Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při loňských nehodách zemřelo 992 lidí, škody dosáhly 8 miliard

Loni na českých silnicích zahynulo při 160 376 nehodách 992 lidí, o 131 méně než v roce 2007. Způsobená škoda byla sečtena na téměř osm miliard korun. Definitivní čísla za rok 2008 zveřejnila policie, podle které byl loňský rok druhý nejpříznivější od roku 1990.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Picolik

Opravdu?

Opravdu klesl počet nehod?  Je to sice napsané v nadpisu, ale v článku už počet nehod pro minulé roky uveden není. Počet mrtvých také mohl klesnout kvuli tomu že nová auta jsou mnohem bezpečnější a podíl aut s airbagem stoupá.

0/0
12.1.2009 11:10

zdeseny obcan

Re: Opravdu?

Lide se uz naucili policii k nehodam nevolat.

Stejne tak jako u kradezi - nekolik zbytecnych hodin u policie, po par tydnech oznameni o odlozeni pripadu a tak na to lidi kaslou a ministri se pak chlubi statistikami.

0/0
12.1.2009 11:25

Reeve

Re: Opravdu?

Klesl počet nehod vyšetřovaných policií ČR. Po letošním zvýšení limitu škody na 100 tisíc je nepochybné, že poklesne i v roce 2009, přičemž o skutečném stavu na silnicích to nebude vypovídat vůbec nic.

Pokles počtu mrtvých je způsoben i tím, že se změnila metodika: Zatímco dříve se za oběť autonehody počítal člověk, který zemřel do (myslím) 48 hodin po nehodě, dnes je to jen 24 hodin.

0/0
12.1.2009 11:30

petr_kkk

Re: Opravdu?

Je zajímavé, že když to pak někdo srovnává s Německem, vůbec ho nenapadne, že tam policie řeší tyto případy daleko méně. I když spíše se srovnává počet mrtvých. Podle mě nejvíce dělají modernější auta, a minimální vzdálenost od vozu, která se tam deleko více kontroluje, u nás vůbec. Tady to není z důvodu, že je to špatně kontrolovatelné, a u nás se s lidmi ( policisti, soudci atd) jedná jako s roboty. Musí přesně dodržovat to co je na papíře. V Německu jim dovolí, alespoň trochu použít mozek a je na nich aby rozhodli zdali je nebezpečně blízko či ne. Na dálnici obecně 1/3 rychlosti převedená na metry, ale nelze to aplikovat ve měste, tam se to zase míň kontroluje, protože tam se spíše sráží chodci, nedodržení vzdálenosti většinou nemá za následek lidský život. Schopnosti řidíčů jsou dle mě až na dalším místě.

K těm mrtvým, vede se statistika pro obě časová kritéria. Otázka je kdo co použije.

0/0
13.1.2009 13:53

Ftipnejj

Malo

Podle toho, jak se jezdi na nasich silnicich mi to prijde az nezkutecne malo. 

0/0
12.1.2009 10:56





Najdete na iDNES.cz