Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zimní pneumatiky budou na D1 povinné nejpozději od pondělí

Pokud se ochladí, máte už jen pár dní na obutí zimních pneumatik, chcete-li jet autem po D1 přes Vysočinu. Nejpozději v pondělí se totiž mezi Humpolcem a Jihlavou objeví značka "zimní výbava". Po několika dnech zmatků v termínech to iDNES.cz potvrdil mluvčí ministerstva dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__XXXX___

Je to spíš satira

a ubohost lidí na MD. Rozházet další peníze za značky a udělat nepřehledný zákon umím taky. Šlo by to lépe. Třeba zavést povinnost mít zimní pneumatiky od - do na celém území ČR. Takhle chci vidět reakci svátečního řidiče, co udělá, když tuto značku uvidí (pro upřesnění - jedná se o 22 km na dálnici D1)...

0/0
17.11.2008 22:47

superkutil

Celá vláda = Kocourkov

Kdyby vláda chtěla zlepšit bezpečnost v zimě, uzákonní používání zimních pneumatik od 1.11. - 30.4. pokud je na vozovce sníh a led či pokud je teplota pod 7°C. Případně zákážou používání letních pneumatik na sněhu a ledu. Ušetřilo by se za značky a za platy úředníků kteří se nedokážou rozhodnout. A úředníky na ministerstvu bych odměňoval úkolově, aby se probudili a začali makat. Osazování značek je pitomost a vyhozené peníze. Možná že tím ale podpoříme naše tmavé bratry a umožníme jim vydělat si trochu na pivo při sběru druhotných kovů (nově osazené značky).

0/0
6.11.2008 13:07

Mitchell

Re: Celá vláda = Kocourkov

To je německý model a ten bych taky uvítal. Bohužel, tohle by musela řešit novela zákona a ne vláda ministerskou vyhláškou. A protože v Parlamentu je to neprůchodné (naše skvělá levice se tomu brání zuby nehty, prý by na to lidi neměli peníze), tak se to řešilo takto napůl.

0/0
6.11.2008 13:48

Mak1

Děkuji panu premiérovi a

celé vládě - bez jejich zásahu bych opravdu nevěděl, kdy začíná a končí zima. Teď vím, že je to od 1.11. do 30.4. a to i kdyby bylo 20 stupňů nad nulou (jako od začátku listopadu). Ještě jednou co nejsrdečněji děkuji - jste 1. !!!

Při volbách si na to vzpomenu

0/0
5.11.2008 8:08

Lukke-Luk

Re: Děkuji panu premiérovi a

Nemáš na zimní gumy? To je poslední věc, která mě v tomto státě trápí...

0/0
5.11.2008 10:37

Mak1

Re: Děkuji panu premiérovi a

Za to mě to, že seš takovej de_ment docela trápí. To se pak nemůžeme divit, že s takovýmhle materiálem to tady takhle vypadá;-(

0/0
5.11.2008 13:16

Lukke-Luk

Re: Děkuji panu premiérovi a

Jak tak koukám na tvé vyjadřování, myslím, že já mám jasno... R^

0/0
6.11.2008 20:38

Jetta

šikana

Což tak kdybyste raději uklízeli silnice jako dříve. Nemuseli byste tolik šikanovat řidiče , kvůli pár kilometrům v opičích horách.

0/0
4.11.2008 22:36

Mitchell

Re: šikana

Pokud intenzivně padá sníh, mrzne a ještě třeba fouká vítr, není v lidských silách udržet silnice čisté. Nebo chceš, aby se silnice udělaly vyhřívané? ;-D

0/0
4.11.2008 22:50

ten.radi

Re: šikana

byl jsi někdy v zimě třeba ve Švýcarsku ?

Co bude dělat turecký řidič, dorazí a narazí na tuto značku ? jsou dvě možnosti ... pojede dál a bud projede nebo ne ... nebo zastaví a bude čekat až se oteplí. Výsledek bude stejný .... ucpaná dálnice ..... 8-o

0/0
5.11.2008 7:57

Mitchell

Re: šikana

Výsledek stejný nebude. Když to odstaví, tak nic neucpe. Když to ale někam naboří, tak je hopsaštrase ucpaná raz dva.

0/0
5.11.2008 9:28

Lukke-Luk

Re: šikana

Turecký řidič by si měl nastudovat pravidla silničního provozu ČR, když už zde chce jezdit.. Je to prosté, neznalost neomlouvá.

0/0
5.11.2008 10:39

Mak1

Re: šikana

a že třeba včera mrzlo až praštělo, a ta fujavice ......

0/0
5.11.2008 8:09

Mitchell

Re: šikana

Co takhle se naučit chápat psaný text? Psal jsem někde o včerejšku?

