Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do moře u Francie se zřítil airbus se sedmi lidmi, dva už našli mrtvé

U francouzských středomořských břehů se zřítil do moře velký dopravní letoun Airbus A320. Na palubě cvičného letu bylo sedm lidí. Záchranáři našli dvě těla, dalších pět členů posádky je stále nezvěstných. Příčina nehody není zatím známa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BedlamW

jj

Lepe se citim v Boeingu.

0/0
28.11.2008 13:53

Flynn

Re: jj

ja se citim jeste lepe nohama na zemi, i kdyz letani miluji...

0/0
28.11.2008 15:19

luko5

Asi to letadlo technici špatně prohlídli.

:-/ Rv

0/0
28.11.2008 12:10

Flynn

Re: Asi to letadlo technici špatně prohlídli.

pokud ho vubec prohledli a nebyli z ekonomickych duvodu propusteni. jj low-cost je low-cost

0/0
28.11.2008 15:21

jarda ....

tato diskuse

Nestačím se divit úrovni této diskuse... :-©

0/0
28.11.2008 10:38

medabzuk

ja si

myslim, ze by ty vobojzivelny letadla meli u airbusu jeste doladit

0/0
28.11.2008 8:35

Flynn

Re: ja si

jj, na hitlerovksy Kübelwagon nemaji....

0/0
28.11.2008 9:21

a co třeba

Riziko kompozitních materiálů

Na kovu jsou trhlinky vidět, kompozit dlouho nic a pak se najednou urve třeba celá ocasní část. Nejnovější letadla pro 300-400 lidí jsou převážně z kompozitních materiálů ...no, naštěstí je krize a létat se bude míň...

0/0
28.11.2008 6:44

Paní Jarabáčková

Re: Riziko kompozitních materiálů

Prosím tě, zanech raději těch svých úvah o letecké technice. Dík.

0/0
28.11.2008 7:26

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

ale ono to s tim souvisi, kdyz se hleda uspora nakladu... Zacina to hnusnymi rohliky z kdovijake mouky ( po tom je cloveku akorat tak pul dne nedobre), a konci to pady letadel s vice jak stovkou lidi. a omluvy?... sorry, snizovani nakladu. To je tak, kdyz odbornou praci delaji ekonomove. Diky tomu jiz take cca 40 let nevkrocila noha na Mesic a nebyt ekonomu, davno bychom byli na Marsu...

0/0
28.11.2008 7:31

rychloslimejs

Re: Riziko kompozitních materiálů

panbuh nas chran pred lidmi, jako jsi ty. Lidstvo pochcipa hlady, ale pochcipa na Marsu. Ty jsi inteligent.

0/0
28.11.2008 8:26

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

nj, jak jsem cetl, tak posledni dobou jiz vetsina lidstva netrpi hlady, ale obezitou. a prave proto, aby nedoslo k hladovym bourim, by bylo docela zahodnou se pakovat o planetu dale. Vezmi to tak, ze pred sto lety bylo na zemi cca 2mld obyvatel a dnes je to skoro 4x tolik.

a bez projektu Apollo bys dnes asi nesmazil na teflonkach a nejezdil PTFE skluznicih na lyzich, abych dodal ten nejzarnejsi priklad. O rozvoji IT nemluve. kdoz s eto vezme kolem a kolem, tak vykonove by lunarni modul dnes mohl ridit muj mobil a jeste by si pri tom mohl hodit simultanku s Kasparovem...

