Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blíží se konec šrocení?

Začátkem září nás média zaplavila zprávou o údajném konci biflování. Na první pohled téměř revoluční, fantastická událost. Konec biflování přeci znamená konec všem těm nudným a škodlivým praktikám v učení, které panují ve většině našich škol. Znamená to zcela nový způsob v získávání a praktikování vědomostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ginny

Bez učení to nepůjde

Je mi líto, ale jak chce někdo předvádět brilantní intelektuální výkony bez znalostí - materiálu?

Pokud není na čem stavět, k žádným výkonům nedojde.

Ledaže za intelektuální výkon považujete plácání o h...ě.

Tak to bylo a bude.

Skoro všichni chápou, že ke sportovnímu výkonu je třeba tvrdý trénink. Proč to tolik lidí nechápe v souvislosti s intelektuálním výkonem?

0/0
17.10.2008 16:01

tupou_žiletkou

Počkej až se dostaneš na vš

a zejména na techniku, tam teprve poznáš co to je biflování a šrocení až se budeš noc předem učit na zkoušku ;-D;-D

0/0
15.10.2008 14:42

Pan Navratil

Re: Počkej až se dostaneš na vš

No nevím, že by zrovna technika nějak významným způsobem dominovala v těchto učebních postupech...

0/0
16.10.2008 9:16

mikd

Re: Počkej až se dostaneš na vš

jen jednu noc?????To jsi dobrej/á/;-D

0/0
16.10.2008 13:33

Pan Navratil

Zajímavý názor,

jsem zvědav, jak by si autor do hlavy vpravil třeba anatomii, nebo farmakologii, pokud by k tomu dostal v životě příležitost.:-)

0/0
15.10.2008 14:35

Pan Navratil

Mno,

>>>Pohled na současné způsoby vyučování v nás vyvolává obrazy z dob klasických rakouských gymnázií - vyučující vykládá před tabulí látku a žáci si ji bezduše opisují do sešitů. <<<

To je snad problém učitele, že student si neumí dělat poznámky nikoliv bezduše?

0/0
15.10.2008 14:34

viaiv

uplatňování RVP v prtaxi

Vážená redakce jsem učitelkou MŠ a v součastné době i studentkou Ostravské univerzity. Mám stejné problémy, které jsou v otevřeném článku studenta - přetěžování kognitivní domény osobnosti, memorování, zastaralost, není respekt k jinému názoru z druhé strany, mocenská pozice a podřízení...

Také jsem si plně uvědomila: "KDO JINÝ NEŽ MY DOSPĚLÍ SE K TÉTO BENEVOLENCI VZDĚLÁVÁCÍCH GURUŮ MÁ OZVAT." Myslím si, že je velmi mnoho velmi dobrých učitelů, kteří nemají problémy s žáky .

Na závěr jen dodám "Věřím v to, že přijde den, kdy i tyto okovy vzdělání budou přetrhnuty a vyučování se znovu otevře dětem v duchu J:A.Komenského".Držím palce těm školám a školičkám, kde toto krédo už nabylo platnosti

 (mnohé školy by mohly využít těchto žákovských názorů ke své školní evaluaci, která povede alespoň...., že by jen k přečtení??? nebo snad k pozastavení se nad???)

Macečková vladimíra  (40let) Ostrava[>-]

0/0
15.10.2008 14:20

Pan Navratil

---

Nemyslím si, že je "šrocení" a "šprtání" nutné.

Nevěřím tomu, že je možné naučit se vše potřebné pro studenty zábavným způsobem.

0/0
15.10.2008 14:38





Najdete na iDNES.cz