0/0
5.11.2008 9:28

honza2007

Re: šikana

ale zimní kola mít (někde) musíš...;-D

0/0
5.11.2008 10:10

Mitchell

Re: šikana

Nemusíš. Dodatková tabulka jejich použití upřesňuje. Chce to číst i článek, nejen diskuse. ;-D

0/0
6.11.2008 13:44

honza2007

Re: šikana

žádná není...8-o ;-)

0/0
7.11.2008 11:07

honza2007

venku bylo 20 stupňů

máte už zimáky? ;-D

0/0
4.11.2008 21:42

Mitchell

Re: venku bylo 20 stupňů

Já jo. Obuté na discích a jakmile se ochladí, jenom přehodím kola. Otázka dvou hodin i s úklidem a umytím letních kol. ;-)

Mimochodem, loni jsem přehodil kola 31. 10. (bylo sice docela teplo, ale hlásili ochlazení) a druhý den jsem jel asi 70 kilometrů do Olmiku po R 46. Za Vyškovem jsem chytil takovou chumelenici, že jsem se divil i ušima. Jak se museli divit řidiči na letních gumách, to nevím. Ale určitě víc než já.

0/0
4.11.2008 22:00

honza2007

Re: venku bylo 20 stupňů

Zatím ale ochlazení nehlásí. Loni jsem byl taky touto dobou v ČL, v  noci napadl sníh ale v 10 dopoledne nebylo po  něm ani památky. Pak bylo ještě 14 dni teplo. Určitě bych na letních v tý slotě nejel, ale ve 20 stupních je to zvrácenost..;-D

0/0
5.11.2008 10:12

Mitchell

Re: venku bylo 20 stupňů

No a? Tak přezuju, až se ochladí.

0/0
6.11.2008 13:45

rohatey

Osobně si nevzpomínám

že by mě někdo ohrozil ve starším voze kvůli nějakému horšímu technickému stavu vozidla nebo kvůli letním gumám. Největší ohrožení na silnici jsou ti hoši a dámy s těmi vozy nejmodernějšími kteří nabudou dojmu že ten moderní vůz nahradí ten jejich deficit řidičský schopností a že oni si to můžou kalit bez ohledu na předpisy jak chtějí. Viz včera ta "dáma" v Audi co vyjela do protisměru a zabila sebe a nevinné dítě ve Škodovce, ta měla určitě už dávno přezuto, ABS a všechny další poslední vymoženosti.

Rozumnější než tyhle absurdní buzerace slušných řidičů by bylo vyřadit ze silničního provozu ty všechny lemply, co jim rychlost 200 km na dálnici připadá jako bezpečná, jet někomu 2 metry za prdelí jim připadá jako bezpečná vzdálenost a nedokážou odhadnout ani tu přiměřenou a bezpečnou rychlost v zatáčce.

0/0
4.11.2008 20:33

honza2007

Re: Osobně si nevzpomínám

R^

0/0
4.11.2008 21:43

Mitchell

Re: Osobně si nevzpomínám

Je úplně jedno, jestli jezdí blb ve starém autě nebo v novém. Pokud vyjede na sníh, břečku atd. na letních gumách, je to blb.

Co se týká arogantních pitomců v silných autech, to je naprosto jiná kapitola a o těch řeč není. KLdině bych sohlasil, aby se za takové agresivní chování na silnici odebíral řidičák. Pár jejich obětí jsem už ze zdemolovaných vraků vytahoval. Ale stejně tak jsem vytahoval z aut "odborníky přes pneumatiky", kteří byli přesvědčení, že jim letní gumy stačí, když pojedou opatrně. Chytnout na sněhu smyk při rychlosti 30 km/h pak není problém a když jde auto dvakrát panna - orel, tak to už sranda není. A v neposlední řadě nemíním čekat na to, až zastavím někde v koloně a zezadu to další takový profík gumař na letních neubrzdí a nahlídne mi do kufru.

I proto jsem spíše pro německý model - zimní gumy povinné, pokud to vyžadují podmínky na silnici (sníh apod.). Pokud vyjedeš dvakrát za zimu a za sucha, jeď si klidně na letních. Stačí takhle, abys to konečně pochopil?

0/0
4.11.2008 21:56

rohatey

Re: Osobně si nevzpomínám

Na tom sněhu, náledí, břečce  bych tu povinnost zimních pneu bral, pokud je sucho a nad nulou tak to vidím jako zcela absurdní.

0/0
5.11.2008 4:35

Mitchell

Re: Osobně si nevzpomínám

No konečně se někam dostáváme. Já jsem tu nikdy netvrdil, že jsem zastáncem zimních pneu za sucha a tepla. Ale zpět k té D1 - tam budou ty zimní povinné při teplotě pod 5 °C. A je celkem logické proč. Při této teplotě přestává účinkovat posypová sůl a pokud začne padat na suchou vozovku sníh, tak jsou všichni na letních gumách okamžitě potenciálním zdrojem ohrožení.

