Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy změní konečnou, lidi povezou k přetíženému metru C

Pražskou MHD čekají od 14. prosince změny. Po jiné trase bude jezdit deset městských a 38 příměstských autobusových linek. Některé změní i konečnou stanici. Místo k metru A budou linky od Říčan zajíždět k metru C. To je však ve špičkách totálně přetížené a čeká je další nápor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xeeen

Na vlastni kuzi

Mel jsem moznost na vlatni kuzi zazit zmeny vyplivajici z teto skvele zmeny!!! Predne si musime uvedomit, ze vetsina lidi si za leta fungovani teto primestke dopravy nasla zamestnani pobliz teto trasy a tato zmena se pro ne stava zbytecnym ocistcem. Ke vsemu je naprosto zbytecna, nebot pokud nekdo potrebuje na Haje staci prestoupit ve stanici mecholupy namesti, kde jede spoj timto smerem kazdych cca 5 minut. Tudiz jedinym duvodem teto zmeny bylo zdrazeni dopravy pro stovky lidi pracujicich na tvz. prumyslovem oblouku. kteri jiz z Hostivarske konecne dosli pesky. Vrcholem arogance a dukazem naproste neschopnosti planovacu teto zmeny je neschopnost alspon castecne posunut odjezdy z prahy o cca 15 minut aby se daly po skonceni prace stihnout nekterym z pripoju. Inu ten delnickej povl prece muze hodku postat koho to zajima ze :).

0/0
16.12.2008 18:02

karelvesely

-

Antonín Dub...není to ten zuřivý odborář? 8-o Tak vida ho, soudruha, on už se nám vyšvihl až do funkce poradce generálního ředitele 8-o To sou mi věci.....:-P

0/0
11.12.2008 20:51

gillx

vlak je stejně nejlepší

Od neděle budou jezdit vlaky ze Strančic přes Říčany na Prahu 4x za hodinu. Doba jízdy z Říčan do centra 27 minut. Do Vysočan tuším cca 40 minut. V drtivé většině případů není problém si ve vlaku sednout. Vzhledem k nízkým intervalům by k větším zpožděním docházet nemělo, především u vlaků ze Strančic, které jezdí po kompletně zrekonstruované trati. Jediná nevýhoda je ten problematický přestup na vlak, to by se mělo změnit. Ale jinak je vlak jednoznačně bezkonkurenční řešení

0/0
11.12.2008 20:23

sirc

Linka 18

Moc tomu tedy nerozumím, ale mám pocit, že třeba na I.P.Pavlova je těch tramvají trochu více. Jen tak namátkou 22,4,10,.....

Jinak souhlasím, že je to blbost. Sice je fakt, že cesta přes Dolní Měcholupy je hodně exponovaná, ale jde ji celkem snadno objet (jen se trochu víc zatáčí). Nedovedu si představit, kam se na Hájích příměstské autobusy vlezou. Je to tam menší než na Skalce a tam už ke konci vadily hodně.

Kapacitně to Céčko určitě zvládne, deset tisíc sem, deset tisíc tam....jako plivnutí v moři :)

0/0
9.12.2008 20:00

samout

Re: Linka 18

Tak to seš totálně mimo. 22 jezdí z Hostivaře přes Strašnice, Vršovice do centra, a pak přez Újezd na Hrad a dál na Vypich. 4 a 10 taky jezdí úplně jinde. Přes Pra. P. jezdí opravdu jen č. 18, plus soupravy které jedou z / do vozovny Pankrác.

0/0
10.12.2008 15:23

gillx

Re: Linka 18

linka 22 jede přes Vršovice na Náměstí Míru, dál na I. P. Pavlova a odtud do centra, takže mimo se tak trochu ty. Jinak je pravda, že přes I. P. jezdí tramvaje 4, 6 a 24. Jinak fůra tramvají jezdí na Nádraží Holešovice, Vltavskou, Kobylisy nebo třeba ládví. Takže nedostatku přestupu na tramvaje bych se nebál, to je možná bohatší než ted. Ale jinak souhlasim, že to opatření je nesmysl

0/0
11.12.2008 20:15

Monte Pelmo

Metro C je pretizene?

