Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učitel s nápady bude brát víc než zasloužilý

Učitel A vystudoval dvě vysoké, z jedné má doktorát, a každý den vymýšlí, jak své žáky zaujmout. Bere patnáct tisíc. Učitelka B diktuje dětem zápisky z papíru a nejradši by přednášela v prázdné třídě. Bere přes dvacet tisíc. Učí třicet let a platové tabulky ji za to výrazně zvýhodňují. Ministerstvo školství se to rozhodlo radikálně změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

makaron

OHODNOCENÍ????

Tak to je směšné. Rozhodně neučím  stylem - koho si dnes vyzkoušíme, doma si udělejte zápisky.... ale ohodnocení stále nepřichází, neboť můj nadřízený si myslí, že je stará škola a nemá o tom ani páru. Ohodnocení dostávají lidé, kteří dělají ŠVP, mají správu kabinetů atd. Což je samozřejmě správně, ale o ohodnocení práce se u nás vůbec nemluví.:-(Dost mě to demotivuje.

0/0
15.11.2008 10:22

juchelka

Odbory a ředitelé

1. všem plošně přidávat je nesmysl. Všichni nepracují stejně. Odbory by se se svým komunistickým uvažováním nad sebou měly zamyslet.

2. kdo nepracuje na škole tak asi netuší, že ředitelé škol odměňují ty, kteří jim jdou na ruku. Čili osobní ohodnocení jde právě těm důchodkyním a učitelům diktujícím zápisky 15 let staré, a nikoli mladým progresivním učitelům, kteří dělají denně přípravy několik hodin, dělají různé prezentace a stále se snaží zaujmout žáky.

3. ne všihcni maldí učitelé se snaží žáky zaujmout

4. jsem zvědav jak se ty peníze spravedlivě rozdělí schopným!!!

0/0
13.11.2008 14:08

iphone

Re: Odbory a ředitelé

ani policiste, doktori, vojaci, urednici finan. uradu, atd.nepracuji stejne...

0/0
13.11.2008 15:00

Baronec

Nejen učitelům, ale obecně ve státní správě...

Dle mého názoru by se měl zásadně změnit tabulkový způsob odměňování státních zaměstnanců. Není to jen o učitelých... Stačí příklad:

Na úřadě (je jedno kterém, všude je to to samé) pracují dvě zaměstnankyně:

A - praxe 40let z toho 25let pracuje na stejné pozici. Do důchodu už to má za pár. Na lidi nepříjemná, práce je pomala a její umění s výpočetní technikou je směšné.

B- praxe 2roky, titul Bc. , usměvavá, milá, ochotná a velice pružná mladá paní.

Otázka zní, která bere větší mzdu? Zákonitě A, protože má dlouhou praxy a to dneska stát oceňuje. Co tedy udělá zaměstnankyně B? ... Dřív nebo později odejde do soukromé sféry...

0/0
13.11.2008 13:11

pinguone

Re: Nejen učitelům, ale obecně ve státní správě...

..skoda,ze jsi nemel zaslouzileho ucitele bez napadu na cestinu...;-D von by Ti ty inovace z hlavy vyhnal...

0/0
13.11.2008 13:14

Performer

neměli by být s nápady všichni učitelé?

Jak přijdou děti k tomu, že na ně zrovna vyšel ten levný zasloužilý učitel bez nápadů?

A když už tedy budou s nápady jenom někteří učitelé, bude možné si na takového učitele připlatit (jako třeba lepší na kyčelní kloub) a nebo jaký bude mechanizmus přidělování dobře placených učitelů s nápady?

0/0
13.11.2008 12:56

Baronec

Re: neměli by být s nápady všichni učitelé?

R^ velice výstižný příspěvek. Taky mě hned napadlo, jestli by stát neměl spíš vymýšlet motivační systém, díky krterému by učitelé "měly nápady" všichni? ... Navíc tento systém má dost výrazné trhliny. Jak může ředitel ocenit pracovitost a nápaditost učitele? Ano chodí občas na inspekce, ale z toho se moc závěry vyvodit nedají...

0/0
13.11.2008 13:13

Korsičan

Re: neměli by být s nápady všichni učitelé?

ve škole každý ví, který učitel je mezi dětmi nejoblíbenější z důvodu zábavné a přínosné výuky :-)

0/0
13.11.2008 13:43

Vendyna

Re: neměli by být s nápady všichni učitelé?

