Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Past“ na řidiče na pražské Jižní spojce skončila, strážníky zradil zákon

Jižní spojka - deset kilometrů dlouhá dálnice spojující Barrandovský most se Štěrboholskou radiálou - je pod tak pečlivým dohledem radarů jako žádná jiná silnice v metropoli. Jenže to už teď neplatí. Radary jsou sice stále zapnuté, ale městská policie už hříšníky s ručičkou tachometru nad povolený limit nepovolává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lks0079

monstrozni sikana

Jsou to blbci, na jižní spojku při takovýhle šikaně patří minimálně 100km/hod celej den a ne jen v noci;-O

0/0
31.1.2009 20:09

jenousch

Proc nejde oznacit?

Zajimalo by me jaka je ta technicka prekazka proc ten usek nejde oznacit-tu v clanku nikdo neuvadi:-)

0/0
29.1.2009 7:19

_Karel_

délka úseku?

V čem je problém? Copak nelze měřit prostě od prvních kamer k posledním nebo vybrat prostě jeden z delších úseků a ty dvoje přebytečné kamery dát jinam nebo prostě jen ignorovat?

0/0
26.1.2009 19:47

Logic

Hezky...

Tak za prve diky idnes ze ted to vedi uz OPRAVDU vsichni ze mohou jet 120km/h vcetne navodu kde, za to mate bod R^;-D

a druha vec co me dostala je - "Nejde nám o to, nachytat rychle jedoucí řidiče, ale o to, aby se zde

jezdilo podle předpisů," podotkl při spouštění radarů náměstek

primátora Rudolf Blažek.

...ja myslel ze se ma jezdit podle predpisu vsude, ne jenom kolem radaru...takze by to mozna sneslo i konceptnejsi reseni nez samotny radary :))

0/0
21.1.2009 21:36

Ahasver

Hmm

No na to že ten měřený úsek půl dne popojíždí krokem je 75km/h docela slušný průměr, to ho těch pár aut v noci asi pěkně pozvedá :-) Jinak tedy mnohem častější příčinou nehod hlavně u výjezdu z JS na D1 bývají mistři, kteří jedou celou dobu zaseklí v levém pruhu a 50m před sjezdem si teprve vzpomenou, není pak divu že ani blinkr často nestihnou. Jedna plná čára od Kačerova po výjezd na D1, kamera a odchyt ještě před dálnicí by pomohly mnohem víc než celé úsekové měření.Rv

0/0
21.1.2009 17:42

(@)

Re: Hmm

R^

0/0
21.1.2009 20:46

daq

Re: Hmm

pravdepodobne je myslen usek z braniku na sterboholy... tam je provoz pomerne plynuly pokud nejaky idiot nezapomene co je to odstup a nenavstivi kufr toho pred sebou protoze ridic vpredu "necekane" zpomalil pred radarem... opacym smerem to je mnohem casteji lepe objet uplne jinudy, nez si popojizdet hodku dve podle nalady...

0/0
21.1.2009 23:13

bechernik

Re: Hmm

to je hloupost, jezdil jsem tamtudy dva roky do prace a z prace a kolony tam byly jenom vyjimecne.

0/0
16.2.2009 14:06

Kleki Petra

To si toho všimli brzo, lojzové.

0/0
21.1.2009 12:13

honza158

H

Na tonto useku nema mereni valny vyznam.. zde jde opravdu jen o buzeraci. A ze to nema vyznam dokazuje i ty jejich reci kolik lidi zde jezdi pres limit 80=>da se zde bez problemu jezdit rychleji (prehledna rovina). Reci o tom, ze kdyz je husty provoz je 80 dostatecnych je pravda, ale co to je za logiku, kdyz je zde husty provoz tak se stejne rychleji jet neda a nekdy dokonce vyrazne pod limit! Naopak o vikendu, v noci nebo mimo spicku je zde rychlost "bezduvodne" omezena na to, ze se jedna o komunikaci, ktera ma v jednom smeru 3 pruhy 

0/0
21.1.2009 11:58

daq

Re: H

... kolem svodidla (casto dvojita ci betonova) a zelene kopce a stromy, zadne domy (vyjma benzinek) tedy 80 je skutecne na vetsine mist tohoto useku zbytecna buzerace

0/0
21.1.2009 23:16

jiho3

Okruh od mostu nahoru

Nevíte někdo, jaká je rychlost na druhou stranu, tedy po okruhu od Barrandovského mostu směrem nahoru na Barrandov/D5? Je tam cca 200 m od mostu nová kamera, směrem dolu jsou značky pro osobáky 50ky, ale směrem nahoru teď není nic. Sice se to tváří jako okruh a lidi jezdí 70-80, ale podle mého tam asi ze zákona je obyčejná 50ka?

