Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za „nadýchání“ alkoholu půjdou řidiči rovnou k soudu

Pro řadu řidičů to nebude příjemný začátek nového roku. Během silvestrovského dne si dají pár skleniček alkoholu, a pokud je druhý den chytne za volantem policie, bude pro jejich obvinění za jízdu v opilosti stačit jen dechová zkouška.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2727

kdo chce sjede vás jen tak

Dnes jsem jel po druhé ráno z věnečku z tanečních. Jezdím pouze 50/90 jak předpisový blb i v noci. V jedné vesnici jsem potkal policajty ve staré LADA NIVA. Je pravda, že mě nemohli za vesnicí dohonit, ale nebylo to překročením rychlosti, ale tím jejich krámem. Nemohli jet rychle do zatáček ani do kopce. Dojeli mě až ve městě s rozsvíceným majákem. Když zastavili, brzdy jim smrděli jako u kamionu. Po půlhodinové prohlídce mi dali 1000 Kč za rozsvícené přední mlhy. Předcházela tomu jenoduchá otázka zda je ve městě mlha. Je pravda, že ve městě již mlha nebyla. 

0/0
14.12.2008 21:16

icmek

Re: kdo chce sjede vás jen tak

z věnečku? a pokutu za řízení auta v 16ti letech ti nedali?;)

0/0
15.12.2008 16:53

2727

Re: kdo chce sjede vás jen tak

Tak ty jsi ten chytrák, co si myslí, že z pohřbu všichni jezdí v rakvi?

0/0
17.12.2008 10:18

pius99

mám následující zkušenost

po vykouření mentolové cigarety ukáže přístroj  0.14 promile. při použití žvýkačky dokonce až 0,18 . Dokud nebude přístroj odlišovat (což je asi nemožné), pak je dobře, že platí možnost odvozu na krevní test. Jen bych doplnil, pokud je zkouška pozitivní ať viník zaplatí a fest. Když zkouška bude negativní, měl by alespoň něco málo zaplatit stát.

0/0
14.12.2008 20:58

edelcacao

Re: mám následující zkušenost

Když bude negativní tak to stát zaplatí všechno, nebo ne?

0/0
14.12.2008 20:58

Vilém Hynek Jarmila

Re: mám následující zkušenost

Hahaha. Už vidím, jak se se státem soudíte a chcete ušlej zisk, ztracenej čas, duševní a morální útrapy, taxíka zpátky k autu (poliši vás odvezou jen na test), opravu auta po tom, co ho někdo nabourá a vykrade a kdoví co ještě. A přitom jste nic neprovedl/a.

0/0
14.12.2008 21:10

edelcacao

Re: mám následující zkušenost

Tak pokud budeš dost bohatý tak ten soud i vyhraješ ( po mnoha letech) ;-D;-D

0/0
14.12.2008 21:24

Vilém Hynek Jarmila

ať udělají 0,5 promile jako ve zbytku EU

Tohle je normální buzerace a 1-2 piva s nikým nic neudělá. Jedna věc je jezdit vožralej (1 promile a víc) a druhá dát si pivo k obědu. Viz úplně první komentář v diskusi. Pokud jde o zákazy, tak to jsme vyždycky Hujeři, ale když mají úředníci a policajti něco dělat, to je už jiná... Souhlasím s přísnejma trestama, ale u přestupků, který někoho ohrožujou.

0/0
14.12.2008 20:52

edelcacao

Re: ať udělají 0,5 promile jako ve zbytku EU

1 pivo ti taky nenaměří, pokud ano budeš požadovat krevní test a než dojedete do nemocnice a provede se test tak to 1 pivo bude dávno pryč R^

0/0
14.12.2008 20:57

Vilém Hynek Jarmila

Re: ať udělají 0,5 promile jako ve zbytku EU

Jde o princip. Není důvod ztrácet čas ježděním do špitálu, když se nic nestalo. Tenhle zákon je normální totalitní bolševická buzerace slušnejch lidí. Přitom tolerance 0,5 promile přesně odfitruje slušný řidiče od vožralů. Pak se sankcema souhlasím.

