Diskuze

Pražská MHD musí šetřit. Hrozí rušení linek a omezování metra

Pražský Dopravní podnik bude muset příští rok v rámci úspor zřejmě prodloužit intervaly jednotlivých spojů, případně některé linky úplně zrušit. Od města totiž v rozpočtu na rok 2009 dostal mnohem méně peněz než loni. "Chtěli jsme zvyšovat přepravní výkon, to ale s tímto rozpočtem určitě nepůjde," uvedl ředitel DP Martin Dvořák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rhc

7. 1. 2009 15:22
Varianta 7

Varianta 7, nebude jezdit vubec nic, o metru se nesmi ani mluvit a komu se bude v noci zdat o tramvaji dostane 3 roky na tvrdo. Vsichni obcane vcetne kojencu a 30 let mrtvych lidi si musi povinne koupit rocni litacku za 25000,- Diky bohu za auto, uz ted mam cestu do prace a z prace levnejsi o 7,- za den nez kdybych jel mastnou tyci a usetrim 45 minut o pohodli ani nemluvim.

0 0
možnosti

hryhryhry

4. 12. 2008 9:27
metro po zdražení bez zlepšení

jen obtěžující řev z hlášení a informací,a gongů,zastaralá měsíce nemytá špína vestibulů,ráno ve vozech odpadky a flašky,

0 0
možnosti

sprav

2. 12. 2008 10:11
Jelk jsem teď v neděli v metru

A bylo narvané k prasknutí, že jsme se tam málem nevešli :-©EU[>-]

Fakt nechci vidět, až jich bude jezdit - zejména na trase C méně (Y)

0 0
možnosti

corvus frugilegus

1. 12. 2008 16:59
MHD

Zkusme se podívat na problém MHD z hlediska investičních nákladů a celk. koncepce:

MHMP chce mít moderní a hezkou MHD a tak se pro DP nakupují nové vozy, staví se nové trasy metra, od nového roku budeme mít elektronické jízdné... . Na první pohled skvělé. Jenže: protože se investuje, tak se musí brát odněkud peníze. Tedy co se udělá - zvýší se jízdné. Samozřejmě je zde i vliv inflace, ceny ropy, neskromnost ČEZu, mrmlající řidiči... . Jenže to vše je nejspíš málo, aby současných 26Kč a dotace města tak zásadně nestačily. Zakopaný pes je v tom, že provedené investice nepřinášejí úspory, ale spíš naopak.

Například: nákup tram 14T (Porsche). Cena cca 60mil Kč oproti jiným tram o dost vyšší a přitom se nedá říci, že by tyto tramvaje nějak zásadně zatraktivnili cestování. Spíš naopak. Osobně ve svém okolí neznám nikoho, kdo by s nimi cestoval rád. Navíc je hlučná a v obloucích více opotřebovává koleje. Na údržbu náročnější.Tudíž investice dost problematická.

0 0
možnosti

corvus frugilegus

1. 12. 2008 17:00
Re: MHD2

Pak jsou zde nové úseky metra:

Ačkoliv v žádném případě nejsem obdivovatel minulého režimu, musím konstatovat, že úseky natrasované a zakotvené v územním plánu do roku 1990 měly z hlediska územního rozvoje svoji logiku, zatímco o těch později vzniklých (spíše nyní vznikajících) se toto říci nedá. Na trasování současných úseků je tušit tlaky různých skupin  a řada jiných zájmů, přičemž zájem efektivně dopravit co nejvíce lidí, co nejkratší cestou v pokud možno nejkratším čase vyznívá jako jeden z posledních. Dostavěné prodloužení trasy C i připravované prodloužení trasy A jsou rozhodně třeba. Avšak podoba ve které vznikly, či vznikají je víceméně shrnutím výše popsaného. Zatímco u trasy A je změna ještě teoreticky možná, na seceru prahy již metro stojí v podobě, která do budoucna přinese asi ještě mnoho problémů. Z hlediska investic se jedná o stavbu, která za cenu cca 15mld Kč dopravu příliš nevylepšila, pro některé oblasti a směry logickým útlumem povrchové dopravy spíš zhoršila.

0 0
možnosti

edelcacao

1. 12. 2008 13:01
ONo je to přejde

Až Praha bude ceý rok v jednom kuse komplet ucpaná;-D;-D

0 0
možnosti

lýdie

1. 12. 2008 12:58
MHD

Posledních x roků kupuju roční kupón, v busu ani v tram si stejně nesednu neb se toho štítím-polstrované sedačky hnus:-©.(kdo to vymyslel je IDIOT). A teď ještě zdraží jízdné a prodlouží intervaly. Od příštího roku si pořizuji auto.

0 0
možnosti

individual

1. 12. 2008 18:03
Re: MHD

Tak to se priprav na nasobne vetsi vydaje za auto, nez ktere jsi mel za MHD a v dobe spicek na veeeelke prodlouzeni intervalu, pokud budes jezdit exponovanymi misty.

Jinak, abys nemyslel, ze jsem fanaticky cestujici MHD - uz jsem s ni v Praze nejel tak 2 roky...

0 0
možnosti

JanS

1. 12. 2008 10:29
Varianty ?

Jsou dvě:

1) buď bude doprava dotovaná (jako téměř všude) a magistrát uhradí rozdíl mezi vybraným jízdným a náklady

2) nebo bude jízdné neregulované se všemi důsledky (zácpy, smog...).

Je to volba politiků.

0 0
možnosti

Hail Eris

30. 11. 2008 20:50
jezdete zadarmo

v tech narvanych wagonech a sileny tlacenici nemaji revizori narokRv

0 0
možnosti

lýdie

1. 12. 2008 13:00
Re: jezdete zadarmo

Kvůli tobě a podobným vychcánkům se zdražuje jízdný.;-O

0 0
možnosti

kenx

30. 11. 2008 18:32
šetření jako v případě OpenCard

Když si spočítám náklady na OpenCard, vychází mi několik set milionů korun. Myslím si že za poslední dva roky se na OpenCard propálilo více peněz než propálil DP na starých papírových kolcích za posledních 20 let. Takto se šetří !?

0 0
možnosti

JanS

1. 12. 2008 10:27
Re: šetření jako v případě OpenCard

Další malá poznámka: Open Card je projektem Magistrátu, nikoliv DP. Ten jenom "zachraňuje" nesmyslný projekt, i když karta sama výhodu nemá žádnou.

0 0
možnosti