0/0
21.1.2009 11:03

kucanek

Re: Okruh od mostu nahoru

je tam spousta krizovatek a nikde zadna 70ka, takze je tam skutecne 50.. te kamery jsem si nevsiml, dost mozna je to jen infokamera..

0/0
21.1.2009 11:38

jiho3

Re: Okruh od mostu nahoru

Je to kamera zvlášť pro každý pruh, s takovým tím "zářičem"... Osobně si myslím, že tam původně byla značka 70 resp 80 kmh a pak ji potichu dali pryč. Do 31.12. jsem kromě kamiónů byl jediný, kdo pod kamerou k těm 50 kmh zpomaloval :-)

0/0
21.1.2009 11:50

Z-S

Re: Okruh od mostu nahoru

Nebyla, 70-tka je az o dost vice nahore. Ono to hlavne dost lidem vubec nedojde, protoze pokracuji vicemene plynule sjezdem z Barrandaku a neuvedomi si, ze pred Barrandakem je znacka konec silnice pro motorova vozidla. Druha vec je smysl padesatky tam, dolu bych ji chapal kvuli prudkemu klesani, ale nahoru? Zadne prechody ani chodniky tam nejsou.

A mimochodem zpomalovat jeste nemusis, zatim zrejme nemeri, i kdyby tak prislusne znacky tam chybi...

0/0
21.1.2009 12:24

jiho3

Re: Okruh od mostu nahoru

Psal jsem "do 31.12." :-)  Ovšem na kameře není logo MP, takže teoreticky by mohla být PČR a ty mohou měřit bez značek. To značení je skutečně matoucí, když se píše, že na "okruhu je 80" a tady přitom zelené značky okruhu jsou, navíc když dolu je 50 a nahoru nic, logicky to vede k tomu, že tam je víc...

Podobně mě převezli, když na začátku tunelů od Barranďáku nesvítilo ani 50, ano 70, ale úplně ty značky vypnuli. V tom automatismu jsem si nemohl hned vybavit, kolik má tedy vlastně jet, kde je poslední křižovatka etc. :-/

0/0
21.1.2009 12:34

Z-S

Re: Okruh od mostu nahoru

Ne, ani pred 31.12. tam zadna sedmdesatka nebyla.

Teoreticky by to PCR patrit mohlo, ale z mnoha duvodu o tom pochybuju. Navic, zatim jsem si nevsiml kde by to melo mit konec - leda ze by ukoncenim byly kamery sledujici prujezd na cervenou na krizovatce

K Barrandovu x K Holyni, ale to je taky z mnoha duvodu nepravdepodobne.

Takze bud je to jeste nedodelane nebo to k mereni vubec slouzit nebude.

0/0
21.1.2009 12:49

jiho3

Re: Okruh od mostu nahoru

Před 31.12. mohli měřit bez značek, od té doby ne! Značky tam IMHO byly, ale klidně je mohli sundat před lety, to je fakt velký automatismus, než si toho člověk všimne. Doufejme, že je nepoužívali, bůhví jak dlouho trvalo, než jsem si těch kamer na podzim všiml...

0/0
21.1.2009 12:57

honza158

Re: Okruh od mostu nahoru

je tam 50

0/0
21.1.2009 11:49

djlukasek

Hlavní problém a nesmysl

je osmdesátka na Jižní spojce ... Je to vzhledem k povaze komunikace tak nesmyslně pomalá rychlost (v podstatě jen impus k buzeraci), že není divu, že každý řidič jede přirozeně rychleji - a zcela bezpečně a v pohodě .... 120 km/h by bylo adekvátní

0/0
21.1.2009 10:29

Mitchell

Re: Hlavní problém a nesmysl

Podobných "hrdinů" jsou plné hřbitovy.

0/0
21.1.2009 10:48

(@)

Re: Hlavní problém a nesmysl

často tam jezdím a 80ka přes den je tam naprosto optimální, a to vzhledem k hustotě provozu, množství nájezdů a k tomu do toho i několik pump, v důsledku čehož  vzniká mnohem častější potřeba přeřazování mezi pruhy oproti takové komunikaci mimo město. Věř, že 120ka adekvátní není. V praxi by to znamenalo automaticky pro "závodníky" 130-140. Ono ani v té 80-90ce není už dnes nic příjemného, mít neustále nějakého neurotika natlačeného zezadu na kufru. A rozhodně to už vůbec není nic bezpečného. Jsi také pospíchálek? Kolik myslíš, že bys ušetřil času? Na třeba 10km nějaké 2 minuty? Kolikrát prošustruješ 2 minuty jinde, šetři je radši tam ;-)  

0/0
21.1.2009 10:55

Z-S

Re: Hlavní problém a nesmysl

Ver a vira tva te uzdravi...

