Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha zažije zkraje února manifestaci za Kaplického a jeho blob

Více než 16 tisíc lidí na serveru Facebook podpořilo myšlenku, aby blob Jana Kaplického nezůstal jen na papíře, ale byl zrealizován. Z virtuální skupiny se vyloupla občanská iniciativa "Demokracie staví", která na 5. února svolala manifestaci "Postavme se ke knihovně čelem".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

The Black One

NE NE

Raději zelené plochy.

0/0
8.2.2009 12:53

Zatáčka

Velikost

Podle mě je docela evidentní, že firma FutureSystems si z nás dělá blázny. Pokud se podíváte na technické parametry, zjistíte, že stavba má být vysoká 48 metrů! Na všech vizualizacích od této firmy je knihovna znatelně menší, viz např. ilustační obrázek článku - je snad na Letné strom vysoký 48 metrů?. Na dalším ze zobrazení je knihovna vysoká jako 3-patrový činžovní dům tedy cca. 17 metrů. Ve skutečnosti výškou odpovídá přibližně petřínské rozhledně bez vysílačů. Tak se Vás milý diskutéři ptám, zda si opravdu myslíte, že taková monstr stavba nenaruší pražské panorama?

0/0
7.2.2009 22:25

Socanek

Knihovna

  Nejsem ódeesák, komanč ani velký příznivce Klause či Béma, ba naopak, ale z tohohle blobu se mi vážně dělá zle. Je to dobrý tak možná do disneylandu, ale rozhodně ne jako knihovna do našeho krásného hlavního města. A to nemluvě o tom, že tento návrh nesplnil základní kritéria soutěže a vyhrál jenom proto, že si mnozí sedli na p*del z toho, že to navrhnul Kaplický.;-ORv

0/0
4.2.2009 17:18

migelmigel

modrá nebo zelená knihovna...?

Přátelé, když náš pan prezident hlásá takovou svobodu slova a názorů, snaží se být protiproudový stůj co stůj, co mu vadí na Kaplickém, resp na jeho skvělé protiproudové knihovně? Kaplický nedělal nic, co by nedělal Klaus. Nebo snad právě proto Klause točí? JSEM PRO KNIHOVNU A PŘISPĚJU DO SBÍRKY!!! Pěkný den všem :-)V

0/0
28.1.2009 12:42

spartaman

Re: modrá nebo zelená knihovna...?

Ale budeš muset přispět i za všechny místní diskutéry, jinak na to nebude. A vzhledem k tomu, že na jednoho to vyjde asi 862.000 CZK, tak to se řádně prohneš  ;-D

0/0
29.1.2009 12:27

mayqo furt mayqo

klidne at si ji postavi, nekde na louce v lese

tam bude alespon trochu korespondovat s okolim, nerozumim tomu, proc by mela takova vec bez jakekoli vazby na cokoli v Praze stat prave na Letne :-/

0/0
27.1.2009 19:11

beef-eater

Knihovna

Já jsem fakt zvědavej, kolik tady těch "uálů", kteří jsou všemi dvaceti prsty pro knihovnu, nebo důchodců co přijdou na tu manifestaci pak bude do té knihovny chodit. Pokud ji tedy postaví. Je to totálně megalomanský zbytečný projekt do "skorovesnice" Praha, kde do knihovny chodí pár vysokoškoláků a víc prd. Dopadne to jako se Sazka Arénou, kde každý vykřikoval, jak to bude 24 hodin 365 dní v roce neustále využité a ve finále nám ve Vysočanech stojí megastavba, která je většinu času prázdná.Jednou týdně hokej,párkrát za rok koncert nebo se tam pořádají dementní akce při kterých skáčou matláci na motorkách, jindy tam jiní matláci sebou škubou na elektronické pazvuky a víc nic. Tahle Kaplického knihovna je sice z architektonického hlediska nádherná věc, ale stavět to na Letné je stejná pytlovina, jako chtít v Praze pořádat olympijské hry...

0/0
27.1.2009 19:03

Pepito-To

Re: Knihovna

R^[>-]

0/0
3.2.2009 0:08

davosman

KAPLICKY

Zda se mi jako by ten clovek trochu predbehl dobu.... stavby jake navrhoval on budou za par desitek let rust jako houby po desti.... V dnesni dobe je ale pohrbivaji stare funcionarske a urednicke krysy, ktere za jejich realizaci nedostali dostatecne tucny obnos do svych kapes.....

