Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nastává zlatá éra konspiračních teorií?

Řada důkazů naznačuje, že se ocitáme v jakémsi zlatém věku občanské spekulace, dokumentace a dedukce, která se formuje – obvykle na internetu – a šíří po celém světě jako virus. Při tomto procesu se nasávají konspirační teorie z okrajů veřejného diskurzu, kde byly dříve zpravidla uvězněné, občas přímo do nitra politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

x-jack

:)

konspirační teorie existují, protože lidé důvěřují.

Protože lidé důvěřují, existuje také mediální virtuální svět, médii nazývaný realita.

Když pravda, kterou některé konspirace hlásají vychází najevo a příliš lidí začne jí důvěřovat,

do novin se napíše slušně pomluvný článěk proti konspiracím, aby se důvěra přelila zpět k "realitě" :)

Realita je to co žijete, vy, každý z vás a každý den. A pak existuje popis reality - a je jedno, jestli "oficiální" nebo "konspirační" - je to jen popis, který někdo tvoří, za nějakým účelem.

0/0
12.12.2008 0:58

Robert E.Lee

Velmi dobrý článek

Málo všeobecného rozhledu mezi lidičkami.Pak se bojí vymudrovaných nebezpečí místo těch skutečných.

0/0
22.11.2008 8:47

tumetuestumefaisdubien1

Ta paní je certifikovanej blázen

tak se aspoň pobafte: http://www.youtube.com/watch?v=IgNDfVD9lV8

0/0
15.11.2008 6:12

vojtexx

:-)

konspirace prostě existují a budou existovat, lidé nesmí vědět pravu, lidé musí mít pocit o krásné demokratické svobodné společnosti, ikdyž žádná taková vlastně neexistuje a o tom, jak se vlády snaží udělat vše nej pro lidi a občany...potom jim stačí kousek žvance/hamburger/ a baseball nebo americký fotbal

:-))):-©:-©

0/0
14.11.2008 12:39

Robert E.Lee

Re: :-)

Jistě že konspirace existují.Ale zpravidla úplně jiné než si lidi myslí.Používat rozum a znalosti.Příklad: nějakého dobráka vyděsí ruské zbraně na YouTube.Kdyby se o to zajímal dál tak zjistí že Suchoj předvádějící kobru je stará plečka a na předvádění byl bez zbraňových systémů.Jinak by mu hmotnost tento manévr nedovolila.A tak je to se spoustou dalších věcí.

0/0
22.11.2008 8:55

vojtexx

.-))

pročpak jsou dokumenty o smrti J.F.K tajné a budou ještě do roku 2050???

a takových dokumentů existuje v archivech CIA mnoho a nejenom v archívech CIA...

Takže copak nám to vláda USA tají???že by konspirační teorii?

;-D;-D;-D

0/0
14.11.2008 12:37

Robert E.Lee

Re: .-))

Co je mi do Kenedyho když mám kočku?

0/0
22.11.2008 8:57

Hrdý Budžes

Re: .-))

Hm, to je legracni kolik lidi zajima zverejneni vsech tech stop, ktere ukazovaly, ze atentat na Kenedyho ma na triku kubanska tajna sluzba, zatimco na vychode uz pomalu zase zacinaji tvrdit ze v roce 1940 v Katyni vrazdil Hitler, v roce 1949 prepadl Izrael pet okolnich statu a v 1968 k nam prisly na navstevu bratrske mirove sbory.

0/0
12.12.2008 5:11

Beldor

nechapu..

Nechapu co se tu furt resi,proste konspiracni teorie byly, jsou a budou,protoze lidksa blbost je vecna.Kdyz tady X let tolik lidi veri na mimozemstany a ze americani nepristali na mesici tak proc by neverili ze si sami zhodili WTC?Ja znam doktorku ktera veri ze v rusku nebyly nikdy gulagy a nasi hodni znami rusove by nas prece nikdy neobsadili(je ji 32). A co na to jan tleskac?Koho to zajima;-DR^

0/0
14.11.2008 11:55

vojtexx

Re: nechapu..

a věříš ve spiknutí muslimů?:-)

Protože konspirace je spiknutí a teorie vlády USA je ta, že se muslimové spikli proti západním hodnotám  a proti USA:-))Tomu věříš?Ano?Potom vlastně věříš teorii spiknutí, tudíž konspirační teorii...

Odpověz mi jinak, než nadávkami a urážkami, díky!

;-D;-D

0/0
14.11.2008 12:30

barbudo

Re: nechapu..

... nikdy nás neobsadili Němci a Rusové nás neosvobodili ...

... tak jste to myslel, že?

