Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Nech ji o hladu, alespoň se nepo....,“ řekla sestra v LDN

V léčebně pro dlouhodobě nemocné se roznášejí obědy. Všimnu si, že jedna z pacientek jídlo omylem nedostala, a upozorňuji na to sanitářku. "Nech to bejt, aspoň se nám z toho nepo....," zmrazí mě nečekanou odpovědí. Další reportér MF DNES po pěti měsících znovu testoval, jak to vypadá v léčebnách pro seniory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tommik

A bude hůř.....

vidíte to na sporech kolem těch debilních regulačních poplatků. Jako kdyby na tom stálo a padalo celé zdravotnictví. Ne ! Pokud bude celé zdravotnictví tak nehorázným způsobem podfinancováno, a všichni vědí o čem mluvím, potom lze očekávat vždy takové excesy. Ono bohužel všechno souvisií se vším. I ten nábor kvalitních pracovníků na pomocné práce s tím souvisí. A když nic nenabídnete , jdou vám tam dělt lidé naprosto nezpůsobilí.

0/0
19.12.2008 8:16

jannnovak

To je pak logický.

Že důchodci do takovýho koncentráku nechtěj.:-/

0/0
16.12.2008 22:34

dislektik-idnes si na mě zasedla

lidé jsou hyeny

a to že jim přidáte na platě z nich beránka neuděláte!

0/0
16.12.2008 19:30

doktor_bota

Re: lidé jsou hyeny

To ne, ale můžeš takového člověka vyhodit bez rizika, že na jeho místo další rok nikoho nenajdeš.

0/0
18.12.2008 17:26

papaya

Je to těžké

Např. vojáci jsou přepláceni, nemyslím tím teď vojáky v činné službě, ale záložáky nalezlé v kancelářích (a že jich je ...) , léky mají zadarmo (žádné doplatky), a mnoho výhod a dalších příplatků, o tom se "normálnímu" smrtelníkovi ani nezdá.

Na druhou stranu učitelé berou směšné platy a za to mají kvalitně vzdělávat naše děti.

Je to všechno v lidech. Znám zdravotní sestry, které svoji práci dělají rády a k pacientům se chovají fantasticky, rovněž tak sestry, které se k pacientům chovají naprosto hyenisticky až sadisticky, že rozum zůstává stát, proč šly tuto práci vůbec dělat.

Bohužel, často je pouhá náhoda, k jak kvalitní zdravotnické péči se dostaneme. Každý nemá to štěstí mít známosti u "dobrého doktora".

0/0
16.12.2008 14:18

Soněnka

Re: Je to těžké

Proč šly sestry tuto práci dělat? Protože měly ideály. Jenže když dělaj práci, kterou mají dělat sanitáři a ošetřovatelky, když na ně úředníci vymýšlej zbytečný normy, jak pracovat, a když dostávaj takovej plat, jakej dostávaj, tak se jim vůbec nedivim, že už jim na jejich práci nezáleží.

0/0
17.12.2008 9:17

Lenorrek

"Sestřičky"

Já chápu, že kdyby měli u nás sestry dvojnásobné platy chovaly by se k pacientům zřejmě lépe, ale každá zdravotní sestra už při studiu musela vědět jaké jsou poměry ve zdravotnictví a měla by si uvědomit, že to není zaměstnání, ale tak trochu poslání a jestli to některou s těch nepříjemných kravek nebaví tak ať jde pípat někam za kasu nebo skládat zboží do regálu. :-P 

0/0
16.12.2008 10:12

haha222

Re: "Sestřičky"

To není o platech,ale o citlivosti k starým lidem.V LDNkách jsou většinou jen zaučené pomocnice, to ani sestry nejsou , které tu práci dělají že musí. Jen aby nebyly na prac. úřadu a měly nějaký příjem.      

0/0
16.12.2008 16:53

planetweb@planetweb.cz

Re: "Sestřičky"

Tak ja tedy mam spatnou zkusenost jmenovite se sestrami, ty pomocnice se hovaly skvele - mozna prave pro to, ze nemusely byt na tom urade prace

0/0
16.12.2008 17:49

Erralie

Re: "Sestřičky"

Uz me nebavi jak tu porad na zdravotaky plivete jsou to lidi, kteri maji taky city a urcite i chyby ,ale pokud je neustale jenom napadate jak si myslite ze se jim jeste pracuje? Penize mizerne, pacienti kolikrat vulgarni, agresivni a vdek neumeji dat najevo pak jeste sorta lidi okolo co ma porad na vsechno jenom sve chytre pripominky a kde mate nejakou motivaci za praci kde delate bezne prescasy kvuli nedostatku personalu a tezkou praci si zkuste treba s 60kg polohovat v jednom cloveku pacienty ?!!! Vsichni jste chytry, ale o tehle praci mate akorat tak zkreslene predstavy a kez by se vsichni zdravotaci na vas vykaslali, aby jste pocitili jaky to je kdyz uz neni kdo by se o vas staral a na koho by jste mohli dokala jenom hazet spinu! A asi to tak i dopadne protoze asistenti, ktere jsem videla vam do klasickeho spitalu delat nepujdou to pujdou radsi jako ta kravka jak tu pisete pipat k pultu :-) za to poslani delat pro vas vecne spokojene klienty jim to nestoji !

