Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Umírající dívka místo transplantace raději vyrazí do Disneylandu

Hannah Jonesová, třináctiletá dívka z Velké Británie, je v bezprostředním ohrožení života, přesto odmítá jít na transplantaci srdce. Rodiče i úřady její rozhodnutí respektují a k léčbě ji nenutí. "Dítě v tomto věku nemůže posoudit dosah svého rozhodnutí," myslí si však právnička Hana Marvanová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p555

disneyland

ji z te deprese vyleci a da ji chuti do zivota, pak to srdce bude chtit...

0/0
1.12.2008 15:40

Ruger

hmm, salónní právnička MArvanová

a šogor - neurolog Bojar perlí..

Chudák holka prožila peklo, předčasně dospěla a nyní má právo se rozhodnout. Kdo  někdy viděl stonat onkologické pacienty, pochopí i její rozhodnutí.

0/0
1.12.2008 10:19

zlababa.dvur

hmm

Lidi, to nevidíte ten rozdíl? Kdyby se jednalo o nevyléčitelnou nemoc, plně bych souhlasil s tím, že nechce své utrpení prodlužovat. Ale úspěšná transplantace srdce dává možnost téměř plnohodnotného života s minimem omezení. A riziko? jistě, je poměrně velké - ale v případě nepřijetí transplantovaného orgánu přichází konec velmi rychle.

Je zvrhlé na jedné straně odepírat možnost euthanasie nevyléčitelně nemocným, které čeká už jen pomalé a bolestivé umírání, a na straně druhé nechat umřít dítě s velkou šancí na úplné uzdravení jen proto, že už ho nebaví být v nemocnici.

0/0
29.11.2008 22:23

hadesxx

Re: hmm

Nejzvrhlejší je zabíjet zcela zdravé děti bombardováním, nechávat je umřít hladem nebo na nedostatek hygieny či aspirínu. A děje se to furt. A nikdo kolem toho nepořádá hysterické diskuze - halt to není tak zajímavý jako rozhodování, jestli někoho nechat viset za drahé peníze (které by mimochodem zachránili stovky těch hladem umírajících dětí) v komatu léta na hadičkách či mu proti jeho vůli cpát cizí srdce.

0/0
29.11.2008 22:41

zlababa.dvur

Re: hmm

Kolem toho není třeba dělat histerické diskuse - nikdo nedokáže zachránit celý svět. Smysl diskuse je u konkrétních případů, kde je možnost konkrétní pomoci, jako v tomto případě.

0/0
29.11.2008 23:22

Ruger

Hezky si tady honíš u PCčka šaška.

Ale nikdy jsi o žádného onkologického pacienta ani nezavadil, o dítě už vůbec ne....A pokud bys prožil profesně v blízkosti takového pacienta  několik měsíců, neonanoval bys tady s pseudointelektuálskými bláboly

0/0
1.12.2008 10:21

apeiron

chapu to

naprosto to chapu a rozumim tomu, nekdy je boj o zivot marny a nema smysl, zadna nemoc neprichazi jen tak, vaznejsi je proto, aby si clovek uvedomil spoustu veci, ktere si jako zdravy nikdy neuvedomi... snad timto zivotem vsechno nekonci... ale rozhodne si myslim, ze by nikdo nemel byt lecen proti sve vuli! neni to jen tak! ma to tak byt! kdyz nekdo dostane vaznou nemoc - melo to tak byt! ma odejit z tohoto sveta driv, protoze ma jiny ukol treba jinde v jinem svete! nemame tady nikoho umele drzet a zdrzovat! je to proti prirode! priroda neni hloupa! kdyz nekdo ma zit bude zit at zije jakkoli! nekdo muze zit zcela zdrave a presto brzo dostane rakovinu nebo se mu ucpou cevy! ma to tak byt! a vsichni lidi by si to meli uvedomit! a zvlast umele neprodluzovat zivoty starym a nemohoucim lidem! jaky to ma smysl drzet je zde proti prirode? mucime je a oni muci sve blizke! je to absurdni a naprosto neprirozene! a plytvani leky a jinymi prostredky... 

0/0
29.11.2008 22:23

zlababa.dvur

Re: chapu to

ale tady jde právě o to, že v tomto případě by boj o život nebyl marný.

0/0
29.11.2008 22:24

hadesxx

Re: chapu to

Vaše názory na to, co je život, jsou vaše věc. Tato dívka si po třinácti letech marných nadějí a pobytu ve špitálu chce užit život tím, že půjde do Disneylandu. A to je zase její věc, do které jí snad mohou mluvit jen její nejbližší. A ti s ní souhlasí.

