Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj Porsche nesmí na některé tratě v Praze

Nové nízkopodlažní tramvaje 14T, kterým se říká Porsche, nebudou smět vyjet na některé tratě v hlavním městě. Vyplývá to ze zprávy Dopravního podniku, která zákaz zdůvodňuje špatným stavem tramvajových kolejí v Praze. A souprava Porsche k jejich zhoršování prý ještě přispívá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mar1981

Porsche by nemělo jezdit vůbec

Dle mého názoru je to z konstrukčního hlediska absolutní paskvil. Sice pěkný design, ale jinak bída. Interiér pro přeplněnou MHD nevyhovující - pokud se nedostanete k vertikálnímu držadlu, tak spadnete, protože na horizontální tyč nedosáhnete, "dokonalé" uspořádání sedadel v zadní části vozu a využití prostoru u zadního okna, několik sedadel pro 1,5 člověka, nejhlučnější model, který jsem kdy slyšel - sebemenší nerovnost na kolejích se přihlásí nezaměnitelných duněním, při rozjíždění hukot jak na letišti atd atd. Hlavně, že to Bém prezentuje jako Hi-tech v MHD. Ve Vídni mají dřevěná/plastová sedadla, která se dají snadno omýt a nikdo je neprochčije, hlučnost je nulová oproti DPHmP. S

Holt kapitalistická Praha se má od socialistické Vídně pořád co učit :-)

0/0
21.1.2009 9:50

Bába povídala

Víření špatného stavu kolejí

Na jednu stranu je to dobře, že se o tom konečně mluví v médiích, na druhou stranu je to ostuda města, že s tím nic dlouho nic nedělala a stavěla si metro do Letňan. Tramvaje mám pocit obsluhujou větší počet obyvatel než těch pár zastávek metra...:-P

0/0
20.1.2009 21:39

;-)

v Brně

máme přední dveře! héč!;-D

0/0
20.1.2009 5:48

Monstrum Anonymič Anonymov

Porsche

Já bych taky závodní vozy Porsche na tramvajové linky nepouštěl.:-P

0/0
19.1.2009 15:17

ladaxxt

a bude se nekdy nekdo zajimat o to..,

proc je dnes po Praze levnejsi jezdit autem, nez MHD..? :-)

0/0
18.1.2009 23:43

(@)

Re: a bude se nekdy nekdo zajimat o to..,

to záleží na tom...a navíc, autem to rozhodně není také vždy nejrychlejší.

0/0
19.1.2009 1:24

Mak1

Re: a bude se nekdy nekdo zajimat o to..,

Jezím do práce na 7:30 a autem mi to z Chmelnice na Antala Staška trvá 25 minut. Když jedu MHD, tak je to 50 minut ....

0/0
19.1.2009 13:33

Grossak

Re: a bude se nekdy nekdo zajimat o to..,

Nevím, ale zaplatil jsem cca 4 tisíce za roční jízdenku a jsem přesvědčen, že levnější je jen chodit pěšky, nebo jezdit na kole. Pokud mi teda vydrží boty a kolo... :)

0/0
19.1.2009 11:50

Pan Navratil

Re: a bude se nekdy nekdo zajimat o to..,

No, pokud počítáte amortizaci a pojištění, tak asi sotva.:-)

0/0
19.1.2009 15:07

bart5

15T

A kdy vyjedou ty nové tramvaje 15T ze škodovky? http://www.skoda.cz/transportation/produkty/tramvaje/tramvaj-skoda-15t-aid2421.html  http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2008041001

0/0
18.1.2009 23:30

_Aleister_

Lidi, nejezděte prosím načerno.

a podpořte MHD. a nadávejte na potkání politikům, co dají raději 2 mega jen tak šílenci, co [>-] ztrapní před 200 mega ostatních ...

0/0
18.1.2009 23:23

Fist

Umělý dým - co se maskuje???

mno, o žalostmém stavu tram. svršku se v podnikovém časopise psalo nejmíň před půl rokem, stejně jako o tom , že Poršetky někam nesmí, co se má tímto křikem maskovat, jaký jiný průser (Béma a spol.)???