0/0
16.12.2008 19:08

planetweb@planetweb.cz

Re: "Sestřičky"

Kocicko celou dobu na skole jsem delala hlavni vedouci pokladnich, prijimala zivotopisy lidi atd, zadnou zdravku ale za cca 4 roky nepotkala. Dovolim si upozornit, ze to co pisi o slusnosti nekterych vasich kolegu jsem zazila na vlastni oci pri pristupu k tak blizke osobe jako je rodic a byl to sok! Dle psaneho nejen ma. Mne jiz krasko nemusite psat, ze mi prejete aby se na mne tito pracovnici vykaslali,  jiz zazito o to hure ze u blizkeho. Chcete dvakrat vetsi plat? To si ale vyridte se svym zamestnavatelem, mou vinou nepracujete pod necim, co radeji vymyslelelo ruzne nadhodnocene bodu a vy z toho vidite malo. Uz jsem to tu psala, pobyt novorozence stoji naklady o cca 800 Kc, to ma maloktera maminka doma na peci - o to se snad prit nebudeme ma stokrat vetsi "servis", kdyz tedy zdaleka nepisi o citu. Pokud by slo vse tak jako doposud, jste blahova, pokud si namlouvate, ze vymysleni xy prispevku prinese penize i vam, oni by se jeste vice nadhodnotily body a nic vice by se nedelo.

0/0
18.12.2008 7:02

Erralie

Re: "Sestřičky"

Tak za prve si laskave odpuste tu svoji kocicku nebo krasku tak duverne se zatim nezname ! A jinak by jste se mela naucit vnimat vyznam slov, protoze jsem tu o zadnem zvyseni platu nepsala, ale jen o tom ze neumite nikdy byt za nic vdecni. Sama jsem zazila to nadseni, kdyz jdete prvne pracovat mezi lidi. Vsem pomahat a snazit se plnit jejich prani, ale potom to z vas nekteri lidi zacnou vysavat, protoze si niceho nevazi a vas uz vubec ne. Sama jsem zazila a bohuzel mnohokrat, ze stari lide si vlivem sveho veku nebo nemoci vymysli, ze je treba zavirate do sklepa ( coz je absolutne nemyslitelne ! ) a podobne a pribuzni tomu veri pak vas prijdou za neco takoveho servat. A jinak je mi jasne, ze jste ze zdravky nikoho nepotkala oni totiz prvni asistenti koncili minuly rok vite. Jinak se nemusite chytat kazdeho meho slova :-)

0/0
18.12.2008 17:23

planetweb@planetweb.cz

Re: "Sestřičky"

Lide si odpusti sve, az vy take. Sama se chytate ceho chcete, napsala jsem vice veci, reagujete jen na co chcete. To ze asistenti koncili minuly rok, byla poznamka doslova o nicem, LDNky existuji dele, ale kdyz dojdou argumenty, proc neslovickarit...Ano mate naprostou pravdu se slusnosti llidi, nicmene xy lidi popsalo i nektery personal. Pokud se vas to netyka se toho tedy toliko chytate? O zvysovani platu jste doslova nemluvila, nicmene vy sama jste jiz  reagovala na prispevek, ktery ano, takze se naucte vnimat predevsim vy, pak to slovo roznasejte dale. Ve zdravotnictvi je bordel, tvrdte si klidne opak, ale zrovna na nej dojizdite i vy. Nerikejte mi, ze by neslo zrovna ty problematicke lidi osetrit organizacne? Pokud totiz tvrdite co tvrdite, popirate cleneni ustavu pro postizene atd. (nepisi, ze je srovnavam s LDN - abyste se toho opate nacapla). Jinak k te slusnosti, zrova vy byste mela vedet, ze se takto muzete jako ty stari chovat i vy...

0/0
18.12.2008 18:31

merxbj

Re: "Sestřičky"

Vážená paní / slečno,

To, že vy jste žádnou absolventku zdravotní školy (ať sestřičku, tak i asistentku) za cca 4 roky nepotkala přeci ještě neznamená, že žádné takové, které pracují jako prodavačky, nejsou!

Dále pak si je třeba uvědomit, že v organizaci, ve kterém jsou platy určené tabukou předepsanou státem, není možné vyřizovat si výši mzdy.

Ale co mě udivuje ze všeho nejvíce je způsob, jakým vyjadřujete nezájem na tom, za jakých podmínek pracuje zdravotní sestra, ale zároveň se pohoršujete nad tím, jakým způsobem se o Vás tito podhodnocení státní zaměstnanci starají!

