Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Teambuilding dorazil do škol. Tým utužují i děti na prvním stupni

Z dvanáctiletého Martina se právě stalo tlačítko mobilního telefonu. Je nejrychlejší. Proto ho spolužáci vybrali pro písmeno A, které se v esemeskách objevuje nejčastěji. S písmenem na mikině vybíhá na druhý konec hřiště, aby své "A" přenesl na displej – pošeptal ho své spolužačce Kačce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1049an

No - výborně

Fanatičtí teambuildeři nechť si krákorají svoje; u nás jim pšenka nepokvete. Díky všem zde zúčastněným za zdravý rozum. Pokud budete muset TB absolvovat, vygooglete si předem, co to je a co se na vás brainwasheři budou snažit napasovat. Reagujte na jejich podněty vědomě atypicky, rozhoďte jejich rutinní přípravu a nedejte se přečíst. Nespolupracujte, nenechte se vtáhnout do diskuze; ta ať umře v trapném tichu. Držte si sebekontrolu a kamenný obličej. Je to jako u podomních obchodníků. Ti mají manuál, jak vás ukecat. Teambuildeři postupují podle podobných šablon. V okamžiku kdy nezareagujete adekvátně, vezmete jim vítr z plachet. Vezměte iniciativu situace do vlastní režie. Skutečné machry - profíky sice neoblafnete, ale rychlokvašky z různých levných agentur, kteří jsou těsně po škole, ty si vychutnáte. Držím palce.

0/0
26.9.2008 20:10

gambleralkac

Re: No - výborně

Aha, uz chapu proc jsem tu s nadsenim pro TB v mensine. Jestli to nekde delate po americku s nakejma nalejvacema mouder, chapu, ze to zprudi. TB po nasem: Do busu 3 kartony vina a 10 lahvi tvrdyho. Uprostred cesty prvni ukol: Donutit ridice zastavit, nechat vycurat a otevrit kufr s dalsima trema kartonama. Soutez o kasaka akce. Pulnocni fotbal, nahy koupani, grilovani. Miluju teambuildingy!

0/0
26.9.2008 20:23

1049an

Re: Re: No - výborně

Já uznávám pouze TB: 1/ s kým chci, 2/ kdy chci a 3/ kde chci. To jest domluví se pár lidí a jde si někam sednout. Jakmile se jedná o aktivitu vedení - třeba tzv. firemní večírek a podobně, zásadně se nezúčastňuji i kdyby se tam podávala grátis kdovíjaká laskomina (a to jsem mlsoun non plus ultra).

0/0
26.9.2008 20:28

Radu

Re: No - výborně

Pořád to samý! Píšete o něčem, o čem článek vůbec nebyl. Mícháte vaše firemní TB, s chlastacíma výjezdama a seznamovací kurzy pro školáky, kteří spolu mají trávit dalších několik let den co den ve vzájemné interaktivitě. Každá takováhle akce má jiný cíl, jiný průběh. Jen používají stejné přístupy - hru, diskusi atp. Ale samozřejmě v jiném rozsahu.

Ale asi darmo mluvit, protože kdo nechce pochopit, nepochopí.

0/0
7.10.2008 11:34

Wendolene

Jsem srdecne rada, ze nemusim svoje deti

posilat do techto skol! Budovani kolektivu? Gender studies? Oy vey!

Drive byly partyzanske hry, ted mame teambuilding. Maji neco spolecneho. Je to nesmysl!

Kolektiv je bud dobry nebo spatny. Pokud chcete, aby vase dite melo nejake dobre zkusenosti a bylo soucasti nejakeho tymu, poslete ho hrat tymove hry, fotbal, hokej ci cokoliv, kde je tym deti, kde se musi spolupracovat a hrat za spolecny tym.

0/0
26.9.2008 19:17

Krabat77

Re: Jsem srdecne rada, ze nemusim svoje deti

To mě pos*r, tady je to samej diplomovanej psycholog. Myslím si, že v těch partizánskejch hrách byl prostor pro šikanu, protože každá vojenská organizace má svou strukturu a u dětí to fungovalo tak, že slabší poslouchali silnější. A taky si myslim, že dřívějc se moc k sebeúctě nevedlo, ale spíše k poslušnosti - podstatný rozdíl.