0/0
18.1.2009 22:47

(@)

Re: Umělý dým - co se maskuje???

jo vy máte podnikový časopis? Je to také na webu? Můžeš prosím hodit link?

A co se asi může maskovat..? Nebude to, jak váš šéfík leze do (Y) Paroubkovi a chystá s ním revoluci? Že by jízdné v hodnotě 30Kč bylo brzy cestujícím propláceno jako DAR? ;-D ;-D ;-D ;-D 

.

http://www.cssd.cz/galerie/g19832/19959.jpg?imageshow=true

(vytlemený šéfík DPP vlevo vpředu, za ním místní hlídač, osvědčený praktik z StB)

0/0
18.1.2009 23:07

olo

Re: Umělý dým - co se maskuje???

plácáš nesmysly, v Praze od revoluce vládne ODS, jízdné se za tu dobu zvedlo z 1,- Kč na 26,- Kč aniž by se zlepšila kvalita a tyhle jakoby nové tramvaje, které nemají ani klimatizaci a je tam víc kloubů než se tam vejde lidí jsou jenom na praní špinavých peněz městských představitelů

0/0
19.1.2009 0:07

(@)

Re: Umělý dým - co se maskuje???

zapšklému milovníku bolševického režimu před 1989 asi nemá cenu něco vysvětlovat, že ano...jen v klidu nostalgicky vzpomínej na nesvobodu, cenzuru, tuzex, jednotné platy cca 2-3tis. Kčs (nesměnitelné za jinou měnu), máslo za 10, mléko za 2, pivo za 2,50...(takže na tehdejěí platy by dnes muselo to máslo stát 100,- mléko 20,. a nejlevnější lahváč 25,- ... :-)))

Ale fajn, tak pro ostatní. Já se DP nezastávám a silně naopak kritizuju jejich post-komunistický management, neuvěřitelně socialistickou "kolektivní smlouvu" zaručující doživotní brebendy kdekomu, což jen zatěžuje rozpočet a nic nepřináší...Ale, také poctivě musím uznat, že MHD v Praze patří k nejlepším a nejhustším na světě a poslední dobou i jejich informační systém a spolehlivost se dostává na špičkovou úroveň. Kdo chce, tak se sveze, kdo nechce, ať si popojíždí hodiny po Praze v zácpách, zavřený ve své plechové nalakované kleci... :-)

0/0
19.1.2009 1:38

Dr. Fe1

Re: Umělý dým - co se maskuje???

Pořád nevím co s tím mají podle vás společnýho socani, když v Praze vládne dlouhodobě ODS.  Jestli vy nejste trošku nebo spíš pořádně ideologicky zfanatizovaný jedinec.

0/0
19.1.2009 10:22

Mak1

Re: Umělý dým - co se maskuje???

jel jste někdy Porschem ?

0/0
19.1.2009 13:35

pawouk

Re: Umělý dým - co se maskuje???

Tady je link na podnikový časopis DP         http://www.dpp.cz/dp-kontakt/

0/0
20.1.2009 22:27

Martin Šubrt

Re: Umělý dým - co se maskuje???

Postupně už docházejí zástěry, kterými by se dalo to či ono maskovat. Jinak před půl rokem nemohly 14T jinam, což se částečně opravilo, a jezdily tudíž zase jinde, což se rozbilo :-). Sice ne jen jejich vinou, ale dalo se to čekat... 

0/0
18.1.2009 23:08

JosefN

tramvaje

Můžou za to komouší, že 20 let po převratě začinají být kolejové svršky v dezolatním stavu, že se nestydí. Jen by mě zajímalo, kde jdou peníze které DP vydělá.

0/0
18.1.2009 22:09

Martin Šubrt

Re: tramvaje

No, ona se řada tratí opravila, ale 140 km je 140 km, a tak dlouhé tratě na Bílou Horu, po Evropské, Petřiny, do Hostivaře, to vše je stavebně i technologicky z dob socialismu a na pořádné opravy takových kilometrů prostě nebylo...   