S úctou, J.M.

0/0
18.12.2008 18:36

planetweb@planetweb.cz

Re: "Sestřičky"

Reagovala jsem na damu, ktera zde uvadela jak s ni jednaji pro zmenu pacienti, pozorne jeste jednou prectete co jsem psala, nevyvracela jsem to. A bych rekla pravdu, prectete si obe co pisi nize. Pokud se vas netyka chovani - ktere je popsan ve clanku, pak se prece nemusite vztekat. Jen si vas dovolim upozornit, ze nez jsem ze zdravitnich duvodu zacala pracovat doma, jsem pracovala 14 let prave ohodnocena platem, ktery urcovaly tabulky, ono to v ustavech pro postizene, skolach a mnoha dalsich oborech neni jine. Jinak jen tak na okraj, nikde jsem nenapsala, ze jsem 4 roky nepotkala sestru, ktera by nedelala prodavacku... A nejdulezitejsi - slusnost lidi holt muze byt ovlivnena nemoci, ja nemusela studovat co slecna na kterou jsem reagovala, mne to vysvetlili a naucili doma, treba u meho dedy. Kazdopadne to neni duvod pro to aby se s takto nemocnym clovekem zachazelo jako pise redaktor. Kazdopadne, kdyby byl clanek smerovan na mne, uz bych se branila klidne zalobou.

0/0
18.12.2008 18:57

Akire

Zkušenost s LDN

Zkušenost s LDNNaše babička se před cca 8lety dostala do LDN Sedlec-Prčice.Po naší první návštěvě jsme ji okamžitě brali domů! To nestačí vidět to se musí cítit - ten hrozný zápach moči a výkalů!Na pokoji 10žen jedna se zrovna vyčůrala vedle postele přímo na zem! Zařízení pokojů staré nejméně 60let-hrůza! Doslova čekárna na smrt!  Manželovi se podařilo umístit babi do LDN , kde jeptiškám a sestrám s péčí  o seniory pomáhaly vezeňkyně z nedaleké věznice. A jak se snažily.byly rády, že nemusí sedět v cele.  Za sebemenší prohřešek jim byla tato "výsada" odebrána. Zde naše babička rozkvetla. nejen čisto a útulno, ale i zajištěný program např ruční práce, společné čtení novin,knih nebo jen  umožnění posezení venku. Proč  např.lidé odsouzení k veřejně-prospěšným pracem nejsou nuceni pomáhat v podobných zařízeních?? Odmítněš? Jdeš do basy! Odčinili by tak svůj prohřešek vůči společnosti prací PRO společnost

0/0
16.12.2008 9:43

kuba78

kvalitni personal je predevsim otazka penez

doufam ze si na to volici levice vzpomenou az si budou zase uzivat paralenu zadarmo, radovat se ze svych usetrenych tricetikorun a prozirat ruzne socialni davky. a pozadovat "zdravotnictvi zadarmo".

nekdo proste to zdravotnictvi zaplatit musi a ta kouzelna osoba "danovy poplatnik" neni zadny imaginarni jednorozec, to sme my vsichni. Nic neni v zivote zadarmo.

0/0
16.12.2008 9:40

planetweb@planetweb.cz

Re: kvalitni personal je predevsim otazka penez

Danovy poplatnik neni imaginarni jednorozec, ale clovek ktery napise xkrat to same je myslim uz dosti velky hlupak - paroubkovce bych nevolila, nicmene ODS to projela prave diky takovym jako vy. Samozrejme - k clanku nazor zadny, proste jen potreba sbyti viden...

0/0
16.12.2008 14:17

Pilad

Re: kvalitni personal je predevsim otazka penez

Ten blb to ani nevymyslel jen to okopíroval od jiného diskutéra.

0/0
16.12.2008 17:53

Eye of the Beholder

Proč se ten idiot proboha naváží do sester v LDN?

Je zázrak že tuhle náročnou a zodpovědnou práci za ty směšné peníze vůbec někdo ještě dělá. české zdravotnictví má ale mnohem zásadnější problémy např.1.Ze zdravotnictví odtékají miliardy do kapes firem,které uplácejí vedení nemocnic při nákupech léků, přístrojů a předraženého zdravotnického materiálu, nikdo neřeší, nejsou stanoveny normativy  2.Systém umožňuje spoustě vychcaných praktiků účtovat pojišťovnám výkony, které nikdy neprovedli, opět nikdo neřeší, pokusy typu IZIP jen dokreslují zoufalou úroveň státu 3. pojišťovny,které sedí na penězích se nijak neobtěžují kontrolovat za co a komu vlastně platí, protože to opět nikdo nekontroluje 4.Každej lékárník na okresním městě je milionář,protože mají marže na každé krabičce přes 30% a tento stát je v tom ještě podporuje atd.

