Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Entomolog Kučera: Indové z nás chtěli udělat odstrašující případ

Odsouzený entomolog svůj útěk nepovažuje za nejšťastnější krok, ale situace v Dárdžílingu ho k takovému rozhodnutí donutila. "Řešení celého případu by se protáhlo pravděpodobně na několik let," odpověděl ve vůbec prvním on-line rozhovoru, který médiím poskytl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chataricek

Pan Kučera

porušil zákony země. Měl tedy - dle zákonů této země býti souzen. A argumenty - co jemu se zdá adekvátní ... I jiné země se diví našim mravům - za vraždu pár let ... Nicméně - pokud se krade v cizině - mělo by se počítat s tamějším právem. Anebo nekrást...

0/0
29.10.2008 17:54

voška

Český zloděj se diví, že někde fungují zákony.

Utekl před spravedlností a zcela jistě už kradl brouky i jinde což si Indové zjistili. Je na tom něco divného, že se jinde krást nesmí? Také se v sousedním Pákistánu sekají ruce, což měli Indové Kučerovi udělat. A byl by klid a mohl odjet domů řádně. Příště už by tam krást nejel a nekradl by ani jinde. Byl zcela jistě naveden českou ambasádou a informován, že ho nevydáme. Takto pracují naši velvyslanci. Je to stejná pakáž, jako ti dva zloději. Ostuda je obléká od hlavy  patě. Není divu. Jsou to většinou odložení a přebyteční politici, pro než nezbylo v Česku místo.     

0/0
29.10.2008 16:01

ahasvér

voško, voško

Utekl za spravedlností - ne před ní. Jak jsem tu kauzu celé léto bedlivě sledoval - tak ti "milí" a "spravedliví" indičtí "ochránci" přírody v tomto vykonstruovaném politickém procesu porušili hned několik zákonů své vlastní země. A v novém, tentokrát už mezinárodním soudu budou souzeni oni :-)  

0/0
29.10.2008 18:19

ahasvér

Hra na pocestnou radost

Dopřej nám, Bože, abychom v bitvě, která jde životem, měli odvahu

udeřit a riskovat a máme-li vyhrát, dej, aby to bylo dle zákona a aby

při tom naše víra a čest udržely se vysoko. [>-]

A máme-li prohrát, dej,

abychom dovedli stát u cesty a pozdravit vítěze, až půjdou kolem! [>-]

0/0
28.10.2008 22:53

voška

Re: Hra na pocestnou radost

Nezbývá, než poblahopřát k pobožným blábolům.

0/0
29.10.2008 16:03

seppikub

Kucera je

Ochs! ;-D

0/0
28.10.2008 17:59

ahasvér

Re: Kucera je

I Ain´t Marching Anymore

0/0
28.10.2008 19:08

NejsemCech

nazor cizince

Podivejte se na nazor samotnych indu http://beacononline.wordpress.com/2008/10/28/czech-forester-flees-without-passport/#comments 

Jinde je nazor ve kterem se  priblizne: parafrazuji ale kdyz bude treba znovu ho najdu: mistni organy chteli ukazat svaly rychlym odsouzenim (bileho) cizince. Kdyz se ukazalo ze zadne nemaji tak si proste nevedeli co s pripadem. konec parafr.

Takze utek Kuceru je i pro ne nejlepsi reseni - elegantni zbaveni se zodpovednosti - jinak by to nebylo tak jednoduche. Jenom Cech si muze myslet ze je pupkem sveta /tak to rikate, ne?/ a ze takova hloupost muze mit dohru pro cesky turizmus, obchodni vztahy.

Pro Kuceru to ale byla otazka zivota nebo smrti, pro padesatnika pobyt v indickem vezeni skutecne realne hrozi skoncit trvalym poskozenim zdravi nebo smrti.

Najdete si taky nazory indickych entomologu jak zoufale potrebuji pomoc na zakladni vyskum, ze nemaji sice radost s neautorizovaneho vyzkumu ale ze se obavaji ze tato udalost bude prekazkou budouci spoluprace.

