Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolemjdoucí zachránil děti, které si hrály s ostrým granátem

Obrovské štěstí měly děti v Jindřichově Hradci, kterým náhodný kolemjdoucí na sídlišti Hvězdárna sebral granát. Předmět, s nímž si hrály, mu totiž připadal podezřelý. Když zjistil, o co se jedná, přivolal policii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hanicqua

hrali si s rucnim granatem?

a to ja jsem si brala sirky a myslela jsem si jak jsem drsna

0/0
20.11.2008 12:14

Execute

Děcka asi vyšňupaly dárek pod stromek.

Tatík je asi budoucí hrdina z Afghánistánu. Ale zapomenul, že zdejší hřbitovy jsou hrdiny přeplněné!

0/0
15.11.2008 17:52

Mitchell

Děcka pitomá,

měla kliku, že šel ten chlap okolo. A ruku na srdce, kolik lidí by na jeho místě udělalo to samé? Rodiče těch děcek by mu měli poděkovat.

0/0
15.11.2008 11:43

doktor_bota

Re: Děcka pitomá,

Máš pravdu, konkrétně já bych si granátu určitě nevšiml. Od doby, co na mě jeden tatík podal trestní oznámení za to, že jsem seřezal jeho dvanáctilétého synka, který celkem brutálně týral odhadem šestiletou holku, si "her" dětí programově nevšímám.

0/0
15.11.2008 17:59

u.boat

Re: Děcka pitomá,

no já bych to asi považoval za nějakej zapalovač nebo podobnou krávovinu, že u nás běhaj děcka s ostrým granátem nebývá až tak obvyklé.

0/0
17.11.2008 13:02

vver440

škoda

to moh bejt pěknej masox:-)

0/0
15.11.2008 11:24

JÚLINEK.ŠÍŠAL.

souzi a soušky čížci, nemylte se

...trochu to tam znám z dob, kdy u hvězdárny stávala akorát ta hvězdárna ... no, bývali tam ještě kasárna, naproti bývalá prachárna s kostelíkem,  a za ním domečky , ... a stráňka ke ždˇáru bývala staveb prostá - v té oblasti kolem hvězdárny bývali hřbitotvy dva ... starý židovský a ještě starší u václava pro nežidy ... oba s kamenným ohrazením ...

0/0
15.11.2008 11:16

Chinkeee

:D

Krásně jsem si zavzpomínal. Když mi bylo deset, našel jsem v opuštěných kasárnách odjištěný obranný granát. Kdo ví, možná ho tam Ivan nechal na památku. Měl jsem z něj takovou radost, že jsem se šel hned pochlubit tátovi. Ten už takovou radost neměl a poté co mi dal pár facek (že prej už tam nemám lozit) jel granát ukázat policajtům. S odstupem času si člověk uvědomí, že to byl docela hazard, ale tenkrát to bylo nejlepší místo na hraní. :-P;-)

0/0
15.11.2008 11:03

Ccecil

Obranný granát

má smrtící účinek do 200m. Hází se zásadně ze zákopu.

0/0
15.11.2008 8:26

kotatkoxxl

Tak nevím,

proč byl granát umístěn za zeď hřbitova 8-o To jako když si s ním bude někdo hrát příště, tak aby to nemuseli uklízet nebo že by si rovnou vybral místo k odpočinku nebo proč ... Snad ještě aby se nenudili nebožtíci a nebo to bouchlo někomu z pozůstalých chodících na hřbitov ... fakt nechápu důvod ;-(

0/0
15.11.2008 7:59

m24

Re: Tak nevím,

Já v tom nevidím nic nepochopitelného. V případě náhlé exploze by bylo asi lepší stát za tou zdí. Že je to zeď hřbitova je nepodstatné.;-)

0/0
15.11.2008 9:10

(gbd)

Re: Tak nevím,

Nebo spíš:

1. granát byl umístěn za hřbitovní zdí,

2. našly ho děti a drály si s ním,

3. vnímavý občan povolal pyrotechniky,

4. místo nálezu granátu bylo zajištěno.

