Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Izrael ostřeloval školu OSN v Gaze, zvažuje jednostranné příměří

Nejméně dva Palestinci byli nad ránem zabiti, když izraelský tank ostřeloval školu OSN v pásmu Gazy. Informovali o tom palestinští lékaři. Izraelský premiér Ehud Olmert mezitím na večer svolal jednání bezpečnostního kabinetu. Ten by mohl rozhodnout o jednostranném příměří. Hamas ale oznámil, že hodlá dál bojovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maagoor22

Izrael

Nechápu proč izrael vyměkává. A nabízí příměří. HamaSS se už prohlašuje za vítěze války.  Mají to tam srovnat se zemí a byl by klid

0/0
19.1.2009 13:33

mier.p

Izrael v nebespečí

Sionisti sa dopúšťajú osudného omylu, následkom ktorého vedú národ Židovský a štát Izrael k zničujúcej porážke, keď sa mylne domnievajú, že vyhrávajú každú vojnu proti Arabským nepriateľom. Však to čo sionisti mylne považujú za víťazstvá vo vojnách sú pre Arabskú komunitu, iba prehry v bitkách, ktoré sceľujú odhodlanie nepriateľov Izraela, zrealizovať jeho zničeni. Každé krvavé víťazstvo nad Arabmi rozširuje rady nepriateľov štátu Izrael a to nie iba z radov Arabskej komunity, ale z radov obyvateľstva bez ohľadu na rasu či štátnu príslušnosť. Pričom nárast Palestínskych obyvateľov nezmenšuje počet nepriateľov ani v samoznom Izraeli. Koľko víťazstiev si môžu sionisti ešte dopriať? Koľko víťazstiev ešte Izrael unesie ? Túto otázku je potrebné klásť si v svetle nového spojenectva Iráku a Iranu, ktoré ohlásil premier Iraku na návšteve Iránu a to hlavne pre charakter Šítskeho vedenia oboch štátov, ktoré sú nepriateľsky naladené proti Izraelu. Izrael prehrá iba raz, ale prehrá navždy.

0/0
17.1.2009 23:39

nahradniinteligenceprocenzora

Re: Izrael v nebespečí

Baco tahni uz do (Y), nebo se aspon nauc pravopis!!! Preferably bez ale do (Y) tupa socko!!!Rv:-©:-(

0/0
18.1.2009 2:06

Kentus

Sám, jak ten kůl v plotě...

Hola, je tu někdo? :-)

 

 

                                            ;-( Kentus volá do tmy ;-(

0/0
17.1.2009 21:54

Kentus

Re: Sám, jak ten kůl v plotě...

Nikdo. Takže je čas jít na kutě. :-)

 

 

                                         :-) Kentus se loučí :-)

0/0
17.1.2009 21:58

ruleta_

na odlehceni - mineno nevazne

Takze si udelame male resume, co rikate? Kdyz vede valku zapadni zeme nebo Izrael -> dopousti se valecnych zlocinu vzdy, i kdyz uziva posledni hi-tech technologie, ktere maji mimojine za ukol (at uz chtene nebo nechtene) minimalizovat lidske ztraty. Kdyz valku (vetsinou represe vlastniho obyvatelestva, popripade boje s vlastnimi povstalci) vede zeme tretiho sveta (cti arabska) :D Svet nema co kafrat do vnitrnich zalezitosti zeme nebo do zalezitosti arabskych zemi. :D

0/0
17.1.2009 20:48

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Pokud by arabská země vedla spravedlivou válku (tzv. mírovou válku), na vině jsou především USA. :-)

 

 

                                                   :-) Kentus se uchechtl :-)

0/0
17.1.2009 20:56

ruleta_

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Dneska jsem tak premyslel (obcas se mi to stava ;-D), jak je to s UN na palestinskych teritoriich a jejich spolupraci s teckama. Vcera IDF zabila "hamasackeho" ministra vnitra, ktery drive pracoval jako ucitel v UN skole. Pro UN pracuji na okupovanych uzemi tisice palestincu....., trochu jiny nahled na vec. Samo o sobe, ze nesouhlasim s utoky IDF na cile UN.

