Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nová linka metra mine Žižkov, z Písnice a Modřan povede do centra

Trasa metra D zatím existuje jenom na papíře, ale v plánech se už nyní razantně škrtá. Podle nového konceptu územního plánu by se s metrem mohli rozloučit lidé na Žižkově a v Libni. S informací přišel deník Metro, kterému novou trasu metra D potvrdila Praha 12 i Praha 3.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jcf

18. 12. 2008 20:32
Metro D - PÍSNICE-PANKRÁC-NÁM.REP.-KOBYLISY

Vcelku souhlasím s novým řešením trasy metra D, přestup na metro B na Náměstí Republiky je velké plus (původní přestup na Vysočanské by byl výhodou tak akorát pro lidi z Vysočan,Hloubětína a Černého mostu)!R^ Jako vhodnější bych viděl upravit trasu v úseku PANKRÁC-HL.NÁDRAŽÍ přes zastávky PANKRÁC-VRŠOVICKÉ NÁDRAŽÍ-VRŠOVICKÉ NÁMĚSTÍ-JIŘÍHO Z PODĚBRAD-HLAVNÍ NÁDRAŽÍ (tj. návrh Prahy 10 var. 1). Tato změna by přinesla větší oddálení od "Céčka" a navíc zlepšení situace ve Vršovicích, kde metro chybí! Dále by měla trasa pokračovat HLAVNÍ NÁDRAŽÍ-NÁMĚSTÍ REPUBLIKY-LETNÁ-ZOO TROJA-KRAKOV-BOHNICE(2 vestubuly: Katovická/Odra a Podhajská pole s návazností Čimic a D.Chaber)-KOBYLISY. Nutnost propojení Bohnic i Čimic s Kobylisy metrem je stále výhledově plánována jako odbočka "Céčka". --) pokračování níže...

0 0
možnosti
J

jcf

18. 12. 2008 20:42
Re: Metro D - PÍSNICE-PANKRÁC-NÁM.REP.-KOBYLISY

...pokračování příspěvku --) Nahrazení této odbočky "Déčkem" zajistí větší využitelnost trasy D díky Severnímu městu (Bohnice,Čimice,Kobylisy s přestupem na tramvaje a metro C z Letňan) a navíc ulehčení dopravní vytíženosti metra C ve stanicích KOBYLISY(díky metru v Bohnicích),NÁDR.HOLEŠOVICE(díky stanici ZOO),VLTAVSKÁ(díky stanici Letná)! Je jasné, že toto prodloužení by bylo realizovatelné až po roce 2020 úsek NÁM.REPUBLIKY-LETNÁ-ZOO a po roce 2025 úsek ZOO-KRAKOV-BOHNICE-KOBYLISY!

0 0
možnosti
TK

Cybermud

15. 12. 2008 18:46
V hospodě je každej premiér a trenér nároďáku...

...a diskuze iDnes opět je tu plná dopravních expertů... :)

Jasně - postavmě D do polí do Hodkovic... ...proč ne rovnou do Příbrami? Debilní názor, že 100 obyvatel Prahy 6 trasu A nevyužije? A co těch 12 000 000 (ročně) lidí, kteří se podle vás dostanou v pohodě do centra příměstským vlakem spolu s 20 000 (denně) Kladeňáky co do Prahy jezdí za prací? Asi jste nečetli související článek, že podle průzkumu DPP je právě Dejvická jednou ze tří nejvytíženějších stanic metra.

Mohl bych s Vámi mluvit týdny o tom, jak řešit dopravu v Praze, jak se někde ušetřilo pár mizerných "drobných" (že by někdo nedal dost tlustou obálku, nebo, že by někdo chtěl dokonce něco rozumného bez obálky?), aby se některé projekty prostě už nedaly uskutečnit (viz. Terminál Sever 2. na Ruzyni, kde nejsou předstihové stavby, aby případná zastávka vlaku pro dálkové spoje a rychlovlak mohla být průjezdná).

Než začnete plácat, tak nejdřív studujte - nebo radši držte kušnu rovnou...

0 0
možnosti
ZK

BSoft

14. 12. 2008 11:10
Tam chodim pesky...

Zda se mi to, nebo od Namesti republiky az po Nemocnici Krc trasa D kopiruje trasu C s tim, ze je vzdalena jen pet, deset minut chuze? Tak tomuto navrhu rikam dobre vyhozene penize.

0 0
možnosti
JT

jarinjarin

12. 12. 2008 13:05
Tak nevím...

Myslím, že by bylo lepší změnit prioritu výstavby metra. Podle mého mínění by bylo lepší začít stavět trasu B i s větvením do Písnice a Modřan a pak teprve pokračovat ve výstavbě trasy A (ovšem jen na Červený vrch, maximálně však na Petřiny). Vezmu-li v potaz nároky na přepravu okolo Thomayerky (nejvytíženější v Praze) a počet obyvatelstva na Praze 12 (cca 80 tisíc) a na druhou stranu fakt, že celá Praha 6 má řádově 100 tisíc lidí (ale z valné části bydlící již v dosahu Áčka). Na letiště stačí příměstský vlak (rychlodráha) do/z Kladna, která zde snadno zastaví. Metro A by úseku Letiště - Červený vrch vozilo beztak jen vzduch (kdo by byl cestujícím? Snad jen pár zaměstanců letiště ráno a odpoledne, plus pár turistů s bagáží). Tlak na výstavbu trasy A na letiště mi spíše přijde jako snaha o vybudování "pomníku" pana Béma, bez ohledu na ekonomiku, prostě ať to stojí co to stojí...:-/

0 0
možnosti
D

Diva.Bara

12. 12. 2008 13:23
Re: Tak nevím...

