Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nátlaku europoslanců čelili před prezidentem také senátoři

Na úterý svolala ČSSD mimořádnou schůzi o Lisabonské smlouvě. Chce ji schválit do konce roku, jak si přeje EU. Ta na české politiky vyvíjí nátlak, například prostřednictvím delegací zahraničních europoslanců, které vysílá do Česka. Redakce iDNES.cz má k dispozici přepis jedné takové schůzky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

starej_vul

:-) ... jak červená niť ...

Do EU jsme vstupovali pod euforií z roku 1989. S vidinami, že EU bude fungovat na stejných principech roku 1989. A ne, že "velcí" si z ní udělaj "dvojrychlostní" socialistickou množinu. Vstupovali jsme do ni v okamžiku kdy platily podmínky za jakých vstupovalo do EU Španělsko. To, že EU otevřela svoji náruč "všem" kdo do ní chtěli s vidinou rozšíření ekonomického prostoru pro odbytiště svých výrobků a zavedením tvrdých opchranářských opatření na svém území ...

Teď je čas a prostor pro diskusi. A "velcí" by si měli uvědomit, že demokracie je jen jedna a státy z pod vlivu CCCP maj bohaté sjušenosti s "diktátorsko-demokratickým" postojem ...

0/0
18.12.2008 12:19

kdojsem

Máme ostudného prezidenta.

Čím více budeme integrováni do EU tím více budeme chráněni od darebáků typu Klause. Lze očekávat, že se zlepší i Justice a jiné státní úřady a instituce. Symbolika je neúprosná. Počínání Klause a těch jeho nohsledů nejlépe vystihuje rčení "Když fůrie dodělává, tak nejvíc kope".

0/0
9.12.2008 20:57

starej_vul

Re: Máme ostudného prezidenta.

Koukám že těch ostud bude v Česku více.  Až si změníš nick z "kdo jsem?" na "už vím kdo jsem" pobavíme se!

0/0
18.12.2008 12:08

roman15

Re: Máme ostudného prezidenta.

Ano. Jak si můžeme dovolit pochybovat o správnosti zářných zítřků.  Jen to zdržuje od klidné konstruktivní práce. Jsme přece Slované a těm je podle "preziďénta Pútina" demokracie cizí. Tak proč těm francouzskejm a německejm poslancům nedáte co chtěj. Dyť to s náma myslej určitě dobře.

A vůbec nejhorší je když prezident má jinej názor. Proč ho má ?. Komu to slouží. Kdo ho za to platí ?

NEPŘIPOMÍNÁ VÁM TO NĚCO ?

0/0
18.12.2008 12:41

Potápka

Brusel

je z 90 % zaplněn "osobnostmi" typu naší Žak , tj. čím víc vymydleno v hlavě, tím víc arogantní a uřvanější.

0/0
9.12.2008 12:23

chataricek

Podívat se sám

 Když někdo vytáhne paty - či je schopen číst v jiném než mateřském jazyku - zjistí, že není až tolik toho k závidění venku... Naopak - mnoho věcí je nám záviděno (systém základního školství např.), současně i náš pan prezident - mnohými obyčejnými lidmi na západě. Prezident,který dokáže říci svůj názor na to parcelování Evropy Hitlerovými pohrobky...

0/0
9.12.2008 11:58

roman15

Re: Podívat se sám

To o tom vztahu k zápaním vymoženostem podtrhávám.  Určitě bych nekopíroval americký systém zdravotnictví nebo evropskou zemědělskou politiku (té už se nezbavíme), apod.

Stále mi také vadí, že by potomci signatářů Mnichovské dohody,  kteří získali ztracenou sebedůvěru jen díky Marshalovu plánu a studené válce, měli dominantně rozhodovat o tom, co se bude v Česku dít.

Dokážu si např. představit záchranný balíček pro banky, který by byl z Bruselu možná spravedlivě rozdělen do jednotlivých členských zemí a který by byl centrálami bank (ve Francii, Rakousku, Belgii) stahován z dceřinných na pomoc mateřským bankám. Nebo by Brusel peníze přidělil rovnou mateřské bance a záleželo by jen na ní, jestli je pošle na pomoc své dceři. Brusel by pak v tabulkách "pro plebs" uvedl jak moudře podpořil bankovnictví v zemích (bývalého) sovětského bloku.