Ale to je pouze muj osobni nazor.... ;-)

0/0
27.1.2009 16:11

fajnsportovec

Re: KAPLICKY

S tvým osobním názorem naprosto souhlasím a nemyslím si, že jsem jedinej. I když, jak je vidět z této diskuze mnohým se moderní futuristické stavby nelíbí a nejradši by pokračovaly s architekturou realného socialismu.;-D

0/0
27.1.2009 17:36

minutos007

Re: KAPLICKY

Ženy by pokračovaly?

Myslím, že moderní futuristické stavby by měly být především energeticky úsporné, což pravděpodobně tato nebude....

0/0
27.1.2009 19:11

AlBunda

tak si to postavte,ale

za svoje.a název té iniciativy vymyslel někdo hooodně zhulenej

0/0
23.1.2009 23:06

Reg

Re: tak si to postavte,ale

Souhlasím, stát nechť dá ty 2 miliardy a zbytek, plynoucí z náročnosti projektu Kaplického, nechť se zaplatí z veřejné sbírky. Tak to má být a rád na ni přispěju.

0/0
25.1.2009 23:47

kolemjdoucí

lidi asi nemají jiné starosti

tak budou se zabývat takovými volovinami, tak jo, demonstrujte. Rv

0/0
23.1.2009 13:30

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

ale, souzi a soušky čížci, stejně se bude

ta novostavba hezky vyjímat ... zhruba stejně "hmotná", a stejně vysoká, uprostřed zeleně, na opačné straně opyšské rokliny než je pražský hrad ... hlavně že obohatí  panorama práglu  ze staroměstkého nábřeží ... a zakryje to fádní činžákové pozadí za letenským placem ....

0/0
23.1.2009 11:33

HonyaDj

cena stavby

Moc se mi líbí, jak se tu všichni ohánějí tím, že stavba je drahá a že to půjde z jejich peněz (definujte prosím slovo "vaše peníze" - ty peníze vaše nejsou, jsou státu, vybrané podle daňových zákonů, jsou "všech", ale nikoho atd.). Proč pod články s neuvěřitelnými rozkrádacími aférami čtu ty obhajobné až sebeukájející příspěvky na obranu těch, kteří jsou zrovna ve funkcích a rozhazují peníze oknem, svým kamarádům, sobě, ale peníze na něco jako moderní funkční budova národní knihovny vadí? Když je u moci ODS, její největší příznivci obhajují kdejakou špínu. Totéž platí o příznivcích ČSSD ve stejné míře. Proč nedemonstrujete proti stavbě betonových tunelů na Letné? Moc práce? Je snazší vylévat si rádobyvztek na idnesu? Proti knihovně jsem kromě ceny a subjektivních pocitů nečetl nic, než hnůj a zvratky lidí, pro které je vrcholem dynamického tvaru pivní sklenice. Argumenty lidí, co ví, o čem mluví, nikoliv. Zvláštní, že tato diskuze ještě nebyla zrušena.

0/0
22.1.2009 22:44

xKROKODYLx

Re: cena stavby

''ty peníze vaše nejsou'' - ale pred chvilkou jeste ano, a pokud platim dane, platim si SLUZBU STATU, tedy platim za to ze stat mi bude za me dane poskytovat nejake sluzby jako je funkcni policie, sjizdne silnice a podobne. Rozhodne dane nejsou urceny k tomu, aby za ne nekdo stavel nesmyslny projekt na takovou vec jako je knihovna, ktera ma byt stavbou ucelovou a ne k honeni ega zucastnenych... Jasne ? ... Dekuji.

0/0
23.1.2009 8:15

kolemjdoucí

Re: cena stavby

souhlas do písmene

0/0
23.1.2009 13:30

zoufalec1

Pražané budou demonstrovat za cokoliv,

jen když se něco děje. Pražany nemusím a proto jim tu knihovnu přeju

0/0
22.1.2009 21:10

spartaman

Re: Pražané budou demonstrovat za cokoliv,

Naprosto skvěle padnoucí nick   :-P

0/0
23.1.2009 11:22

franta_straka_unban

mám řešení

postavte tam nedávno zesnulému dědovi bustu

a z názvu vypusťte "o":-)R^

0/0
22.1.2009 18:07

Pablb

Navrhuji postavit zmenšeninu Blobu na Olšanech

0/0
22.1.2009 14:42

Belzebub 16

Re: Navrhuji postavit zmenšeninu Blobu na Olšanech

Kam jsi ze zbabělosti utekl,tam ať ti tzo postaví na hrob.[>-]

0/0
22.1.2009 15:48

Bouše

Já to vítám a doufám, že tam bude hodně i odpůrců.