0/0
15.11.2008 9:29

Tony Fauntana

Re: Tak nevím,

5. granat byl opet umisten za hrbitovni zdi

0/0
15.11.2008 10:16

Execute

Re: Tak nevím,

6. A pyrotechnik zůstal neohrožen;-D;-D

0/0
15.11.2008 17:57

babacek

Pyrotechnik pak sdělil, že jde o plně funkční obranný granát

Děti si s ním nehrály,ale měly ho na obranu proti pedofilům a jiným úchylům.;-)

0/0
15.11.2008 7:23

cinsky_buh_srandy

ten člověk by zasloužil medaili

jinak se tady na diskusích projevila typická česká vlastnost. asi je to ještě z dob komunismu :-©

0/0
15.11.2008 0:31

Blbec z Xenemunde

<>

kdyz to vezmeme vecne, tak je tady stejne neco neuveritelneho - parta decek si hraje delsi dobu s granatem zvici vejce...Jak proboha hrani s takovym vejcem vypada ?

.

To jako ten granat byl tamagoci a decka mu davaly bumbat a hladily ho aby spinkal nebo co 8-o ? Jak se da vubec hrat s granatem, aniz bych udelal to prvni, co me napadne, totiz vytahl pojistku 8-o ?

0/0
14.11.2008 22:51

topič elektrárenský

Re: <>

Nevím jak u tohoto obranného typu, s tím jsem nikdy neházel, ale u útočného se ta pojistka musí urvat docela silou. Předpokládal bych, že to bude podobné, ten obranný granát má navíc na sobě silnější obal pro zvýšení destrukčního účinku.

0/0
14.11.2008 23:01

Blbec z Xenemunde

Re: <>

no dekuju pekne za takovy kvalitni obal 8-o

0/0
14.11.2008 23:07

Jonish

Re: <>

není rozdíl mezí útočným a obranným v tom, že obranný vybuchuje po kontaktu se zemí, zato útočný po uplnytí určité doby?

0/0
14.11.2008 23:12

Manstein

Re: <>

Obracene. Pojistka utocneho je na pasku, ktery pri hodu granat roztoci, kdyz se zastavi, tak bouchne. Obranny ma casovou rozbusku - vytahne se pojistka a granat se drzi s pritisknutou "pakou", kterou jinak drzi ta pojistka. Pri uvolneni paky se zapali casova rozbuska a bouchne to za par vterin.

Ale vetsi rozdil dela to pouzdro - utocny granat je plechovka, pri vybuchu ublizuje hlavne tlakova vlna, strepiny jsou lehke a daleko nedoleti - haze se pri behu, ten, kdo hodi, je nekryty. Obranny granat je ryhovane "vajicko", ktere se rozleti na masivni strepiny s doletem az 200 metru. Haze se na utocniky ze zakopu, po hodu je treba schovat hlavu.

0/0
14.11.2008 23:24

freak2

Re: <>

U RG4 ten pásek po odtočení vytáhne pojistku mezi rozbuškovou a nárazovou částí granátu = při porušení setrvačné rovnováhy(asi to píšu blbě - ale jde o náraz roztočeného granátu na podložku) trn napíchne rozbušku a granát odejde.

Jinak dnes jsou běžné granáty, kde je možnost volby mezi nárazovou a časovou iniciací + dodatečná pouzdra se střepinovým efektem na "méně" účinné útočné granáty.:-)

0/0
14.11.2008 23:40

HoudekM

Re: <>

S tím "roztáčením" útočného granátu bych byl opatrný, funguje to trochu jinak :)

Ještě pár detailů potom je nepřesných, ale vcelku je to víceméně správně :)

0/0
14.11.2008 23:43

HoudekM

Re: <>

freak2 to vystihnul

jen nejde o setrvačnou pozici, ale jde vidět, že ví jak to funguje :)

0/0
14.11.2008 23:45

freak2

Re: <>

bodejť by ne, mám to před sebou na stole ;-D

0/0
14.11.2008 23:46

Jonish

Re: <>

Snad jsi ho neukradl dětem! :-)

0/0
15.11.2008 0:24

freak2

Re: <>

Ne, koupil jsem si ho kdysi na státním pyrotechnickém kurzu.:-)

0/0
15.11.2008 0:26

freak2

Re: <>

samozřejmě je to delaborovaný kousek vhodný jako hračka do mateřské školky :-)

0/0
15.11.2008 0:30

Jonish

Re: <>

Díky, opíral jsem se o vzpomínky na jednu nejmenovanou starou suprovou českou hru z WW2.