0/0
17.1.2009 21:05

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Já jsem to na vlastní oči neviděl, Izraeli nevěřím a Hamasu tuplem ne. Bůhví, jak to vlastněs těmi útoky je. Hamas údajně využívá sanitky a náklaďáky s nápisem UN. Z objektů OSN se na IDF střílí. Také údajně. :-)

 

 

                                                :-) Kentus pokrčil rameny :-)

0/0
17.1.2009 21:11

ruleta_

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Na Haaretzu bylo, ze za utokem na UNRWA byla asi spatna munice, prej maji nove minomety s navadenim, ktere maji CEP 3 metry, ale nejak to nevyslo...To, ze Hamas vyuziva civilni objekty, objekty UN o tom nepochybuji - to je jeho jedina zbran. O IDF nemam iluze, urcite bude plna rychlych prstu a strilet prvni a ptat se potom je tak jadnoduche.

0/0
17.1.2009 21:16

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Vypadá to, že Alláh s Jehovou budou spravedlivé přebírat ruku v ruce. Válka je svinstvo. :-)

 

 

                                           :-) Kentus si odplivl :-)

0/0
17.1.2009 21:23

pařez3

Re: na odlehceni - mineno nevazne

 Mám za to že obě strany mají máslo na hlavě ,Izrael jak jsem dnes četl popírá

střelbu a zabití řidiče OSN ,pracovníci Červeného kříže si stěžují na bránění v cestě

které Izrael popírá ,  Palestinci zase že nevyužívají objekty UN školy a mešity .

Tak že obě strany využívají situace jak to jen jde.

0/0
17.1.2009 21:31

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Je to válka. Ta nebývá čistá a férová. Nicméně tady na iDnes taková je, v hlavách zdejších věrozvěstů. ;-D

 

                                         :-) Kentus podotkl :-)

0/0
17.1.2009 21:35

pařez3

Re: na odlehceni - mineno nevazne

R^R^R^ Souhlas a pánové loučím se díky.

0/0
17.1.2009 21:38

pařez3

Re: na odlehceni - mineno nevazne

 Jenom je mi zvláštní pojem mírová válka - spravedlivá , osvobozenecký boj  - prosím

 ale mírová válka  poučte mně .:-)

0/0
17.1.2009 21:09

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Taková, na konci které zavládne definitivní milost Alláha a konečné spočinutí přisluhovačů Satana. ;-D

 

                                                 :-) Kentus osvětlí ;-D

0/0
17.1.2009 21:13

pařez3

Re: na odlehceni - mineno nevazne

 Tedy nechť odstoupí a zhynou přisluhovači Satana a v lůně Allahově mě bude čekat

spousta žen , ale co snimi v mém věku ?

0/0
17.1.2009 21:19

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Hrát šachy? :-)

 

 

                                    :-) Kentus navrhuje ;-D

0/0
17.1.2009 21:24

pařez3

Re: na odlehceni - mineno nevazne

 To by myslím šlo ale znám mnoho zajímavějších her .;-D

0/0
17.1.2009 21:33

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Ehhhhmmm... člověče nezlob se? ;-D

 

                                            :-) Snaživý Kentus ;-D

0/0
17.1.2009 21:36

Kentus

Re: na odlehceni - mineno nevazne

Vzpomínám na ten starý vtip: USA se na celém světě vměšují do interních záležitostí SSSR. :-)

 

 

                                                :-) Kentus zavzpomínal :-)

0/0
17.1.2009 21:02

pařez3

....6e Palestina nikdy neexistovala ....

 * 17.01.2009 17:54     * bartozrout  tak se přesvědč : Palestina  , země ve východním

Středomoří . V biblických časech byla Palestina pravlastí židů , později se zde vystřídala vláda Říma , Arabů , a Turků . Po1s.válce pověřila OSN správou Palestiny

V.Britanii : Do země se stěhovali v Evropě diskriminovaní Židé , až vznikl stát Izrael ( 1948 ) Během první arbsko - izraelské válkiy opustilo své domovy  600 000 Palestinských Arabů  .  zdroj : Illustratted Dictionary of Essential Knowledge

 ( Reader s Digest Asociation Limited , London 1995 :-)

0/0
17.1.2009 19:18

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Po první světové válce OSN neexistovala. Jinak je to správně. A ještě jinak: Že tam nějaké obyvatelstvo žilo, je zřejmé. Ale to ještě nedokládá jejich nárok na vlastní stát. :-)

 

                                               :-) Kentus se usmívá :-)

0/0
17.1.2009 19:26

pařez3

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

 Teď jde o to koho tím myslíš Jestli Židy nebo Palestince . Proto že jak vidíš ti druzí se přistěhovali po 1sv.  Ale dovolávaje se Biblických území tvrdí že jsou na svém .