 Měli, ale život prostě není spravedlivý, no. To už pak záleží na rodičích, aby přitlačili na vedení, aby se neschopného učitele zbavilo a sehnalo kvalitního. Bohužel dnes většinou tlačí na vedení pouze kvůli tomu, aby učitel dával lepší známky, skutečné hodnoty je nezajímají.  To znám z vlastní zkušenosti :o(((. A možnost připlacení za lepší služby existuje  přeci již nyní. Očíhněte si soukromé školy v okolí, vyberte si tu, která vám nabídne to, co chcete a můžete si připlácet do alelujáá :o))))

0/0
13.11.2008 14:45

paa

I ministry by takhle mohli odměňovat

Já bych to aplikoval i na ministry. Bohužel ministr Liška by asi s odměnami vyšel naprázdno, protože ten jeho systém rozladí, případně vyžene ty kantory, kteří se ještě nepřestali snažit žáky něco naučit. Nebývají to totiž vetšinou oni, kdo dostávají největší odměny, ty se dávají za zcela jiné věci a žádné direktivy ministerstva to nezmění. To se dá změnit jedině tím, že budou ředitelé škol výrazně hodnoceni za úroveň vzdělávání na jejich škole. A zhodnotit objektivně úroveń vzdělávání na školách, to se ještě žádnému ministerstvu nepodařilo a bohužel se o to ani moc nesnaží.

0/0
13.11.2008 12:55

Performer

s nápady jak se vlísat ředitelovi do zadnice

štěstí tam kde mají ředitelku - mají na vlísávání se lepší orgán - hlavně ti mladí, kteří potřebují přidat nejvíc R^

0/0
13.11.2008 12:52

gotzur

Většinou se bude hodnotit podle ksichtu

a "loajálnosti" toho kterého učitele. To je ale uděl každého zaměstnaneckého poměru.

0/0
13.11.2008 12:14

milpoded

Učitel s nápady bude brát víc...

i nebude ony si ho zaslouzile kamaradky ve sborovne srovnaji.:-)

0/0
13.11.2008 12:02

jjumbik

Re: Učitel s nápady bude brát víc...

velmi přesné a výstižné R^

0/0
13.11.2008 12:07

jan-maria

Odměňujme dobré nápady

dám příklad:

pan ministr vymyslel odměňování podle nápaditosti, kvality výuky, atd.

Je to dobrý nebo blbý nápad?

Hodnocení se tady na chatu dost různí.

0/0
13.11.2008 11:53

Korsičan

Re: Odměňujme dobré nápady

vzhledem k tomu, že po tom volá školství už několik let, tak zřejmě dobrý

0/0
13.11.2008 11:57

aljav

Re: Odměňujme dobré nápady

1/ nápad je to dobrý,  může ho kritizovat jen  ten co skončil se vzděláním v páté třídě !

2/ teď ohlídat aby ho ředitelé používali správně a "spravedlivě". Což bude asi problém.

o tom to celé je !

0/0
13.11.2008 11:57

MiroTR

Re: Odměňujme dobré nápady

Ale je to aspoň o něco lepší, než podle odkroucených let.  A na ředitele by měl dohlédnout zřizovatel.

0/0
13.11.2008 12:03

jjumbik

Re: Odměňujme dobré nápady

a co zjistí zřizovatel? ;-D že dobrý učitel není odměněn?

0/0
13.11.2008 12:10

Korsičan

Re: Odměňujme dobré nápady

nedoceněný učitel odejde jinam ;-D. neboj, ono se i ve 100 tis.městě ví o těch pár aktivních učitelích

0/0
13.11.2008 12:12

MiroTR

Re: Odměňujme dobré nápady

Aspoň ředitel by o nich vědět měl, aby je přetáhl do své školy. :-)  Je fakt, že v Hradci jezdí některé děti přes půl města jen proto, že ta škola má dobré kantory a dobrou pověst.

0/0
13.11.2008 12:16

MiroTR

Re: Odměňujme dobré nápady

Zřizovatel schvaluje odměny a měl by vědět, který kantor je dobrý a který ne.