0/0
28.11.2008 8:38

tos42

Re: Riziko kompozitních materiálů

clovece ty jsi naivni, nebo moc mlady... fajn, po mesici chodili lidi - stalo to extremne mnoho penez, byla to taky politicka akce typu "jsme lepsi nez rusaci" a byl to husarsky kousek. Ale o ekonomickem prinosu vubec nemluv, proboha. Teflon a lyze? To si delas srandu? Cely vesmirny program stoji biliony dolaru a navratnost v aplikacich je samozrejme miziva, to jsou jen zanedbatelne vedlejsi efekty... Kdyby ty prachy byly investovany rovnou do vyvoje, tak je daleko vic vynalezu. Obydlovani jine planety? Ty jsi hlavne snilek, ze ... My tu zapasime se svetovou krizi, dochazi voda atd a ty bys chtel X miliard lidi prestehovat na Mars? S dnesnim stavem technologii... trocha toho ekonomickeho mysleni by prospela clovece

0/0
28.11.2008 8:47

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

snilek, jsem to uznavam. Ber to tak ale, ze nebyt snilku typu bratri Wrightove, tak se dnes spolu lehce nepreme u tohoto clanku. Nebyt snlka pana Clarkea, tak nemame komunikacni druzice a MTV.

A navratnost vesmirneho programu? Ten tu preci jde. Udajne (nevim to samozrejme presne) kazdy investovany dolar v projektu Apollo prinesl zisk ve forme dolaru 3, o vedlejsim efektu zapojeni/pracovani dalsich nekolika set tisic lidi nemluve.

A za soucasnou ekon. krizi muzou hlavne "ekonomove" a jejich plneni "forecastu" a tabulek, nemluve o jejich falesne idei, ze ekonomika musi neustale rust.

Jinak s vodou samozrejme souhlasim - myslim, ze po prelomu pulky stoleti nebude boj o ropu, ale o vodu. To je to, ceho se obavam. Jinak vekove mam statisticky jiz pulku zivota za sebou.

0/0
28.11.2008 9:12

jiri.fiala

Re: Riziko kompozitních materiálů

ekonomove by meli byt postaveni ke zdi a po zaveleni prikazu PAL se zhroutit rozstrileni na zem. svetu by pak bylo lepe. ekonomky by se pak mohly venovat praci v vykricenych domech, zuzitkovaly by tam zkusenosti, ziskane behem studia nejtezsiho gymnasia v praze - VSE.

planovane hospodarstvi vedene odborniky z 4. socialisticke internacionaly by jednotne ridilo trh tabora miru s tim, ze by neplytvali penezi na akcie a hypotecni dluhopisy, aby tam utopili miliardy, ale naopak by je investovali do vyvoje technologii.

dalsi vyhoda socialistickeho hospodarstvi je v nizke cene nekvalifikovane prace pri napr. razbe tunelu pro vysokorychlostni trati a casticove urychlovace - zemni prace mohou v ramci prevychovy vykonavat tridni nepratele.

ti obvineni z mensich zlocinu proti socialistickemu zrizeni pak mohou pracovat v agrovyrobe nebo pri stavbe mostu - opet bez naroku na mzdu, uvedomele a zdarma.

0/0
28.11.2008 9:59

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

Ale jiriku, ty to zase cele prekrucujes. Doufam, ze s eti nakonec neudela spatne po ekonomicky vyhodnem salamu bez masa a nasledne se ti podari utrit ze sedinky finalni produkt metabolismu jako nasledek drive uvedeneho ekonomicky vyhodnim europapirem.

celkove jsem chtel rici, ze "ekonomicke" hledisko by nemelo byt vzdy az na prvnim miste

0/0
28.11.2008 15:18

Rotoped64

Re: Riziko kompozitních materiálů

Tak jednoduché to opravdu není.

0/0
28.11.2008 7:30

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

No ja byl nedavno v novem A319, a to letadlo mne nijak zvlast nenadchlo. LCD display nad kazdym druhym sedadlem opravdu nedela kvalitni letadlo ( a co vic, kdyz navic v pilotni kabine ani nejsou "berany", a ridi se takovou packou mensi nez ja mam u sveho pocitace)

0/0
28.11.2008 7:32

John Coffey

Re: Riziko kompozitních materiálů

to vsechny airbusy...

0/0
28.11.2008 8:09

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

i 310? V te jsem v pilotni kabine nesedel...