0/0
14.12.2008 21:07

icmek

Re: ať udělají 0,5 promile jako ve zbytku EU

pokud si dáš k obědu pivo a sedneš za volant, nejsi slušnej člověk. slušnej člověk si dá kolu nebo minerálku, protože řídí.

0/0
15.12.2008 16:59

kučka

0,2 - 0,3 promile

Správní orgán odkládá chlast do 0,2 a někde do 0,3 promile, protože se jedná o fiziologickou hranici.

0/0
14.12.2008 17:20

doktor_bota

Re: 0,2 - 0,3 promile

Prosil bych fYziologickou. :-)

Ano, ale nelze se na to spolehnout. Mám ve svém okolí dva lidi, kteří absolvovali nechutné tahanice kvůli demenci MP a následně přestupkové komise.

0/0
14.12.2008 17:36

kladivkem_do _celicka

tak tohle uz je obycejna buzerace

kdyz merit 0,1 promile tak by tam mela byt nejaka hranice, treba 0,2 promile, jinak to postrada smysl a budou se buzerovat lidi s bezvyznamnou hladinou, kdyz to prekrocis tak naopak poradny flastr ;-D

0/0
14.12.2008 9:06

aleseks

Re: tak tohle uz je obycejna buzerace

Hranice je dána zákonem a ta je 0 promile, tak jakápak buzerace.

0/0
14.12.2008 14:32

honza2007

Re: tak tohle uz je obycejna buzerace

buzerace je to, že v tomto případě budeš muset dalších půl hodiny zbytečně civět na silnici, když ti budou jinak utíkat jiné povinnosti...;-€

0/0
14.12.2008 15:02

Yeback

Zajímalo by mě, jak ten přístroj reaguje, když

si někdo vykloktá ústní vodou s alkoholem - takových se totiž prodává běžně dost. :-P

0/0
14.12.2008 8:58

soptikmc

Ještě k tomu kolikrát si dýchneš...

 Ono někdy nejde o to kolikrát, ale za jakých okolností... Totiž se zažil, že polda dal dýchnout kámošovi přímo na benzínce, když vubec nejel, ale tankoval... Parta motorkářů....polda v akci....zbytkáč....1000,- To je ten vopruz... Jinak já se nikdy nesnažil poldu podplatit... prostě když něco provedu, tak si to i vyžeru... Dokonce mě stálo 200,- i stopování na Opatově.. He...

0/0
13.12.2008 18:58

traktorista operator

Re: Ještě k tomu kolikrát si dýchneš...

jen 200?8-o

0/0
13.12.2008 19:01

soptikmc

Re: Ještě k tomu kolikrát si dýchneš...

Víc jsem u sebe neměl... a když se mě ten polda zeptal, jak teď pojedu domu, tak jsem mu s lidem řekl, že si něco stopnu...protože jsem si tam tím dvoukilem předplatil fleka...:-)

0/0
13.12.2008 19:07

icmek

Re: Ještě k tomu kolikrát si dýchneš...

protože seš vocas a stojíš na přípojce na dálnici, kde ti stejně nikdo ani nemůže zastavit, pokud neni uplně tupej :D

0/0
15.12.2008 16:57

dislektik-idnes si na mě zasedla

prostě zákon hovoří jasně 0,00

kdo nafouká 0,1 či 0,2 má možnost jít na krev aby dokázal že nepožil alkoholického nápoje.

0/0
13.12.2008 16:17

Euronymos

Re: prostě zákon hovoří jasně 0,00

Ale proč ve státě, kde má platit presumpce neviny, musí každý dokazovat svou nevinu, místo toho, aby mu vina byla dokazována. Souhlasil bych za placení při potvrzení dechové zkoušky, ale ne při dokázání opaku. A klidně ať je do těchto poplatků zahrnut i ušlý zisk policie, "pronájem" parkovacího místa na odtahovém parkovišti, uhrazení mzdy pro zasahující policisty, odtah a bůh ví co.

Jinak mi vysvětli z technického hlediska, jak budou nulu měřit. To já opravdu nechápu.8-o8-o

0/0
13.12.2008 16:44

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: prostě zákon hovoří jasně 0,00

když nafoukáš 0,1 podle našeho zákona jsi vinnen tak ti to dokázaly pokud máš pochybnosti musíš už dokazovat ty no.