A tady se řeší že sestry v LDN,které berou často minimální mzdu, nedaly babičce napít. Víte, kdyby měly třeba polohovatelná lůžka,tak by nemusely s každým pacientem trávit tolik času a mohly sledovat pitný režim.

0/0
15.12.2008 23:41

planetweb@planetweb.cz

Re: Proč se ten idiot proboha naváží do sester v LDN?

S tim co pises dost nesouhlasim, sestry by si take mohly sahout na rypaky, lidi s maturou jinde neberou o moc vice. Pokud chteji vetsi platy, nemusi pro to stekat na nemocne. Je to vina jeich nenazraneho zamestnavatele a nesmysleneho hodnoceni bodu. Po pravde, at klidne prijmou sestry ze Sloveska, neni to ideal ni reseni, ale radeji at kolem mne jednou treba v LDN chodi sestra ze Slovenska, ktera bude rada, ze ma praci, nez vecne nakrkla hysterka. Polohovatelne luzko je hezka vec, ale cuze, ktere se nechce to myslenku s tim at da cloveku napit do mozecku nedoda. A pak ta nejdulezitejsi vec - kdyby se tak jak nektere predvadi chovaly treba prodavacky, tak tu praci nemaji - to je druha mince toho, co si pak zakaznici museji nechat libit. A v neposledni rade, ano pises hezky, ale ukaz mi jedinou, kterou nekdo nutitl tuto praci skutecne delat...

0/0
16.12.2008 0:21

biofyzik

nechápete o co tady jde

Slovenské sestry do ČR nechtějí, nechtějí sem ani z Rumunska, ani z Ukrajiny, ani z Turkmenistánu ani z Čečenska. Tam všude se dělal nábor. Nepřihlásila se jediná (!) sestra.

Polské sestry a lékaři se vracejí do Polska, protože dostali přidáno až 200% platu. Stalo se tak až teprve poté, co bylo 60 polských nemocnic uzavřeno pro nedostatek peronálu. Polští kolegové mi vyprávěli o situacích v některých městech, kde nejezdila ani záchranka (skutečně nebylo možné se dovolat pomoci).

O ostatní "levné pracovní síle z jiné země" si můžete nechat zdát. Např. filipínské sestry pracují v arabských zemích s platem 200 000 čistého na hodinu...

0/0
16.12.2008 4:12

biofyzik

Re: nechápete o co tady jde

Omlouvám se za překlep - 200 000 čistého (převedeno na české koruny) za měsíc.

0/0
16.12.2008 4:13

planetweb@planetweb.cz

Re: nechápete o co tady jde

Muzete mi prosim poskytnout fakta odkud cerpate? Nemam totiz rada, kdyz ze mne nekdo dela pitomce, te vasi to doma to zrejme nevadi - nebudemem zkoumat duvod proc ne, mne ale ano. Sestry v Polsku rozhodne nemaji 200 tis, to ani v soukromem sektoru, rekneme ze pomery v Polsku znam velmi dobre a diky zajmum o opevneni tam jsem celkem casto, tudiz tam mam i dost znamych abych si byla ochotna nechat vykecat diru do hlavy vami. Nevim kde pracujete (podle chovani dalsi zdravotnicka hvezda), ale nemam rada prolhane lidi a pokud lidi jako vy takto manipuluji s druhymi a jeste maji post, kdy zakaznikum (vas mozecek porad jeste nezmenil rezim a chovani) - pacientum jsou jedinou pomoci, pak klobouk dolu, na vas je videt co za dusevne nemocne lidi ve sluzbach zdravotnictvi lze potkat. Lhari jako vy at klidne vychcipaji hlady

0/0
16.12.2008 13:23

biofyzik

Re: nechápete o co tady jde

a já zas nemám rád hlupáky, kteří si ani pořádně nepřečtou, na co vlastně reagují. Napsal jsem, že v arabských zemích berou 200 000 měsíčně a že v Polsku si vystávkovali až 200% zvýšení platu. Nikde jsem nenapsal, že polské sestry berou 200 000 měsíčně

0/0
16.12.2008 14:56

planetweb@planetweb.cz

Re: nechápete o co tady jde

Ok, tak jsem hlupak ja, ty ale delate tady z nas vsech, muzete mi tedy poskytnout fakta i tech sestrech z Filipin? Plati co bylo napsano vyse, reagovala jsem na to co jste jako doplnil, normalni clovek neni sziran zasti ke vsem a dokaze svuj prispevek napsat bez nesmyslu a lhani - nemusi pak doplnovat. Jinak bych tedy pozadala o vysvetleni proc tedy nasim sestram ty konciny udajne s 200tis nevoni? Ne neco naplacam, popatram o cem pisi. Zjistim si treba uroven vzdelani zdravotnic z tech vasich Filipin a dalsich vasich udaju. I bohaty clovek bude chtit za tech 200 tis. kvalitni sluzbu. Nevim co nase  hvezda delala pri zemepise v ZS, ono at z dejepisu ci zemepisu, noiny asi moc nectete je jasne, ze Filipiny jsou na tom vzdelanosti zdravotnickeho personalu bidne, ale musim priznat, ze jestli jste davala stejny pozor i na zdravce, tak je i Filipinka lepsi volba