To znamená, že by se peníze z balíčku, vůbec nedostaly k českým podnikatelům.

Hm, zářné zítřky.

0/0
18.12.2008 13:31

chataricek

Poděkování panu prezidentovi

Važme si toho, že máme prezidenta, který dokáže těmto bruselským panáčkům říci jiný názor, než by chtěli slyšet. Prezidenta, který hájí zájmy svého národa. Jsem hrdý na svého prezidenta !:-)

0/0
9.12.2008 11:49

honza158

Takze

No celkem by me zajimalo, jestli se tem co tu posledne vykrikovali, kdyz se Klaus proti jejich chovani ohradil aspon trochu rozsvitilo. To uz nebude jen vymysl vrtosiveho starika ze?! 

0/0
9.12.2008 8:05

MiroTR

Re: Takze

On to ten Voggenhuber řekl jasně: "10 let jste drželi hubu, tak v tom koukejte pokračovat" !  :-/  No - všichni členové EU jsou si rovni, a někteří jsou si rovnější. :-/

0/0
9.12.2008 8:49

toptoy

Dělba moci

Smyslem Lisabonské smlouvy je dle mého názoru dělba moci v Evropě mezi velmocemi na úkor malých států. Pro dosažení kvalifikované většiny budou do menších států dosazeni vhodní uplacení prounionističtí loutkoví politikové, metod je na to hodně, tou nejsilnější jsou samozřejmě peníze. Nějak mi tu totiž chybí obavy Němců, Francouzů, apod., že bychom my jim mohli zavádět nějaká pravidla, nařízení, apod. S tím se jaksi asi vůbec nepočítá, že jsem nikde nečetl nějaké něčí obavy z toho. Nedokážu si představit, jak německý nebo francouzský parlament schvaluje smlouvu posilující práva třeba Česka vůči nim, které by jim mohlo zavádět nějaká nařízení, směrnice, apod. To si dovedu živě představit ty rozzuřené němčoury a frantíky, jak by něco takového vehementně blokovali a spustili by tu svou politicko-ekonomicko-psychologickou mašinérii, kterou se teď pokouší prosadit Lisabonskou smlouvu.

0/0
9.12.2008 2:25

Hammerfall

Re: Dělba moci

Souhlasím s tím, že loutkových politiků u nás asi najdou dost. Budou si všichni ve své virtuální realitě, se svými prebendami a absolutně odtržení od potřeb národa. A když jim Němec nebo Francouz poklepe na rameno tak se p.....ou blahem. :-©

Lisabonská smlouva a ten nátlak s ní spojený mi velmi silně připomíná nátlak, který jsem si myslel, že už nemůžeme nikdy zažít.

My si tady něco můžeme napsat do diskuze a stejně budeme moci jen trpně čekat jestli se najde v parlamentu kvalifikovaná síla, která ten hnus shodí na zem. A tam jedině patří.:-)

0/0
9.12.2008 7:26

Fanatic.Dz

Re: Dělba moci

Četl jsi záznam celého setkání? O jakém nátlaku to tady mluvíte? ;-D

0/0
9.12.2008 10:39

starej_vul

Re: Dělba moci

Hele, ty nemáš přístup k informacím?

0/0
18.12.2008 12:11

briza

Re: Dělba moci

"dosazeni vhodní uplacení prounionističtí loutkoví politikové" ?Dosadit je tam mohou pouze jejich volici. A pokdu jde o ta prava - zatim meli Cesi vice hlasovacich prav nez jim podle poctu obyvatel nalezelo, coz celkem fungovalo dokud nebyla EU masivne rozsirena o male staty. Bylo to pro nas fajn, to bezesporu, ale byt obcanem Nemecka ci Francie asi bys se teky ptal proc ma tvuj hlas mensi vahu nez hlasy jinych (kterych je navic cim dal vic).

0/0
9.12.2008 11:27

chataricek

Re: Dělba moci

Naprostý souhlas.

0/0
9.12.2008 11:42

toptoy

Výhody LS???