Změna je život. Ty rvačky anarchistů s nácky už začínají být poněkud stereotypní až nudné. :-)

0/0
22.1.2009 7:43

divizni

sbírka

Příznivci sobě - ať se složej,koupěj pozemek,dají 4.000.000.000,- na hromadu a můžou stavět -ale za svoje . Ještě aby o státních investicích rozhodovala řvoucí lůza ...(Y)

0/0
22.1.2009 0:22

zlíňák x-file

Re: sbírka

Předpokládám, že mezi prvníma státníma stavbama (které platí řvoucí lůza) bys prodal Pražský Hrad a Katedrálu Svatého Víta... Pak taky Karlštějn a vůbec, proč by stát měl nějaké stavby... všechno zprivatizujem... Viktor čistič se brzy vrátí z BAHAM a můžeme to rozjet... (PS: doufám, že do stavby tvého domu ti nestrkala pracky "řvoucí lůza" - tvá manželka, tchyně, lidé okolo tebe... vše jsi jistě vymyslel sám...)

0/0
22.1.2009 11:35

rozhorceny predstavitell

připravuji si"pendrek

jááá jim dám..Rv

0/0
21.1.2009 21:57

PASTA78

„internetová katarze“

Krása, doslova internetová katarze komunikační úrovně národa českého!Podle slovníku tu lidé pravděpodobně žíjí ve chlívu, takže se ani nedivím, že stavbu knihovny odmítají!

Soudruzi a soudružky žádná protiniciativa něco podobného z vaší strany kromě urážek nehrozí, takže jako takoví zasedněte zpět ke svým pivům

a nechte to na ostatních!.

Asi to budou ty vadné „algoritmy“ v české společnosti o ,kterých mluví pan Kraus!Internet je pro vás vhodné médium, vyřádíte se a realita zůstane nedotčená :-) ...

Na truc vám všem, by jí tam postavit měli ať skřípete zuby!

0/0
21.1.2009 21:42

Martin HSJ

Re: „internetová katarze“

Na truc všem by si jí mohl postavit na zahradě třeba ten Kraus :-P

0/0
21.1.2009 21:50

divizni

Re: „internetová katarze“

nevím,co je horší - imbecil,který při vyjádření dobrého názoru udělá hrubky,nebo debil,který jej chce za to potrestat vyhozením čtyř miliard do kanálu spisovnou češtinou

0/0
22.1.2009 0:26

(@)

Re: „internetová katarze“

Díky za informaci, kterou v poslední větě sděluješ. Já si to hned myslel, že ty úmysly s touhle stavbou jsou nějaké perverzní..;-D

0/0
22.1.2009 1:32

JanSlanina

Re: „internetová katarze“

To je ,ale "chytrá a rozumná pasta" jestli von nebude vzdělanej zedník??;-D:-P

0/0
22.1.2009 7:25

Martin HSJ

Kristovanoho

8-o tak ať si udělaj sbírku a postaví si to tam kde jim to povolí :-P

0/0
21.1.2009 21:06

mayqo furt mayqo

debilove, at rozflakaj prasatka

a postavi si blob nekde v lese kde na tu prvoplanovou blbost nikdo neuvidi, normalne cumim, jak se lehce nechaj lidi zmanipulovat par gaunerama, kteri citi pekne prachy z blobu ;-D;-D

0/0
21.1.2009 19:19

(@)

Re: debilove, at rozflakaj prasatka

R^ R^ R^

0/0
21.1.2009 20:13

fajnsportovec

Re: debilove, at rozflakaj prasatka

Kdo nadává někomu do debilů, by se měl nejprve zasmyslet sám nad sebou jestl-li panu Kaplickému sahá alespoň po kotníky. Geniální lidi to mají mezi prostáčkama vždysky těžké. A když jsem u toho lesa,tak hezký lesík je například v Letenských sadech, tak by se to dalo postavit tam ....;-D 

0/0
27.1.2009 17:21

Ahaman

zachrchlá tam veškrna

a hérečka Holubová ukáže kozy:-)

0/0
21.1.2009 18:47

JAPKIN

Kdopa

tuhle iniciatívu sponzoruje ???? Viz placené ekoteroristy  Rakouskem.

