Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řekové chtějí lepší budoucnost, říká Soňa Dorňáková-Stamou

Řeckem zmítají od soboty nejhorší nepokoje za poslední desítky let. Mladí lidé vyšli do ulic kvůli kontroverznímu policejnímu zásahu, při kterém byl zastřelen patnáctiletý mladík. V Aténách, které jsou centrem posledních událostí, žije překladatelka a novinářka Soňa Dorňáková-Stamou, která čtenářům odpovídala na otázky o současné situaci v zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osvetitel

Copak tomu rikaji Marta a Tena Elefteriadu

nebo jak se to ty cesko recke zpevacky jmenuji?:-)

0/0
11.12.2008 9:36

osvetitel

Kdykoliv slysim Rekove,

tak  si musim zanotovat  - "Rain and tears are the same but in the sun you' ve got to play the game!"

0/0
11.12.2008 9:26

osvetitel

Rekove jsou hlavne znami svoji mazanosti!

A nektere jejich kocky jsou pohledne!:-)

0/0
11.12.2008 9:21

puyol

.

Jinak ale řekové jsou milí a pohostiní. To se musí uznat

0/0
10.12.2008 15:36

mutantmutant

Řecko

je taková poloviční Afrika :-/

0/0
10.12.2008 15:28

martas38

...

Kdo měl kdy co do činění s řeckou komunitou u nás, musí uznat, že naše problematická menšina je proti nim pracovitá a ctižádostivá.

0/0
10.12.2008 14:08

vransen

Státní podniky rozprodány

Hmmm, a oni mají řekové nějaké podniky? Copak oni kdy něco vyráběli?

0/0
10.12.2008 13:08

samout

Re: Státní podniky rozprodány

Nejlepší olivovej olej na světě. Ale jinak nic, to je pravda...

0/0
11.12.2008 8:08

armyshop

????

Tímto způsobem ji ji "jistě" vydobudou:-/. Lepší budoucnost? Pečení holubi rovnou do huby a bez práce, vše zadarmo, každému podle jeho potřeb. Prostě levičáci se opět snaží "bojovat" a dělat "revoluci":-©:-©

0/0
10.12.2008 13:00

ChorcheCh

Re: ????

Jo když se kácí les, padají třísky R^

0/0
10.12.2008 13:01

ChorcheCh

V Řecku vždycky byla bída

Oni Řekové moc makat nechtějí, možná je to dáno klimatem či jejich mentalitou. Stačí se podívat na to, jací jsou Řekové bordeláři. Jediný plus v této zemi však je, že cikáni tam ještě kočují a pasou dobytek.

0/0
10.12.2008 12:51

aljav

Re: V Řecku vždycky byla bída

oni jsou jak sockomouši u nás. Za málo ( žádnou ) práce pečené holoubátka ! Tak jak jim to Roko slibuje !

0/0
10.12.2008 12:52

aljav

co je tohle za blábol ?

to jako omlouvá 15ti leté zmetky z házení kamenů a zápalných lahví po lidech ? Ti patnactiletí spratci sotva bojujií za lepší zítřky ! Na práci ještě nesáhli ale rabování a ničení, to jim jde ! :-©

"Máte pravdu. Nesmíme ale slučovat ony anarchistické živly, které hází kameny s mladými, kteří pokojně demonstrují. Na druhé straně - vžijme se do situace těch mladých, jejichž kamaráda zavraždil policista a není první. Těch zabitým mladých je řada. Ostatně když protestují, nevidí před sebou policistu, ale stát, který je vinnen. Určitě se násilím nic nezmění. Mladí naopak protestují proti státnímu násilí, proti násilí státu, který zabíjí děti". 8-o 8-o  

0/0
10.12.2008 12:50

Dimitar Toškov

Řecko...

...patří mezi ty zázračné země, které se nezvetí ani v případě, že tam bude Německo pumpovat desetinásobek hotovosti celkového řeckého rozpočtu. Řekům se prostě nechce makat, nechtějí měnit své zaběhané návyky, proto se nemohou divit, že berou pár grošů a bude hůř.:-)RvEURv

0/0
10.12.2008 12:22

Za všechno může lúza!

Re: Řecko...

Není to spíš politickým systémem, než geografickou polohou a mentalitou národa???

0/0
10.12.2008 12:25

vransen

Re: Řecko...

Máš pravdu. Jim nepomůže Německo ani pumpováním peněz, ani kdyby tam najelo s tankama :-P

0/0
10.12.2008 13:10

Za všechno může lúza!

Za všechno může lúza!

Když se nebude cukat, může si v klidu živořit. 

0/0
10.12.2008 12:13

Za všechno může lúza!

Dovětek ...

Dovětek ...

LEPŠÍ budoucnost?! Ta je jenom pro "LEPŠÍ lidi".

0/0
10.12.2008 12:15

Za všechno může lúza!