Nějak jsem tu od žádného zastánce Lisabonské smlouvy nečetl, co dobrého nám tato smlouva přinese? Jsou to všechno jenom samé narážky, nadávky, ponižování Čechů, ale o výhodách se nikdo z nich nezmiňuje. Nebo že by žádné výhody nebyly a oni se nás snaží přesvědčit, abychom přijali pro nás zcela nevýhodnou smlouvu, aby evropské velmoci mohly rozšířit svá teritoria a sféry vlivu? ?

0/0
9.12.2008 1:51

honza158

Re: Výhody LS???

No to je je jednoduche protoze zadne hmatatelne vyhody nema, jedine co zastanci smlouvy maji je zaslepena vira

0/0
9.12.2008 8:13

zdeseny obcan

Re: Výhody LS???

Nekteri lide si zvykli na vecne poklonkovani a to jim ted dlouho chybelo. S LS se jim vrati stare zlate casy.

0/0
9.12.2008 14:30

Divak

Nesmyslny titulek

Opravdu nevim, kde je ten "natlak". Pravdepodobne rici neco, co Svejci nechteji slyset, je "natlak". Komunisti rikali, ze to je "vmesovani se do vnitrnich zalezitosti svrchovaneho statu". Ten trouba na Hrade muze urazet 25 narodu jako primitivy, kteri ohrozuji demokracii a ti nesmeji rici, ze Svejci si vymysleji blbosti? Delegace ma pravdu, Svejci vedeli, kam EU smeruje. Pokud s tim nesouhlasili, nemeli tam lezt a otravovat. Porad jeste neni pozde. Vystupte a dejte se dohromady s Rusy a Ukrajinci, se kterymi mate stejne vice spolecneho nez se zapadni Evropou. I oni maji rovnou dan, coz zadna zapadoevropska zeme by nikdy neakceptovala. Takze, pratele, budte chlapi a jdete.EU

0/0
9.12.2008 0:17

Erciyes

Re: Nesmyslny titulek

77 procent Čechů bylo pro vstup do EU, takže by bylo lépe, aby emigrovali jen ti nespokojení - do těch kapitalistických rájů na východě. Ale skutečně by měli přestat mlátit prázdnou slámu (hubou) a konat (vzít nohy na ramena), než je evropský socialismus dožene a zahubí... :-)

0/0
9.12.2008 0:20

Erciyes

Re: Nesmyslny titulek

P.S. a jen bych připomněl, že samotný vstup do EU byl daleko víc o vzdání se části suverenity a převedení určitých pravomocí do Bruselu než Lisabonská smlouva, která je teď takovým otloukánkem, o které skoro nikdo neví, co v ní je, ale Venda, Vláďa, Jakl a Bobo říkali, že zaniká samostatný stát a ruší se Benešovy dekrety, tak si ji kluci vzali na paškál... :-P

0/0
9.12.2008 0:23

MiroTR

Re: Nesmyslny titulek

No samozřejmě - Tehdy platily nějaká pravidla a s těmi jsme souhlasili. Jsme nyní plnoprávní členove EU (s pravomocí do činnosti EU mluvit), nebo jsme jen jakýsi přívěsek, který musí držet hubu a krok, když velcí rozhodnou ?

0/0
9.12.2008 8:52

Vytržená mandle

Re: Nesmyslny titulek

Prectete si prepis schuzky s Klausem. Pokud se pak znovu zeptate na vyskyt natlaku, jste jeden z onech 4 skolaku z 10i, kteri nerozumi psanemu textu.

0/0
9.12.2008 0:21

Divak

Re: Nesmyslny titulek

Cetl jsem ho a je to mene provokativni, jak Klausovi urazky. Doporucuji precist si clanek o VK v The Economist, urcite zadny primitivni platek a jiz rozhodne ne euro-optimisticky. Podobne clanky vysly v Der Spiegel, The Times etc. V EU je pres 20 "malych" clenskych zemich, ktere nemaji problemy. Jenom dva ostrovy, ozrale Irsko (kde to neproslo o cca. 100.000 hlasu) a Cesko (mentalne izolovany pivni ostruvek ve stredu Evropy) si mysli, ze spasi Evropu. Mimochodem, jak v Irsku, tak i predtim v NL a F lide byli proti integraci EU, protoze maji strach pred levnymi primitivy z vychodni Evropy, kteri jim berou praci a prinaseji kriminalitu. Nejvetsi chyba EU byla, ze nabidla clensti vychodni Evrope.