0/0
14.11.2008 12:59

Robert E.Lee

Re: nechapu..

Bravo!!!;-D

0/0
22.11.2008 8:59

vojtexx

:-))

Jinak, viděli jste reakce pana bushe, když se dozvěděl, že narazilo letadlo do WTC??

On nic nedělal!!!!!!!!!!!!!!!!SEděl a mlčel a dál si nechal od školáčků číst pohádku o kozičkách..JE to na youtube, tak si to najděte!!!!!!!Jako by bush o tom věděl dávno předem...

Potom také Bush řekl, že viděl první náraz v přímém přenosu!!:-)))

Anebo zkrachivalý zadlužený majitel WTC LArry Silverstein řekl, že WTC7 nechali zbourat, raději..Ale takový demolice se plánuje dlouhou dobu....:-))))

a tak dále a tak fdále..............SMrdí to a řádně........ale lidem chybí info, jsou jen manipulování tzv."seriozními medii" a to co je v TV je pravda!!!!!!!Svatá pravda!!!!

0/0
14.11.2008 11:05

Rodnok

Re: :-))

několik vykřičníků za sebou ukazuje na psychickou poruchu.

0/0
14.11.2008 14:19

vojtexx

:-))

a víte že mladý Rotchild o budoucí válce v iráku a o pádu WTC1,2 mluvil a říkal že to bude perfektní byznys, nekonečná válka proti terorismu, která se nedá vyhrát ani prohrát..Nekončný koloběh zbrojení, půjček a tak dále!!!!!!!!!

A uvědomte si, že tento koloběh byl nastartován hned po WTC:-)))

11.září je takový novy pearl harbor, nebo hitlerův Rajchstág...

Mimochodem podobný scénář se plánoval v 60.létech na kubu.....Aby byla záminka

bombardování Kuby.Návrh byl ale smeten ze stolu J.F.Kennedym a generál byl propuštěn a degradován!!!!!!Ono, všechny války totiž začínají nějakou tou záminkou, Hitler si taky napadl svou vlastní radiostanici a potom z toho obvinil Polsko!!!Podobně začala válka ve Vietnamu, kdy USA napadla svou loď/což je dokázaný fakt!/.!!!!!!!!!!!

0/0
14.11.2008 11:01

vojtexx

:-)

může mi prosím vysvětlit, jak muže wtc1,2 s konstrukcí tube in tube spadnout tím největším odporem a tak rychle?

Kdyby nebyly ve WTC1,2 mininálože/jako že 100%byly/, které od shora odpalovaly jedno patro po druhém, tak by nanejvýše upadla špička věže nad nárazem letadla a poté by se možná pár stropních konstrukci odělilo od vnitřního ocelovo betonového jádra, které má šílenou statiku a je hlavním nosným konstrukčním prvkem u těchto budov...

VLáda USA ale hned po kolapsu předložila falešné plány konstrukce WTC1,2.?PRoč?No aby to splŇovalo možnost palačinkového pádu!!!!!!!!

A jak to, že se nenašli lidé?jen miniaturní ulomky velikosti maximálně palce, a potom ulomky kostí vzdálené stovky metrů od wtc na jiné budově...ty kousky kostí nebyly větší ne palec...Co je tam asi odmrštilo??:-)))

Jinak víte kdo mě na starosti security service WTC??Firma Securacom a víte kdo byl jejím šéfem?MArvin Bush!!

0/0
14.11.2008 10:55

vojtexx

:-)

ale zdrojem konspiračních teorií například o 11.září 2001 je sama vláda USA!!!

Proč utajuje skutečnosti, proč lhala vláda USA o příčině kolapsu WTC1,2 palačinkovým způsobem, když konstrukce typu tube in tube tento kolaps absolutně znemož'nuje?Ty obrázky, kde je nakreslené že nosným prvkem wtc1,2 je obvodová konstrukce a ne vnitřní nosný systém je ještě někde na netu k najití, ale už jen stroze.....Proč FBI zabavila všechny videa z nárazu do pentagonu????

Co ty výbuchy před pádem WTC1,2 a i při pádu WTC jsou jasně slyšet výbuchy jak

při ohňostroji!!

PROČ VLÁDA LŽE??Proč není Bin Ládin obviněn z utoku na wtc, i když o tom vláda pořád dokola píše?????????Sami se podívejte na stránky FBI, za co je ladin hledán:-©:-©

0/0
14.11.2008 10:45

celoush

Re: :-)

= "jsi špatně vzdělaný!" :-)

0/0
14.11.2008 10:47

vojtexx

Re: :-)

v čem konkrétně???

napiš nějaké své moudro:-))díky

0/0
14.11.2008 10:55

MH4

Re: :-)

Myslel to právě tak, že přemýšlíš nad danou věcí a proto ses nenaučil to, co ti do hlavy tlačila média.

viděl jsem Zeitgeist i jiné filmy kde nějaký vědec popisuje nemožnost pádu WTC.