Už jsem to tady řekl slušnějc, ale musím se opakovat. Každej je tady chytrej, jak prd*l a přitom nikdo nemá žádný relevantní znalosti (kromě tý hospodký chytrosti)Rv

0/0
26.9.2008 19:36

Wendolene

Re: Re: Jsem srdecne rada, ze nemusim svoje deti

TAkze vy jste pro ten novodoby nesmysl teambuilding? A jeste mi reknete, ze jste proti fyzickemu trestani deti, udelovani medaili za kazdy nesmysl, prehnane chvaleni atd....

Nekdy ta hospodska chytrost ci selsky rozum je lepsi nez deset diplomovanych novodobych instruktoru teambuildinguRv

0/0
26.9.2008 19:44

gambleralkac

Re: Re: Jsem srdecne rada, ze nemusim svoje deti

A co je na tom, ze silnejsi pokoruji slabsi spatne? To je prece podle prirody !Naopak, podpora bezdomovcu a jinejch samostatnyho zivota neschopnejch jedincu je zvrhla. Ja mam za sebou nekolik skol v prirode a myslim, ze pomohly tomu, ze z nas dozorcu a vrchnich vysetrovatelu vyrostla elita spolecnosti a z heftlingu jsou trosky. Slava skolam v prirode!

0/0
26.9.2008 20:13

Radu

Re: Jsem srdecne rada, ze nemusim svoje deti

Problém je v tom, že dítě/student si třídní kolektiv vybrat nemůže, ale chce-li dokončit školu (nebo spíše nedostat výprask), musí spolupracovat, musí táhnout za jeden provaz.

Pošlete-li ho na fotbal nebo jakýkoli jiný zájmový kroužek, je to mnohem snazší - jsou tam všichni se stejným zájmem a nechce se po nich nic víc, než aby hráli onen fotbal. Ve třídě je to ale o dost složitější - skladba je různorodější, společně stráveného času je mnohokrát víc, děti/studenti rozhodně nemají všichni stejné zájmy a proto je mnohem složitější domluva a spolupráce a úkoly taky nejsou tak jednoznačné. Ve škole to není: "teď tady budeš brousit pravou lajnu a jestli ne, budeš místo zápasů běhat kolečka!"

Všechny tyhle kurzy pro děti brzy po vytvoření nového kolektivu se dělají, aby se usnadnila jejich spolupráce po následující roky.

0/0
7.10.2008 11:43

gambleralkac

Teambuilding

muzou kritizovat jen suchy drzky, stary panny a asocialove.

0/0
26.9.2008 16:17

AIadin

Re: Teambuilding

Obhajovat jej mohou jen neschopní pseudomanažeři a agentury, které to živí.

0/0
26.9.2008 16:33

dedko

Stále dokola.

Něco podobného jsem zažil na základní škole v padesátých letech, pod taktovkou

komunistů. Potom na vojně, ale tam se to dalo předpokládat. Škola by snad měla

být podle Komenského svobodná. Nebo snad ne? Co pamatuji, samý experiment.

Např. experiment základní osmiletá docházka, pak devitiletka,následovaná středně všeobecně vzdělávací školou. Tam nás učil dělník ze strojírny desktriptivní geometrii ačkovil to neuměl a učitelka občanské výchovy najednou latinu. Byla o lekci před námi.Pak přišly množiny, ale to já už v tom " nejel". Mohl bych pokračovat dál. Takže  nyní teambuilding.Jsem rád, že jsem v důchodu!

0/0
26.9.2008 16:07

_m-

Re: Stále dokola.

NO, týmbuldynk netýmbuldynk - jedno je fakt. My jsem si hráli kolektivní hry, naše děti a vnuci už to neumějí. My jsme chodili po tanečních na kofolu a navzájem jsme se doprovázeli (střízliví) až do půlnoci - naše děti si zajdou tak maximálně na jointa. Takže směrovat je (ovšem ne tlačit) ke kolektivní zábavě asi nebude špatná myšlenka.