0/0
28.10.2008 16:50

djlukasek

Re: nazor cizince

V tom článku nic takového nepsali (diskusi čtenářů jsem nečetl). V článku je naopak uvedeno: “He had appealed to the sessions court against the judgement of the CJM

and his next date of hearing was scheduled for November 6…A warrant can

be issued by the court and the help of Interpol could be taken to bring

him back to India,” said Pandit. "

0/0
28.10.2008 17:22

NejsemCech

Re: nazor cizince

Nazor je v diskusi.

0/0
28.10.2008 17:26

djlukasek

Re: nazor cizince

To bych asi nebral jako nějakou podstatnou informaci ... Kdyby se někdo podíval do zdejší diskuse, asi by se taky dost divil :)

0/0
28.10.2008 17:36

NejsemCech

Re: nazor cizince

Ano, serete do vlastniho hnizda co je podle mne nejnegativnejsi rys ceske povahy.

Bez urazky, mysleno vazne.

0/0
28.10.2008 17:42

ahasvér

Re: nazor cizince

KLID - toto je český internetový Hyda Park ;-)

Souhlasím s Vámi - většinou sem píší lidé, kteří se božsky nudí :-©

0/0
28.10.2008 17:51

ahasvér

Re: nazor cizince

Ale no jasně: Hyde Park ;-O;-O;-O

0/0
28.10.2008 17:52

ahasvér

Re: nazor cizince

Nejvíc informací je na těchto adresách: http://www.elateridae.com/page.php?idcl=106  a http://www.elateridae.com/page.php?idcl=74 ;-)

Ale upozorňuji předem, že je tam studijní materiál na několik dní. Po celou dobu studia si budete připadat jako Alenka v Říši divů 8-o

0/0
28.10.2008 17:46

djlukasek

Re: nazor cizince

Vzhledem tomu, že píšou, že soudce pověří Interpol, aby ho přivedli zpět do Indie, asi to jako "hloupost" neberou ...

0/0
28.10.2008 17:43

ahasvér

Re: nazor cizince

said Bandit ;-D;-D;-D

0/0
28.10.2008 19:14

ahasvér

Re: nazor cizince

Státní "ekologové" v Německu, Maďarsku, Slovensku, Brazílii a nyní i v Indii předhazují veřejnosti vědce, kteří svobodně zkoumají přírodu. A tito státní "ekologové" přitom nenabízejí veřejnosti nic víc než jen než iluzi o tom, že oni sami tu přírodu ochrání ze všech nejlépe.  Bohužel, v lidské společnosti tak vzniká jen další parazitická kasta, která prahne po penězích daňových poplatníků - a perzekusí svobodných aktivit chce dosáhnout svého. Svobodné vědecké výzkumy = problém pro populistická ekologická hesla a fráze!

Já vidím problém v nekritickém přebírání nacistických zákonů. Občas ten "nejdokonalejší" zákon někdo blbě přeloží a zapomene vynechat zmínku o "Arbeit macht frei" Opravdu zajímavé je sledovat to, které státy si úspěšně zneužívají ekologické myšlenky pro politickou praxi (viz. výše).

Díky Bohu, Česko mezi ně nepatří [>-]

0/0
28.10.2008 17:23

NejsemCech

Re: nazor cizince

"can be". Ja bych taky chtel jeste jednou pomilovat Jeniffer Lopez. Tedy ne ze by jse mit to povedlo ale uz jsem jednou chtel.

Soukromy nazor obhajce obvinenych ktery v moji zemi je povinny snazit se ZABRANIT vsemi pravnimi prostredky aby soud takto rozhodl - at uz obzalovany na svoji obranu pouzil zakonne ci nezakonney prostredky /utek/.

0/0
28.10.2008 17:53

horduch

pokud je to, co ti dva

tam prováděli protizákonné ,není o čem diskutovat,jeli tam dobrovolně a měli počítat s tím ,že můžou přijít do průšvihu .Indie si může chránit i kravské lejno a nám nezbude nic jiného ,než to respektovat.