0/0
13.12.2008 17:27

Euronymos

Re: prostě zákon hovoří jasně 0,00

Ano, jak mohou s jistotou prohlásit, že jsem nadýchal 0,1promile, když jejich přístroje mají v cejchování uvedenou odchylku +/- 0,15 promile. V tom je totiž problém. A navíc i soudní znalci říkají, že do 0,2 promile není možné 100% konstatovat, že to je po požití alkoholického nápoje.:-)

0/0
13.12.2008 17:32

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: prostě zákon hovoří jasně 0,00

to neřeš to jsou drobnosti a jak to znám když foukneš 0,1 tak to polda zbalí nemám obavy než s někým jet k doktorovi

0/0
13.12.2008 17:34

Euronymos

Re: prostě zákon hovoří jasně 0,00

Já jen, že kolega má záznam, že řídil pod vlivem alkoholu když nadýchal 0,25 promile a přitom je do donucený skoroabstinent abstinent ( max. 3 dl piva denně ) ze zdravotních důvodů. A to jej zastavili okolo 8 ráno, když jel do práce.

S povolením 0,3 promile bez problémů, ale dávat za porušení velký flastry. A nemuseli by se šikanovat obyčejní řidiči, jelikož ti nemají potřeby dělat excesy na silnici, ale chtějí v klidu dojet do práce a z práce bez komplikací typu zbytečný policejní ko?kot hrající si na ředitele zeměkoule.

0/0
13.12.2008 17:44

Euronymos

Re: prostě zákon hovoří jasně 0,00

Ano samozřejmě, že zákon tvrdí něco jiného. Ale to již zde bylo jednou anebo poručíme větru dešti. Stejně tak teď naši volení zástupci chtějí poručit lidskému tělu.

0/0
13.12.2008 17:36

jack095

Re: prostě zákon hovoří jasně 0,00

Jestliže poslanci vymysleli kravinu a odhlasovali to jako zákon, je stále jen kravina. NAŠI poslaci si myslí, že přírodní zákony odhlasovali oni a lze je dalším hlasováním změnit. NApř. od zavedení přednosti chodců na přechodech umírá ročně o 200% lidí více než dříve. NAŠI poslanci nechápou, že brzná dráha automobilu je několik metrů, kdešto chodec zastaví na místě.

0/0
14.12.2008 11:36

Vilém Hynek Jarmila

Re: prostě zákon je úplně mimo realitu

Alkohol mění schopnosti řidiče až od cca 0,75 promile, tolerance do 0,5 promile je běžná všude v Evropě a nic se neděje. Přísnost musí bejt, ale jen na ty, co reálně představují hrozbu.

0/0
14.12.2008 20:56

soptikmc

zkušenost

 Jednoho krásného dne jsem také nadýchal přátelé. Celý den jsem dřel na stavbě domu. Bylo +30 ve stínu a já betonoval desku. Upocený a špinavý jsem skončil ve 4 odpoledne a vypláchl jsem si ústa vodkou, protožemě bolel zub. Sedl na motorku, ujel asi 300 metrů a stáli tam. Ochotně jsem dýchl do toho jejich kouzelného přístroje, co naměří uplně všechno a korektně....Na displeji se ukázalo 1,05. Tu šou potom byste měli vidět....Motorkář a nalitej.  Ani mě nenechali odvézt mašinu. Musel jsem jí nechat stát uprostřed náměstí. Nedal jsem se a odjel s nimi na krev. Samozřejmě, že 0.... Mohli si to odpustit....Ztratil jsem 3 hodiny a oni ostatně také... Kulišáci ne?

0/0
13.12.2008 15:13

(@)

Re: zkušenost

to samé máš s různými ústními spreji, kloktadly, spreji do krku...Policajti budou mít pakárnu. ;-D

0/0
13.12.2008 15:16

(@)

U úplných kravin se u nás papouškuje legislativa EU...

..a u předpisů kolem dopravy, tedy zcela obecných pravidel, která by stála za to sjednotit (autem lze za den projet několik států EU..) si musíme vymýšlet své přihlouplé předpisy?? Skoro všude v EU je povolena nějaká ta desetinka a vědí proč...