Dovětek 2 ...

Kožený, Krejčíř, Železný, Klaus, Topolánek, Čunek, Vesecká, ale i Gross ... atd. ... apod.

0/0
10.12.2008 12:20

Fidel Castro v plne sile

Re: Za všechno může lúza!

není nad to si v klidu zaživořit:-)

0/0
10.12.2008 12:16

Za všechno může lúza!

Re: Za všechno může lúza!

;-D;-D;-DR^

Moje řeč.

0/0
10.12.2008 12:22

Fidel Castro v plne sile

pravice - humus

"Neoliberální konzervativní politika Nové demokracie dovedla za pět let vlády Řecko do krizového stavu. Rozprodala státní podniky, rozvrátila státní zdravotnický a pojišťovací systém, v katastrofálním stavu je i vzdělávací systém. Nezaměstnanost roste. Mladí lidé, i s vysokoškolskými diplomy, marně hledají práci," popisuje Soňa Dorňáková-Stamou situaci v současném Řecku.:-©:-©:-©

0/0
10.12.2008 11:56

chekov

Re: pravice - humus

Petr - něco červenýho - Bezruč

0/0
10.12.2008 11:58

aljav

Re: pravice - humus

ti patnáctiletí zmetci ají již VŠ diplomy ??? 8-o 8-o 8-o

0/0
10.12.2008 12:51

192.168.35.1

Re: pravice - humus

"...bankám, a ty nasadily takové lichvářské úroky, že stovky lidí přišla na mizinu" - no jo, kazdej ma pravo vzit si pujcku a pak se divi, ze se musi splacet.

0/0
10.12.2008 13:57

u nás v kocourkově

lepší budoucnost ....

v rozmlácených bankách a nákupních centrech .... skutečně obdivuhodné:-P

0/0
10.12.2008 11:49

romsky aktivista

co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

s jakym diplomem? Z Fildy? :-©

0/0
10.12.2008 11:13

Cynyc

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

A kdo se ptá? Absolvent nejtěžší střední školy v Praze VŠE? Nebo snad školy "humanitní vědy mi šly ještě hůř než matematika" ČVUT?

0/0
10.12.2008 12:12

jeste asocialnejsi grupa

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

aha ... kdezto "socialni antrolopologie", "kulturni historie" a podobne obory budou zrejme jedny z nejtezsich moznych vubec, ze ano ;-D

0/0
10.12.2008 12:14

Cynyc

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

Srovnávat obory podle obtížnosti je nesmysl, protože co je pro jednoho jednoduché, je pro jiného obtížné a obráceně. Měřeno procentem populace, které by daný obor bylo schopno vystudovat, jsou Vámi citované obory skutečně obtížnější, než ekonomie na VŠE.

0/0
10.12.2008 12:20

romsky aktivista

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

mas takovy problem pochopit, ze absolvent antropologie, divadelnich ved nebo podobnych oboru bude mit mnohem tezsi najit praci nez treba nejaky technik? Proto ma otazka, na kterou jsi zareagoval jako pravy dement - typicky klausomil

0/0
10.12.2008 12:26

Cynyc

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

Je asi zbytečné se hádat o VŠ, když Vy ji zjevně nemáte vystudovanou. S Vaším intelektem to není možné, leda byste si zaplatil titul. Na míru Vašich intelektuálních schopností kromě Vašeho naprosto nesmyslného argumentu ukazuje i to, že jste mě obvinil z "klausomilství" ;-D

0/0
10.12.2008 12:35

romsky aktivista

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

neschopnost pochopit ironii svedci spise o Tve demenci nez o me. Tve trapne pokusy o zpochybnovani meho intelektu jsou humorne, co si tim dokazujes? ;-D

0/0
10.12.2008 14:12

romsky aktivista

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

mas pocit, ze bych se ptal, tak jak se ptam, kdybych absolvoval Tebou zminovane skoly? Ale vy "Klausomilove" jste tak mimo, ze je zbytecne na vas reagovat ;-D

0/0
10.12.2008 12:24

Cynyc

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

Ne, to nemám. I absolventi těchto škol by se ptali mnohem inteligentněji.

0/0
10.12.2008 12:37

romsky aktivista

Re: co to jsou asi za "vysokoskolaci"?

Skutecne? Soudis tak podle sebe a svych radobyvtipnych dotazu? Ohanis se inteligenci v kazdem svem prispevku, nicmene rozumneho z Tebe neleze nic, zrejme se rad bavis o necem, co Ti chybi.

0/0
10.12.2008 14:14

u nás v kocourkově

rozum pláče v rohu .....

kde nic není ani smrt nebere ... prožraná budoucnost a teď se všichni diví ... kdo za to může ... prý vláda ... ne ne můžeou za to všichni ... soudružka Sońa je opravdu zdatná marxistka ...EU

0/0
10.12.2008 10:58

aljav

to je klasická taktika komoušů dle Lenina !