0/0
9.12.2008 0:53

hnedka_zdrapana

Re: Nesmyslny titulek

Zaprve, doporucuji si zopakovat shodu podmetku s prisudkem. Zadruhe, ktere konkretne Klausovy urazky? Jo a zapomnel jsi na VB, kde je drtiva vetsina lidi proti LS a dokonce by vetsina lidi podporila i vystoupeni z EU. LS tam prosla jen diky vladnoucim socialistum.

0/0
9.12.2008 2:42

Daniik_12

Re: Nesmyslny titulek

Jen asi toto, až najdete nezávislý tisk, dejte vědět. Raději si přečtěte diskusi na zahraničních serverech k onomu článku z The Economist. Budete se divit, ale obyčejní lidé nám toho vrtošivého staříka, který neleze nikomu do zadku celkem závidí. To, že vy očividně lezete do každé mocenské ři.i je vaše věc a v podstatě se tak asi kvalifikujete mezi ty primitivy, o kterých mluvíte. Kdybyste někdy vytáhl paty  z republiky, možná byste poznal, jak jsou na tom s inteligencí ty ohromně chytré národy, co se v nich tak vzhlížíte. Ale každý to bereme jinak, osobně si rozhodně nepřipadám meněcenný oproti jiným, ale to už je jiná kapitola. Rozumný člověk si udělá obrázek sám, pokud je něco skutečně správné, není podřeba pro přijetí nátlak, už jen z tohoto důvodu je něco špatně. Držet hubu a krok, to už tu bylo za komunistů, je to sice v lidech, ale zaplať pánbůh, že ne ve všech. [>-]

0/0
9.12.2008 9:38

chataricek

Re: Nesmyslny titulek

Souhlas. Když někdo opravdu vytáhne paty - či je schopen číst v jiném než mateřském jazyku - zjistí, že není co závidět. Naopak - vzdáváme se v mnoha oblastech náskoku. Celá EU je jen snaha podrobit si menší národy - další dělení Evropy - Hitlerovými pohrobky.

0/0
9.12.2008 11:54

bosstanaka

Re: Nesmyslny titulek

1) jste jedním z typických zastánců LS - bez argumentace jen s urážkami typu "Svejkové"

2) kde jste vzal logiku, že bez LS nám zbývá jen varianta Rusko a Ukrajina? Máte hlavu? Používáte jí? Nebo jen náhodně skládáte slova dohromady? Chápete, že když se vám něco na nějaké smlouvě nelíbí, můžete se pokusit jí změnit? Není potřeba hned odcházet

3) to, zda něco nějaká západoevropská země akceptuje nebo ne, není měřítkem správnosti (aspoň ne pro mě).

0/0
9.12.2008 10:50

windystreet

Patolizalove z CSSD

a dalsich nasich politickych stran. Kdyby EU chtela aby Sudety pripadly znovu Nemecku taky tito budou samozrejme PRO! Musime jit preci s Evropou za kazdou cenu!

0/0
9.12.2008 0:09

blekkal

Re: Patolizalove z CSSD

Dohnat USA a předehnat. Za každou cenu, i kdyby se socevropa měla spojit s ruskou svoločí ;-D Zajímavé, sledovat tu malost frantíkovských žabožroutů, neschopných uznat to, že polovina kolaborovala s Hitlerem a chtějících si zase hrát na světovou velmoc. Snad dnes alespoň odpboráři splnili svou denní kvótu potravin vylitých do moře a imigranti spálili normovanou kótu osobních automobilů ;-D

0/0
9.12.2008 0:15

Divak

Nesmzslny titulek

0/0
9.12.2008 0:08

karelli1

Lisabonská smlouva ANO

Lisabonská smlouva ANO

0/0
8.12.2008 23:55

hnedka_zdrapana

Lisabonská smlouva NE

Lisabonská smlouva NE

0/0
8.12.2008 23:58

Nantes

Re: Lisabonská smlouva ANO

Jednoznacne  ANOR^

0/0
9.12.2008 0:03

Erciyes

Re: Lisabonská smlouva ANO

ANO

0/0
9.12.2008 0:09

blekkal

Re: Lisabonská smlouva ANO

Zajímavé sledovat, jak se vy sociální komunisté hrnete do té socevropy plné byrokratů a jiné levicové špíny :-) Co banány? Jsou správně zakroucené? :-)

0/0
9.12.2008 0:12

Erciyes

Re: Lisabonská smlouva ANO

Nevím, jestli seš bolševik nebo nácek. To zjistím časem.:-)

Mne tvé banány nezajímají...