0/0
29.11.2008 22:31

zlababa.dvur

Re: chapu to

To je nekonečné opakovátí téhož nesmyslu. Tady nejde o nějaké prodlužování života v nemocnici, na hadičkách, na přístrojích. Pacient po transplantaci může žít normální život jako každý z nás. A její nejbližší nemají právo jí o tu možnost připravit.

0/0
29.11.2008 23:26

hadesxx

Tahle nesvéprávná

"vědecká" civilizace je na jedné straně schopna "humanitárně bombardovat", a na druhé straně držet člověka na hadičkách proti jeho vůli nebo mu cpát cizí srdce proti jeho vůli. Když smázneme ty "humanistické" žvásty, jde jen o to, mít lidský život pod kontrolou do nejmenších detailů. Věda je opilá svou "mocí" rozhodovat o životě a smrti místo pánaboha, a čeká ji nehezké probuzení....

0/0
29.11.2008 18:33

dislektik-idnes si na mě zasedla

pokud se ji dá pomoci i za cenu toho že by do konce života

měla baštit léky tak to stojí za to.jeden můj známy měl taky problém se srdcem a doktor mu řekl bud operace a možná smrt na stole nebo max půl roku zvolil operaci i přes to riziko bohužel zemřel na stole ale aspon se pokusil něco udělat aby mohl žít dalších x let.půl roku bylo prostě málo.

0/0
29.11.2008 18:29

Tajné

Re: pokud se ji dá pomoci i za cenu toho že by do konce života

Ona už operací prodělala spoustu, neúspěšně. Navíc to srdce jí zničili sami doktoři...

0/0
29.11.2008 20:15

Tajné

Všem

Všichni kdo tvrdí že nemá právo by se měli octnout v její situaci. Potom by je možná ty hloupý kecy přešly.

0/0
29.11.2008 18:18

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Všem

nejsem si jistej jestli 13 letá má rozum natolik vyspěly aby rozhodla o své smrti?

0/0
29.11.2008 18:24

Quartz

Re: Všem

vaše reakce je pochopitelna z pohledu nekoho, kdo se smrti boji.

Ta divka musela bojovat se smrtelnou nemoci tak dlouho, ze  uz nekolik let nevedela, jestli oslavi pristi narozeniny. Smrt pro ni neni tak strasna vec, jako neustaly pobyt v nemocnici a ladovani leky, ktere ji zabijeji stejne jako pomahaji.

Prave proto nesouhlasim s pani Marvanovou, ktera nema pravo pausalizovat usudek rodicu, jez svoji dceru v boji o zivot mnoho let podporovali.

0/0
29.11.2008 18:34

hadesxx

Re: Všem

Souhlas, a to pomíjíme širokou oblast spekulací o tom, že tu nemusíme být jen jednou, a že právě lidé s podobnými zkušenostmi z rozhraní života a smrti jako tato dívka mají v tomto směru přinejmenším intuici, když ne osobní zkušenosti s "jinou" realitou.

0/0
29.11.2008 18:38

hadesxx

Re: Všem

O zralosti rozhodují zejména hraniční životní zkušenosti. Tahle dívenka jich má desetkrát tolik, než průměrný žvástal (možná i včetně mě) na tomto fóru.

0/0
29.11.2008 18:35

Tajné

Re: Všem

Soud rozhodl že ano.

0/0
29.11.2008 20:06

Pilat

ta divka si prosla peklem

cetl jsem to v orgimale, same utrpeni, same utrpeni, samozrejme ze ma pravo si rozhodnout o svem zivote. Ta o nem vi vice nez my vsichni dohromady. Bohuzel, chudacek malej. ;-(

0/0
28.11.2008 22:45

sugoll

Re: ta divka si prosla peklem

Plně souhlasím.

0/0
29.11.2008 13:04

General-

Pani Marvanova

zajimalo by me jak byste se zachovala vy, kdybyste zazila to co tato divka. Pres pul zivota travi po nemocnicich, da se rici ze vetsinu sveho zivota ktery si vubec pamatuje. Prave ona jedina je schopna rozhodnout se dle toho jak se citi. Sve rozhodnuti muze kdykoli zmenit, ale je to jeji rozhodnuti.

0/0
28.11.2008 20:13

singlemalt

příklad toho, kdy pacient jasně rozeznává hranici,

kdy by medicina přestala být humánní. Medicínští etikové, od ní si nechejte přednášet.

0/0
28.11.2008 18:51

Jack777

...

Lidé jsou neinteligentní bestie. Je jim jedno jestli se člověk trápí, hlavně když žije. Ale co kvalita života? Sex, sport, studium, kalby atd....

Co je to za život, když je člověk pořád v nemocnici. Také bych si přál zemřít. Život sám o sobě je k ničemu a bezcenný, důležitej je spíš jeho obsah. Lékaři akorát potřebují další morče na pokusy a pochybuji, že s ní nějak zvlášť soucítí...