0/0
28.10.2008 15:22

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Vždyť to pan entomolog Kučera i pan velvyslanec Kmoníček říkají ;-) Ano - pánové Švácha a Kučera porušili zákon, ALE za tento čin by jim příslušela podle příslušného sazebníku maximálně pokuta! Ovšem mudrcové Indové je obvinili a uvěznili podle jiného zákona a tato obvinění byla celá uměle vykonstruovaná. Od červa jsme tedy svědky neuvěřitelně stupidního politického procesu. Je to hanba Indie - země, která dala světu slovo "věda".

0/0
28.10.2008 15:43

horduch

Re: pokud je to, co ti dva

podívejte ,u nás dostanete za vraždu 15,v americe křeslo-elektrické

0/0
28.10.2008 15:47

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Někdo dostanete za vědecký výzkum Nobelovku - někdo je za totéž zmrzačen  = svět se zbláznil ;-D

0/0
28.10.2008 15:57

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

Promin, ale kdo jsi, že budeš posuzovat soudnictví a právo jiné svrchované země ? Mají své zákony a každý kdo je na jejich území porušuje musí čelit následkům. Rozhodnutí soudu je třeba respektovat a v případě nesouhlasu použít legálních prostředků (odvolání, obnovení procesu apod.). Útěk trestance je dost nedobré řešení. Pokud ho někdo schvaluje, pak neguje soudnictví a právní řád jako takový a může totéž říct dělat kdekoliv včetně ČR. Jak už jsem jednou psal, podle této logiky, pokud mě zastaví MP za 61 km/h a bude chtít 2500 Kč, můžu mu říct že jim vůbec nejde o bezpečnost, ale jen tahání peněz, že jsou stejně figurky (křováci), v Indii by se za takovou prkotinu nepokutovalo, dupnout na plyn a odjet. Jaký problém ? Podle zdejších kučerovských obhájců asi žádný ..,

0/0
28.10.2008 15:57

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Když se zákonodárci usnesou, že si mají všichni občané uříznout levé ucho, tak si ho necháš uříznout ? Už tě vidím, ja běžíš k nejbližšímu chirurgovi ;-)

0/0
28.10.2008 16:00

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Některé zákony se holt někdy nepovedou, ale pokud si hrajeme na demokracii, tak snad není problém je změnit ;-D

Horší je - a to je "Indický případ" když některé vlivná zájmová skupinka zmrzačí úmyslně zákon k obrazu svému (a k prospěchu svých kont).

0/0
28.10.2008 16:06

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Kučera souhlasí s názorem jednoho ze čtenářů, a to, že neznalost zákona neomlouvá. "Za porušení Biodiversity Act by nám však příslušela pokuta.

Obvinění z Wildlife Act bylo podvodné a vždy jsme jej odmítali," napsal

v on-line.

0/0
28.10.2008 16:13

horduch

Re: pokud je to, co ti dva

můžeš se odebrat do Indie a usilovat o změnu jejich zákonů, a nebo do Indie nejezdit ,pokud jejich zákony nechceš respektovat .Kanada má podobnej problém s muslimama ,kteří  se odmítají v Kanadě řídit zákony této země Rv

0/0
28.10.2008 16:15

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

A muslimové zase zase z Evropany, kteří se odmítají řídit u nich doma jejich zákony

0/0
28.10.2008 16:18

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

To by asi přestali být zákonodárci ... (defenestrace - i když v Čechách nevím ...) ALe pro někoho mohou být některé platné zákony a jejich vyžadování na podobné ušní úrovni.Pak je ovšem zajímavá otázka do jaké míry a od jakého okamžiku může odsouzený subjektivně hodnotit a upravovat svůj trest - a tím negovat dané zákony. Kdyby to bylo na odsouzených , v pohodě a s radostí by všichni následovali kučerovskou cestu... Ale to by jaksi skončila organizace života na zemi a nastala by džungle a anarchie ... Proto má lidská společnost něco jako zákony a mocenské orgány k jejich dodržování ...a legální cesty k případným opravným prostředkům. Ilegální útěk k nim určitě nepatří (nikde)

0/0
28.10.2008 16:17

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Lidská společnost dostala zákony od Boha -na které, Bohužel,  z vysoka kašle a místo nich stvořila haldy právních norem- podle toho, jak se tomu či onomu zákonodárci zrovna hodí.