0/0
18.1.2009 22:30

ladaxxt

Re: tramvaje

ale to je jedna z mála věcí, které by se měly pořádně dotovat ! Dnes se za cestu do práce a zpět MHD dostanu na půl cesty na chalupu (50 km od prahy) autem..;-D

0/0
18.1.2009 23:46

Pan Navratil

Re: tramvaje

A počítáš do toho náklady na silnici? :-)

0/0
19.1.2009 15:10

Tw_ista

Re: tramvaje

Preci nikam... je ve ztrate, tedy nevydela.

0/0
19.1.2009 0:02

la plana

Zase prima novinar

Jak nesmi, nemuze.

0/0
18.1.2009 22:01

Martin Šubrt

Re: Zase prima novinar

Může, ale pomalu, tak jí je to postupně zakazováno, takže pak nesmí...

0/0
18.1.2009 23:09

kenx

Opencard

Trati jsou v zoufalém stavu ale zato máme Opencard. Praha funguje bééééééézvadně (Y)

0/0
18.1.2009 21:50

happy4ever

ale

I když je tato tramvaj nepovedená,tak stejně hlavním problémem je katastrofální stav tramvajové sítě v Praze.Na tom poršeta už moc nezmění.A ten stav zase tak moc nezhorší.Jezdí jednak jen pár let a není jich moc.Svádět všechno na tramvaj,kterou si navíc DP objednal a o nevýhodách pevných podvozků byl jednoznačně seznámen,je hloupé.

0/0
18.1.2009 21:37

rezna007

Je to ostuda Prahy

Stejně jako Klaus.... ;-(

0/0
18.1.2009 21:16

ladaxxt

Re: Je to ostuda Prahy

ten je snad ostudou celyho naroda..?

0/0
18.1.2009 23:48

luko5

Poslední obnova tratě za komančů, tak to je síla.

;-D  Rv

0/0
18.1.2009 21:16

blekkal

Re: Poslední obnova tratě za komančů, tak to je síla.

Tehdy ještě lůza musela makat, nerozdávaly se prachy na pracáku. Takže lemplové neseděli doma, ale museli jít makat.

0/0
18.1.2009 22:35

ladaxxt

Re: Poslední obnova tratě za komančů, tak to je síla.

ale jdi.. tehdy stacilo predstirat jakoukoliv cinnost.. a stacilo.. Mas kratkou pamet.

0/0
18.1.2009 23:49

Martin Šubrt

Re: Poslední obnova tratě za komančů, tak to je síla.

Těch tratí je spousta. Vždyť je to 140 km. Jen se udržovalo. Na Bílou Horu, Petřiny, do Šárky, na Podbabu, do Hostivaře, na Lehovec, tam všude jsou panely z 80. let jen s údržbou... Kdyby se nekoupily tyhle tramvaje za 3,5 miliardy, tak je vše opraveno, jsou ta bezbariérové dostupné zastávky a teď se může najednou koupit víc těch nových tramvají, které už snad budou k něčemu... 

0/0
18.1.2009 22:47

m. l.

Jaképak kolejnice,

to ta tramvaj je konstrukčně podělaná. Pevné podvozky byly zastaralé už před třiceti lety a blbé kecy, že odpovídají normám jsou úplně mimo. Třeba takový Titanic také odpovídal normám :-)

0/0
18.1.2009 21:12

luko5

Re: Jaképak kolejnice,

Pevné podvozky jsou levnější, kdyby měla mít tramvaj otoční podvozek, stála by díky naším inženýrům a představenstvu holdingu  tolik,  co Airbus. ;-D Rv

0/0
18.1.2009 21:22

ripe219

Re: Jaképak kolejnice,

no ale s tim co rocne stoji provoz par tramvaji by to ucetne skoro vypadalo ze DP spravuje park Airbusů :)

0/0
18.1.2009 21:39

luko5

Re: Jaképak kolejnice,

V tom jistě nejsou započtené palivové příplatky. ;-D

0/0
18.1.2009 21:48

blekkal

Re: Jaképak kolejnice,

Výpalné pro odborářskou socialistickou mafii? :-©

0/0
18.1.2009 22:34

Mak1

Re: Jaképak kolejnice,

ty jsou v jízdenkách pro jednotlivou jízdu ...:-©

0/0
19.1.2009 13:37

killy

A co kolejnice ?

