Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V New Yorku vyzdvihli airbus z řeky Hudson. Podívejte se

Speciální jeřáby vyzdvihly u nábřeží Manhattanu vrak airbusu, který skončil po čtvrtečním nouzovém přistání v řece Hudson v New Yorku. Nákladní člun poté odvezl stroj k technickému prozkoumání. Do médií už prosákla i část výpovědi kapitána Chelseye Sullenbergera a komunikace mezi piloty a řídící věží v kritických okamžicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oId fashioned Vince III..

hejna hus bývají v ČSSFSDSR

i na molech soutěží všelijakých miss:-)

0/0
19.1.2009 12:02

p266

Kdysi tam kotvila Queen Mary, teď Airbus

Pokrok se prostě nedá zastavit.

0/0
18.1.2009 23:43

czechmade

Re: Kdysi tam kotvila Queen Mary, teď Airbus

;-D;-D

0/0
19.1.2009 3:18

astrix

Re: Kdysi tam kotvila Queen Mary, teď Airbus

Nová doba...:-)

0/0
23.1.2009 13:56

Kokesh

Roztomila reklama

Koukněte do fotogalerie u článku. Je v ni naprosto perfektně umistěná reklama British Airways - rezervujte si let do New Yorku!!!! To fakt nemá chybu!!!

0/0
18.1.2009 21:32

luko5

V New York Timesu píšou, že pořád ještě hledají

ten levý motor pomoci sonaru a že ho ještě nenašli.

0/0
18.1.2009 20:56

jointick

Re: V New York Timesu píšou, že pořád ještě hledají

tmaví spoluobčané byli rychlejší;-D;-D

0/0
18.1.2009 22:11

Behoun

bazen u kazdeho letiste

Tak me napada, jestli by nebylo dobre mit takovej vetsi bazen u kazdyho letiste...

Treba 500 m dlouhy, 70m siroky a 3 metry hluboky.

Letadla v nouzi (bez paliva, srazka s ptaky, nevysunuty podvozek atd.) by se tam pak mohla pokusit pristat relativne bezpecneji nez na asfalt.

Pripadne 2,5km dlouhy, at tam muzou trenovat veslari...

0/0
18.1.2009 19:36

luko5

Re: bazen u kazdeho letiste

Letadlo přistalo ve směru proudu řeky, co mělo taky pozitivní vliv, že náraz nebyl destruktivní.  Tak nevím s tím bazénem.

0/0
18.1.2009 21:00

p266

Re: bazen u kazdeho letiste

Ten proud nemá více než tak 5 km/h.

0/0
18.1.2009 23:42

theKing

Re: bazen u kazdeho letiste

pristani na asfalt je, troufnu si tvrdit mnohem bezpecnejsi i bez podvozku nez do vody. ono totiz nehrozi, ze by se jedno z kridel zaborilo do asfaltu a letadlo ve 200kmh udelalo otocku kolem sve vlasni osy.

to co se podarilo tomu pilotovi, je fakt skoro zazrak a vyslo mu uplne vsechno, vcetne podminek, rychlosti, vetru ....

0/0
18.1.2009 22:02

luko5

Re: bazen u kazdeho letiste

Tady máš jedno přistání na asfaltu sice bez vysunutého podvozku, ale s plnými nádržemi, což  byl případ i  toho Airbusu v New Yorku._____http://www.youtube.com/watch?v=As2l3TIiEnI&feature=PlayList&p=02FF5F34B1803697&playnext=1&index=37  :-/  Rv

0/0
18.1.2009 22:48

Coldstone

AAA autobazar

za týden tam je na prodej zánovní airbus ;-D

0/0
18.1.2009 19:11

Don_Alex

Re: AAA autobazar

...nehavarovany....;-D;-D;-D

0/0
18.1.2009 19:21

meteon

Re: AAA autobazar

Jen lehce tuknuty, to je v pohode. A vubec nebude mit pretoceny tachometr.

0/0
18.1.2009 19:48

dislektik-idnes si na mě zasedla

lidé měly štěstí být tam ten led při přistání

0/0
18.1.2009 18:49

rasta_vesta

Re: lidé měly štěstí být tam ten led při přistání

Na tomto kontinente si pomahame R^

0/0
18.1.2009 18:53

Qesospi Cobigan

Hele, letadlo pro nízkonákladovky...

:)

0/0
18.1.2009 18:43

rasta_vesta

Re: Hele, letadlo pro nízkonákladovky...

;-D jo to bylo v New Yorku R^ 

v Rusku by je nechali utopit jako Kursk

0/0
18.1.2009 18:48

tučňák v exilu

Ad odolnost motorů

je zaznamenán případ kdy na LL nasál motor A-6 člena palubního personálu, lopatky kompresoru se vylámaly o jeho helmu a on to přežil (s popáleninami, zlomenou rukou a otřesem mozku)...

0/0
18.1.2009 18:24

svatapravda

Re: Ad odolnost motorů

http://cz.youtube.com/watch?v=L_gpPbpONK4

0/0
18.1.2009 18:50

luko5

Re: Ad odolnost motorů

Tak to je síla. ;-D

0/0
18.1.2009 18:56

USB_hub

Re: Ad odolnost motorů

8-o8-o8-o

0/0
18.1.2009 21:22

Kokesh

Re: Ad odolnost motorů

A co tohle?

http://www.youtube.com/watch?v=F21G3LjoYPs&NR=1

Friends -  they come and they go :))))))

0/0
18.1.2009 21:38

Qíteček

To: All husy:

Tak, holky, a odteď jedině s radarovým odpovídačem, jinak žádný lítačky, žádný košťata, jasný? :-P

0/0
18.1.2009 17:47

sirinx

Re: To: All husy:

Jo, a pred vstupem do rizeneho prostoru zadat o povoleni!