Je jasné že za tím stojí Bushova vláda - palačinký efekt, viditelné výbuchy ze stěn WTC před kolapsem, detonace, otřesy, nosníky jádra šikmo upálené termitem, roztavená ocel ve sklepech WTC ještě po několika týdnech, nepochopitelné řízené odpálení pomocné budovy vedle WTC, jedno jediné video (ktré nic neukazuje) zobrazující náraz čehosi do pentagonu, přitom nenalezeny žádné zbytky letadla (oficiálně shořelo), podezřelé telefonáty z letadla spadlého nad Pensilvánií, ve kterém k příbuzným mluvil kdosi cizím hlasem pod jmény ejich blízkých, v některých případech omylem 2x stejný text...atd. Je toho hodně.

Stačí se rozhlédnout po netu a člověk ví, že tu cosi zatraceně smrdí...

0/0
14.11.2008 23:12

pajikcz

Osveta? Ne, Mindfuck

Ucel tohoto "clanku" samozrejme je "vysvetlit" a poradit lidem, jak rozpoznat "kvalitni" a jedine pravdive clanky z "nasich" medii narozdil od clanku, ktere temito medii nejsou vydavany/sireny. A proto kazdy takovy jiny clanek nebo zprava musi naplnovat status KONSPIRACE. Nesouhlasit nebo mit jiny nazor se nepripousti, jednodusi je protivnika onalepkovat.:-/

0/0
14.11.2008 7:33

vojtexx

Re: Osveta? Ne, Mindfuck

přesně, včechny média kopirují zprávy od pár agentur:REIUTERS, ITSR TAS, AP.Jak to v téchto zpravodajských centrech vypadá jsem si mohl přečíst v reflexu.Vše přísně utajované, nikdo nesmí do místnosti, kde se tzv."tvoří zprávy".Omezení za omezenínm, kontrola, cenzura....:-©:-©:-©

0/0
14.11.2008 10:47

minutos007

Tak jsem se zde dočetl,

že budova spadla dokonce rychleji, než by odpovídalo volnému pádu....;-D

Po tomto argumentu vás přesvědčovat nebudu... Je mi celkem jedno, proč WTC spadla, jen jsem chtě mírně zpochybnit vaše svaté přesvědčení. A prozradit vám, že to co považujete za důkaz vlastně žádný důkaz není, ale múže to bát dobrá manipulace. Věřte si čemu chcete. Ještě bych prosi, abyste si všimli, že vámi uznávanou teorii nehodlám vyvracet ani potvrzovat..........:-)

0/0
14.11.2008 6:22

minutos007

Určeno především pro

Fo Da a Dr No  

0/0
14.11.2008 6:24

Dr No

Re: Tak jsem se zde dočetl,

Nikdo neříká, že budovy padaly rychleji, než odpovídá rychlosti volného pádu ve VAKUU, ale alespoň u budovy WTC 2 byla neměřena téměř totožná rychlost - což znamená že zřejmě padala dokonce o něco rychleji, než by odpovídalo pádu s odporem vzduchu. Bylo to zřejmě způsobeno podtlakem, který nad sebou způsobovaly trosky, které díky výbušninám padaly v "předstihu" před tím co se řítilo nad nimi. Je ovšem nepostatné se přít o v teřiny, když by v reálu muselo jít minimálně o desítky vteřin. Pokud nechápete závažnost tohoto argumentu (tady nejde o žádnou manipulaci, ale prostý fyzikální fakt - nikdo, ani oficiální vyšetřovací komise, nezpochybnily dobu pádu věží!), pak je vám asi zbytečné něco vysvětlovat - jak se říká, blahoslavení chudí duchem ...

