Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfem Drážní inspekce se prý má stát úředník nenáviděný strojvůdci

Novým generálním inspektorem Drážní inspekce by se podle TV Nova měl stát Pavel Kodym. Strojvůdci přitom požadovali už jeho odvolání z Drážního úřadu, který dnes vede. Podle nich Kodym nespolupracoval při vyšetřování květnové vlakové nehody v Moravanech. Navíc tehdy necitlivě okomentoval smrt strojvůdce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bluetake

spatny sef, ktereho se podrizeni neboji.

spatny sef, ktereho se podrizeni neboji.Zrejme dobre vi, kde maji ujeceni odborari kuri ocka a tak maji ted stazene zadecky, ze jim na ne bude slapat. Uz je nacase, vcera bylo pozde.....

0/0
21.12.2008 23:39

pidro

Konflikt zájmů

Pravda je ta,že ve výběrové komisi bylo z osmi lidí šest v reálném konfliktu zájmů.Kontrolovaní si tak vybírali svého kontrolora.

0/0
21.12.2008 18:31

dislektik-2

klasika Česká

:-/

0/0
21.12.2008 10:51

__XXXX___

Kdo umí

ten to dělá, kdo to neumí, ten to učí, a ten kdo vůbec neví oč jde, tak ten tomu šéfuje R^

0/0
21.12.2008 10:38

redback

České dráhy byly odjakživa obsazeny bolševiky.

Těžko byste tam hledali úředníka, který nebyl komanč.

0/0
21.12.2008 10:18

wercza

Re: České dráhy byly odjakživa obsazeny bolševiky.

A ty to nějak znáš, nebyl jsi tam taky? Rudý nick už máš.... že by zadní vrátka?

0/0
21.12.2008 10:55

Janina7

Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

Osobně Kodyma neznám, ale jestli se nelíbí modrejm línejm zbohatlíkům, je to můj člověk. Vlakem občas jezdím, ale absence většího množství Kodymů je znát na každém nádraží, vlaku, kroku, prostě všude. Nádražáci vlastně jen umí zvyšovat si platy z peněz poplatníků a jezdit rychlovlaky grátis. I s rodinama, na to jsou kádři! Jinak nic.

0/0
21.12.2008 8:26

rifetene

Re: Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

Proboha co to melete. Pokud bude na draze vice Kodymu, tak kvuli takovym pak bude vice nehod. Nebot on a ti, kterym leze do zadku, prusery na draze hrnou pod koberec, madam.

0/0
21.12.2008 9:16

wercza

Re: Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

Milá zlatá, ty máš nějaký mindrák nebo ta sedmička ve tvém nicku znamená mentální úroveň odpovídající tomuto věku? Ty seš blbá jak pumpa na sáně.

0/0
21.12.2008 10:45

1049an

Re: Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

Mně už cenzor smazal, ale je to blbá k***a. A dej mi ban, šašku, mám 150 nicků v zásobě.

0/0
21.12.2008 11:08

Janina7

Re: Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

Koukám modráci, místo aby jste šibovali, uklízeli vlaky a jeli na čas, diskutujete. "Kolektivku" máte podepsanou, měsíčně bude zase nějaká ta tisícovka +, musíte být se sebou spokojeni. Ale co cestující, ty si vás platí a pro ty tu pánové jste!!

0/0
21.12.2008 11:45

honzik_janulik

Re: Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

Co je ti po tom, co si kdo dělá ve volném čase, nádhero? Už máš napečeno na vánoce a koupené dárky, že se montuješ do něčeho, o čem nemáš páru? Nevykopli tě odněkud pro blbost, že se tak moc staráš o dráhu. Podle toho, co tady pod každým článkem blábolíš, se kasáš, že vlakem jedeš párkrát do roka, tak co se interesuješ o něco, co vlastně nepotřebuješ?

0/0
21.12.2008 17:31

rozhod

Re: Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

15 nciků,ale IQ 15 ;-D;-D;-D Myslím, že vyhraješ

0/0
21.12.2008 16:19

pidro

Re: Co si ti modří odboraři dovolují, to je už otřesné!

Jako strojvedoucí ti radím :Dokud budou ve funkcích lidé jako Kodym tak raději vlakem nejezdi!

0/0
21.12.2008 18:22

Muad

Protestní akce

Tak to bude poprvé co budu strojvůdce při případných protestních akcích plně podporovat. Hoši jděte do toho! Tahle špína už je do nebe volající. Zamlčování skutečných příčin nehod neohrožuje jen strojvedoucí, ale i všechny cestující! A to vše jen proto aby se pánové z ministerstva a AŽD nažrali. Fuj, tohle na je odstoupení ministra (minimálně). [>-]

0/0
21.12.2008 0:48

fanos1

Proč,

Proč mám postihnou toho kdo mne odměnuje? Mrtvý se bránit nemůže ! AŤ prokáže svou nevinu!!;-D

0/0
20.12.2008 23:58

lefik

Takže

opět mám pravdu, že na drahách je všechno trochu jinak, hrajou si na svým písečku a nehledí na nic. A vše se řeší uvnitř. Prostě dráhy, nepostižitelné.