0/0
13.11.2008 12:13

jan-maria

Re: Odměňujme dobré nápady

po "tom" se volá už mnohem déle, ale kdo zná školství ten ví, že problém není v kvalitě nebo schopnostech ředitele, ale v otázce jak hodnotit, "klasifikovat" učitele. Viz mé příspěvky níže.

To jsem chtěl ukázat, že se tady na chatu neschodneme na tom, jestli dát panu ministrovi bonus za dobrý nápad. Každý má nějaké výhrady, nějaké "ale".

0/0
13.11.2008 12:07

Korsičan

Tenhle pán bude rozhodovat o ředitelích škol a tedy

o úrovní školství v Královehradeckém kraji :-©

0/0
13.11.2008 11:50

Korsičan

Re: Tenhle pán bude rozhodovat o ředitelích škol a tedy

[][]http://www.ct24.cz/domaci/politika/35637-novy-radni-mel-v-minulosti-problemy-jako-reditel-skoly/

0/0
13.11.2008 11:56

FrantaV

Odmeny za reformu ???

Tzv. "Vzdelavaci reforma" je v praxi jen cviceni jak do pripravene tabulky sepsat povinny pocet "schvalenych" sloves v urcitem poradi.

Nasledne vytisknout, ulozit a pri inspekci ukazat.

0/0
13.11.2008 11:41

Korsičan

Re: Odmeny za reformu ???

;-D hezkém přirovnání.

ale najdou se i takové školy, které tuto reformu uvítaly a slova proměňují v praxi

0/0
13.11.2008 11:44

Reeve

Re: Odmeny za reformu ???

Školy, které reformu "uvítaly", tím vlastně přiznaly, že až do dnešní doby nevyužívaly možnosti, které jim dosud velmi volné školské předpisy umožňovaly.

Laická představa o povinných "celostátních" osnovách, které učiteli přesně předepisovaly, co má učit, už nejméně od poloviny 90. let neplatí.

0/0
13.11.2008 12:06

Korsičan

Re: Odmeny za reformu ???

8-o volné školské předpisy?

To slyším prvně. Vždyť osnovy byly přísně vázány a bez nich nešlo volně učit. což nyní už jde.

0/0
13.11.2008 12:10

joyFX

problém je,

že ten, kdo rozděluje, je většinou zasloužilý ředitel, který nejraději odměňuje své oblíbence a "starou gardu", než aby odměnil někoho, kdo učí zajímavě a připravuje se. takový učitel totiž pro (špatného) ředitele představuje velkou konkurenci :-/

0/0
13.11.2008 11:39

joyFX

Re: problém je,

sorry už je to tu asi 100x v bleděmodrém :-)

0/0
13.11.2008 11:40

aljav

pro kritiky tohoto návrhu !

tak navrhněte  jiný systém jak odměnit či motivovat ty dobré učitele ! Kritizovat umí každý, jste jako Paroubek ! Kritika kritika a zse jen kritika ! bez alternativy !

kdyby toto navrhl váš Roko, tak se uslintáte blahem !

0/0
13.11.2008 11:27

Korsičan

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

to není jen Paroubek. to je prostě taková česká vlastnost ;-)

0/0
13.11.2008 11:31

aljav

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

to je fakt ! V kritizování jsme mistři, já to usebe také pozoruji, hlavně u fotbalu ( v TV ) ! ;-D

0/0
13.11.2008 11:37

MiroTR

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

Když ono je snadnější kritizovat, než něco vymyslet ! ;-D

0/0
13.11.2008 11:32

jan-maria

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

Čti dál, třeba se Ti to ujasní!

0/0
13.11.2008 11:32

aljav

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

v diskuzi nebo v článku ?

0/0
13.11.2008 11:36

Korsičan

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

 k tvému příspěvku níže: školy nehlídá MŠMT, ale kraje.

0/0
13.11.2008 11:33

aljav

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

sorry, my fault !  :-( 

ale to nemění nic na myšlence !