0/0
21.1.2009 10:59

(@)

Re: Hlavní problém a nesmysl

ona tahle "víra" je založena na jednoduchém fyzikálním zákonu, který, z pro mně nepochopitelných důvodů, není řidičům nijak moc připomínán, přitom by něl být vyryt na každé přístrojové desce, resp. vedle tachometru by měl být "budík" ukazující i E:

.

E=(m*v2)/2, kde to v2 je "vé na druhou", tedy že kinetická energie pohybujícího se tělesa roste S KVADRÁTEM rychlosti, nikoli přímo úměrně, jak si mnozí myslí...

0/0
21.1.2009 11:08

vozova.hradba

Re: Hlavní problém a nesmysl

v na druhou je lepe zapisovat takto v^2

0/0
21.1.2009 11:11

(@)

Re: Hlavní problém a nesmysl

dík  :-)

0/0
21.1.2009 11:24

Z-S

Re: Hlavní problém a nesmysl

A jakym postupem se z toho vypocita ze 120 adekvatni neni?

0/0
21.1.2009 12:04

pppqqq

Re: Hlavní problém a nesmysl

Jednoduše. ADAC provádí testy při 64 km/h. Rychlost 80 km/h znamená 1,6 násobné zvýšení nárazové energie, což je již na hranici, možná již za hranicí reálné bezpečnosti. Ovšem při rychlosti 120 km/h energie vzroste 3,5 krát a tedy vaše šance na přežití takové nehody je nula.

0/0
21.1.2009 14:31

Z-S

Re: Hlavní problém a nesmysl

Aha. A proc je tedy vubec nekde povolena rychlost vyssi nez 64 km/h ?

0/0
21.1.2009 14:36

(@)

Re: Hlavní problém a nesmysl

při vašich "inteligentních" otázkách je zřejmé, že bychom se neměli ptát, "proč někde", ale "proč někomu". :-)

0/0
21.1.2009 17:48

RHRH

Re: Hlavní problém a nesmysl

ono to z toho nevyplývá, ale rozdíl mezi 80 km/h a 120km/h je ve více než dvojnásobné útočné síle pohybující se hroudy plechu; nicméně 80km/h považuju na jižní spojce za rozumně vyžadovatelnou rychlost za deště a většího než malého provozu

0/0
21.1.2009 21:37

lks0079

Re: Hlavní problém a nesmysl

Zamysli se nad tim proc asi ty neurotiky na tom kufru mas ??? Nez zacli s tou pruderii, tak tam vsichni jezdili 120 a zadna krec, nikdo nikomu nevysel na kufru, drzely se dlouhy rozestupy, auta si uhejbali. Tedka to vypadá tak, ze jsou vsichni vystresovany, lepeji se na kufry, delaji myšky a do toho vseho stresu jeste nejakej idiot pred radarem "radsi" dupne na brzdu a pribrzdi na 60. Fakt buzerace nejtezsiho kalibru, opravdu pochybuju o prinosech na bezpecnost :-©

0/0
31.1.2009 20:16

mimouch

Re: Hlavní problém a nesmysl

Já myslím, že rychlost je to ok, na mnoha místech až příliš vysoká. Třeba na Spořilově, kde se tvoří v levém pruhu kolony aut odbočujících na D1 je kolikrát moc i šedesátka. Zvlášť ve směru k Barrandovskému mostu, kde se do toho motají auta, která na Jižní spojku z D1 najíždějí.

A časový rozdíl mezi trasou ze Štěrbohol na Barrandovský most projetou v 80kmh a 120kmh je tak zanedbatelný, že vzhledem k riziku jaké by to přineslo v oblasti sjezdů a nájezdů, je to opravdu nesmysl.

0/0
21.1.2009 10:56

djlukasek

Re: Hlavní problém a nesmysl

Vždyt nikdo neříká že ta rychlost je povinná jako permanentní ...ani na okreskách nemáte tempomat na 90 celou dobu. Ale jet 80 na poloprázdné čtyřproudové dálníci např. směrem k Černému Mostu směrem z Prahy ven je dost zbytečné

0/0
21.1.2009 11:54

denny2006

Re: Hlavní problém a nesmysl

levý jízdní pruh bych dal na 100km/h.V prostředním se často někdo "courá" a ani 80km/h není možné dosáhnout.Zvýšila by se plynulost provozu.