0/0
15.11.2008 0:23

Jakuje

Re: <>

Já bych si to představoval tak že někde vyhrabali starej granát z nějaký války a začali si s ním házet. Musela to být hrozná sranda a adrenalin.

Něco podobného se stalo tu u nás, asi 50 let zpět. Jenže nepřišel žádný náhodný kolemjdoucí a prostě jim to buchlo v pazourách. No teď tam u cesty stojí pomník ... ale za blbost se platí ...

0/0
15.11.2008 8:14

john.h

Uz jsem myslel...

Ze tady nebude zadnej oranzovej krasavec a atraktivni volic stejne atraktivnich leadru CSSD a nenapise, ze za to muze ODS :D Nastesti jsem hned po precteni trech komentaru byl vyveden z me myslenky. Jsou to fakt saskove a bezmozci ty volici socanu.

0/0
14.11.2008 22:39

topič elektrárenský

Náhodný kolemjdoucí

byl neobyčejně odvážný člověk, zasluhující obdiv a poděkování. Obranný granát je pěkné svinstvo a on nemohl vědět, zda už není částečně odjištěný - povytažená pojistka. Naštěstí to odjištění (odtržení pojistky) vyžaduje určitou sílu, jejíž nedostatek u dětí zřejmě všechny zachránil.

0/0
14.11.2008 22:24

motke

Re: Náhodný kolemjdoucí

síla u děti je.Mohli by klidně dokázat 17leti afričtí plukovníci.

0/0
15.11.2008 6:59

DISK

U takovýchto zpráv uvažuji......

..jestli jsou zprávami o nástrahách života nebo daní za možnost prakticky bezprostřední informovanosti.

 Je dobře, že vše dopadlo dobře.

0/0
14.11.2008 21:49

Blbec z Xenemunde

čekám na vítěznou sýkorku, která se chytne na lůj

tady názorně vidíte, jak je český jazyk nedokonalý - ke slovu ostrý je správné antonymum tupý, ale tupý granát zní hodně blbě a tak hlavy pomazané zahodily pravidla a rozhodly, že se bude říkat slepý granát - lol a teď najděte ten správný název, jak se tenhle granát měl vlastně vjmenovat :-P

0/0
14.11.2008 21:42

Blbec z Xenemunde

Re: čekám na vítěznou sýkorku, která se chytne na lůj

proč se neříká ostrý nůž, slepý nůž, ale správně tupý nůž a u granátu to ejhle nejde i když je to taky zbraň - to je objev, co? Docela bych uvítal Nobelovu cenu za teorii děr v české gramatice :-P

0/0
14.11.2008 21:47

walker1234

Re: čekám na vítěznou sýkorku, která se chytne na lůj

a co treba ostra verze / vyvojova verze, ostry gulas / plany gulas ... pripadne, kdyz jsme u tech zbrani - ostry pes / pritulny pes (ale take slepy pes, tupy pes) :D

0/0
14.11.2008 22:30

Ludek_II

A co děti ?

Mají si s čím hráááát ? ;-D

0/0
14.11.2008 21:19

Blbec z Xenemunde

citace z Novinek

granatu nebojim, ale toho uz bojim ;-(

.

" Podle Grunzy se Romové pokusí prosadit také vznik ministerstva pro menšiny, které by řešilo zejména problémy nejpočetnějšího etnika. Další z romských aktivistů Miroslav Tancoš dokonce varoval před hromadným exodem. "Nebo nám dejte území, třeba na Moravě, my se tam vystěhujeme a budeme mít vlastní stát," hřímal. Naznačil, že romská reprezentace připravuje podnět ke změně Ústavy ČR. "Chceme také možnost mít prezidenta," uvedl."