0/0
28.11.2008 8:11

on_z

Re: Riziko kompozitních materiálů

A300 a A310 mají klasické berany

0/0
28.11.2008 11:28

rychloslimejs

Re: Riziko kompozitních materiálů

podobne packy se ve vojenskem letectvi pouzivaji jiz hodne dlouho a svete div se, ti piloti bez beranu jsou schopni s temi letadly letat i akrobacii. Prvni letadla mela v kokpitu volant jak v aute, nechtel by ses k tomu vratit, nainstalovat ho i do Airbusu, a kdyby mel airbeg, treba by prezili ten pad.

0/0
28.11.2008 8:29

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

To uznavam, fly-by-wire je zajiste pokrok, bez systemy podpory rizeni by se napr nevznesl ani dnes jiz 35let stary F117 Nighthawk. Nebral jsem to jako tak, ze by mi berany schazeli, ale jak vidno, nemas smyl pro hyperbolu, cesky nadsazku...

0/0
28.11.2008 8:42

rychloslimejs

Re: Riziko kompozitních materiálů

no, kdyz ctu tve prispevky o teflonu a chybejicich beranech, mel by ses radeji venovat te jazykovede, nez tady mudrovat o ekonomech, kteri nici vesmirny program. a jen tak na okraj ty mudrlante, vesmirny program takoveho rozsahu musi dotovat stat. stat jsou, ve vetsine demokratickych zemi, lidi, a chtel bych videt stat, ketry by si dovolil investovat 5x vice penez, nez co stalo USA Apollo, do mise na Mars. a jeste by me zajimalo, kdy ocekavas, ze se par miliard lidi presune na jinou planetu, aby tady bylo misto. a tva uvaha o obezite. mno, tve obzory asi konci s hranicemi Evropy a USA, ze. napsat, ze vetsina lidi je obezni, to chce velkou odvahu.

0/0
28.11.2008 8:59

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

docela legrace, dekuji. myslim, ze bychom se nad pivem docela dobre pobavili ;o))

Jasne, vesmirny program stal hodne penez, ale ve vysledku asi mnohem mene, nez co stoji zbrojeni.

Ze asi neco je spatne a neco bylo dobre je fakt, ze pro vylety za hranice atmosfery se pouzivaji stroje, ktere byly vyvinuty (bez ohledu na naklady) jiz v pocatcich vesmirneho programu. Napr. Rusove porad letaji a obsluhuji ISS raketou R5, se kterou temer neslavne dopadl i Gagarin a raketoplany jsou ve svem dusledku jen rozvinute myslenky tajnych projektu Reichu ze 40.let (ktery ovsem kvuli valecne masinerii neufinancovali).

jinak k cemu ve svem primarnim vyzkumu byl nejaky srandovni opticky aparat se jmenem Zesilovac svetla na zaklade usporadani zareni. Dnes si diky tomu muzes pustit fiml, hudbu, merit vzdalenosti a tesarsky metr se jiz take pomalu odebira do zapomneni.

0/0
28.11.2008 9:20

p266

Re: Riziko kompozitních materiálů

A kromě absence kniplu je tu ještě něco, co vás nenadchlo? Možná absence vrtulí jako na pořádným letadle? Nebo druhý řady křídel nad tou spodní?

0/0
28.11.2008 8:46

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

 ajoo. Ted to jiz vim, proc jsem z toho letadla mel hodne ambivalentni pocity....

Jinak fakt je ten, ze letet ve dvouplosniku s vrtuli a cely let dychat spaliny kerosenu byl pro mne naprosto uzasny zazitek. Opravdu let letadlem AN2 "Andula" vrele doporucuji, vc. ruskych napisu po kabine...

0/0
28.11.2008 9:24

medabzuk

Re: Riziko kompozitních materiálů

mas naprostou pravdu. navic kompozit se vetsinou urve, kdyz ho ma nejakej mudrc jako ty, primo nad hlavou. nasledne postizeny mudrc napise triradkovou studii o riziku kompozitu do diskuse na idnes ;-D

0/0
28.11.2008 8:33

luko5

Re: Riziko kompozitních materiálů

Nejsem odborník na kompoz. materiály, ale domnívám se, že kvalita kompoz. materiálů může být různá, záleží z jakého "těsta" se vyrobí.