Dřív se žlábkové kolejnice válely v Kladně. Asi kolejnice z tehdejší SONP (z Koněva) byly i dobrý, protože ještě koncem padesátejch let byla na trati do KV kolejnice s nápisem Kladno prostřelená od kotláře za války.... a furt držela.  Ty žlábkový kolejnice držely taky. Pak se výroba předala do Třince...... a dneska je dělá kdekdo nejlacinějšími technologiemi. Není na tomhle šprochu pravdy trochu ? Vždyť starý tramvaje měly taky pevný a dost tvrdý podvozky.....

P.S. Nikde jdem nenašel údaj, jestli ta dvojkolí jsou pevná nebo mají diferenciál...?

0/0
18.1.2009 20:52

Komár

Re: A co kolejnice ?

Dvojkolí jsou pevná.

0/0
18.1.2009 20:55

Oldis_rab

vymlouvani se na normy

to je jak za totality, argument ze neco odpovida normam jeste neznamena ze skutecne nezpusobuji nadmerne opotrbeni koleji. Predpokladam ze se toto zalozi a resit se to nebude, jako se to delalo za totality, protoze to preci odpovida normam.

0/0
18.1.2009 20:38

iPilat

zasarale je vsechno

proc setrvavat na podvozku, ktery cely potrebuje spevnovany svrsek a snest zatezovani cele soupravy. proc neni jen predni naprava navadeci a znytek na pneumatikach, nehlede k tomu ze by to melo i prijemnejsi prepravni vlastnosti jak trolej bus ale ridilo by e to jako tramvaj. Musim vsechno na svete patentovat ja? :-)

0/0
18.1.2009 20:34

Oldis_rab

Re: zasarale je vsechno

zajimava myslenka, to bych ctel videt jak to pekne lita na kolejich, co pa na teh usecich kde jsou koleje nad urovni okolnich ploch? mno naslo by se toho vic, takze tu mame bud jinak resit vlastni podvozek, se zachovanim pryncipu a opravu zanedbanych useku koleji(coz se musi stejne udelat) a nebo tu mame kompletni upravu trati( aby po nich mohli jezdit tramvaje vredu s vodicim podvozkem a pneumatikama, tj upravu stycenho povrchu pro kolo, kvuli brzdeni, na soucasnych povrsich by to dost klouzalo, a jen predek samotnej to neubrzdi) plus predelat kompletne podvozek, jak predni tak i pneumaticke nahrady, jinak kola se musi hustit, protoze uchazej, prezouvat, pac vzorek zahadnym zpusobem mizi, mno nevim jestli to je spravne reseni :D

0/0
18.1.2009 20:44

(@)

Re: zasarale je vsechno

;-D ;-D ;-D to si patentuj! Na úsecích s pražcema, to bude žůžo jízda! ;-D R^

0/0
18.1.2009 20:45

Chytracisko

Re: zasarale je vsechno

na patentování tohoto je už trochu pozdě :)

0/0
18.1.2009 21:28

krakra

Konečně

Ano konečně si někdo všiml že ty tramvaje ničí koleje, musí je ničit - podivejte se pořádně jak to je konstrukčně řešené.

0/0
18.1.2009 20:02

sirc

Re: Konečně

Tramvají s pevným podvozkem je většina. Problém je v kolejích, které jsou postaveny a stále i opravovány pro staré vozy jiných parametrů.

0/0
18.1.2009 20:10

Ctenar_Mira

Re: Konečně

A proč si Praha kupuje tramvaje, které nevyhovují jejím kolejím ?

0/0
18.1.2009 20:16





Najdete na iDNES.cz