- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Varianta 7, nebude jezdit vubec nic, o metru se nesmi ani mluvit a komu se bude v noci zdat o tramvaji dostane 3 roky na tvrdo. Vsichni obcane vcetne kojencu a 30 let mrtvych lidi si musi povinne koupit rocni litacku za 25000,- Diky bohu za auto, uz ted mam cestu do prace a z prace levnejsi o 7,- za den nez kdybych jel mastnou tyci a usetrim 45 minut o pohodli ani nemluvim.
jen obtěžující řev z hlášení a informací,a gongů,zastaralá měsíce nemytá špína vestibulů,ráno ve vozech odpadky a flašky,
A bylo narvané k prasknutí, že jsme se tam málem nevešli
Fakt nechci vidět, až jich bude jezdit - zejména na trase C méně
Zkusme se podívat na problém MHD z hlediska investičních nákladů a celk. koncepce:
MHMP chce mít moderní a hezkou MHD a tak se pro DP nakupují nové vozy, staví se nové trasy metra, od nového roku budeme mít elektronické jízdné... . Na první pohled skvělé. Jenže: protože se investuje, tak se musí brát odněkud peníze. Tedy co se udělá - zvýší se jízdné. Samozřejmě je zde i vliv inflace, ceny ropy, neskromnost ČEZu, mrmlající řidiči... . Jenže to vše je nejspíš málo, aby současných 26Kč a dotace města tak zásadně nestačily. Zakopaný pes je v tom, že provedené investice nepřinášejí úspory, ale spíš naopak.
Například: nákup tram 14T (Porsche). Cena cca 60mil Kč oproti jiným tram o dost vyšší a přitom se nedá říci, že by tyto tramvaje nějak zásadně zatraktivnili cestování. Spíš naopak. Osobně ve svém okolí neznám nikoho, kdo by s nimi cestoval rád. Navíc je hlučná a v obloucích více opotřebovává koleje. Na údržbu náročnější.Tudíž investice dost problematická.
Pak jsou zde nové úseky metra:
Ačkoliv v žádném případě nejsem obdivovatel minulého režimu, musím konstatovat, že úseky natrasované a zakotvené v územním plánu do roku 1990 měly z hlediska územního rozvoje svoji logiku, zatímco o těch později vzniklých (spíše nyní vznikajících) se toto říci nedá. Na trasování současných úseků je tušit tlaky různých skupin a řada jiných zájmů, přičemž zájem efektivně dopravit co nejvíce lidí, co nejkratší cestou v pokud možno nejkratším čase vyznívá jako jeden z posledních. Dostavěné prodloužení trasy C i připravované prodloužení trasy A jsou rozhodně třeba. Avšak podoba ve které vznikly, či vznikají je víceméně shrnutím výše popsaného. Zatímco u trasy A je změna ještě teoreticky možná, na seceru prahy již metro stojí v podobě, která do budoucna přinese asi ještě mnoho problémů. Z hlediska investic se jedná o stavbu, která za cenu cca 15mld Kč dopravu příliš nevylepšila, pro některé oblasti a směry logickým útlumem povrchové dopravy spíš zhoršila.
čtěte:
http://www.dp-arena.cz/1/index.php?option=com_content&task=view&id=2657&Itemid=42
http://www.dp-arena.cz/1/index.php?option=com_content&task=view&id=2667&Itemid=1
Až Praha bude ceý rok v jednom kuse komplet ucpaná
Posledních x roků kupuju roční kupón, v busu ani v tram si stejně nesednu neb se toho štítím-polstrované sedačky hnus.(kdo to vymyslel je IDIOT). A teď ještě zdraží jízdné a prodlouží intervaly. Od příštího roku si pořizuji auto.
Tak to se priprav na nasobne vetsi vydaje za auto, nez ktere jsi mel za MHD a v dobe spicek na veeeelke prodlouzeni intervalu, pokud budes jezdit exponovanymi misty.
Jinak, abys nemyslel, ze jsem fanaticky cestujici MHD - uz jsem s ni v Praze nejel tak 2 roky...
Jsou dvě:
1) buď bude doprava dotovaná (jako téměř všude) a magistrát uhradí rozdíl mezi vybraným jízdným a náklady
2) nebo bude jízdné neregulované se všemi důsledky (zácpy, smog...).
Je to volba politiků.
v tech narvanych wagonech a sileny tlacenici nemaji revizori narok
Kvůli tobě a podobným vychcánkům se zdražuje jízdný.
Když si spočítám náklady na OpenCard, vychází mi několik set milionů korun. Myslím si že za poslední dva roky se na OpenCard propálilo více peněz než propálil DP na starých papírových kolcích za posledních 20 let. Takto se šetří
Další malá poznámka: Open Card je projektem Magistrátu, nikoliv DP. Ten jenom "zachraňuje" nesmyslný projekt, i když karta sama výhodu nemá žádnou.