V listopadu roku 1989 porušilo obrovské množství obyvatel ČR zákony své země. Byli skvělí [>-][>-][>-] Od té doby dlouhou dobu mlčeli. Ale k zrůdnostem, které se nyní dějí ve jménu ochrany přírody, mlčet nelze.

 

0/0
28.10.2008 16:55

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

Hmm, od kterého Boha, můžu-li se ptát ? Toho křestanského, muslimského , židovského nebo snad některého z indických bohů ?

0/0
28.10.2008 17:27

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Bůh je jen jeden, to nevíš?

0/0
28.10.2008 17:32

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

A který to je z těch všech ? Ten Bůh, který skutečně Je, žádné zákony lidem nepíše ... ani není od nich oddělen, ani nikoho neodmítá, ani nepřijímá .....  Není tam žádný protiklad ...

0/0
28.10.2008 17:40

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Já se snažím žít podle těchto zákonů:

NEZABIJEŠ INTELIGENTNÍ BYTOST - NEROZBIJEŠ PARTNERSKÝ SVAZEK - NEPOKRADEŠ -NESMÍŠ FALEŠNĚ SVĚDČIT - NEBUDEŠ TOUŽIT PO CIZÍM MAJETKU

Dokázal by jsi to také V?

0/0
28.10.2008 18:04

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

Proč si mylsíš, že třeba brouk není inteligentní ?

0/0
28.10.2008 18:16

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Brouci jsou mými přáteli, rád s nimi trávím svůj volný čas. Jsou skvělí a jsou naprosto v pohodě. Jediní, kdo jim kazí radost ze života jsme my, industriální palidé ;-(

Díky broukům znám Evropu, sever Afriky, západ a sever Asie. Dal jsem dohromady partu skvělých lidí, kteří mi pomohou prosazovat ochranu jejich biotopů (domovů). Pokud o to budou lidé stát, mohou,t díky přirozené inteligenci brouků, pít čistou vodu, dýchat čistý vzduch a jíst neotrávené jídlo. Ale obávám se, že lidé toto již nepochopí - chybí jim Inteligence Rv

0/0
28.10.2008 18:36

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

A myslíš, že je tedy dobré a pěkné tyto brouky samoúčelně zabíjet a napichovat na špendlíky ? Je to v souladu naší harmonie se světem a přírodou ?

0/0
28.10.2008 19:29

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Rád se Vám to pokusím vysvětlit. Jako promiňte, třicet let studia zkomprimovat do pár vět prostě není realizovatelné. Ale přečtěte si článek od legendy české entomologické vědy, pana Obenbergera. Naleznete jej na adrese: http://www.elateridae.com/page.php?idcl=106 

Zde klikněte na odkaz na doporučenou studijní literaturu.

První článek zde je: Jan Obenberger 1946: Zvířátka a lidé. Sbírání přírodnin a přírodopisné sbírky. Orbis, Praha, 321-325.

0/0
28.10.2008 19:46

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

Prominte, ale Jan Obenberger není pro mě v této otázce žádná autorita. To je jako ptát se myslivce co si myslí o zabíjení zvířat ....