Cloevropsky pak tedy vzato : po 1sv. byli provedeny korekce evropských území ,

 Slovensku přidělili kus Maďarska  ,Francie dostala kus Německa ,Polsko kousek Německa atd . Tedy všichni můžou se dovolávat svých" odvěkých území " proto

že předchůdce OSN ( Nevím proč to tam uvedli ) Společnost národů tak rozhodla .

0/0
17.1.2009 19:44

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Myslím obojí. V zásadě lze říct, že ani jedna strana nemá nijak zvláštní nároky. Židé tam žili ve starověku, Arabové tam měli vlastní stát ve středověku. Nicméně od počátku novověku to patřilo někomu úplně jinému, Turkům a pak Britům z nařízení SN. Čili na dané území neexistuje jednoznačný nárok podložený historicky, je tedy nezbytné dojít k dohodě či válčit. Arabové však návrh na (dle mého mínění relativně spravedlivé) rozdělení odmítli. Nemohou se tedy vymlouvat na nějakou okupaci. Hranice byly určeny silou, což je mimochodem odvěký a osvědčený způsob vzniku a zániku států. Sám jsi zmínil obrovské změny po 1WW v Evropě, také samozřejmě podmíněné vojensky. Tedy nevidím žádný právní nárok na nějakou půdu, pouze takový, který si mezi sebou dohodnou Izrael a zájemci o vznik nového státu. :-)

 

                                                       Jestřábí Kentus

0/0
17.1.2009 20:06

pařez3

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

 Přesně ,  jde jen o to zda to bude dohoda vítězné mocnosti nad poraženým tedy určení bez jakékoliv možnosti sebeurčení či odkázání do mezí vyhovujích vítězi .

Současná situace ukazuje spíš na to druhé .

0/0
17.1.2009 20:28

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Faktem je, že Židé si to místo vybojovali. Stejně vznikly i všechny ostatní státy všude ve světě. Včetně toho našeho, nikdy bychom nevznikli, kdyby Centrální mocnosti válku vyhrály. Tedy nechápu, proč právě v případě Izraele by se mělo jednat o nějakou "N!espravedlnost". :-)

 

 

                                              :-) Kentus uzavírá :-)

0/0
17.1.2009 20:35

pařez3

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

 Nemluvím o nespravedlnosti ale jen poukazuji na to co vlastně jsi sám před tím poukázal : v podstatě vítěz bere vše .

0/0
17.1.2009 20:50

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Tak už to ve světě chodí. :-)

 

 

                                        :-) Kentus v podstatě souhlasí :-)

0/0
17.1.2009 20:57

Zamete

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Tehdy to myslím byla Liga národů nebo tak nějak...

0/0
17.1.2009 21:03

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Společnos národů se sídlem v Ženevě. :-)

 

                                                :-) Kentus pro úplnost :-)

0/0
17.1.2009 21:15

mier.p

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Okupanti, nerešpektujú právo Palestíncov na vlasť, ktorá im bola vymedzená rezolúciou OSN 194 z roku 1948, ktorá jediná určuje zákonne hranice Izraela podľa usporiadania z roku 1947

http://www.sott.net/image/image/9591/israel-palestine_map.jpg

0/0
17.1.2009 20:06

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Chlapče, je možné odvolávat se při územním sporu o návrh, který byl ve své době odmítnut, paradoxně dnešními žadateli? :-)

 

 

                                          :-) Logicky posloupný Kentus :-)

0/0
17.1.2009 20:09

mier.p

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

rezolúcie OSN su vynutiteľné bez ohľadu na vôľu dotknutých strán

0/0
17.1.2009 20:26

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

;-D ...

 

 

                                        :-) Kentus se neudržel ;-D

0/0
17.1.2009 20:29

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Nebyla to rezoluce rady bezpecnosti ale rezoluce valneho shromazdeni. Rezoluce VS nejsou vynutitelne.