0/0
28.11.2008 12:15

Flynn

Re: Riziko kompozitních materiálů

ja si za svych mladych let delal kompozitni bandaz hokejky z obinadla a polystyrenu rozpusteneho v acetonu...

0/0
28.11.2008 15:20

prezident de Curval

JO?

Tak jsem si nějak vzpomněl - po katastrofě posledního raketoplánu, kde bylo mimochodem taky 7 lidí jsem někde četl otázku týdne...

Víte co znamená zkratka NASA?

Need another seven astronauts...

Tak jestli voni teď frantíci nezaloší třeba NASP....:-P

0/0
27.11.2008 22:48

kiv

Re: JO?

Vím, je to cynický ... ale buďme rádi, že to letadlo, avšak   i sebe, bohužel,  poslalo do věčných lovišť  "pouze" těch placených 7  profíků,  než aby v něm  zařvalo nějakých 130- 220   "civilistů", kteří si to ke všemu v dobré víře zaplatili  .... :-/  

0/0
28.11.2008 0:01

Flynn

Re: JO?

need another seven pilots?

Jinak je opravdu "stesti v nestesti", ze na palube byli jen technici. Ja vim, je to tragedie pro kazdou rodinu, ovsem je rozdil, truchli-li rodin sedm ci 150.

0/0
28.11.2008 7:16

FotoGraf

Že by nevyreleasované AOG?

Naštěstí nemám tuhle leteckou společnost v portfoliu. Když se potvory moc opoždujou s platbama a přijde urgentní AOG - aero on ground, tak je to na mém uvážení, jestli objednávku pustím, nebo ne, záleží od velikosti pohledávky a doby po splatnosti. A tak firmy někdy riskují, že lítají bez opravených problémů.  Ale německé XL Airways v portfoliu mám. Naštestí ne britské XLko, ti už jsou in administration. Teď už čekáme, jesti a kdzy prdnou SkyEurope nebo Austrian Airways... X

0/0
27.11.2008 22:41

sCZECH

Re: Že by nevyreleasované AOG?

no tak ted jsme si z tveho portfolia a AOG cvrkli do textilu;-D

0/0
27.11.2008 22:45

FotoGraf

Re: Že by nevyreleasované AOG?

Muzes cvrkat kolik je potreba, kazdopadne ja jsem z oboru a ty ne. A trosku zamudrovat jsem si musel. Kdyz bude clanek o brouckach, budu sticha. Ju :-)?

0/0
27.11.2008 22:53

sCZECH

Re: Že by nevyreleasované AOG?

no ono to spis vypada, ze jsi chtel ukazat, jaky jsi velky oborovy BOREC a free-cool-in (frikulin), nicmene to ma ponekud opacny efekt

0/0
27.11.2008 22:59

FotoGraf

Re: Že by nevyreleasované AOG?

budiz, ma to opacny efekt dle tebe. A jak to ma byt napsano, aby to nemnelo ponekud opacny efekt...  Kdyz clovek toci a nevi o cem, je problem, kdyz se k tomu vyjadri nekdo, kdo v oblasti leteckeho prumyslu pracuje, tak je taky problem :-).

0/0
27.11.2008 23:02

kiv

Re: Že by nevyreleasované AOG?

Neřešte to.... :-)

 Tady je to , pane kolego, založeno (už primérně ze strany redaktůrků z IDěs)  na naprostém amaterismu v jakémkoli oboru ( ti brouci by nebyli z pohledu etmologa na tom líp :-/) a následně generovaném bulváru a proto jakýkoli, byť jen  trochu fundovanější pohled na věc je vlastně navýsost nepatřičný  a duchu tohoto fóra škodlivý , protože vlastně ubírá reklamní potenciál daného portálu, protože  by nedej Přírodo sem ty davy "Joe Normálů" přestaly chodit ... :-):-) 

0/0
27.11.2008 23:36

Flynn

Re: Že by nevyreleasované AOG?