...

A propo, rum před jízdou nesmím, ale tuzemák, to je nějaká nová limonáda z EU, to se smí, že jo? ;-D 

0/0
13.12.2008 15:13

Euronymos

Represe, represe místo snahy o zlepšení

To zase vymyslela chorá hlava. Nechápu jak mohou chtít testovat absolutní nulu, když na světě neexistuje žádný přístroj, který má nuluvou toleranci. Místo represe se zaměřit na osvětu řidičů, jelikož velká část řidičské populace neumí řídit, resp. umí šlapat na pedály, hejbat páčkama a točit volantem, ale myšlení je nad jejich síly. A jet za takovým člověkem je skoro nadliský úkon, než jet za slušným člověkem, který si dal k obědu jedno pivko.

Byl bych pro povolených 0,3 promile a dále do 0,5 promile  5 bodů + pokuta do 5 000,- Kč, do 1 promile podmínku, pokuta min. 100 000,- Kč, sebrat řidičák na 1-2 roky + po uplynutí doby následně půl roku řidičáku na zkoušku, takže při závažném porušení by dotyčný přišel o řidičák na 5 let a při dalším při opakování sebrat doživotně. Jako bonus nad  1 promile bych zavedl podmíněný trest min. na rok. Dále za zabití při požití od 0,3 promile do 0,5 promile trestat jako neúmyslné zabití, nad 0,5 promile trestat jako úmyslnou vraždu. Pokračování dále.

0/0
13.12.2008 15:11

Euronymos

Re: Represe, represe místo snahy o zlepšení

U všech přístrojů by bylo nutno zohlednit jejich uvedenou toleranci, aby se neřešili rozdíly o 0,01, nebo o 0,001 promile.

Potom by nedocházelo k takovým zbytečným represím jako, že kolega musel řešit policii záznam za to, že nadýchal ráno okolo 0,15 promile. A nejlepší vtip na tom je, že on má od doktora zakázáno pít, resp. má povoleno 2 dl hořkého piva. Nebo jako když jsem okolo půl 3 jel ze servisního zásahu robnou pro bráchu na letiště. Musel jsem dýchat 2x, protože při pohledu na můj unavený  obličej. Tak mi celí zrudlí prohledali auto a za chybějící žárovku do parkovaček mi dali litr pokuty. Místo toho aby se spolu s autoškolami, veřejnoprávními sdělovacími prostředky a reklamami snažili vychovávat řidiče k zodpovědnosti a zautomatizovali jim i úplně základní činnosti jako vypnutí mlhovek v koloně, ježdění v pravém pruhu, používání blinkrů, ježdění s odstupem dle povětrnostních podmínek ( osobně 1/3 rychlosti ), atd. Pokračování dále.

0/0
13.12.2008 15:48

Euronymos

Re: Represe, represe místo snahy o zlepšení

A budoucím řidičům prostě řidičák nedoat, dokud se tyto činnosti a zásady nenaučí jako automatiku.

Nejsem právník, takže moje termíny berte v potaz. Dále chápu ty lidi, kteří o někoho přišli při nehodě s opilým řidičem, ale zavzpomínejte, kolik měl ten řidič v sobě alkoholu ? Osobně bych si prakticky vsadil, že v nich nefiguruje prakticky nikdo kdo měl do 0,3 promile a jel slušně.

Je to totiž pouze zbytečná represe, kterou se zbytečně oddaluje čas na jakoukoliv změnu dění na našich silnicích. A jak to vidím, tak to jde u nás od deseti k pěti.

0/0
13.12.2008 16:00

Euronymos

Re: Represe, represe místo snahy o zlepšení

Jo a ještě jsem zapoměl napsat, že by nás stále policie zavezla na krev a v případě potvrzení výsledku z dechu, tak by bylo vše naúčtováno provinilci. Včetně odtahu auta a zaplacení stání na policejním parkovišti.

0/0
13.12.2008 16:08

Ppetig

Re: Represe, represe místo snahy o zlepšení

Disponujeme přístrojovou technikou, která vám v krvi kvantitativně stanoví alkohol v řádu ppm (10exp-6) = 0,001 promile, mez detekce je ještě o řád nižší. Takže limit 0,00 není težké stanovit.