Ja nejak nechapu, kdo kde prisel na to, ze C je pretizene. Ano, asi stojite a nesednete si, ale neni to hnusnej dobytcak jako B...

0/0
9.12.2008 16:17

kenx

Re: Metro C je pretizene?

V tom případě doporučuji očního lékaře. Pokud jsi viděl jak vypadá metro kolem osmé ráno nebo páté večer, nemohl bys tohle tvrdit. Nejen že na Kačerově se cestou z práce často nedostanu do prvního busu co přijede, ale pokud cestuju do centra, vidím lidi které metro kterým jedeme nenabere a musí čekat na další. O tom jak to občas vypadá na I.P.Pavlova se snad ani slušně mluvit nedá. Co už by mělo být nazváno přetíženým metrem než situace kdy souprava není schopná pobrat lidi všechny lidi co by s ní chtěli jet?

0/0
9.12.2008 21:18

Joooudas

Re: Metro C je pretizene?

Já nechápu, proč se všude píše, že je C přetížené ve ŠPIČKÁCH. Mimo špičku to bývá hrozný, zejména když člověk chytně delší interval (tj. mezitím nasazuje metro na Kačerově) nedá se třeba na Chodově už pristoupit, hlavně když na VŠE skončila hodina... Ty další busy na Hájích si neumím představit. Měli prodloužit metro o stanici do Petrovic, tam udělat terminál a na Kačerově končit jen některá metra ve špičce. Taky bych doporučil pánům z DP teď před Vánocema cestovat céčkem o víkendu - hlavně zas na Chodově se nedá nastoupit, metro má většinu dne interval 7,5 minuty, děs. Chodov je průser, neměli dovolit centrum Chodov bez vybudování druhého vestibulu !!!

0/0
12.12.2008 17:26

Logic

Re: Metro C je pretizene?

Jezdim do prace autem....nemam to nastesti daleko....ale nejezdim z lenosti (podstatne linejsi sem rano skrabat okna se snehem na tom aute), jezdim proto, ze metro C rano mezi 7-8 vypada jak v rusku a chybi nam uz jen ty manici co tam pomahaj lidi tlacit dovnitr soupravy - a v takovyhle prasarne jezdit nebudu teda....cena me vyjde nastejno a komfort nescetnekrat lepsi...ale lituju ty co jezdi do prace pres centrum, protoze pro ty neni pouzitelne ani to auto...takze asi zacnete lobovat u dpp pro zatlacovaci ostrahu do soupravy ala rusko, pac lepsi uz to nebude :-)))

0/0
14.12.2008 10:06

chroustík

Já si myslím,

že by se měly vyhradit zvláštní pruhy pro auta s menežéry, podnikavci, poslanci a prostě rovnějšími občany s měsíčním platem od 60 tis. Kč výše. Proč by tito chudáci měli čekat ve frontě s ostatními ? Nebo nedejbože jezdit sockou ?

0/0
9.12.2008 14:35

Z-S

Re: Já si myslím,

Protoze jeden takovy plati takove dane jako pulka autobusu dohromady?

0/0
9.12.2008 14:56

Dr. Fe1

Re: Já si myslím,

No a ty si myslíš, že by měl svoje příjmy i kdyby nebylo těch v tom autobusu ? Jak by se asi měla společnost složená ze samejch managorů ? Stejně tak ty v tom autobusu mnohdy závisejí na tom, jestli jim nějákej ten managor dá práci. Je to propojené, jedni závisí na druhých, proto je argumentace tím, že někdo platí vyšší daně nesmyslná.

0/0
9.12.2008 15:14

Z-S

Re: Já si myslím,

No a jak myslis ze by se mela spolecnost slozena jen z tech v tom autobuse? :)

0/0
9.12.2008 15:43

Martin Biok

Re: Já si myslím,

Úplně stejně jako teď. Nevím kde se berou ty pověry, že MHD jezdí jen socky, zatímco bohatí jezdí vždy a za všech okolností smradokolem.

0/0
9.12.2008 15:47

Dr. Fe1

Re: Já si myslím,

Přečti si to znovu a pomalu. Já se ti snažím vysvětlit, že jedni závisí na druhých. Managor by bez řadových dělňasů neměl svoje peníze a řadoví dělňasové by bez managora neměli práci. Kdyby ve společnosti chyběli jedni nebo druzí, tak by šla společnost k šípku.