0/0
28.10.2008 20:38

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Jistě, pro někoho je Mein Kampf lepší počteníčko VVV Komu není rady, tomu není pomoci. Aneb kdo se nedokáže poučit z minulosti, ten je odsouzen k jejímu zopakování... Jak chcete  zpracovat třistaletou práci generací entomologů pro lidi, kteří nedokáží správně pojmenovat ani jednoho brouka ;-(

0/0
28.10.2008 21:52

djlukasek

Re: pokud je to, co ti dva

Pojmenovat ?? Ale vždyt ti brouci se tak vůbec nejmenují. Jak se jmenují ve skutečnosti vůbec netušíme. To že nějaký člověk uvidí brouka a rozhodne se že mu dá jméno chroustavec zelenotykadlovitý, neznamená vůbec nic ... Jiný člověk ho zase může pojmenovat úplně jinak - a každý jak chce. Co jsou ti brouci doopravdy, neví nikdo ... a na ty jména oni zvysoka kašlou a smějí se jim. .. a být zabíjen a napichován na špendlík kvůli samozvanému pojmenovávání, to se nikomu nelíbí a je to dost zvrácené

0/0
28.10.2008 22:14

ahasvér

Re: pokud je to, co ti dva

Nejlepší lidové názvosloví mají prý někde na Moravě. Tam rozeznávají tři druhy zvířat (těch, co se nejedí, a co tedy "k ničemu nejsou").

První druh je ščór - to je každá malá potvůrka, která leze po zemi a má mnoho nožiček.

Druhý druh je žóžel (nebo žoužel), která se sice taky plazí po zemi, ale nemá nožiček.

A třetí je gavoň - to je každý neřád, který létá.

Pro ten prostý lid by podle Vás stačil ten ščór, žóžel a gavoň ;-D. Usilovně pracujete na opakování historie - já ne [>-]R^

0/0
28.10.2008 22:31

danklar

Re: pokud je to, co ti dva

Pokud nějaký existuje (jako, že ne), představuju si ho jako permanentně ožralýho dědka, kterému jsou lidi šumafuk.:-PR^

0/0
28.10.2008 18:00

chataricek

Re: pokud je to, co ti dva

Bohužel - souhlas. Pan Kučera kradl vědomě - tedy po akci přijde reakce... A že jiný kraj jiný mrav ? S tím se ale má počítat - když se nekrade doma ...

0/0
29.10.2008 17:50

Antonin Madera

Entomolog Kučera: Indové z nás chtěli udělat odstrašující př

Vzdyt' taky vazeny soudruhu jste odstrasujici priklad zlodeju z Ceska.Rv:-©:-/ Ted' by bylo dobre, kdyby na vas vydali Indi mezinarodni zatykac aby jste se uz nikdy z toho socanskeho raje nikam nedostali a nemohli Cesku kazit uz tak hodne spatnou reputaci.R^:-P:-/

0/0
28.10.2008 14:45

ahasvér

Re: Entomolog Kučera: Indové z nás chtěli udělat odstrašující př

Schvalujete zneužívání ekologických myšlenek pro politickou praxi? Schvalujete omezování svobody? Tak to hodně rychle můžete přijít i o tu svoji svobodičku! Rv

0/0
28.10.2008 14:54

ahasvér

Re: hmm

Kdyby nebyl blbej :-/ ......jak tak asi mohl vědět, že se najednou ocitne uprostřed státního kolapsu. A že ho státní správa zneužije jako exemplární případ pro odstrašení dalších potencionálních vědců, kteří by -nedej Bóže- také nechtěli poníženě žebrat povolení? To, co Indům vybudovali Britové, se hroutí. Rozpadá se jim železnice i soudnictví ;-(, nezvládli populační explozi. Hlavně že mají jaderný klacek 8-o

0/0
28.10.2008 15:34

ahasvér

Napiš o tom knihu!

Zneužívání ekologických myšlenek pro politickou praxi se nikde na světě nesmí stát normou. Na patologické zákony, které se šíří z Německa je jediný protijed: zdravý lidský rozum.

Zatím je jen několik zemí, které terorizují vědce (cizí i své vlastní). Do entomologické osy zla (Německo, Rakousko, Španělsko, Slovensko, Maďarsko, Brazílie) teď vstoupila Indie. Lidé bděte! Zastavte to šílenství!

Dostupné dokumenty jsem dal na adresu: http://www.elateridae.com/page.php?idcl=106  a http://www.elateridae.com/page.php?idcl=74

0/0
28.10.2008 13:34

standa666

.

.

0/0
28.10.2008 12:25





Najdete na iDNES.cz