0/0
13.12.2008 21:56

moiazza

Všichni?

Upozorňuji, že se toto netýká členů vlády! Ti maji imunitu a proto můžou chlastat bez obav!  :-P

0/0
13.12.2008 15:06

Koralecnik_Marty

presnost a rozliseni pristroje nejsou jeden pojem

No nevim nevim, chci se hadat a proto dle mne se na pristroji uvadeji dve hodnoty a to je presnost a rozliseni, coz je urcite napsano u kalibracniho listu. Proto jiz s predchozim prispevkem souhlasim, kdo vi ze nepil a nebo ze uz nema zadny meritelny zbytkac, radej si udelat z policajtu taxiky nez jim sypat do pokladnicky.

Kazdopadne i pani poslanci by si meli overit jak tyto pristroje funguji. Ale oni je myslim v ruce nikdy nemeli, dyt v zivote alkohol za volantem nemeli a za tim si stoji a neni potreba je testovat. I kdyz v nekterych pripadech by byla dost prokazatelna ta chuze po bile rovne lajne ;)

A jak uz vsichni zname a vime, stejny metr na vsechny, ze?!

0/0
13.12.2008 14:42

Ppetig

Re: presnost a rozliseni pristroje nejsou jeden pojem

v zásadě máte pravdu, ale pletete se pojmy. Přístroje mají mez detekce = kdy je možno přítomnost látky prokázat, mez kvatifikace = od jaké koncentrace je možné tuto koncetraci stanovit (vždy vyšší než mez detekce), přesnost je schopnost dávat "sobě blízké" výsledky, správnost měření je pak ukazatel jak data z přístroje odpovídají reálně hodnotě.

0/0
13.12.2008 22:00

omron

proti blbosti není léku

0/0
13.12.2008 14:41

jack095

Poprava před kapotou

Proč by  stát měl utrácet peníze daňových polatníků starostí o někoho, kdo si neváží svého života ani života ostatních a jezdí pod vlivem alkoholu. Dokud policie nebude takové silniční vrahy na místě popravovat, počet mrtvých na silnicích se nesníží.  

Toto je uvažovaní našich úředníků a politiků. Celkem jedno jestli z KSČSSD nebo pod panem Langerem.

0/0
13.12.2008 14:04

sprav

Re: Poprava před kapotou

Poškej, měli by je popravovat nikoliv před kapotou, ale mimo vozovku, protože jinak se to bude muset počítat jako mrtví na silnici ;-D;-D;-D;-D

0/0
13.12.2008 14:46

smotitak

Re: Poprava před kapotou

;-D

0/0
13.12.2008 14:50

jack095

Re: Poprava před kapotou

Domýšlet něco tak daleko nemůžeme po našich úřednících chtít.

0/0
13.12.2008 16:52

(@)

a tím chceš říci co? Tvé uvažování je tedy jaké?

:-)

0/0
13.12.2008 15:02

(@)

Re: a tím chceš říci co? Tvé uvažování je tedy jaké?

sorry, už vím, začetl jsem se níže :-) R^

0/0
13.12.2008 15:06

yaack

Zasranej policejní stát

Langře, bravo! Takovouhle pakárnu nemaji snad nikde v Evropě. Rakousko - povoleno půl promile, Německo to samé - ale u nás se bude zavírat i za brusinkovej kompot. Jděte do háje debilní úředníci a fízlové!

0/0
13.12.2008 14:01

wolf80

Re: Zasranej policejní stát

Svoboda jedince konci tam, kde by omezoval svobodu druheho. Uz mam dost hovad, kteri pod vlivem alkoholu ci jiny navykovy latky ohrozuji nas ostatni. Kolik nevinnych lidi uz tahle hovada zabila? Kdyby se zabili sami, nereknu ani popel, kazdy sveho stesti strujcem, ale vetsinou to odnesou nevinni :-( Takze nulova tolerance je na miste. R^ Pletes si pojem a prujem soudruhu, policejni stat je neco uplne jinyho.

0/0
13.12.2008 14:27





Najdete na iDNES.cz