To Áčko má být asi "pomník" nejen Bémův, ale hlavně Chalupův (starosta Prahy 6) A hlavně "malá domů" pro stavební firmy. Těm je jedno, co se bude stavět, hlavně když se staví.

Pikantní je, že Chalupa svým způsobem obelhal řadu lidí z Prahy 6, které přesvědčil, že postavením metra se zlikviduje plán na výstavbu tzv. rychlodráhy. Skočili mu na to, založili na jeho popud občanské sdružení Chceme metro, ne rychlodráhu, následně šel k ledu plán Déčka (velmi potřebného) ve prospěch Áčka (zhola zbytečného, zvlášť s oklikou přes Motol) - a teď už se znovu počítá i s rychlodráhou. A lidi, kteří bydlí blízko té trati a věřili, že se těch vlaků zbaví, teď bědují, jaký prý to je podraz, že se ta rychlodráha přece jen má stavět...

0 0
možnosti
D

Diva.Bara

12. 12. 2008 11:21
Ať už dají pokoj se "zhodnocováním pozemků"

Z Basilejáku, který je hned vedle nákladového nádraží, je to na nejbližší stanici metra - Želivského - asi dvě stanice tramvají. Pěšky pět minut. Tak na co by měla být na Basilejáku další stanice metra? Řeči o zhodnocování pozemků jsou fakt už únavné. Nějak si kdekdo vzal do hlavy, že kde není metro, tam nestojí za to se vůbec obtěžovat. To je s prominutím dost idiotský názor. Dotyčná část Žižkova je opravdu hodně dobře obsloužena tramvajemi, na Želivského je i stanice metra. Je to snad málo?

0 0
možnosti
(

(@)

12. 12. 2008 11:33
Re: Ať už dají pokoj se "zhodnocováním pozemků"

R^ přesně to se tady podobně snažím také sdělit, viz mé příspěvky níže (a není to jen o Želivského..) :-)

0 0
možnosti
JZ

Pribinacek

12. 12. 2008 9:54
Zlepšovák

Pro začátek by mohlo stačít, kdyby tu trasu metra prostě namalovali na povrchu způsobem, jako se dnes na frekventovaných silnicích značí cyklostezky. Metr široká, v případě trasy D, modrá čára a lidi můžou po ni chodit pěšky, bezpečně je dovede až do centra.

0 0
možnosti
D

Dolorez

12. 12. 2008 10:31
Re: Zlepšovák

;-DR^

0 0
možnosti
FK

Kaiser_Franz

12. 12. 2008 9:54
Central Park

Se domnivam, ze je to pekny lobbing CPP Development (stavitel Central Parku), jelikož to metro mělo jezdit přes nákladové nádraží a pod CP. Vzhledem k tomu, že to metro nemělo být tak moc pod zemí, dělalo by to problém statice CP, takže se muselo přeložit..... zřejmě stačilo trošku zatlačit na magistrátu.

0 0
možnosti
OJ

tequiladrinker

12. 12. 2008 8:33
názor

Jak už to tu někdo uváděl - proč má být linka svedena na nám. Republiky?? Logičtější mi připadá svedení z Basilejskýho náměstí na Spojovací, tam je to třeba...

0 0
možnosti
(

(@)

12. 12. 2008 9:22
Re: názor

Není to náhodou už dnes ze Spojovací na metro 1 nebo 2 stanice busem? Nejsem si teď jist, zda na Českomoravskou či Vysočanskou (zřejmě na obě různýma linkama)...:-)

0 0
možnosti
R

ruzovy.svetr

12. 12. 2008 8:33
nákladová nádraží by se měla využít pro stavbu skladů

a ne jimi masově likvidovat krajinu ! Slyšíte, vy tupí odeesáci ?!?

0 0
možnosti
(

(@)

12. 12. 2008 9:23
Re: nákladová nádraží by se měla využít pro stavbu skladů

co to meleš? Těžké ráno, viď...;-D

0 0
možnosti
(

(@)

12. 12. 2008 1:23
K čemu také metro na Žižkov, lenoši...

..tak si dojděte na Mírák, Jiřák, Floru či Želivského, od Husovky to máte zase 5-10 minut tunýlkem pod Vítkovem na béčko..;-D

0 0
možnosti
(

(@)

12. 12. 2008 1:25
Re: K čemu také metro na Žižkov, lenoši...

..jo a nebo na Hlavní nádraží ze Seifertovy ty 2 stanice tramvají, to je také pro Žižkováky tragédie? 8-o ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...