachnu někoho, kdo neměl o čem psát a tak si vymyslel důstojníka BIS, který sděloval jistě přísně tajné informace.

0/0
23.1.2009 8:11

buxus

Re: Hodně bych pochyboval, že by se tajné služba nechala

Ledaže by pan Kučera nebyl jen komerčním sběračem brouků.

0/0
23.1.2009 8:12

kasikv

Re: Hodně bych pochyboval, že by se tajné služba nechala

Když už tak ÚZSI a ne BIS. Co by dělala BIS v Indii???? A pomoct mu klidně mohla, prostě mu řekli, támhle ten tě za tolik a tolik dovede támhle a pak už je to v suchu, ale to mu tam mohl poradit klidně i velvyslanec nebo jenom zaměstnanec (prostě kdokoliv). Ale tajná služba, to zní přece mnohem lím......

0/0
23.1.2009 8:44

Jen Aby

co je logické?

vůbec si nemyslím, že by Kučera byl tak nevinný, jak se tady hlásá .... možná že justiční orgány v Indii jsou pracují na méně mafiánských základech, než ty naše - proč by se za každou cenu měli hojit na jednom bezvýznamném čecháčkovi, kdyby k tomu neměly důvod?

A co je nejsmutnější? Náš občan utečene - nota bene za pomoci tajných služeb? - z cizí země, demokratické, s fungující justicí, a nikdo z oficiálních představitelů tento čin neodsoudí a ještě mu patrně stát za peníze daňových poplatníků pomáhá ...tak proč by se tady lidi měli řídit zákonem?

0/0
23.1.2009 7:47

Carlos

Re: co je logické?

Mate vubec nejaky vseobecny rozhled o tom jak funguje justice v techto statech a jak vypada nasledne kriminal ve kterem sedite? Zcela zjevne nemate, takze radeji mlcte a modlete se, protoze az budete nekde na vylete v obdobne zemi, muze se vam stat neco podobneho a potom si popovidame, jak byste se oddal tamni justici. (Y)(Y)(Y)

0/0
23.1.2009 7:57

Jen Aby

Re: co je logické?

hm .....   na výletě, jo? :-)

0/0
23.1.2009 8:01

Si0

Re: co je logické?

Tak třeba v demokratické zemi jako Indie si obviněný zcela jistě může sám zvolit obhájce - a české zastupitelství mělo možnost mu právní služby poskytnout, což se nestalo a Kučera zůstal v rukách neschopného advokáta ex offo. Zřejmě se Kmoníčci rozhodli pro jiné "metody".

0/0
23.1.2009 8:07

PanePávekJáNechciKTurkovi

Re: co je logické?

to muzes tady taky, v nasi demokraticke zemi a mas pocit ze by nase soudy pracovali nekorupcne? a ted si to preved do indie kde je bordel a lidi tam nemaj co zrat

0/0
23.1.2009 10:00

dwart

Re: co je logické?

Ale vtip je v tom, že si za to Kučera může sám, neznalost zákna neomlouvá nikde. Pašeráky drog taky nikdo neunáší zpět do ČR. A díky Kučerovi až tam pojede někdo právě jenom na výlet tak může mít nepříjemnosti. Navíc Kučeru nikdo nenutil tam jet a český stát není pečovatelská služba aby se starala o nezodpovědné pašeráky zvířat.

0/0
23.1.2009 8:08

Jen Aby

Re: co je logické?

R^

0/0
23.1.2009 8:14

RaymondJachtaLuxusní

Re: co je logické?

z toho logicky vyplývá proč tedy vlastně turisticky do takových zemí jezdit? Zřejmě mají dotyční zde doma natolik prázdný život, že jej potřebují takto složitě oživovat. Pokud akceptuji nějaké dobrudružství tak se všemi riziky. Když jedu do Afriky, Indie apod tak nebudu potom výt, že mě zavřou, oloupí, zmrzačí případně i zabijou. Nebudu pak vyčítat českým doktorům, že mi nemůžou vyléčit nějakou opravdu ošklivou nemoc, kterou v těch krajích opravdu všichni mají na celý (krátký) život - paraziti, prvoci apod.

0/0
23.1.2009 8:21





Najdete na iDNES.cz