0/0
16.12.2008 15:34

biofyzik

Re: nechápete o co tady jde

Filipínky jsou na tom se vzděláním daleko hůře než naše sestry, ale zase umí anglicky. Informace mám dobré, jeden z mých kolegů a nejlepších kamarádů je arab, v arabské nemocnici pracoval řadu let. České sestry jsou tam ceněné mnohem více (a také tam nějaké pracují), avšak právě často v kolektivu zmiňovaných filipínek, které jim někdy závidí jejich znalosti a dovednosti. Někdy se prý takový kolektiv těžko snáší.

0/0
16.12.2008 17:29

planetweb@planetweb.cz

Re: nechápete o co tady jde

Takze jak jsem psala fakta zadna - ne, na to kdo je vas nejlepsi kamarad jsem se opravdu neptala. Neuvadite ani zemi, to je asi jako byste napsal, ze nejaky cernoch - mohl by to byt krovak - nebo treba Obama, stejne jako zde Marokanec nebo Afganistanec. Napriklad v Kahirske nemocnici jsem tedy Filipinku nezahledla. Sdeleni zda se pak ty udajne kolektivy snasi ci ne - no nevim, zkuste to nekde na pavlaci - tam je to mozna bude zajimat....

0/0
16.12.2008 18:24

biofyzik

Re: nechápete o co tady jde

Pokud neumíte dodržovat pravidla slušné diskuze, musím vás bohužel požádat, abyste se na této diskuzi (a nebo podobných, než se naučíte slušnému chování) prosím nevyskytovala. Nejsme na Vás zvědavi. Děkuji za pochopení.

0/0
16.12.2008 19:04

planetweb@planetweb.cz

Re: nechápete o co tady jde

Jiste, jak rikam, fakta zadna, vite co je nejvetsi maler vas zdravotniku? Sami si nevidite do ust, kdyz nevite, klidne lzete. Kdyz nevite placate nesmysly, vy sam si najednou hraje na slusnaka, staci ale znat vase reakce vesme a velmi si odporujete. Nepiste za ostatni, je bohuzel smutne, kolik lidi tu popsalo desive zkusenosti s personalem zdravotnictvi. Kazete jinym o chovani, ale z nas spoluobcanu si delate jen rukojmi, zamette si neprd u sebe, ptejte se sami sebe, co v nasem zdravotnictvi zustava (podnikatel ufnukane, ublafane lhare proste nezamestna, nema zajem aby mu nekdo stekal na zakazniky), pak statni zdravitnictvi vypada jak vypada, zustalo to co zustalo, schopni otevrou soukrome praxe, neschopni bohuzel jak vidno uci dalsi doktory. Fakta nikde, uz ani neverim, ze mate VS, protoze to byste takovy pojem znal... Sbohem

0/0
16.12.2008 20:25

Eye of the Beholder

Re: nechápete o co tady jde

Asi tak nějak. Slovenské sestry půjdou do Rakouska nebo Německa. Polky, které zůstaly v Polsku přece jen budou raději doma, než za stejný nebo menší peníz u nás. Moje sestřenice dělala sestru na gyndě a po 10 letech praxe měla se všemi službami a přesčasy cca 13 000 čistého. Tak se na to vybodla, oprášila němčinu a teď dělá druhým rokem v LDN v Bavorsku. Plat 5-ti násobný, náročnost menší vzhledem k výbavě tamních nemocnic.

0/0
16.12.2008 13:26

majkl1

Re: Proč se ten idiot proboha naváží do sester v LDN?

S první větou naprosto souhlasím. Dále je to již spornější:

k bodu 1. Na všechny objednávky materiálu a léčiv přesahujícíh jistou částku (na našem odd. cca 500 000) musí být vypsáno výběrové řízení. Zatím se nám zaplať bůh vždy podařilo prosadit pro oddělení  materiál kvalitní s co nejmenší cenou. Nejsem politik, ale jenom zaměstnanec špitálu, takže nemohu posoudit, nakolik si přijdou bafuňáři, respektive stávající rada a.s. A je mi to celkem jedno, pokud máme kvalitní materiál, se kterým můžeme pracovat.

K bodu 2. Tady by právě pomohly kdysi tak zavrhované individuální účty.

K bodu 3: ony spíše neplatí, nebo hledají cesty jak by platit nemusely...

k bodu 4: je nutno vzíti v potaz, že ten lékárník musí platit nájem; část léčiv s prošlou exspirační dobou musí znehodnotit a pod. Nemocniční lékarna v krajském městě s daleko větším obratem má marži 25% (alespoň u nás).