0/0
14.11.2008 10:07

Rodnok

Re: Tak jsem se zde dočetl,

vždyť to taky bylo o celé vteřiny pomaleji... nesmíte věřit vhodně ustřiženým videím z youtube. viz:

http://www.liveleak.com/view?i=335_1193103122

0/0
14.11.2008 11:41

MonstaMob

Konspirační JPP

Je třeba brát vše s rezervou, mít vzdělání a prověřit si některá fakta sám - alespoň to zkuste, než začnete věřit každé kravině. Tyto dokumenty bývají často velmi zkreslené a fakta záměrně převrácená. Dokumenty nemají být zaujaté. Na stránce popularmechanics.com se věnovali právě mýtům o 911 a společně s obdorníky vyvrátili všechny největší konspi JPP mýty. Já věřím odborníkům - hůře pak politikům, greenpeace blbečkům, pacifistům a občánkům všeho druhu (hospodským a internetovým mudrcům).

http://zpravy.idnes.cz/video-jste-idioti-vzkazal-slovensky-premier-nekolika-denikum-p6q-/zahranicni.asp?c=A081029_170116_zahranicni_stf

0/0
13.11.2008 15:17

Pan Navratil

Re: Konspirační JPP

S jakými odborníky? Víte, že i u nás lze sehnat odborníka, který řekne "Radar absolutně neškodí" stejně jako odborníka, který řekne "Radar smaží ptáčky v letu. I včeličky."

0/0
13.11.2008 16:20

celoush

Re: Konspirační JPP

toho druhého mi sežeň.... :-)

0/0
14.11.2008 10:49

duschman

Re: Konspirační JPP

Asi tak:-) V době mobilů, všech možných televizních a radiových vysílačů se tady ten jeden radárek, navíc zapínaný jen občas, naprosto ztratí.

0/0
14.11.2008 11:21

barbudo

Re: Konspirační JPP

... strčte si ruku do mikrovlnky a občas ji zapněte ...

0/0
14.11.2008 13:08

minutos007

Re: Konspirační JPP

Souhlas.....

0/0
14.11.2008 6:06

vojtexx

Re: Konspirační JPP

ano?já zase viděl konferenci s jedním americkým vědcem, fyzikem, odborníkem, který tvrdí a dokazuje opak:-)))

RvRv

0/0
14.11.2008 13:03

Dr No

Re: Konspirační JPP

Na (http://www.popularmechanics.com/) je to stejné, jako u všech "vyvracečů mýtů". "Vyvracejí" celkem nepodstatné blbiny, které se nedají jednoduše ověřit a tím pádem si tam můžou tvrdit, co jim napadne. Ale ani tito chytráci se nepokusili dotknout zásadního faktu - rychlosti pádu budov. A třeba zcela evidentní výbuchy, které je možno pozorovat v prvních fázích pádu budovy, vydávají za stlačený vzduch, který vyráží okny a nese sebou oblaka prachu. Otázka 1. kde by se tam ten prach vzal ve fázi kdy se to teprve dávalo do pohybu a tudíž tam nemohla být síla, která by rozdrtila beton na jemný prach. A za 2. pokud by to byl opravdu stlačený vzduch, pak by bylo o důvod více, aby budova padala o hodně pomaleji, protože vzduch, stlačovaný v uzavřených prostorách dosud nepoškozených podlaží, by fungoval jako pneumatické tlumení.

Vaše víra v "odborníky" je dojemná, jenomže jsem se už mnohokrát setkal s tím, že se za odborníky vydávali i úplní pitomci (a kupodivu docela úspěšně).

0/0
14.11.2008 21:07

Nerudný trpaslík

I Homer věděl,

že jsme manipulováni pomocí vakcín proti chřipce :-)R^

0/0
13.11.2008 10:17

Stinky Johnny

Re: I Homer věděl,

Přesně a to, že jsem paranoidní ještě neznamená, že mě nesledují ;-D

0/0
13.11.2008 21:41

malej pipík

Ano

Pravda konečně vychází na povrch a jednou bude zcela odhalena...R^

0/0
13.11.2008 9:13

minutos007

Re: Ano

Problém je, že i ta konspirační teorie může být manipulace.....

0/0
13.11.2008 11:16

Pan Navratil

Re: Ano

A to řada z nich je zcela nepochybně.

0/0
13.11.2008 16:21

mmmm1

to je blbost

Konspirační teorie obvykle vyplouvají na povrch, když jsou lidé špatně vzdělaní a schází pečlivý nezávislý tisk.  Absolutně kdybych byl hlupák, tak věřím vždy tisku a prohlášení vlády-čímž se zemne stane pouhá ovce. Tak to radši budu konspirační teoretik. Bohužel k 11.9. mám spoustu věcí, které mi hlava nebere(asi nedostatečná inteligence:-)). O Iráku a jaderných zbraních nemluvě.... nařizování kdo bude mít Jadernou energii a kdo ne - to je takové demokratické, tak tam pošleme armádu--někdo tady psal, že Amík je jen umytý Rus-a ono to tak skoro vypadá... Kdyby tady byli lidé, kteří vždy věří pouze oficiální verzi, tak si ještě dneska myslíme, že je země placatá a číst by mohli jen vyvolení (církev-a KDÚ-čsl ;-D).