0/0
9.12.2008 15:51

TigerM

Re: Já si myslím,

R^

0/0
9.12.2008 17:14

Hobo

Jezděte autama, socani

0/0
9.12.2008 14:10

gurun

Re: Jezděte autama, socani

kudy se jezdí?

0/0
12.12.2008 11:20

czechian

Můj návrh:

autobusy ukončit v Říčanech či Uhříněvsi u nádraží, postavit u stanice metra A zastávku a zavést novou linku či změnit trasování té nové linky ze Strančic přes Malešice. R^

0/0
9.12.2008 14:01

lukim

Co Ropid řeší

- vždy blbě vyřeší. Zkušenost za poslední roky je jedna velká kalamitaRv Jsou tam samí neschopní lidé, viz i všechny poslední nerealizované návrhy !

0/0
9.12.2008 13:52

Daun

Re: Co Ropid řeší

Dost jsem se pobavil, kdyz zrusili ty tri zastavky autobusu 154 z Chodova ke kolejim. Tudiz obsluhu pul sidliste a pul VS koleji (cca 3000-4000 studentu) zvlada jeden kloubovy autobus, ktery jede doslova pres dve tretiny Prahy a ve spicce spise nejede, n ez jede.

 No nic, to auto neni zas o tolik drazsi, nez jezdeni precpanou MHD.

0/0
9.12.2008 14:42

Joooudas

Re: Co Ropid řeší

Přesně R^

A vůbec celej Chodov je průšvih - tisíce lidí ze starého Chodova, Jižního Města II, Centra Chodov, rozrůstající se administrativní zóny V Parku, kolejí JM a VŠE... K tomu vstup po úzkém pevném schodišti, které je ještě zúžené věčně nefungující plošinou. S budováním Centra Chodov nedokázali ani spojit vybudování normálního výtahu, přitom je na JM II několik domů vysloveně pro tělesně postižené Rv

Vedení DP (nebožtík Houfek, jelito Jílek, manažerský turista Dvořák) do (Y)

0/0
12.12.2008 17:31

madqwert

nechapu, jak nekdo muze jezdit busem az do prahy

proc si neprestoupi na vlak v ricanech nebo uhrinevsi? ;-D

0/0
9.12.2008 13:28

doktor_bota

Re: nechapu, jak nekdo muze jezdit busem az do prahy

Protože z řady měst a městeček jezdí přímé a dotované spoje. K metru.

0/0
9.12.2008 13:59

sphagnum

Re: nechapu, jak nekdo muze jezdit busem az do prahy

píšeš blbost, od říčan platí ve vlaku příměstské tarify a z tohoto pohledu to vyjde nastejno. Jenže v Říčanech i Uhříněvsi je to od autobusu k vlaku celkem pěkný kousek, člověk by si musel k cestě přidat dapších 15min na přestup, navíc mají ty autobusy spoždění často ještě před Říčanama, takže tu je pak riziko že ten vlak nestihnu..

0/0
9.12.2008 15:04

doktor_bota

Re: nechapu, jak nekdo muze jezdit busem az do prahy

Popsal jsem vlastní zkušenost při cestování do Prahy od Nymburka.

0/0
9.12.2008 15:21

madqwert

Re: nechapu, jak nekdo muze jezdit busem az do prahy

v ricanech to daleko je, ale v uhrinevsi je to 100m... ja vsak prave myslel, ze by tam ten autobus mel koncit a zajizdet primo na nadrazi ;-D