0/0
9.12.2008 0:13

MiroTR

Re: Lisabonská smlouva ANO

Zajímat Vás začnou v okamžiku, kdy Vám je obchodník nebude moci prodat, protože nejsou zahnuté ve správném úhlu. ;-D

0/0
9.12.2008 9:01

Erciyes

Re: Lisabonská smlouva ANO

P.S. Buď rád, že to ta levicová špína (tvůj premiér, kterýho sis prej zvolil), i když já spíš myslím, žes volil NS, podškráb a teď už jen sleduj cvrkot a raduj se z ratifikace. :-)

0/0
9.12.2008 0:15

(@)

Re: Lisabonská smlouva ANO

Proč? ?

0/0
9.12.2008 0:11

kunta_kinte - obet rude cenzury

Dobrou

Nelisabonskou noc[>-]

0/0
8.12.2008 23:11

chataricek

Re: Dobrou

... a čím více bude těch nelisabonských, tím lépe.

0/0
8.12.2008 23:39

Erciyes

Re: Dobrou

Už ne nadlouho. Těším se na vlahé lisabonské noci na věky věkův! Hmmm... R^EU

0/0
9.12.2008 0:10

chataricek

Re: Dobrou

Nikdo Vám nebere Váš názor. Pokud jeden ale přemýšlí - neznamená, že je extremista. Zřejmě si teprve potřebujete zažít, co Hitlerův pohrobek umí, a co zdědil po předcích ... Jestliže vám vadí české prostředí, odstěhujte se. Ale tady bych rád - aby zůstali Češi a čeština. Což nepovažuji ani za komunistické ani za extrémistické na druhou stranu. Už jen to, co předvádí europoslanci (strašné slovo) v Praze . Podepiště nebo podepište, že ? Mnichov...

0/0
9.12.2008 11:45

J@kub17

I skladník si může přečíst Vergilia v originále

Máte to tu někde anglicky?? ne že bych podceňoval schopnosti redaktorů mf dnes.. ale známe přece novináře.. (Titulek mluví za vše)  radši bych si to přečetl v originále.. :)) přece jen zaměnit modální slovesa a už  z toho je v češtine neslušná fráze...

0/0
8.12.2008 23:03

fleret1

Re: I skladník si může přečíst Vergilia v originále

dost dpbre nechapu,proc kvalitniho a v pravde renesancniho cloveka jako byl Vergilius Maro,pletete mezi soucasne nedouky evropske a zvlaste pak narodni umelce ceske - neni to podivne ?8-o?

0/0
8.12.2008 23:10

J@kub17

Re: I skladník si může přečíst Vergilia v originále

Je to jen nadpis..  :o)  Já ho nikam nepletu.. a už vůbec ne do renesance.. .) ikdyž možná jste to myslel jen obrazně..  to já nevím.. stejně se mi to přirovnání zdá být poněkud nepřesné..

0/0
8.12.2008 23:29

fleret1

Re: I skladník si může přečíst Vergilia v originále

:-)

0/0
8.12.2008 23:35

fleret1

schvaleni LS - typicky urednike sra*ky

je nasprosty omyl - ceskym  vazalum nejspis nestaci soucasny stav - EU je snad nejprapodivnejsi slepenec,ktery je pro obecenstvo vydavan za konzistentni - trojrychlostni evropa --- jde o jeden z mala pripadu,kdy s Klausem souhlasim beze zbytku - Sjednocena Evropa je v pravde takovy blabol a blbost,ktery snad v novodobych dejinach nema obdoby - nu a "evropsti" urednici jsou naprosto stejna pakaz,jako inkousti v Dolnich Pocaplech v CR - proste ten nejposlednejsi,ale kralovsky placeny a hlavne nepouzitelny hnus - odpad !

0/0
8.12.2008 23:02





Najdete na iDNES.cz