Přemýšlel jsem, proč se to u nás řešilo značkou. A došel jsem k tomu, že to bylo jednodušší, protože to šlo (aspoň myslím) cestou ministerské vyhlášky. Pokud by se mělo přejít např. na mnou zmiňovaný německý model, musel by se novelizovat zákon a v současné politické situaci to nepovažuji za průchodné. Ale snad se dočkáme. Ale i tohle je lepší než nic. Prostě si lidé, kteří budou v zimě jezdit oblastmi s těmito značkami a kteří jezdí pravidelně, koupí zimní pneu. A co tak sleduju, tak u nás na jihu Moravy stejně na zimní už přezouvá většina lidí i bez značek.

0/0
5.11.2008 7:22

pokladník

Re: Osobně si nevzpomínám

Jen pro pořádek: posypová sůl přestává fungovat při teplotách rozhodně nižších než 5 °C. Nemyslel's spíš -5 °C?

0/0
5.11.2008 8:08

Mitchell

Re: Osobně si nevzpomínám

Kristepane, omlouvám se za chybu. Samozřejmě mělo být MÍNUS 5 stupňů. Tak to má být i na dodatkové tabulce pod značkou.

0/0
5.11.2008 9:29

Mak1

Re: Osobně si nevzpomínám

nějak jsem nepochopil, proč by se při +5 stupních mělo solit ...

0/0
5.11.2008 8:12

Mitchell

Re: Osobně si nevzpomínám

-5, vloudila se chybka, viz výše.

0/0
5.11.2008 9:30

superkutil

Re: Osobně si nevzpomínám

Někdy lepší profík na letních než blbec na zimních. Zimní pneu nejsou spásou. Zimní používám pravidelně již od roku 1998 (předtím jen na předku) a ani zimní nejsou řešením. Když je led a sníh, tak se prostě musí jet opatrně nebo nejet vůbec. Za časů mých rodičů se jezdilo s pneu s hřeby a byl klid. Předchozí auto jezdilo v pohodě na pneu Nokian, současné těžší s dieselem a ESP má problémy i na pneu Continetal. Tak snad vyřeší výměna za Nokian.

0/0
6.11.2008 13:13

rohatey

Pravicová vláda ta se pozná

samé "zjednodušování" státu a hlavně žádné nové regulace.

Tož dneska když chci popojet po parkovišti tak abych se připoutal, rozsvítil světla, potomka přikurtoval do sedačky a teď se to časem ještě vylepší že si na to nazuji zimní gumy.:-©

Soudruzi přívrženci dalších nařízení a regulací vy opravdu nechápete že pokud tohle všechno budou nadále rozvíjet tak skončíme v něčem daleko hroznějším než byla 50 tá léta?.

No je vidět že ODS to je jeden liberál vedle druhého, spíš to ale vypadá že to je jeden bolševik vedle druhého, bolševici se nejvíc vyžívají v nesmyslných regulacích a nesmyslné byrokracii. ;-€

0/0
4.11.2008 19:47

Mitchell

Re: Pravicová vláda ta se pozná

Mě už trotlík na letních málem sestřelil. A bylo to na silnici 1. třídy, na jižní Moravě, na prosolené břečce. Padal sníh, silničáři se mohli zbláznit a "geroj" vyrazil nakupovat do supermarketu. V zatáčce mu to ustřelilo (a to nejel rychle) a šel na mě. Naštěstí tam bylo dost místa, takže jsem stařil zareagovat a uhnout. "Expert" trefil svodidla a zrušil si levý předek na autě. Pokud se takoví tupci musí regulovat, pak s tím naprosto souhlasím.

0/0
4.11.2008 19:53

rohatey

Re: Pravicová vláda ta se pozná

A ty jsi vyskočil z auta a šel mu zkontrolovat gumy a zároveň jsi udělal anketu kam ten člověk vlastně jel.  :-)

Jestli to náhodou nebyl zcela jiný "trotlík" tedy takový co navlékl zimní gumy a domníval se že na břečce a náledí mu žádný smyk nehrozí. 8-o Ono když jede břídil jako ty co věří v nějakou všemohoucnost zimních pneu tak je to nebezpečnější než opatrný člověk na letních.

0/0
4.11.2008 19:58

Mitchell

Re: Pravicová vláda ta se pozná

Když vidím nehodu, tak u ní vždycky zastavím (pokud už nejsou na místě policajti atd.). Podívat se, co měl za gumy, nebyl problém. Kam jede řekl sám, já se ho na nic neptal. Ale když vidím blbce jako jsi ty, tak se mu raději obloukem vyhnu.