To je nevyhoda demokracie, kdy BFU (Beznej Franta Uzivatel) svym pokrikem prekrici lidi, kteri tomu rozumneji...

0/0
28.11.2008 7:34

sCZECH

Re: Že by nevyreleasované AOG?

jenze to neni zadny prispevek, ktery by nejak pomohl pochopit problematiku, to je text s odbornymi vyrazy (btw. s chybou, AEO opravdu neni aero on ground), ve kterem se dozvidame, ze autor ma tu obrovskou moc potvrdit nebo odmitnout objednavku... ja nikoho neprekricel, pouze jsem napsal svuj nazor, ze ten vychloubacny prispevek ma  prinosnou hodnotu nula

0/0
28.11.2008 8:35

Orthodox

Re: Že by nevyreleasované AOG?

PŘESNĚ TAK ! :-)R^

0/0
28.11.2008 9:02

Flynn

Re: Že by nevyreleasované AOG?

O.K., kazdopadne si tady muzeme "honit trika" a virtualne si rozbijet hlavy argumenty jak chceme, ovsem to nic nemeni na tom, ze tech lidi jiz asi nikdy nepotkame a v tom letadle se neproletime...

0/0
28.11.2008 9:29

sCZECH

Re: Že by nevyreleasované AOG?

no tak samozrejme, toto cele se odviji od me prvni reakce, kdy sem nepochopil, co nam chtel "basnik - autor prispevku" rici..

0/0
28.11.2008 12:36

Flynn

Re: Že by nevyreleasované AOG?

ano musim se Te take zastat. Rekl bych, ze zdejsi "rypalove" nemohou prenest pres srdce, ze do te problematiky nevidi. Take se castecne teto branze dotykam - air cargo. pak mne na trochu nadzvdvihla diskuse, kdyz v Praze z letadla vypadla z bulku zasilka radioaktivity a lide vykrikovali neco ve stylu "na letisti vypli proud, ale Ruzyn sviti dal". Jelikoz delam a jsem certifikovan na IATA DGR, tak mi bylo jasne (a marne jsem vysvetloval), ze tajkova zasilka klidne muze vypadnout v 10 km, spadnout na zem a okoli a zasilce se nic nestane (je-li spravne zabalena). Co beru jako mnohem horsi pripad je to to, ze tito kriklouni pri odletu se divi, ze si opravdu nemohou vzit do letadla kyslikem naplnene potapecske bomby a spreje a sirky v zavazadlech opravdu nejsou idealni, ba primo nebzepecne, o flaskach s obsahem typu SAVO nemluve.

No bav s voly o sobote, kdyz jsou v patek na porazku...

0/0
28.11.2008 7:27

hlupák

Re: Že by nevyreleasované AOG?

tak mi přišlo na mysl. dožiješ ty se zejtřka( je pátek) nebo nedožiješ ty se zejtřka ?( teda jestli sem to pro množství chyb, patrně překlepů, dobře pochopil, tu tvoji poslední větu) ?

0/0
28.11.2008 8:28

Flynn

Re: Že by nevyreleasované AOG?

jooo, to kdybych vedel, ale statisticky asi ano.

reciprocne to asi znamena, ze asi tak velky vul nebudu. Ale vylozene jsi mne pobavil. Tento zpusob jazykove ekvilbistiky, jak nekoho slusne poslat do sedinky, s e mi vylozene libi... keep on goin'

0/0
28.11.2008 8:46

olo

Re: Že by nevyreleasované AOG?

možná tě ale měli nejdřív nechat dochodit základní školu, než tě poslali k letadlům, takhle se potom není čemu divit, že padají do moře :-)

0/0
27.11.2008 23:02

hnusil

Re: Že by nevyreleasované AOG?

jsi z oboru? nocni uklid? to by odpovidalo

0/0
28.11.2008 7:45

markyz.Gero

Re: Že by nevyreleasované AOG?

Hle hnusný kapitalista ;-D

0/0
27.11.2008 23:01





Najdete na iDNES.cz