Proto jsem znovu otevřel svoje stránky, zabývahící se přejezdy a haváriemi na nich. Asi přidám i další věci. Zvu Vás na stránky

www.slahovystranky.wz.cz

0/0
20.12.2008 23:25

wercza

Re: Takže

Nedělej si reklamu, trapáku.....

0/0
21.12.2008 10:51

pidro

Re: Takže

Je třeba rozlišovat mezi dráhou,drážní inspekcí a drážním úřadem.

0/0
21.12.2008 18:25

1049an

To nic.

Pavka Kodym je poslušným paňákem náměstka Kocourka z MD ČR a ten zase usírá do kaťat hrůzou před Bazalou z ČD Carga a Žaludou z ČD. Takže ze strany Drážní inspekce už opět žádné nebezpečí hrozit nebude. Opráší se staré pravidlo, že viníkem je ten, který nepřežil, a bude to. Přeci nebudeme AŽD kazit kšefty za ty jejich bastly zvané ESA 11. Oni to ještě rádi někde v Zimbabwe koupí a Chrdle bude za vodou. Redaktorům iDNES doporučuji vyzpovídat některé BÝVALÉ zaměstnance AŽD, jak jsou jejich zabezpečovací softy spolehlivé a kolik mají nebo nemají skrytých chyb.

0/0
20.12.2008 23:20

lefik

Re: To nic.

Dobrý večer, speciálně Vás zvu na své stránky, mohl byste pomoci při jejich další tvorbě.

www.slahovystranky.wz.cz

0/0
20.12.2008 23:29

Michal Novotný

Re: To nic.

Aha... a v tom Relickenhausenu (Nemecke "Moravany") taky byla ESA 11? To jsou mi novinky.... Doporucuji si precist nemeckou zpravu o te nehode - je 100x profesionalnejsi nez pamflet co vydala nase slavna DI. A zadne obvinovani vyrobce ZZ - firmy Siemens tam vubec neni, protoze pracovalo stejne jako u nas dle platnych norem a jako JEDINY vinik je tam oznaceny pisek. A zadny hubuk v televizi tam taky jejich DI taky nedelala.... Mel jsem moznost porovnat 3 zpravy o nehode v Moravanech - z DI, Ministerstva Dopravy a CD a nejhorsi z nich byla prave ta z DI. A zpravy si pritom neodporovaly.

0/0
21.12.2008 3:57

Michal Novotný

Re: To nic.

Jo a jeste k te nasi slavne DI - maji tam take skveke vysetrovatele, napr. pana Ing. Miklendu, ktery predtim pracoval u CD na odboru marketingu! a ten pri rekonstrukci nehody v Moravanech dopustil to, ze nechal lokomotovu nadmerne piskovat na obe! kolejnice (pri nehode byla nadmerne popiskovana jen jedna kolejnice), nenaridil strojvedoucimu stahnout sberac a tim padem po tom, co pisek odizoloval lokomotivu, tak se na kastli lokomotivy dostalo plne trolejove napeti (3000 V). Nechtel bych se v tu chvili dotknout lokomnotivy.... Teprve po nekolika minutach naridil stazeni sberace.

0/0
21.12.2008 4:00

sat037

Re: To nic.

to chceš říct, že pokud lokomotiva není uzemněná, tak je na kostře trolejové napětí ? Nikdy jsem lokomotivu nekonstruoval, ale tohle se mi moc nezdá.

0/0
21.12.2008 7:17

Michal Novotný

Re: To nic.

Je to tak, kostra lokomotivy je spojena se "zemi" resp. jedním pólem, který je v kolejnicích.

To je to samé, jako když je nějaký kovový přístroj napájen dvěma vodiči nulovacím a fázovým (dnes se to již nesmí) a ten nulovací je připojen na kostru přístroje. V připadě že se přeruší nulovací vodič, tak se na kostře objeví plné napětí. A stejné je to u všech lokomotiv a tramvají.

0/0
21.12.2008 7:24

1049an

Re: To nic.

Pane Novotný, podle webu DI, na který jsem se podíval, shánějí vrchní inspektory. Určitě jste takový odborník, že se přihlásíte a všem jim ukážete. Vy tady totiž citujete pamflet firmy AŽD, která se pokoušela DI napadnout za její názory. Sám o tom víte prd a jako argument používáte střelivo druhé strany. Tady si hrajete na kdovíjakého odborníka a akorát papouškujete papíry, které v zoufalství Chrdle distribuoval na ČD a SŽDC, aby ho vlastní akcionáři nesežrali jako podvodníka.

0/0
21.12.2008 9:18

Michal Novotný

Re: To nic.

