Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na řece Hudson v New Yorku nouzově přistál airbus, srazil se s ptáky

Letoun Airbus A-320 se 155 lidmi na palubě nouzově přistál na hladině řeky Hudson v New Yorku. Brzy po vzletu se letadlo údajně střetlo s husím hejnem. K nehodě byli povoláni záchranáři, aby evakuovali cestující. Všichni pasažéři přežili, jeden člověk utrpěl tržné zranění, deset bylo podchlazených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zbynek._s

Pokusy s říčními letadly u nás dávno prováděl Tuček i Kašpar

Pokusy s říčními letadly u nás už před 1. světovou  prováděl Tuček i Kašpar. Nás Čechy nic nepřekvapí.

0/0
16.1.2009 10:44

mysack

Borec nakonec

Pilot je fakt profík R^

0/0
16.1.2009 10:23

ppdedek

Pilot je pasak a Airbus ma dobrou reklamu

R^

0/0
16.1.2009 9:57

danny1

Re: Pilot je pasak a Airbus ma dobrou reklamu

a ta firma (http://safetyreliability.com/about_us)  toho pilota taky :)... asi lepsi uz reklamu sobe udelat nemohl :-P

0/0
16.1.2009 10:07

Roxton

Airbus

Pilot je fakt profík, ale dobrou práci jistě odvedli i konstruktéři letadla. Docela by mne zajímalo, jak doopravdy se taková možnost testuje a zda přistání na vodě není čistě hypotetické a reálnost této možnosti se prověří až na ostro ...

0/0
16.1.2009 9:55

phi

ještě tohle

"Kapitán opouštěl letadlo jako poslední. Ještě předtím dvakrát prošel letadlo, zda v něm nezůstal někdo z cestujících."

...

hmm, vážně frajer

0/0
16.1.2009 9:43

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: ještě tohle

frajer zní jako urážka.je to profesionálR^

0/0
16.1.2009 9:46

phi

Re: ještě tohle

rozhodně to bylo myšleno v tom nejlepším slova smyslu. pro mně je to hrdina dne (ať už to zní jakkoliv pateticky)

0/0
16.1.2009 9:49

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: ještě tohle

je mi jasné že si to myslel v nejlepším

0/0
16.1.2009 9:53

danny1

je to profik

Sem cetl jeho zivotopis... je to profik co vedel presne co delat... s jinym pilote by to dopadlo asi daleko hure. Ted si muze pridat do zivotopisu, ze umi pristavat nejen s "single" a "multi" engines airplanes, ale take s no engines letady a to i na vode  ;) Pro  zajemnce, jeho zivotopis je zde: http://safetyreliability.com/yahoo_site_admin/assets/docs/Sullenberger_Profile.317143407.doc

0/0
16.1.2009 9:20

kemal

Re: je to profik

 je to FRAJER

0/0
16.1.2009 9:24

SprostoduchySiml

Re: je to profik

jj, clovek, ktery me 7years red flag exercises na stroji F-4 musi neco umet...

0/0
16.1.2009 9:34

phi

Re: je to profik

impozantní CV :-)

0/0
16.1.2009 9:34

rychloslimejs

sednout s Airbusem na vodu

když mu pod křídlem trčí ty dva velke motory, to je skutečně velmi dobrá práce, myslím, že hranice mezi 150 mrtvými a 150 živými je tady zatraceně tenká... a těm blbům, co tady píší, že se nevyhnul hejnu ptáků pár minut po startu, kdy byl v plném stoupání, zřejmě mezi oblaky či v mlžném oparu nad New Yorkem,  vždycky se mi chce smát, když někdo vysloví podobné domněnky, že se jim měl vyhnout, ukazujete jen svou hloupost...

0/0
16.1.2009 9:20

rogerer

Re: sednout s Airbusem na vodu

R^souhlas, jsou to borci, většinou se sedá nejdříve špičkou křídla, práve kvůli těm motorům, ale ty křídla se zlomí většinou a pak to jde celý ke dnu no, prostě jsou to borci....

0/0
16.1.2009 9:22

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: sednout s Airbusem na vodu

R^

0/0
16.1.2009 9:23

egi

Povedené

Inu - zadařilo se. Kombinace schopných pilotů a štěstí v neštěstí.

Cestující budou mít co vyprávět vnoučatům.

0/0
16.1.2009 9:18

(@)

Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

komentář ovarového prasete.

