- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
když u mně dělali Slováci na stavbě ,tak vždycky používali přísloví:
"Dřevo nastojato a ženská naležato vydrží hrozně moc" , takže když ty podložky byly správně umístěné a bylo jich dost, tak tam hrálo roli asi něco jiného...........
odborníkům z Kloknerova ústavu, že umí prohlásit, které důvody nevedly k pádu mostu, ale neumí říci které důvody k tomu vedly. Přičemž ze zveřejněných fotek učiněných několik dní před pádem jsou důvody průměrně technicky vzdělanému člověkovi jasné na první pohled! Konstrukce se díky špatnému návrhu stala po určité délce vysunutí naprosto nestabilní. Stačí znát momentovou větu a to, že při valení vozíku po ocelové kolejnici dochází k odporu při valení (neřku-li, že kolejnice musela být určitě pokryta bordelem ze stavby, který tento dopor značně zvýšil) a ten v podpěře vyvolal moment. O tom svědčí i ohnutí patek vozíku Že by kryli své kolegy?
který je odborníkem na každou podobnou nehodu.stačí si vzpomenout na německý rychlovlak který naboural do mostu a pod vlakem našly auto.pochopitelně bylo po vyšetřování za nehodu mohlo auto ale jen do té doby než našly o kus dál poničenou vychýbku a pražce
takže to byli partyzáni
že se všechny povolené odchylky sejdou jedním směrem, takže to nakonec nepasuje.... Je to samozřejmě velká tragédie, člověk nemá k dispozici všechny informace, ale bohužel se stávají i nešťastné náhody, kdy není možné určit konkrétní příčinu situace, která nastala.....
Nechci nikoho omlouvat a pokud někdo něco odflákl měl by být potrestán, ale nesmí se z toho stát za každou cenu hon na čarodějnice....
...že hlavní chybou bylo, že nikdo neupozornit strojvůdce a nedal příkaz ke snížení rychlosti jízdy.
Kdyby jel pomaleji a věděl o možném nebezpečí, mohl zastavit, popř. jinak zareagovat a následky by nebyly tak tragické. To o těch podložkách je jen komediální nedůležitá informace z hlediska organizace vlastního průběhu akce.
Dovoluji si upozornit, že diskuze je o tom, proč most spadl, nikoliv o tom, proč došlo k neštěstí.
A stovky generací našich předků i zadků. Neslyšel jsem, že by Egypťanům spadla během stavby pyramida na vlak.
ale proč to tedy spadlo? Že byl policejní znalec z něčeho zděšen mě nepřekvapuje, jeden takový "znalec" do mého spisu svého času uvedl, že vystavená faktura je současně potvrzením o zaplacení fakturované částky.
je absolutně přesné, vůbec jsem minulý týden po přečtení všech těch článků nechápal, co je špatného na dřevu a proč jsou odborníci zděšeni. Když potřebuju cokoliv těžkého podložit tak, aby se to nepohnulo a nepoškodilo podložku, dám pod to dřevo.
Všechno je to jenom bulvár a od policie snaha někoho obvinit za každou cenu. Aktuálně.cz dokonce napsalo, že "most podpírala prkna".
A redakci bych poprosil, aby příště lépe poslouchala - obviněný inženýr určitě neřekl, že dřevo snížilo tření, ale spíše opak...
žádný nejsem, ale pokud se most posouval na těch ouzkech vozíkách postavenej pod vysokejma kozama s podložkama, nemohlo to jinak dopadnout, než že se to zvrne a dynamické zatížení neudrží ani několikanásobná jistota v klidu. To bylo to "vlnění" mostu před pádem do kolejiště (podle oč. svědků).
Všechny "odborníky" zdraví vyučený prodavač drogerie.