Ja se za takoveho odbornika nepovazuji a nejen proto na DI pracovat nechci. Kdyby DI napadla normy, podle kterych je vyvinuta ESA 11, tak bych nic nerikal. Jenze stejne jako ESA11 se chovaji VSECHNA elektronicka stavedla nejen u nas, ale i v zahranici, jak jsme se nedavno presvedcili. Docela by me zajimalo, proc nemecka "DI" narozdil od nasi DI nenapada zarizeni fy Siemens fungujici podle norem, ale jednoznacne oznacila jako pricinu nehody nadmerne piskovani.

To, ze se AZD chovalo jak se chovalo je vec jina, ale pochybuju, ze by se tak chovalo v pripade, ze by DI rekla, ze zarizeni fungovalo spravne podle platnych norem, ale je potreba ty normy upravit a nasledne podle nich to ZZ vylepsit .

0/0
21.12.2008 9:30

JBetak

Re: To nic.

Možná by Vám prospělo si zprávu DI znovu přečíst. Vaše emotivita je pro nezúčastněného pozorovatele nesrozumitelná. Já v ní žádné "napadání" neshledávám.

"Kdyby napadla normy..." normy se nějak účastnily na nehodě? Závěr DI je, že JEDNOU z příčin nehody je ta a ta vlastnost zabezpečovacího zařízení...každý ať si to přebere. Vy si to přebíráte dosti svérázně.

0/0
21.12.2008 12:28

Michal Novotný

Re: To nic.

Ano, normy se účastnily na nehodě tak, že bylo podle nich zkonstruované zabezpečovací zařízení.A navíc závěrečná zpráva je už podstatně mírnější než celý mediální humbuk kolem toho, na kterém se DI podílela více než dost včetně úniku informací. A už vůbec nemluvím o tom, že pořád byla zmínka jen o ESE, ale ne o jiných typech ZZ, které se chovají úplně stejně.

Navíc z vysvětlení DI o příčině ESy11 "Zařízení automaticky akceptovalo novou bezpečnostně-kritickou informaci bez ohledu na její logický rozpor s informací dosavadní a bez ohledu na to, že z hlediska „fail-safe“ principu byla méně závažná než informace dosavadní." podle mě vyplývá, že jednou obsazený úsek musí zůstat už navždy obsazený, protože jeho "volno" je méně závažná informace

než "obsazeno".

0/0
21.12.2008 13:27

JBetak

Re: To nic.

Ta formulace je pitomá, s tím souhlasím, je to slepá snaha za každou cenu uplatnit zdeúřední jazyk. Připouštím, že ti lidé nejsou žádné hvězdy.

Nicméně normy bych do toho netahal. DI nestanovuje míru zavinění, a proto je wurst, zda ZZ bylo konstruováno podle norem a smluv nebo ne. Vykazovalo jisté vlastnosti, které vedly k nehodě.

Netahal bych do toho ani nehody na německém území, ani firmu Siemens, ani německé úřady, ani "jiné typy ZZ, které se chovají stejně". Argumentací tohoto typu si příliš neprospíváte - konstatováním, že na jiných typech ZZ by ten člověk zahynul taky, jsme věci nijak nepomohli.

0/0
21.12.2008 14:17

Michal Novotný

Re: To nic.

No právě proto by podle mě bylo lepší, kdyby DI rovnou varovala, že se stejně chovají i jiná ZZ a že jim to chování normy umožňují a že by bylo dobré s tím něco udělat. A ne jenom stále dokola opakovat ESA11 zavinila...

A stejně tak je nešťastná formulace doporučeni: "Drážnímu úřadu doporučuje vyžadovat provedení úpravy popsané v předchozím

bodě u všech zařízení tohoto typu a případně typů odvozených, a to jak

provozovaných, tak nově uváděných do provozu.". To by se také dalo vyložit jako že to je jen pro výrobky fy. AŽD (ale teď to neberu jako "útok" na tuto firmu), protože zařízení jiných firem od něho odvozené být nemusí. Daleko lepší by bylo napsat všechna elektronická ZZ 3. kategorie vybavená kolejovými obvody.

0/0
21.12.2008 14:47

JBetak

Re: To nic.

To je nešťastná formulace, souhlas. Méně by bylo bývalo více.

0/0
21.12.2008 15:08

Michal Novotný

Re: To nic.

No a i takovéhle "nešťastné" formulace u mě snižují důvěru v profesionalitu vyšetřovatelů z DI.

0/0
21.12.2008 15:28

Michal Novotný

Re: To nic.

A jeste k te DI - podivejte se taky treba na zpravu od nehode v Brandyse, kde je jako jeden z faktoru priciny nehody oznaceno dovoleni jizdy vlaku EC v dobe, kdy osobni vlak jeste neopustil nastupiste, ale o nekolik stranek vyse je casovy rozbor udalosti, ktery je s timhle v rozporu! A to take podle mne bylo rozhodujici pro policii, aby obvinila vypravciho, ktereho ovsem soud osvobodil.

0/0
21.12.2008 9:42

honzajaka

No

to pískování tam není pronic zanic, pomáhá to při rozjezdu vlaku

0/0
20.12.2008 22:19





Najdete na iDNES.cz