0/0
28.11.2008 17:09

Hail Eris

Re: ...

R^

0/0
28.11.2008 17:11

mokikin

Re: ...

Udrzovani cloveka pri zivote je opet ukazka pseudohumanismu...

0/0
28.11.2008 17:46

Oldis_rab

Re: ...

udrzovani cloveka pri zivote je alibismus a pokrytectvi ;)

0/0
28.11.2008 18:47

jurgen

Re: ...

Nevim, jestli je to dano tim, ze az tak moc transplantaci se v CR neuskutecnuje nebo co, ale mlady clovek s transpalntovanym srdcem ma velmi dobrou sanci na skutency a kvalitni zivot - vcetne sportu, kalby, sexu atp....

0/0
29.11.2008 0:58

q33ny

Re: ...

pokud už neprodělal leukemii..a léky které je nutné brát po transplantaci by jeho život ještě nezhoršovaly..

0/0
29.11.2008 12:12

viera912

kdyby byla moje

snazila bych se do poslednich sil ji primet k tomu aby se nechala lecit,pokud existuje nadeje na jeji zachranu.Snazila bych se o to i kdyby moje nebyla.

0/0
28.11.2008 17:04

mokikin

Re: kdyby byla moje

V jinych zdrojich tusim byla informace, ze transplantace srdce by ji prodlouzila zivot jen o nekolik let.

Nekolik let, pri kterych by dal trpela bolestmi a v podstate by zadny zivot nemela - byla by dal zavrena v nemocnici ve sterilnim prostredi...

(uz se tesim na reakci od diskutujicich "a co kdyz se zitra vymysli lek na jeji nemoc")

0/0
28.11.2008 17:45

AnimalFemal

Re: kdyby byla moje

To je pravda, ale co když se zítra vymyslí lék na její nemoc?

0/0
28.11.2008 19:45

TrueRobos

Re: kdyby byla moje

Když zítra vymyslí lék, bude trvat 10-15 let, než projde klinickými testy. Mezitím umře. Sama ať se rozhodne, to je jeji volba. Smrt není to nejhorší, utrpení je to, co je nejhorší. Respekt R^

0/0
28.11.2008 22:18

nccch

Re: kdyby byla moje

10-15let by trvalo než by se dostal do běžného oběhu, ale člověk, který nemá co ztratit by ho klidně mohl vyzkoušet hned. Jsou to však jen dohady, soucitím s ní, ten život vlastně nemá pro ni žádnou hodnotu ;-(

0/0
29.11.2008 0:35

Tomach

Re: kdyby byla moje

Nemas pravdu. Muzes vedet ze za par dni umres a stejne ti nikdo experimentalni lek jen proto ze ho chces neda. Nesmi se to. A Clinical trials jsou pod prisnym dohledem, dostane se do nej jen presne specifikovany druh pacientu a take to trva roky nez jsou tyto testy povoleny. Navic kolikrat ani nevis jestli vazne dostavas ten novy lek nebo stary klasicky pro porovnani.

0/0
29.11.2008 1:14

Montaigne

Re: kdyby byla moje

tak říkáš zítra, jo?8-o

0/0
29.11.2008 11:34

Oldis_rab

Re: kdyby byla moje

Nevis o cem mluvis. To co rikas si myslis ted. Kdyby jsi ale byla v pozici jeji matky, coz si tezko dokazes predstavit, patrne by ses chovala jinak. A ctila by jsi jeji pravo se rozhodnout.

0/0
28.11.2008 18:48

viera912

kdyby byla moje

No teda,kdyby byla moje,tak bych se taky snazila o to,aby se podrobila lecbe.Asi bych nevydrzela nechat umirat sve dite,kdybych vedela,ze je nadeje na zachranu.I kdyby moje nebyla a mohla bych s ni mluvit,snazila bych se ji presvedcitV

0/0
28.11.2008 17:02

Zelenej Raul

...léčila bych ji, dokud je to možné

Takže léčit, léčit, dokud případně na stole nezemře? Teda Marvanová od té příhody s jau-jau to jde s tebou od devíti k pěti. Rv

0/0
28.11.2008 16:11

jeen

Re: ...léčila bych ji, dokud je to možné

Z Vašeho příspěvku jsem pochopil 2 věci:

1. Nejspíš jste bezdětný.

2. Nejspíš byste se měl léčiti vy.

;-(

0/0
29.11.2008 10:33

Tajné

Re: ...léčila bych ji, dokud je to možné

Léčit by ses měl spíš ty, z tý tvý bestiální parodie na humanismus.

0/0
29.11.2008 18:22





Najdete na iDNES.cz