"já myslím že pánové piloti neprokázali dostatek předvídavosti.. toho ptáka přece museli vidět.. myslím že jasně ukázali, že jsou zcela neschopni ještě někdy řídit letadlo.. no podívejte se pane redaktore, teď to možná dobře dopadlo - i když, několik desítek lidí zraněných, nevím jestli vůbec lze mluvit o tom, že to dopadlo dobře - ale především celé té situaci se přece dalo předejít, když viděli ptáka, měli postupovat v logice věci a navést letadlo na opačnou stranu, dál od ptáka.. podívejte, každé malé dítě přece ví, že od ptáků raději dál"

.

16.01.2009 00:20 .

svatapravda

0/0
16.1.2009 9:14

denny2006

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

a to ovarové prase neví že "na ptáky jsme krátký"?:-/

0/0
16.1.2009 9:18

jgeo

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

Ono je docela problem vyhnout se ptakum i s Cessnou, jednou jsem to strhl tak 100m pred nejakym kanetem do strany a bylo to o fous. Jenze Cessna si to hasi tak 150-200km/h a dopravni letadlo ma vzletovou rychlost uz hodne pres 200. A takovy ptak nebo nekolik ptaku je opravdu videt na nejakych poslednich 100 a neco metru, s dopravnim letadlem se jim clovek prakticky nema sanci vyhnout, ani kdyz je uvidi.

0/0
16.1.2009 9:32

svatapravda

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

..jde o pokus o satiru jednoho individua, ktere se povazuje za politika..

v prispevku temer na zacatku diskuze pisu o tom, ze pristani tak, jak se povedlo, je pro me neco tezko predstavitelneho a pochopitelneho.. kombinace geniality pilotu + z(Y)kliky

0/0
16.1.2009 9:45

(@)

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

R^

doufám, že jsem ti nezavařil, když jsem si dovolil tě tady ocitovat...Mně tvoje satira v tom momentě na hodně dlouho hodně rozesmála; jen mě šokuje, jak mnohým nedocvaklo. Asi se dokážou od tlučhuby nějak dokonale odfiltrovat a nevnímat ho, což jim závidím..Nám, komu se to nedaří, nezbývá, než dělat si podobné srandičky..;-)

0/0
16.1.2009 9:55

svatapravda

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

jj taky me docela prakvapilo ze to nekdo vzal vazne.. bohuzel to mozna vypovida o tom, ze nekterym lidem davaji z ovara vychazejici zvuky nejaky smysl..

0/0
16.1.2009 9:59

(@)

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

někomu holt mlaskání a chrochtání asi opravdu stačí...:-/

0/0
16.1.2009 10:06

Bodie8

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

Zapomněl jsi další část komentáře...

"To, že se podařilo všechny zachránit můžeme přičíst našim preventivním opatřením, které jsem v minulosti provedli....konkrétně jsme navázali kontakty s patřičnými osobami a vedli jsme rozhovory na odpovídající úrovni..."

0/0
16.1.2009 9:21

(@)

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

:-)

.

já vím jen o tom, že mu dRát skočil do řeči a prohlásil, že "Nehoda se stala v přímém důsledku nemravných letištních poplatků a cen letenek..." a že "Jsme připraveni je okamžitě začít dotovat, aby se ptáci nemuseli zoufale pokoušet naskakovat do letadel za letu..." Dodal mistr dRát a Ovarová hlava už jen souhlasně pokývala hlavou.

0/0
16.1.2009 9:47

svatapravda

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

:-)

tak nejak..

0/0
16.1.2009 9:55

svatapravda

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

bohuzel mi ale ten usmev tuhne na rtech.. :-/

0/0
16.1.2009 9:56

(@)

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

Následný bleskový průzkum agentury Sídabljůem ukázal, že po tomto prohlášení se zvýšily preference Čs. Strany Senilních Dědků o 69% ! To šéf agentury, pan Trotl, vysvětlil tak, že téma "Cestování zadarmo, pro každého, i se svým ptákem.." se stane volebním trhákem, na který asi opět nikdo nemá...

0/0
16.1.2009 10:03

svatapravda

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

nezapomnel..

0/0
16.1.2009 10:01

kemal

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

Vy budete mít asi dnes vůbec špatnej den. Večer si dejte nejméně jednoho panáka.