0/0
21.1.2009 18:10

(@)

Re: Kdopa

Tahle iniciativa chce vycucnout z veřejných peněz, tedy prakticky zase na dluh (dluhy se neplatí...) několik miliard korun a pánové jako Kasl a další si z toho dělají zálusk na tučné prvize za zprostředkování, to je přece jasné, ne?

Blob, cokoli, jako monstrozní knihovna je nesmysl a proč, vysvětluji níže.

0/0
21.1.2009 20:12

zlíňák x-file

Re: Kdopa

Jsem v té iniciativě taky a to proto, že 1/ stavba se mi líbí 2/ je praktická a funkční 3/ platím dost velké daně, abych mohl vyjádřit svůj názor a prosazovat to, co se líbí mě...

0/0
22.1.2009 11:37

JAPKIN

Muhehehehehe

"Seděla jsem v noci u počítače, učila jsem se na zkoušku. Pak se objevila zpráva, že Jan Kaplický zemřel. Velmi mě to zasáhlo,"........Já taky seděl u počítače a velmi mě to taky zasáhlo,že nějakej magor by chtěl tu obludu postavit na Letné.

0/0
21.1.2009 18:08

Dominica

Iniciativa ke zviditelnění iniciativců

Iniciativa je hezká, ale jak bylo již v diskusi uvedeno, ze zvlášť závažných důvodů nesmí být jádro českého kulturního dědictví umístěno v podzemních prostorách. Jak je možné, že se tyto "kulturní elity" snaží postavit něco, co naše kulturní dědictví umístí do ne zcela bezpečných prostor - protože Kaplického projekt umístil vše právě pod zem. Navíc mi záleží na zachování kulturního a vědomostního dědictví tohoto státu. Pro mne je blob důkazem, že Jana Kaplického nezajímalo místo ani obsah či funkce stavby, ale pouze forma. Kdyby se iniciativci soustředili raději na rejnoka, ten se páně Kaplickému opravdu povedl. Ovšem nebude stát v Praze, tudíž naše elitáře nezajímá... [>-]

0/0
21.1.2009 17:34

Dolorez

skřet Bém a chrchel Vodrážka

Byli by k smíchu, kdyby za nimi nestála nejmocnější bolševická mafie v zemi.

0/0
21.1.2009 16:09

godys

Re: skřet Bém a chrchel Vodrážka

v čele s Rekem...:-)EU

0/0
21.1.2009 16:23

mayqo furt mayqo

Re: skřet Bém a chrchel Vodrážka

aha, dalsi koqot co rika mame soudruhu ;-D;-D;-D;-D

0/0
21.1.2009 19:20

fajnsportovec

Re: skřet Bém a chrchel Vodrážka

Pan Bém  narozdíl od Vás něco dokázál. Až vylezete na Mount Everest, tak můžete začít s kritikou pana Béma. Myslím, že kdo něco takového dokáže neni rozhodně k smíchu, ale naopak zaslouží obdiv. Tím netvrdím, že se nemůže kritizovat, nebo že je bůh, ale nadávky si rozhodně osoba jeho formátu nezaslouží. Smějou se mu jen Ti, co by nevylezli ani na Říp a defakto mu záviděj, co všechno zvládá.  

0/0
27.1.2009 17:33

jejkap

Re: skřet Bém a chrchel Vodrážka

Neuveritelne. Vseobecne volebni pravo ma zjevne sve limity.

0/0
27.1.2009 18:02

godys

jednou toto dílo stát bude....

i přes odpor komunistů, Klause a ODS....:-)EU

0/0
21.1.2009 15:57

mayqo furt mayqo

Re: jednou toto dílo stát bude....

ty jsi blbej jak daleko vidis, at si klidne stoji kdyz se na nej poskladate, treba nekde v Brdech nebo tak ;-D, ale takhle blbe vyhazovat statni penize je preci jen trochu moc, ten dizajn je tak tupe prvoplanovej az to budi litost ;-D;-D;-D

0/0
21.1.2009 16:05

godys

Re: jednou toto dílo stát bude....

to víš, vypadá to jinak než panelák nebo velkosklad Tesca ...tedy je jasné, že se ti líbit nebude....:-)EU

0/0
21.1.2009 16:22





Najdete na iDNES.cz