0/0
16.12.2008 0:48

Augo

Stejne, jak za komancu.

Tehdy stacilo dat primarovi neumerne malo a on Vam sdelil: To si cenite zivot Vasi matky tak malo? ( Primar Bobak (nebostik, o mrtvych jen...), Byvala Nemocnice Blesarna Orlova 1). Tehdy meli ale penez dost. Dnes to za ten plat delat nechcou. Vystudovaly a jsou to panicky, co by chtely mit vse zadara. Kazda prace je tezka, tak at makaj. Musely prisahat. Ale neco za neco. Zakonem by to mela byt povinnot a mely by si po studiich projit minimalne dvouletou tezkou sluzbou vsechny. Na zaklade hodnoceni z LDN by pak mohly vykonavat povolani zdravotni sestry a v miste bydliste. Zadnou slecinku jinak nedonutite, aby se vubec naucila pichnout bezbolestne injekci...;-O

0/0
15.12.2008 20:58

biofyzik

Re: Stejne, jak za komancu.

Peroblém je, že už to NIKDO nechce dělat.

0/0
15.12.2008 22:42

planetweb@planetweb.cz

Re: Stejne, jak za komancu.

Stredni zdravotnicka skola je dotovana statem. Vysvetli mi prosim, proc do te skoly studenti lezou? Ptaji se tech kteri ednou v tom ustavu budou, zda chteli na danich prispivat i na jejich vzdelani? Vis co se mi moc libi? Kolik znam zdravotnich sester a presto sve - kolikrat nejen dcery poslaly na stejnou skolu. Jsou tedy dusevne nemocne a patrne asi si to bybijei na svych detech, nebo vedi proste proc. Potkala jsem spousty sester, ktere porad beduji na ty desne male penize, ale jeste jsem zadnou neviela, ze by se zamyslela nad druhou stranou, ja te delam na sebe, ale drive jsem mela plat mensi nez kamoska - ta mela ve nemocnici 17 tis cisteho, ja deset - obe maturitu, na prescasech jsem mela pod vyhruzkou ze poletim ani kacku. Kdybych hledala misto ted, lidi s ekonomkou jsou mraky, sestra praci najde vzdycky. I kdyz, uz jsem ti psala jinde a odmenou mi byla lez o Polsku. Nemem rada lidi, co se pro vlastni omezenost nedokazi rozhlednout kolem sebe a podivat se i na druhou stranu.

0/0
16.12.2008 14:49

biofyzik

Re: Stejne, jak za komancu.

Pak ale ta otázka, proč sestry odcházejí mimo obor je nezodpovězena. Většina z nich si nedovedli v 15 letech představit, co to obnáší. Když jsem ještě přednášel na lékařské fakultě, řekl jsem kolik beru měsíčně a odměnou mě byl smích. Na příští přednášku jsem přinesl výplatní pásku a dal jí na projektor. Pak je smích přešel...

0/0
16.12.2008 15:00

planetweb@planetweb.cz

Re: Stejne, jak za komancu.

Ale poplatniku se pak nepta nikdo ani v padesati, zda toto chteji jinym platit, za patnactileteho cloveka rozhoduji rodice - necht si to vyridi s nimi. Proc odchazeji? No, treba kamoska se vratila po dvou tydnech - a rada. Vy jste zvlastni clovek, takovou fnuknu bych chtela doma mit, prestante tu brecet, my ostatni za vas prihlasku na VS nepodavali, smlouvy nepodepisovali a iste vam u hlavy neikdo revolver nedrzel. Nerikam ze je to ve zdravotvnictvi lehke, nicmene za svuj zivot si kazdy odpovida sam. Uprimne, pokud mate vystudovanu medicinu, pisete to co jinde, tak diky, ze snad alespon nelecite lidi

0/0
16.12.2008 15:45

gibarian

Re: Stejne, jak za komancu.

...takze jinymi slovy chcete rici, ze clovek, ktery ma ambice neceho dosahnout (napriklad vystudovat medicinu) - a byt ve svem oboru na dobre urovni (byt dobrym lekarem), by se kvuli spatnym prac. podminkam a malemu platu mel poohlednou po nejake mene narocne praci, ktera je hodnocena stejne - treba pracovat jako radovy delnik? ...coz financne asi tak odpovida (kdyz primhourim obe oci).

To snad nemyslite vazne.... a pokud ano, tak bych Vam pral, aby kvalitni zdravotnicka pece (az ji budete potrebovat), byla zajistovana nemotivovanymi zdravotniky, kteri maji jiny zdroj financi - kdo jiny by podle Vas mel tuto praci vykonavat. Totiz ne vsichni jsou tzv. srdcari, kteri nemysli na sebe - zamyslete se nad sebou.

0/0
16.12.2008 22:46

planetweb@planetweb.cz

Re: Stejne, jak za komancu.