Socialisté a komunisté dali najevo, že jsou na straně demonstrantů a požadují předčasné volby.

0/0
10.12.2008 10:12

mtis

Tak to je přesné vyjádření sockomančů ke každé reformě...

... která náhodou nenásleduje až po krachu jejich ekonomických vlhkých snů, ale snaží se takovému krachu předcházet....

:-P:-P:-P

"Neoliberální konzervativní politika Nové demokracie dovedla za pět let vlády Řecko do krizového stavu. Rozprodala státní podniky, rozvrátila státní zdravotnický a pojišťovací systém, v katastrofálním stavu je i vzdělávací systém. Nezaměstnanost roste. Mladí lidé, i s vysokoškolskými diplomy, marně hledají práci," popisuje Soňa Dorňáková-Stamou situaci v současném Řecku

0/0
10.12.2008 10:11

Cislo 2

Re: Tak to je přesné vyjádření sockomančů ke každé reformě...

Za posledních 5 let nezaměstnanost v Řecku klesla z 10,5% na 8,4%. Kde jste v redakci vyhrabali tu odbornici ? 

0/0
10.12.2008 10:37

armyshop

Re: Tak to je přesné vyjádření sockomančů ke každé reformě...

Tak hodila se..., že není odbornice nevadí, hlavně, že tak hezky vypráví, jak je v Řecku hrozně a jak ti chudáčci mladí......:-©:-©

0/0
10.12.2008 13:07

Vševěd

MODROPTÁCKÁ LŮZA...

Pravičácká lůza v Řecku vše rozprodala, zničila zdravotnictví, nezaměstnanost nebývale vzrostla ... podobně to může dopadnout i u nás s modroptáckou LŮZOU.  Nezafungují i u nás zákonitosti,které podobně jako fyzikální zákony fungují nezávisle na nás? Můžeme komunisty zakazovat....,ale reakce lidí-davu nelze zastavit (lépe předejít) jinak než rozumnou ekon. a soc. politikou, vymožitelností práva... . Zákonitosti zafungují od určité meze  VŽDY ! Na tom nezmění nic ani ten sebevětší nadšenec antikomunista. A největší filozof všech dob V.I. Lenin definoval objektivní a subjektivní podmínky, kdy k revoltě či revoluci dochází. Chaoticky s těžkými důsledky i na životech a majetku dojde k revoltě za splnění jen OBJEKTIVNÍCH podmínek (vykořisťování, nevymožitelnost práva, totalita nebo naopak anarchie přesáhne snesitelnou mez+ příznivé mezinár. podm.). Pokud jsou splněny i SUBJEKTIVNÍ podmínky (strana,či organizace, která to smysluplně řídí),dochází k revoluci, která nemusí být krvavá a ničivá.

0/0
10.12.2008 5:47

Vševěd

Re: MODROPTÁCKÁ LŮZA...

XXXXXX[>-]:-P

0/0
10.12.2008 5:48

Pulman

Re: MODROPTÁCKÁ LŮZA...

S určitými uvedenými zákonitostmi lze souhlasit,nebo o nich diskutovat.Ovšem ten největší filozov všech dob to je silné kafe.

0/0
10.12.2008 7:52

aljav

Re: MODROPTÁCKÁ LŮZA...

největší filosof ?  ;-D ;-D ;-D

myslíš toho vraha Lenina ? 8-o

0/0
10.12.2008 10:13

u nás v kocourkově

Re: MODROPTÁCKÁ LŮZA...

a sni si dál svůj sen o zákonitostech ve stádu hluchých a slepých ovcí .... 

0/0
10.12.2008 11:01

Cynyc

Re: MODROPTÁCKÁ LŮZA...

Hahahaháááá, Lenin největší filozof všech dob! To jste měl napsat na začátek, hned bysme věděli, co si o Vás myslet, a nemuseli jsme číst zbytek těch blábolů.

0/0
10.12.2008 12:15

jeste asocialnejsi grupa

Re: MODROPTÁCKÁ LŮZA...

nejvetsi filosof lenin ? co tam mas dal ? nejvetsi humanista stalin ? pritel lidu pol pot ? ;-D

0/0
10.12.2008 12:16

armyshop

Re: MODROPTÁCKÁ LŮZA...

No, jo vševěde, to vám teď předčítali ve vaší stranické buňce sebrané Leninovy spisy, že? A tak se hned musíte pochlubit, jak jste to všechno pěkně pochopil. Jo, Lenin, to byl opravdu největší "filosof", škoda, že se vůbec narodil:-©:-©:-©

0/0
10.12.2008 13:10

vratmesudety

levičáčtí vyžírkové rabují a ječí

karavana jede dál

0/0
9.12.2008 23:36





Najdete na iDNES.cz