0/0
9.12.2008 18:18

madqwert

Re: nechapu, jak nekdo muze jezdit busem az do prahy

ja vim, ze to je prime, ale je to nesmysl ;-D

0/0
9.12.2008 18:19

falda

Opravdu "geniální" řešení

a další případ, kdy relativně ekonomická a ekologická veřejná doprava na celé čáře kapituluje před bezohledným individuálním automobilismem. Ten nikdo neomezí, raději se odkloní autobusy. A to se nedávno psalo, že pro ně někde vyhradí zvláštní pruhy! Nějak to však vyšumělo... Že stanice Depo Hostivař pozbyde smyslu, je jen dílčí důsledek. Také bych nechtěl být v kůži obyvatel Měcholup, kteří mají denně pod okny zácpu zapáchajících aut, v každém z nich jeden nažehlený ouřada nebo podnikatel, případně "lepší" dělník. A to chce Kalousek ještě nákup firemních aut podpořit, asi jich tu máme málo (Praha má na 1 obyvatele 2x tolik aut než Berlín). Na druhou stranu autobusy z Říčan do Prahy jsou samy od sebe nesmysl, tyto přepravy náleží v tomto úseku železnici, která dosud není využívána tak, jak by mohla a měla. A já bláhový myslel, že se naši papaláši na Západě přiučí i něčemu dobrému, že neokoukají jen největší hovadiny. Ale to by napřed museli sloužit lidem, ne jen vlastním kapsám.

0/0
9.12.2008 13:13

Z-S

Re: Opravdu "geniální" řešení

A jak by se mela omezovat individualni doprava v tech koncinach? Treba by se mela stavet zachytna parkoviste uz v Koline, Benesove a Beroune a dale sockou?

0/0
9.12.2008 13:22

falda

Re: Opravdu "geniální" řešení

Přesně tak to funguje kolem velkých měst v Rakousku, Německu atd. Z vesnic se dojede autem nebo lépe na kole nebo autobusem na nejbližší nádraží a dále vlakem, který jezdí jednou za 30 minut, se jede do města. Úplně primitivní a přitom účinné. Ale na to už ti naši chytráci taky přišli, jenže se to nějak nedaří realizovat. Jen nevím, jestli se v Německu nebo Rakousku vlaku říká "socka". Přecpané metro je víceméně pražskou záležitostí, protože tady příměstské vlaky moc nefungují a pokud ano, mají ve městě minimum zastávek.

0/0
9.12.2008 13:33

p555

Re: Opravdu "geniální" řešení

Precpane metro prazska zalezitost? To jste jeste nikdy nevidel precpane metro v Moskve, Kyjeve, Londyne, nebo i v takove Vidni...

0/0
15.12.2008 16:00

topič elektrárenský

Re: Opravdu "geniální" řešení

Na Západě už začíná určitá renesance veřejné dopravy, příměstské vlaky, S-Bahn a podobně, protože ta auta se už opravdu na silnice nevejdou. Tady to bude ještě nějakou dobu, tak odhadem dvacet let trvat, než na to přijdeme taky. Jenže to se především musí změnit myšlení lidí a to při penetraci blbosti v této zemi jde opravdu velmi pomalu. Před lety mohla městská doprava v Praze být vzorem mnohým západním městům, dnes to jde pomalu, ale jistě do háje, přesně z důvodu, který uvádíte v úvodu příspěvku. Nikdo z Magistrátu si nedovolí jakýmkoliv způsobem omezit individuální automobilovou dopravu, máme přeci svobodu, že páni radní.

0/0
9.12.2008 13:26

falda

Re: Opravdu "geniální" řešení

Přesně tak to je, bohužel.

0/0
9.12.2008 13:35

czechian

Re: Opravdu "geniální" řešení

Příměstské vlaky okolo Prahy také fungují. Např. na trati do Berouna, Kolína a Lysé nad Labem jsou velmi oblíbené. Naopak na cestě do Benešova je to zatím opomíjená součást pražské MHD. Oni se to lidé časem naučí. R^

0/0
9.12.2008 13:57

[eT]

Re: Opravdu "geniální" řešení

alejo, používají i tuhle trasu - jako obyvatel bydlící nedaleko trati to vím - každý den jsou všechny ulice široko dalekopřes den zapané parkujícími automobily možně i nemožně včetně pěších zón - začínají stát už pod značkou a dfohlíží na to z nedaleké služebny MP :-/

0/0
9.12.2008 14:51

Martin Biok

Re: Opravdu "geniální" řešení

Magistrát umí řešit auta v Praze jediným způsobem - stavbou stále nových silnic, obchvatů a radiál, a dlouhodobou debilní propagandou, že tyto silnice ulehčí Praze od aut. Stokrát opakovaná lež se stává pravdou.