Dovolim si citovat zacatek vaseho proslovu na mne "...takze jinymi slovy chcete rici, ze clovek" - pri vsi ucte, co jsem chtela rici jsem rekla, zbytek jste dosadil vy. Nikde jsem nenapsala to co pisete vy, tudiz jste to napsal vy. Nenamahal jste se ani cisti co pisi nize, zjistil byste, ze prave tu zkusenost ze zdravotniky je, o to horsi, ze se tykala blizke osoby. To ze by se clevek mel-nemel pouhlidnout po mene narocne praci pisete opet pouze vy, ostatne jako vse. Prectete si prispevky Biofizika, nejlepe vsechny a nejen zde. Na zadny dotaz nekde nedokaze odpovedet. Argumenty kterymi operuje jako s fakty jsou i vesmec zalezitosti, ktere se daji - nebo spise daly by se sehnat jak na webu nasem, tak zahranicnim.  Asi se oba shodnem na faktu, ze lide by meli predevsim studovat to co je zajima, coz je nelepsi predpoklad pro jejich kvalitu ve zvolenem oboru, zcela jste oba opomenuli, ze medicina a jiste posty zde nejsou jedinym postem, kde lidi po VS maji opravdu maly prijem.

0/0
18.12.2008 6:37

gibarian

Re: Stejne, jak za komancu.

Vyborne. Ano, svuj prispevek jsem napsal ja - zbytek uvodu vasi reakce nechapu. Mrzi me, ze mate spatnou zkusenost s LDN. Nejste sama. Ale nelze na zaklade jednoho (prosim, nechytejte me za slovo) velice negativniho subjektivniho prozitku generalizovat na situaci v cele spolecnosti. To jen tak na okraj.

NE nemate pravdu - cetl jsem opravdu celou diskusi, nez jsem napsal tento prispevek. Muzete si to overit? Nemuzete - a takove diskuse byvaji - lide tu presentuji sve nazory a myslenky. A tak jako Vy, tak i Biofyzik uvadite nedohledatelne argumenty jejichz vaha se neda objektivne posoudit. Jestli mate zajem o podlozena fakta, tak ctete impaktovane casopisy...

0/0
18.12.2008 21:02

planetweb@planetweb.cz

Re: Stejne, jak za komancu.

Tak po mne nikdo fakta nechtel. Generalizovat celou spolecnost nemohu to mate pravdu. K Biovi napisi jen co jsem uz psala, eho komentare se u mnohych clanku velmi podivne lisi.  Ke zkusenosti s LDN vam doporucit vzit si seznam tech prazskych a obvolat si je s tim ze jejich sluzbu nalehave potrebujete, protoze vam pustili otce z nemocnice vlastne nechodicicho a vy ho pri svych 50 Kg ani nenadzvednete, ze socialky vam reknou, ze musi jit do LDN, kterou vam nesezenou a vy se pak dozvidate, ze vsude je to plne lidi, kde si to jejich deti zaridili dopredu aby mely na vanoce klid atd, ja se takto marne snazila pred prazdninami...

0/0
18.12.2008 22:08

planetweb@planetweb.cz

Re: Stejne, jak za komancu.

Jeste dodam, ze kdyz tohle zarizujete pro blizkeho jste docela na dne, coz pochopite pouze tehdy, kdyz si to vyzkousite. Pokud jste toto nezazil na vlastni kuzi, s vedomim, ze navic clovek pak odevzdava vetsi cast duchodu, LDN na nej bere 8 tis priplatku a jeste tam chodit vlastne delat to, co je zaklad hygieny, pak neni neco v poradku. Ono uz ty prupovidky pokud budete volat budou stat za to! Bohuzel, taky si laskave vsimnete, ze pisi jen o LDN. ALe o tom fakt az si to vyzkousite, rikejte si pak treba, to ze dle toho nebudete celou sosustavu generalizovat, pujde prece jen o neko vam blizkeho. Vite ona je pak uz jen ta posledni chutovka, kdyz pak prijedou treba nevlastni sourozenci a podivuji se v jakem je tam otec stavu, myslite, ze to padne na hlavu onoho zdravotnickeho zarizeni? Ja to mela na pretresu i u notare. Pak bylo opravu neco dokazovat.  Postup bratru nebyl ok, sledovali sve, ale spatne svetlo to vrha predevsim na mne.

0/0
18.12.2008 22:20

gibarian

Re: Stejne, jak za komancu.

>> "Asi se oba shodnem na faktu, ze lide by meli predevsim studovat to co je

zajima, coz je nelepsi predpoklad pro jejich kvalitu ve zvolenem oboru" <<

ANO, ale pokud je ta prace spatne placena, tak se logicky musi ozvat, nikoliv  odejit - jak pisete vy - to by se v nasich nemocnicich za 5 let mluvilo vietnamsky, bulharsky a slovenstina by byla vyjimkou.

Pokud jsem Vas ale jen spatne pochopil, omlouvam se. V tom pripade byste vsak mela byt vice konkretnejsi.