0/0
19.1.2009 7:54

tmf

víte, že

AAA spouští novou divizi. Prodej letadel, nehavarovaných s málo odlétanými hodinami.

0/0
18.1.2009 17:41

Flynn

Re: víte, že

Taky mne to napadlo...  Odbahneni zdarma a jako darek sada nafukovacich kruhu. da se pouzit na letni dovolenkove chartery - z letadla rovnou do more... plazovku s sebou!!!

0/0
18.1.2009 18:09

Monstrum Anonymič Anonymov

A schválně se nepodívám

8-o

0/0
18.1.2009 17:00

________________________________

Re: A schválně se nepodívám

;-D;-D;-D

0/0
18.1.2009 20:10

oldiess

Možná naivní dotaz

Ale proč není před motory když už ne mřížka tak aspoň nějaký tupý hrot, který by případnou husu odhodil bokem? To by snad příkon vzduchu tolik brzdit nemělo.

0/0
18.1.2009 16:38

rasta_vesta

Re: Možná naivní dotaz

R^ hej taky mne to napadlo, ale nejsem natolik vzdelanej abych to dokazal

0/0
18.1.2009 16:54

Media Access Control999

Re: Možná naivní dotaz

Kdyz tam bude mrizka, tak ti ptaci zustanou v mrizi a ucpou privod vzduchu, takze to vyjde nastejno. Naopak jeden ptak by s tim motorem nic udelat nemel. Velke hejno je ale uz zrejme problem..

0/0
18.1.2009 16:56

march71

Re: Možná naivní dotaz

Kužel před vstupem vzduchu do motoru by těžko pomohl, stále by musel zůstat prostor dostatečný pro nasávání potřebného množství vzduchu, kudy by ta husa určitě prolétla. To sání a množství spotřebovaného vzduchu je obrovské, žádné odražení bokem by se nekonalo. Stačí někdy pozorovat letouny na dráze jak "luxují" beton po sebou, třeba vodu z kaluží. S tou mříží nevím, musela by být tak hustá, že by to zřejmě na tah motoru vliv mělo a navíc riziko, že po srážce s nějakým předmětem by do motoru mohl vlítnout i kus toho roštu... to už radši relativně měkčí tělo nešťastnýho opeřence.

0/0
18.1.2009 17:01

oldiess

Re: Možná naivní dotaz

Tak díky, nějak jsem i počítal s tím, že Kolumbův žloutek a bílek se konat nebude;-D

0/0
18.1.2009 17:03

march71

Re: Možná naivní dotaz

No třeba někdy bude, hlavní je nápad, inženýři už to pak nějak zrealizují :-). Koho by před sto lety napadlo, že do Hudsonu může najednou spadnout tolik lidí v nějakým airbusu... :-)

0/0
18.1.2009 17:10

Cocotus_Interruptus

Re: Možná naivní dotaz

Protoze by to bylo uplne k prdu a vyrazne by to zvysilo hluk a snizilo vykon motoru. Jinak i jeden ptak ten motor zlikviduje celkem spolehlive, po netu se vali nekolik videi kde se o zadna hejna nejedna.

0/0
18.1.2009 17:01

Henry Ford

Re: Možná naivní dotaz

 Motory se na to testují.  Hážou se do nich zmrzlí krocani.   

0/0
18.1.2009 20:19

Fonon

Re: Možná naivní dotaz

mřížku před motory mají některá ruská letadla operující z nezpevněných vzletových ploch (namátkou třeba Mig-29), ta mřížka je však aktivní pouze při vzleu a přistání, kdyby hrozilo nasátí cizího předmětu do motoru, protože tohle jsou 2 nejkritičtější momenty letu (to je taky důvod, proč je pro nás leadlo F-16 a F-18 nevhodné-vyžadují zpevněnou vpd, což se ve válce zajišťuje těžko). Mřížku pak má i americké letadlo typu stealth, ovšem tam je z důvodu snížení odrazivé plochy (motory mají velikou odrazivou čelní plochu pro radar a mřížka toto eliminuje).

0/0
18.1.2009 17:19

Fonon

Re: Možná naivní dotaz

to americké letadlo je samozřejmě myšleno F-117 Nighthawk

0/0
18.1.2009 17:20

march71

Re: Možná naivní dotaz

Jo to je fakt na Nighthawk jsem zapomněl, otázka je, nakolik je ta mříž na vstupech do motorů robustní aby udržela náraz ptáka, hlavní účel je totiž opravdu odraz radarových paprsků. Při těch rychlostech i dvoukilový pták musí mít obrovskou energii. A u těch Migů je to tuším trochu jinak, sice mají možnost ty vstupy uzavřít, ale myslím, že v tom případě vzduch nasávají nějakým jiným kanálem v kořenu křídla, který je podstatně dál od plochy letiště. Dokonale to řeší problém nečistot na zemi, to jo, ale ve vzduchu už je to pak stejné. Ale myšlenka to je zajímavá, proč ty motory dodnes nejsou nijak krytý, i kdyby ten rošt měl za úkol toho ptáka, kus ledu... cokoliv co se ve vzduchu může namanout, jen rozdělit na menší části, který by už motorem se štěstím nějak prošly...

0/0
18.1.2009 17:40

Flynn

Re: Možná naivní dotaz

Kuzely pred motory maji letadla SR 71/A12 Blackbird, ale pouze jako regulator vykonu. F-117 zadny kuzel nema, neot by prave rusilo efekt stealth. Steath prave pozaduje ostre hrany a zadne oble plochy. pri testech dokonce jedno z letadel melo 6000x vetsi odraznou plochu nez bylo projektovano. pak se zjistilo, ze za to muze neutazeny sroub.

0/0
18.1.2009 18:08





Najdete na iDNES.cz