0/0
21.1.2009 12:08

Mitchell

No to je tedy strašný problém

Zrušit konec prvního a začátek třetího úseku a je to. Ale to ty klády od Močálové Patroly nenapadne.

0/0
21.1.2009 10:28

jiho3

Re: No to je tedy strašný problém

Napadne, jenže tím by to měření ztratilo smysl, chápete?

0/0
21.1.2009 10:51

Mitchell

Re: No to je tedy strašný problém

Obávám se, že nechápu. Prohlašují přece, že jejich cílem je bezpečnost a ne vybrané pokuty.

0/0
21.1.2009 10:58

jiho3

Re: No to je tedy strašný problém

Právě že v tomto případě ne, tady přiznali, že jde o utajené měření kvůli penězům.

Navíc při vašem řešení by de facto nemohli měřit a pokutovat lidi v úseku Barranďák-D1, protože by tam chyběla značka konec měření a lidi co odbočí by byli mimo. Postihovalo by to jen transit co jede po celé délce.

0/0
21.1.2009 11:01

Mitchell

Re: No to je tedy strašný problém

Pak by snad nebyl probém ten konec úseku umístit před D1. To všechno se dá řešit.

Ale jinak bych se tam přimlouval za proměnné značení a v nočních hodinách klidně zvýšit rychlost na 100 km/h (podobně to funguje ve Vídni a v noci ji mám projetou od A2 po výjezd na Brno asi během 20 minut).

0/0
21.1.2009 11:04

jiho3

Re: No to je tedy strašný problém

Tady zrovna je v noci 100ka :-)

A ona "dvojjedinost", tedy používat stejnou kameru jako začátek měření pro 2 různé úseky asi podle nového zákona skutečně nejde, když jsem si to tak promýšlel. Musely by tam být značky Začátek měření A a Začátek měření B :-)

0/0
21.1.2009 11:06

kucanek

Re: No to je tedy strašný problém

uplne fpohode to jde.. staci na zacatek prvniho useku dat Zacatek mereni a potom na vsechny sjezdy a konec 3. useku Konec mereni... a je to vyresene...R^

0/0
21.1.2009 11:42

Mitchell

Re: No to je tedy strašný problém

Aha, už jsem tam asi dlouho nejel. Ale proměnná značka by to řešila líp (podle hustoty provozu). Jinak jak to měřit celkem dobře popsal ten nade mnou.

0/0
22.1.2009 0:00

vozova.hradba

Re: No to je tedy strašný problém

AFAIK na JS uz je v noci 100km/h - je to reseno dodatkovou ceduli...

0/0
21.1.2009 11:09

Z-S

Re: No to je tedy strašný problém

Jo, od jedenacti v noci  do peti rano. Kdyby to bylo dejme tomu od osmi vecer, tak nereknu...

0/0
21.1.2009 12:06

Jan Morávek

Re: No to je tedy strašný problém

Souhlasím, že policisté můžou sundat konec prvního a začátek třetího úseku. Pak by ale mohli by měřit jen auta, která projedu celý úsek a dvojice kamer uprostřed by jim byla k ničemu.

U exitů nemůžou být cedule začátek a u vjezdů konec měření, to by tam musely být také kamery.

0/0
21.1.2009 11:53

kucanek

Re: No to je tedy strašný problém

nemyslim si.. oni jsou povinni oznacit mereny usek, ale neni zakazano oznacovat nemereny usek... tak je tomu v mnoha vesnicich po CR..

0/0
21.1.2009 12:11

Z-S

Re: No to je tedy strašný problém

pro urady neplati co neni zakazano je povoleno, ale naopak...

0/0
21.1.2009 12:26

________________________________

zákon o silničním provozu

Redaktore, vole, to není silniční zákon. Proč všichni novináři donekonečna omíláte tento nesmysl? Zákon č. 361/2000 Sb. se (včetně zkráceného názvu, který k němu přidal zákon č. 411/2005 Sb.) jmenuje "o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)".

Silničním zákonem byl zákon č. 135/1961 Sb. o pozemních komunikacích (silniční zákon). Ten byl zrušen zákonem č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, který již ve svém názvu zkrácený název "silniční zákon" nemá.

V České republice NEEXISTUJE "silniční zákon".

0/0
21.1.2009 10:07

singlemalt

Re: zákon o silničním provozu

pak to je ale zrada v  nepřítomnosti...:-)

0/0
21.1.2009 10:11





Najdete na iDNES.cz