Posledni vec: Jiste, zdravotnici nejsou sami, kdo jsou spatne placeni. Ale jsme v diskusi o LDN, tak se zde nerozepisuji o spatne situaci ucitelu, pilotu ani hasicu.

0/0
18.12.2008 21:03

planetweb@planetweb.cz

Re: Stejne, jak za komancu.

Odejit a neodejit, predne si myslim, ze toto nestudovat. Asi jsem zvrhla, ale radeji Bulharku, ktera bude rada ze ma praci a trochu cesky bude stejne uz umet, nez nastvanou matronu, ktera bude jak jetel. To se pak ztrati i ta kvalitnejsi skola. Kazdopadne jsem psala co ma LDN v zasade za finance od pacienta. Pokud se to ale bude hodnostit nadhodnocenymi body jako dosud,  nezbyde nikdy nic na personal aby byl patricne ohodnocen. Pobyt novorozence se uctuje neco pres 800 na den, ktera mama to ma a poskytne tisickrat lepsi peci? Kdyby bylo vice na ten personal, myslim, ze by takove problemy nebyly, ale to musi resit tento resort, porad tu pisi, ze rukojmi jsou pak spoluobcane zdravotniku i oni sami

0/0
18.12.2008 22:36

dislektik-idnes si na mě zasedla

kulturu národa poznáte tak jak se chová ke svému stáří

v ČR jak se zdá je to mizérie

0/0
15.12.2008 19:59

biofyzik

česká investigativní žurnalistika

Reportér je mladý fracek který ještě nic nezažil. Na pořádnou kauzu, jako je třeba to, jak vrcholový management nemocnic krade si netroufne, na to je moc velký srab. Tak se aspoň naváží do zdravotnického personálu, protože jsou to většinou hodní a trpěliví lidé, kteří jsou zvyklí od pacientů snášet příkoří, takže mu nepřijdou rozbít ústa. Do koho se bude navážet příště? Do milosrdných sester?

Tohle je česká investigativní žurnalistika. V zemi, kde bují korupce a velké kauzy jsou na každém rohu se snaží chytit při nějaké chybě pracovníky pomáhajících profesí, kteří se denně v nelidských podmínkách za směšnou odměnu obětují pro dobru druhých.

Tenhle novinář je pro mě morální hyena, která by mi nestála za to, abych si o ní otřel boty. Snad je nějaká vyšší spravedlnost na tomto světě a jednou na něj dojde...

0/0
15.12.2008 19:55

Jane27

Re: česká investigativní žurnalistika

biofyzik, myslím, že asi budete někdo z okruhu nemocnice, ne? Když můžete hovořit o reportérovi a nazvat ho srabem. Nemyslím si, že je někdo srab, když se dokáže starat o pacienty jako by tam opravdu pracoval a dělá vše, co si ostatní lidé ani neumí představit...Myslím si, že v článku jen zaznělo to, co je v českých nemocnicích běžné a je potřeba na to upozornit, protože, to co se děje může stát zdraví člověka. Tak nevím co důležitějšího by novináři měli psát něž to, aby se upozornilo na špatné praktiky v nemocnicích. Nebo si myslíte, že je to v pořádku, že se takové věci dějí? Jistě, zdravotníci mají hnusnou špinavou práci a za málo peněz, ale na druhou stranu, když to dělat nechtějí, tak ať to nedělají. Toto zaměstnání mohou totiž dělat jen odolní a ematičtí jedinci a každý může udělat chybu. V článku zaznělo, že se jinak sestry chovali velmi dobře, tak co se tady rozčilujete, aspoň si teď dají větší pozor a budou se starat lépe.

0/0
15.12.2008 20:19

Terezicka_O.O

Re: česká investigativní žurnalistika

Jojo, odvážnej a navíc fešáček VR^:-).

0/0
15.12.2008 22:02

biofyzik

Re: česká investigativní žurnalistika

Jenže on vůbec nic neobjevil! Píše totální kraviny a rozmazává detaily! Tohle není vůbec nic. Detaily se najdou i na těch nejlepších klinikách!

Jde o to, že SKUTEČNÉ problémy jsou někde jinde a srabem jej nazývám proto, že si na ně netroufne.

Na platy zdravotnického personálu není často proto, že management nemocnice nakupuje předražený materiál, za což inkasuje provize. NIKDO O TOM NEPÍŠE.

V našich nemocnicích chybí tisíce sester, také proto, že se k nim vedení chová jako ke kusu hadru. NIKDO O TOM NEPÍŠE.

0/0
15.12.2008 22:18

Terezicka_O.O

Re: česká investigativní žurnalistika

Asi jste zapomněl otevřít dnešní MF Dnes. Což mě zaráží, když máte takový přehled, o čem nikdo nepíše ;-DR^.

0/0
15.12.2008 22:25





Najdete na iDNES.cz