Zdravím

0/0
16.1.2009 9:22

General Custer v.2

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

To psal Paroubek? Styl tomu odpovida.

0/0
16.1.2009 9:26

(@)

Re: Tohle by byla škoda, aby zapadlo... :-))

R^ Bingo! Nádherně sedící parodie, to je přece jeho přesný styl mluvy a hlavně MYŠLENÍ.

Ale nakonec legrační je tady na tom i to, jak někteří nepochopí a rozvinou debatu na téma "vyhýbání se ptákům" ;-D ;-D ;-D

0/0
16.1.2009 9:41

12345hanka

A co takhle zkusit

gramatický tvar "předtím" páni z idnesu? Nebo vám píše příspěvky ještě Dobrovský?

0/0
16.1.2009 9:08

kemal

Re: A co takhle zkusit

sme jenom lidi, ne

0/0
16.1.2009 9:53

Coldstone

To je toho

jsem si dal ma Manhattenu husu, deset piv, láhev bourbonu a husa plavala v Hudsonu. :-©

0/0
16.1.2009 9:06

kemal

Re: To je toho

A jak tu husu v NY pečou? Je křupavá nebo se to celý třese jako na Moravě (i s tím jejich příšerným zelím)

0/0
16.1.2009 9:28

CrimbleCrumble

improvizátoři americký

dle norem EU už musí mít každý letadlo ploutve pro případ přistání ve vodě

0/0
16.1.2009 8:53

Chytracisko

Re: improvizátoři americký

Nikoliv každé letadlo, ale každý pasažér. Patří do povinné výbavy.

0/0
16.1.2009 15:57

ntw

ditching

Tady je seznam přistání na vodě

http://en.wikipedia.org/wiki/Ditching

Zvláště upozorňuji na toto

http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_124_ditching_in_Neva_River

0/0
16.1.2009 8:48

medved_cz

Re: ditching

Ci rovnou toto http://en.wikipedia.org/wiki/US_Airways_Flight_1549 .

0/0
16.1.2009 9:00

Phantom2005

Tak tomuhle ...

... já říkám PAN Pilot. Posadit mašinu na vodu tak aby si jenom jeden člověk rozbil nos (a bůhví jestli se nezranil až v tlačenici při opouštění letadla), tak to je frajeřina.

Teď mne napadá - nádrže nemohly být plné, byla to jen "krátká" kontinentální linka, takže vzduch v nádržích letadlo chvíli nadnášel. Jak by to vypadalo s plnými nádržemi, letecké palivo je přece lehčí než voda?

0/0
16.1.2009 8:48

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Tak tomuhle ...

při nouzovém se palivo vypouští

0/0
16.1.2009 8:50

wildge

Re: Tak tomuhle ...

Nad mestem? Mel na to vubec cas?

0/0
16.1.2009 8:59

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Tak tomuhle ...

nad vodou než přistál ne jinak by podle mě šel ryhleji na dno nebo by rozlámal křídla

0/0
16.1.2009 9:01

rogerer

Re: Tak tomuhle ...

no pokud vím tak A321 nemá systém na vypouštění paliva, takže palivo se spaluje (třeba krouzenim nad letistem) ale na to oni fakt čas neměli....

0/0
16.1.2009 9:20

Bodie8

Re: Tak tomuhle ...

Momentálně mě nenapadá, na co by bylo takové spalování paliva.

Buď jsem v nouzi a potřebuju přistát...tím pádem kroužení nepřipadá v úvahu

Pokud jsem schopen kroužení, tak nemám důvod spalovat palivo..

Jeden případ bych přece jen měl....nechce se vysunout podvozek...ale to je asi tak všechno...

0/0
16.1.2009 9:27

kemal

Re: Tak tomuhle ...

jsou to jen dohady, pilot je BOREC. zkuste všichni planes.cz !!!

0/0
16.1.2009 9:33

rogerer

Re: Tak tomuhle ...

ee ne všechna letadla mají tuto funkci - pro letadla na krátké a stední tratě je to "zbytečny"...letadla pokud jsou schopna letu zpravidla krouzi kolem letiste aby spalili co nejvic paliva to je fakt...

0/0
16.1.2009 9:39

Babel

Re: Tak tomuhle ...

A co třeba důvod, abys to letadlo odlehčil a na dráze to pak ubrzdil? :-)

0/0
16.1.2009 13:54





Najdete na iDNES.cz