0/0
9.12.2008 15:31

Levata

nechápu ....

to by mne zajímalo, jestli někdo z lidí, kdo tohle navrhoval,  jel někdy busem 267 z Hájů na Uhříněves mezi 14:00 a 18:00 RvRv a z Hájů ráno kolem 8:00 metrem:-©

0/0
9.12.2008 13:10

Petr1234

já nevim

radší bych jezdil na háje a netvrdl v zácpě na průmyslové a kutnohorské. To metro to zvládne. Stejně by z říčan měli všichni jezdit vlakem. Tady všichni nadáváte a většiny z vás se to ani netýká.Rv

0/0
9.12.2008 13:09

Jižák 4ever

Re: já nevim

Týká se to všech, co jezdí Céčkem, tzn. celého Jižního Města :-/

0/0
9.12.2008 13:22

topič elektrárenský

Re: já nevim

Nejen Jižního města, ale i těch, kteří musí céčkem jet na Kačerov, protože bolševik v eufórii z metra vytrhal koleje a zrušil tramvaje v tomto směru. Ten tramvajový pás tam pořád je a obnova tramvají na Kačerov by céčku dost ulevila - z Kačerova jezdí desítky autobusů směr Krč, Novodvorská a další.

0/0
9.12.2008 13:31

Levata

Re: já nevim

párkrát sem tímto vlakem z Hlaváku jela ... asi v 70% měl zpoždění a né zrovna zanedbatelné (rozhodně větší než při jakékoliv zácpě jak z Hájů nebo z Depa) ...  a vlak byl totálně přeplněnej;-€ ...  navíc na této trase jezdí nejstarší vlakové soupravy, v kterých je možná i bezpečnější si nesedat a ničeho se nedotýkat :-© 

0/0
9.12.2008 13:36

sphagnum

Re: já nevim

ve špičce má spoždění i 267, která jezdí právě po trase uhříněves-háje kam teď odklonili ty příměstké autobusy. Céčko je nacpané pořád, i když tam jsou nejkratší intervaly ze všech linek metra. To k tomu ještě znamená, že tam už nepůjde jak přidat ještě metra navíc:(

0/0
9.12.2008 15:09

TigerM

Re: já nevim

no to neni... ale ve spickach v nekterych usecich je to hodne znat...

0/0
9.12.2008 17:22

vůle

Kdo je radním pro dopravu?

No přece radním pro dopravu je nový 1. místopředseda ODS Vodráyžka. Takže lidi, až se nebudete moci dostat ráno do práce a budete si s jinými dýchat do obličejů a mačkat se, vzpomeňte si, kdo to vymyslel a volte jeho stranu v jakýchkoliv volbách. To máte za to, že jste v krajských volbách viděli oranžově.

0/0
9.12.2008 12:58

topič elektrárenský

Re: Kdo je radním pro dopravu?

Na magistrátním webu je jako radní pro dopravu stále Radovan Šteiner, toho Vodrážku jste našel kde?

0/0
9.12.2008 13:16

sanborn

stanice depo hostivař je pustina

stanice byla vybudovaná za velké peníze a za velké slávy otevřená Bémem,dřív se jezdilo na Skalku a proto by to chtěla návrat na tuto stanici ,na Depuz je tma a pusto není kam se schovat ale občané dojížějící budou spokojeni ale chudák Háje...Rv

0/0
9.12.2008 12:46

mr.cert

Re: stanice depo hostivař je pustina

depo hostivař má být pustina, jelikož má sloužit jako záchytný terminál pro příměstské spoje, což těžko může být v zástavbě :-)

0/0
9.12.2008 13:15

sphagnum

Re: stanice depo hostivař je pustina

Depo by bylo v pohodě, kdyby tam metro jezdilo častěji než jednou za šest minut. Dvě koleje tam jsou, čistě jako laik si myslím, že by tam ty metra ze skalky mohli pouštět, že na depo jezdí jen každý druhý vlak jsme brala jen jako počáteční testovací stav. Háje jsou katastrofa, jediný co to je, je trest pro lidi, co si stěžovali na zpoždění na Depu, protože Háje jsou ze Skalky a Depa prostě ta nejhorší možnost.

0/0
9.12.2008 15:14





Najdete na iDNES.cz