0/0
13.11.2008 11:36

Korsičan

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

to rozhodně ne :-) Pokud si kraj pohlídá ředitele a úroveň škol, je ten systém schopný fungovat jako soukromý subjekt. Paradoxně k tématu řízení škol krajem: včerejší reportáž na ČT24. V Královehradeckém kraji bude o školství rozhodovat neúspěšný ředitel odvolaný na základě stížností rodičů a zjištění inspekce o řadě pochybení tohoto pána. Bohužel je to aktivní straník ČSSD (vzal celou školu na předvolební míting své strany)

0/0
13.11.2008 11:40

MiroTR

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

Chyba je, že i do práce krajů se začíná míchat vysoká politika. :-/

0/0
13.11.2008 11:45

Korsičan

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

ta tam byla hned od začátku a vždy se tam rozdělovaly židle za věrnost (viz pan ředitel školy)

0/0
13.11.2008 11:47

metalovy duchodce

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

já bych nejdřív po učitelích něco nejdřív chtěl a až pak odměňoval. Pokud učitel(ka) odstojí ve třídě svoje 3-4 hodiny denně, tak co chce za plat? Plat dělníka, ketrý maká 16h denně? Za co ??  Víte jak třeba učí učitelka výpočetní techniku, když oboru ani za mák nerozumí? Prostě pustí děti napočítače a každý si dělá co chce. Tohle je nějaká výuka?? Dnes je naprosto běžné, že je učitelka minimálně týden v měsíci nemocná, někdy i déle, pokud máte děti ve škole, tak víte o čem mluvím.  

Zkuste takovou pracovní morálku u jiného zaměstnavatele, než u státu a nevyděláte si ani na chleba !! ;-O

0/0
13.11.2008 11:44

aljav

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

dělník co maká 16h/den ? ty žiješ v Číně ?

ale pokud po učitelích něco chceš, tak je k tomu musíš motivovat. To jsou spojené nádoby. A věř mi, to že učitel odučí 3-4 hodny ve třídě, neznamená že pracuje pouze ty 3-4 hodiny !

v tom že jazyky, počítače a pod.často učí "amatéři" s tebou souhlasím, ale to přece není chyba tohoto systému odměňování, to je jiný problém. Já o voze a ty o koze. Sorry

0/0
13.11.2008 11:55

MiroTR

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

3-4 hodiny denně ?  A týden v měsíci nemocná ?   Jste nějak mimo.

Neměl byste také prosazovat, aby byl mašinfíra, nebo řidič placen jen za dobu jízdy ?

0/0
13.11.2008 12:06

paa

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

Největší problém je v tom, že samotní ředitelé škol a jejich zástupci mají jen velmi malou objektivní představu o tom, jak se který učitel podílí na úrovni vzdělávání ve škole a také v podstatě neví, jaká úroveň vzdělávání na jejich škole je a nejsou za úroveň vzdělávání na škole hodnoceni. Jsou například ředitelé, a není jich málo, kteří považují za dobrého učitele toho, který má ve vzorném pořádku třídní knihu a další pedagogickou dokumentaci, protože jim nepřidělává práci v oblasti, za kterou jsou především odpovědni. Pokud se tohleto nezmění, nemá smysl zvyšovat ve školství odměny, ale bude mnohem lepší zvýšit tarify a nástupní platy mladých učitelů aby se o učitelství vůbec zajímali lidé, kteří na to mají a ne převážně jen ti, na které jiná možnost při výběru povolání nezbyla.

0/0
13.11.2008 12:35

jan-maria

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

Tohle mohu rozhodně podepsat.

0/0
13.11.2008 13:48

cmar001

Re: pro kritiky tohoto návrhu !

to máš tak ... ak budem predseda vlady resp. minister, potom budem davat navrhy..nakoľko za to beriem plat .. keďže nie som minister .. a teda neberiem jeho plat, nebudem davat navrhy ale len kritizovat .. :))))

V opačnom pripade by minister zožal to čo nezasial (ak by trebars realizoval moj či iného návrh )

0/0
13.11.2008 13:55

Hery Potrovka

A rovnou bych to nazvala

XICHTOVNÉ  či  HUJEROVNÉ.

0/0
13.11.2008 11:24

iphone

doufam, ze stejny metr bude na policajty, vojaky,

doktory...velitel, primar rozhodne, kdo ma napady a je aktivni (je statecnejsi, da vice pokut, kdo pos*ere mene operaci, apd. ) dostane vic, zadne plosne zvysovani pane koubku;-D

0/0
13.11.2008 11:24





Najdete na iDNES.cz