0/0
17.1.2009 20:30

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Jistě. Krom toho byla rezoluce 194 ohledně návratu uprchlíků značně volná. Připouštěla návrat těch, kteří chtějí žít v míru, navrch pouze takový návrat, který by byl "proveditelný". Ať už je tím míněno cokoliv. Tedy mnoho podmínek, které žadatelé zcela ignorují. Na kompenzaci přistoupit nechtěli. :-)

 

 

                                                        :-) Kentus dodal :-)

0/0
17.1.2009 20:39

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Ted jsem si procital sve stare poznamky a precetl jsi pasaz co jsem si napsal z jedne knihy, kdyz Valne Shromazdeni projednavalo status Jeruzalema. OSN chtela aby spadalo pod "OSN", arabske staty o tom nechteli slysel. A napriklad Iracky predstavitel ukoncil debatu slovy "komedie skoncila".... naznacujic to co se uz v Palestine delo -> valka.

0/0
17.1.2009 20:54

pařez3

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

 Dovolávat  se  je možné jde jen o to zda bude dovolání vyslyšeno a  vyhověno o čemž silně pochybuji.

0/0
17.1.2009 20:58

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Klasicka demagogicka mapka bez dalsiho komentare ohledne geneze problemu. Treba okupace Gazy Egyptem nez ji zabral Iz etc.

0/0
17.1.2009 20:10

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Nazdar Ruleťáku. Jak ti dupou králíci? :-)

 

 

                                                     :-) Kentus zdraví :-)

0/0
17.1.2009 20:12

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Ahoj, dneska trochu casu, takze klasika - idnes diskuze :D

0/0
17.1.2009 20:22

mier.p

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Tak potom prečo Česko bojovalo o navrátenie S u d e t

0/0
17.1.2009 20:33

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Srovnavat Palestinu (mandatorni) s Ceskoslovenskem je naprosto vadne. Existoval tu stat (de jure de facto). v Palestine nic takoveho neexistovalo, Zide vlastnili cast pozemku (vetsinou pres zidovskou agenturu), arabove vlastnili take neco (vice nez zide), vetsina mandatorni Palestiny spadala pod "obecni" pudu tj. pod zemi, ktera spravovala mandat tj. Britanii.

0/0
17.1.2009 20:37

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Určitá analogie by tu byla, kdyby se po prohrané válce Němci na Mnichovskou dohodu odvolávali a žádali by ponechání Sudet. :-)

 

                                                      :-) Kentus se zasmál :-)

0/0
17.1.2009 20:42

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Musel bych se podivat na presna cisla, ale co si pamatuji z hlavy, tak : zide vlastnili bud 6 nebo 9 procent mandatorni Palestiny, arabove 20-30 procent, zbytek 60-70 pripadal na "obecni" pudu.

0/0
17.1.2009 20:43

Kentus

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Však také rezoluce 181 byla k Arabům dost štědrá. :-)

 

 

                                           :-) Kentus poznamenal :-)

0/0
17.1.2009 20:53

mier.p

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Neide o mapu ale o medzinárodné právo a o usporiadaní územia rozhodla rezolúcia 194 z roku 1948, ktorá okrem iného nepovoľuje etnický čistý židovský štát a dáva právo Arabom na návrat do domovov aj na územie Izraela na občianskom princípe.

ŽIADEN ŠÁT NEUZNAL IZRAEL V TÝCH HRANICIACH V KTORÝCH SA SÁM VYKRESĽUJE

0/0
17.1.2009 20:13

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Jestlize reknete a) tj. ze Izrael nerespektuje rezoluci valneho shromazdeni cislo 181 a jeji nasledovnice tj. vcetne zminene 194ky ohledne arabskeho obyvatelstva, tak prosim reknete i b) Arabske staty na tuto rezoluci nikdy nepristoupily. Ostatne valky vedene jsou toho jasnym dukazem.:-P

0/0
17.1.2009 20:20

ruleta_

Re: ....6e Palestina nikdy neexistovala ....

Mimochodem cast arabskeho obyvatelstva v Iz zustala. Je ale take fakt, ze se mlady Iz dopustel v mnoha pripadech etnickych cistek (vyhaneni arab. obyvatelstva).

0/0
17.1.2009 20:23





Najdete na iDNES.cz