.

0/0
14.11.2008 21:16

rokátor

Re: citace z Novinek

s tím vlastním státem souhlasím R^

.

kam mám poslat příspěvek na oplocení žiletkovým drátem (aby si to náhodou později nerozmysleli) ?

0/0
14.11.2008 21:20

nccch

Re: citace z Novinek

Je na čase, aby nám Ukrajina vrátila Podkarpatskou Rus co říkáte? Můžeme ji pak "darovat" menšinám ;-D

0/0
14.11.2008 21:52

hnedka_zdrapana

Re: citace z Novinek

Ja bych ji daroval socanum, at si tam jdou budovat ten svuj socyjální stát.

0/0
14.11.2008 22:18

h(r)ochy

Re: citace z Novinek

Díky moc za upozornění, jinak by mi to uteklo :-)

Seriozně jsem nad tím územím uvažoval a říkal jsem si, že v případě kdyby na to opravdu došlo, tak bych byl pro pro jednu ze dvou variant odtržení části české zemičky a to sice v těchto lokalitách (samozřejmě bychom uspořádali celorepublikovou sbírku na vylidnění daných lokalit)

1. menší varianta počíta s darováním romské populaci selého Ašského výběžku, což by se dalo považovat jako taková drobná odveta skopčákům za druhou světovou, odpad a za jejich celkové chování. Navíc by to byla pomsta rusakům za Karlovy Vary + by sloužili jako nárazníkové pásmo

0/0
14.11.2008 21:57

h(r)ochy

Re: citace z Novinek

2. větší varianta počítá tak trošku s experimentem, neb bych jim daroval část jižních čech s temelínem a ČEZem až k rakouským hranicím...to by mohla být sranda i s ohňostrojem. A navíc by to mohl být do budoucna dobrý strašák na případné podniky, jež by se opovážili zdražovat energie :-)

0/0
14.11.2008 21:57

nccch

Re: citace z Novinek

J.Č. jsou krááásnéé to nééé, Zakarpatí ideál ;-D

Pokud bychom se bavili o odtržení současného území, tak nějaké neobydlené co bylo 40let v nárazníkovém pásmu opony

0/0
14.11.2008 22:05

h(r)ochy

Re: citace z Novinek

No ono s tím územím je to opravdu složité. Zauvažoval jsem již při barbarském "darování" Kosova...no dopadlo to tak, že jsem byl odhodlán darovat Kos. Albancům celý Brussel i s Evropským parlamentem (vč. poslanců), navíc bych v případě lámání chleba daroval evropským muslimům Dánsko potažmo Nizozemí (dobrá strategická poloha, přínejhorším by se zahnali do moře) a navíc kdyby něco, tak jako záloha je tady globální oteplování, které to dříve či později spláchne samo :-)

0/0
14.11.2008 22:32

john.h

Re: citace z Novinek

ver mi ze bys nechtel bejt sousedem toho statu a ja take ne. jsem si jistej ze cikani by ze sveho uzemi udelali takovej trosku wasteland jak z filmu Sileny max a uz z dalky by bylo uzemi videt podle nekolika sloupcu cerneho koure, smradu, ohne a ja nevim vseho ceho

0/0
14.11.2008 22:52

ruzovy.svetr

Re: citace z Novinek

V mezinárodním právu už existuje precedens kdy se jeden národ vrátil do své bývalé vlasti cca 3000 let poté co ji opustil. Romové opustili Indii jen před 300-400 lety...

0/0
15.11.2008 13:17

blob

měl je nechat

mohly vesele rozhazovat ručičkama, některé až 30 metrů8-oRv

0/0
14.11.2008 21:14

Blbec z Xenemunde

zrejme

Dar přítele Muslyma .....

0/0
14.11.2008 21:08





Najdete na iDNES.cz