- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No a tímto máme zimu za sebou a zima končí. Tento týden ještě vydrží, pak přijde obleva, oteplí se a obleva vydrží tak do konce ledna. Během oblevy zmizí veškerý sníh, který doteď napadl a nedivil bych se, kdyby to se sněhem dopadlo špatně i v Alpách. No a po lednu už žádná zima nepřijde ( zkušenosti z minulých dvou let ).
ahoj, k těm různým článkům letní či zimní. Já myslím že není co řešit, je to dávno vyzkoušené a ověřené že letní je v zimně na nic. A ne jen v tom že napadne sníh, ale taky kvůli teplotě - když bude -5 třeba tak taky nechodím v sandálech jak v létě. Pokud jde o mě tak by zimní pneumatiky měli uzákonit a to plošně a pro všechny, tedy i kamiony. otázka by byla jen od kdy do kdy. tak optimální bych navrhoval od 1.11. do 31.3.
A zimní gumy i pro traktory bys nenařídil? Btw. to s těma kamionama je nesmysl...
Včera Tmin -9,8 a Tmax. -2,7 vítr max. 17,9m/s. Dnes Tmin -8,5 a Tmax. zatím -2,3 vítr max. zatím 9,4m/s. Více o počasí s webkamrou na http://www.novapec.cz
O vikendu jsem se znamym podnikli prakticke srovnani dvou totoznych aut, jedno s letnima a druhe se zimnima pneumatikama - oboje sady shodnych rozmeru.
Letni byly Continental SportContact 3, zimni pak Continental WinterContact TS 830.
Jezdili jsme na zasnezene plose s misty ujezdenym snehem, misty ledem a misty cerstvym snehem cca 20 cm.
Rozdil mezi pneu obrovsky, auto na zimnich bez zapnute stabilizacni elektroniky (protiprokluz, korekce smyku, rozdeleni brzdneho ucinku, omezeni krouticiho momentu atd.) bylo mnohem ovladatelnejsi nez auto na letnich se zapnutou stabilizaci...
Pokud byly u obou aut stab. systemy zapnuty, nemelo auto na letnich absolutne zadnou sanci udrzet krok s tim druhym pri rozjezdu, brzdeni, slalomu, vyhybani, v zatackach...
jj, je to tak. já mám na čumáku Barum Polaris 205/50 a na zadku Barum Bravuris 205/50 (nebo 195 teď nevim) a rozdíl je jasně vidět.. auto nemá žádný elektrospotřebičský vychytávky, takže holt je všecko na umění řidiče. zatímco čumák na jazyku a uježděnym sněhu drží jakštakš směr, zadek si dělá absolutně co chce, a to ať jedu do kopce pod plynem (takže čumák zadek táhne), nebo ať jedu z kopce a brdim (takže zadek tlačí na čumák - přičemž z kopce se jede o poznání hůř samozřejmě). vzhledem k tomu, že auto má sportovní tuhej podvozek a nemá servo, tak jízda na rozježděnym přimrzlym sněhu je fakt zážitek pro labužníky. doslova nesmim dejchat, jinak letim do škarpy;) na letních gumách se v tomhle nedá jezdit.
Ostravsku no ale to bych chtěl asi moc po vás že vy jste jel metrem
Jo, když mají silničáři malou kapacitu,tak logicky nemůžou být všude. Také by pomohly vedle silnic,kde se tvoří jazyky,postavit sněhové zábrany.Kdysi to tak bylo. Jo kdyby tak těch 150 mega na řešení cikánské otázky v Janově šlo na cestáře. 150mega najednou najdou,ale pro bezpečnost na silnic ne a ne nic najít.
nevim jak u vas, ale u nás byli všude kde by potřeba. Lidi je ale rozkradli.....
a Lev Nikolajevič Tolstoj bledne závistí.
...na konci listopadu sníh a led a ještě k tomu na horách...to musí být kachna