0/0
13.11.2008 8:16

Boguš

.. jak to čtu ...

.... tak autorka se buď jednou bude hodně divit, anebo hodně smát ..........

0/0
12.11.2008 20:59

noneno

Konspirační teorie mají stejný význam jako JPP

Na vysvětlenou JPP = Jedna paní povídala. jestliže se zabývají lidé konspiračními teoriemi nemzabývají se tím, co je k řešení v jejich nejbližším okolí. Proto je jasné komu konspirační teorie slouží: Všem, kdo chtějí vědomě "páchat nepravosti". Čím více se rozptyluje pozornost lidí, tím více je osabena jejich kontrolní činnost v každodenním životě. Systém konspiračních teorií je převzat z metodiky STB a podobných tajných služeb. Podstat je: Najít pro každého člověk jeho nepřítele-nejlépe co nejvíce vzdáleného, aby do něho "člověk" mohl prát jako do boxerského pytle - bez nebezpečí.

0/0
12.11.2008 19:23

veskawesi

problem

je dle meho, v obrovskem mnozstvi neoveritelnych zprav...jeste k tomu pri snadne dostupnosti informaci v doslova globalnim meritku. jak se v tom muze nekdo vyznat?

0/0
12.11.2008 16:36

store

Konspirační teorie

Konspirační teorie (či spiklenecké teorie, teorie spiknutí) je názor na libovolné téma, který předpokládá, že jistá skupina lidí vědomě a tajně působí (připravuje spiknutí) v neprospěch zbytku společnosti.

Vyznavači konspiračních teorií si obvykle myslí, že touto skupinou je vláda, představitelé tajných organizací (i těch imaginárních), jedné či více společně působících korporací nebo představitelé určitých národů či náboženství, občas i mimozemské civilizace.

Existuje řada konspiračních teorií, od celosvětových sil ovládající státy přes celostátní či profesionální. Obvykle chybí přesvědčivé potvrzující nebo vyvracející důkazy, často je však možné hovořit o různých stopách, podezřeních či možnostech.

0/0
12.11.2008 14:06

store

Re: Konspirační teorie

To je definice konspirační teorie z wiki.

 No a teď máme dvě verze:

1) Za 11.9.2001 je zodpovědná Al-kajda, která nenávidí západ a chce ho zničit.

2) Za 11.9.2001 stojí US GOV, která chce díky těmto fingovaným útokům omezit práva svých občanů a mít volnou ruku v agresivní zahraniční polititce.

Takže 1. verze je zrovna tak konspirační teorie jako 2. verze.

0/0
12.11.2008 14:08

Cislo 2

Re: Konspirační teorie

Takže teoreticky ty baráky stojí.;-D

0/0
12.11.2008 21:03

mtis

Re: Konspirační teorie

A ty si si snad myslel, že nestojí? 

Copak ty sis nepřečetl tu posledjí konspirační o tom, že poslední kdo vyšel z WTC před jejich zhroucením byl Bush a vedl na vodítku Davida Copperfielda?

0/0
12.11.2008 21:58

barbudo

Re: Konspirační teorie

... Marvin Bush?

0/0
13.11.2008 11:10

store

Re: Konspirační teorie

Jasně! Přesně si pochopil co jsem napsal;-D

0/0
13.11.2008 11:36

mindwarp.cz

konspirace

Já co znám lidi, kteří o tomhle diskutují a kteří se o to zajímají, tak jde buď o velice inteligentní nebo vysokoškolsky vzdělané osoby. Že se o to člověk zajímá a připouští, že něco z toho může být pravda, ještě automaticky neznamená, že je hloupý a přebírá cizí názory, aby si mohl označit nepřítele.

Mimochodem, Zeitgast asi znáte všichni, pokud ne, docela doporučuji. Ale ne druhý díl Adendum, ten už začíná silně zavánět komunismem. Jak tam začnou říkat o projektu Venus, kde by rádi zrušili peníze a všichni by měli všechno zadarmo - to je hlavní myšlenka komunismu a nikdy to nefungovalo, akorát na papíře, v praxi ne. Takže v téhle chvíli jsem to vypnul. Bacha na to, už to hraničí s vymýváním mozků.

On i ten první díl zavání komunismem, protože říká hlavně o Americe, že se tam dělá všechno špatně, celé je to promyšlený systém na ovládání lidí a tak dále. Já teda nevim, ale tohle píšou lidi s moc velkou fantazií co vysedávaj u počítače.

0/0
12.11.2008 13:21





Najdete na iDNES.cz