0/0
4.11.2008 20:02

rohatey

Re: Pravicová vláda ta se pozná

Doufám že v létě zase naopak kontroluješ jestli syčák nejezdí na zimních. :-)

0/0
4.11.2008 20:11

Mitchell

Re: Pravicová vláda ta se pozná

Nekontroluju, nejsem policajt. Ale když to do mě nějaký blb málem nakulmuje, tak bych rád věděl proč.

0/0
4.11.2008 20:14

rohatey

Re: Pravicová vláda ta se pozná

Jestli to třeba nebude tím jak jezdíš že to do tebe každou chvíli někdo napere, mě se to kupodivu nestalo za celá desetiletí, to chce jezdit s rozvahou, předvídat a nikoliv skákat stále z plynu na brzdu, potom vůbec nevadí že jedeš v Trabantu, nemáš ani ABS ani zimní gumy. :-) 

0/0
4.11.2008 20:37

rohatey

Re: Pravicová vláda ta se pozná

A k té předvídavcosti samozřejmě patří že když je náledí a jiná slota tak nejezdit dokud to ti lemly silničáři nějak nezpacifikují a jenom poslouchat rádiojak to ti co nepředvídali  perou do pangejtů a do sebe, tam nikoho žádné zimní gumy nezachrání. :-)

0/0
4.11.2008 20:58

Mitchell

Re: Pravicová vláda ta se pozná

Jestli to třeba nebude tím, že na rozdíl od tebe jezdím pravidelně, nemám při řízení na hlavě klobouk a za zadním oknem plato vajec. ;-D

0/0
4.11.2008 21:48

lakub

zajimavy

kdyz tu ctu ty nazory, tak me napada, ze to takhle nejak dopada, kdyz se o vychovu ridicu absolutne nestara stat ale prodejci pneumatik

0/0
4.11.2008 19:26

Mitchell

Měli to udělat jako v Německu.

Pokud se pamatuju, tak tam jsou zimní pneumatiky povinné, pokud to vyžadují podmínky na silnici. Tedy sníh, náledí, rozbředlý sníh apod. Takže pokud někdo chce zajet dvakrát za zimu do hypermarketu nakoupit a navštívit babičku v sousední vesnici, může i na letních, pokud je sucho. Ale pokud vyjede na sníh apod., tak se nedoplatí. Ale u nás se zase musely vymýšlet experimenty.

0/0
4.11.2008 18:59

honza2007

Re: Měli to udělat jako v Německu.

100% souhlas R^

0/0
4.11.2008 21:45

Lukke-Luk

Re: Měli to udělat jako v Německu.

Přesně... R^R^

0/0
5.11.2008 10:49

modem

.

Svatá prostato, tady je odborníků a kecalů a šťouralů. Všem těm odborníkům,jak zvládají hory na leťákách se vzorkem 1,6 mm, doporučuji: jezděte sockou ,vlakem a neohrožujte ostatní. Kdo tady operuje kalibrovaným měřidlem je padlý na hlavu. Pokud jedu po sněhu a mám vzorek pod 4 mm,tak je to na prd. Trochu myslím. A pokud nemám na zimáky,tak soráč. Nejezdím,pak nesejmu na přechodu matku s dítětem,protože moje vychvalovaná letní má najednou menší adhezi....Je zima,jedu na zimákách a furt o tom nekecám, jaká je to lobby.

0/0
4.11.2008 18:42

Mitchell

Re: .

Pod tohle se podepíšu.

0/0
4.11.2008 18:46

Šangala

Re: .

Tak, a nepotřebuji ani značku :-P

0/0
4.11.2008 18:57

rohatey

Re: .

A kdopak tohle tady píše chlapečku, zřejmě nějak špatně chápeš psaný text, tady nikdo nediskutuje o potřebnosti zimních pneu v horských oblastech, tady se diskutuje o spornosti zimních pneu ve vnitrozemí.

Chlapeček  který zřejmě jezdí na hory a ty zimní gumy musí nutně nazout netuší že se chová jak ten nejubožejší malý český človíček, "když já musím přezout tak ať přezuje každý kdo za zimu potřebuje zajet 2x do Globusu":-©, ty jseš zřejmě nejšťastnější když sousedovi chcípne koza, mluvíš tady o sockách ale jak je zřejmé tak jsi sám socka daleko horší a to socka rozumem. ;-€

0/0
4.11.2008 19:37

Pecaf

Re: .

Teda sorry, ale z tvého komentáře mám dojem, že s chápáním psaného textu máš problém spíš ty.

0/0
4.11.2008 19:46

Lukke-Luk

Re: .

Co to tady plácáš?

0/0
5.11.2008 10:52





Najdete na iDNES.cz