0/0
26.9.2008 16:18

__XXXX___

Teambuilding

To nemáme českej ekvivalent? Zlepšování (utužování) kolektivu, atd? ;-O[>-]

0/0
26.9.2008 15:28

Soněnka

Re: Teambuilding

Ne, nemáme. Budování týmu jako efektivně spolupracující skupiny lidí je něco jiného než posílení vzájemných vztahů.

0/0
26.9.2008 17:57

Radu

Pár slov II.

Za třetí by mě zajímalo, kolik z těch odpůrců TB na školách co se tu

tak rozepsalo má syna, dceru, vnuka nebo vnučku nebo třebas synovce či

neteř, který/á něco takového zažil/a a ten dotyčný se jí po příjezdu z

kurzu zeptal na její zážitky, dojmy a hodnocení kurzu.

A ještě drobnost. Pokud tu někteří z vás mají špatné zkušenosti z pionýráků nebo podobných akcí s úchylnými pedofily honící si své ego na úkor dětí a kdo ví co ještě, tak si dovolím tvrdit, že pokud by to tak mělo být i na všech TB kurzech ve školách, tak  by se tyto akce spíše rušily, než rozšiřovali.

0/0
26.9.2008 14:06

Radu

Pár slov

Asi nemá smysl se tu vyjadřovat k většině již napsaných názorů. Mám akorát pocit, že ti, co to tu tak rychle a samozřejmě fundovaně odsoudili, jsou tipy kteří takhle vymetou s většinou změn a novot, který se jim do života postaví. Ale co, každej jsme nějakej, hlavní je, aby byl každý s tím svým spokojený a šťastný.

I když pár věcí mi vážně na rozum nejde.

Za prvý málokdo tu pochopil, že článek je o TB alias seznamovacích alias adaptačních alias GO kurzech, nebo jak všelijak se to nazývá, ve ŠKOLNÍM PROSTŘEDÍ. Nikoli v nějaké firmě. A že srovnávat se to opravdu nedá. Především proto, že mentalita a zájmy šesťáků na ZŠ, prváků na SŠ a nějakých -cet letých pracujících je opravdu jinde.

Za druhý diskuze je od slova diskutovat, neboli říci svůj názor a ne přesvědčovat všechny ostatní o tom, že ten můj je nejlepší a jediný správný. No a když náhodou někdo nesouhlasí, tak mu začít nadávat a odsuzovat ho. Hmm, smutná vizitka.

0/0
26.9.2008 14:01

Guderian

Re: Pár slov

a) nějak jsem nezaregistroval, že by tu někdo jiného odsuzoval... b) mě zase těší, že většina (zde se projevivších lidí) si od těchle uměle vytvářených záležitostí udržuje kritický odstup...

0/0
26.9.2008 14:10

Hufo

chcete zničit kolektiv

teambuilding je ta správná volba. zažil jsem to 2x, z dobře fungujícího kolektivu se vždy staly malé skupinky co spolu nespolupracovaly. totéž to bylo se společenskýma akcema. vánoční slezina, neformálně svolaná byla lepší než ofiko pořádáná. lidi se víc bavili a sešlo se i víc lidí.

jinak na základce jsme se taky v pátý tříde sešli děcka z více tříd a kolektiv se udělal. přirozeným vývojem. nikdy nemůžou být všichni super kámoši se všema, prostě se s někým bavíš víc, s někým míň, protože každýho zajímá něco jinýho.

spíš mám dneska pocit, že všude se musí za každou cenu hledat problém, aby "rádoby" psychologové získali kšefty od svých známých. někdy to může být dobrý, stmelení kolektivu pod "dozorem", když to opravdu situace vyžaduje, ale dělat to všude za každou cenu, to je magořina.

0/0
26.9.2008 13:55

Pan Navratil

Pche,

to už jsme ve škole dělali dávno, a v práci to taky občas děláme. Akorát tomu neříkáme týmbyldynk, ale "deme na jedno." Úkolem je dostat se druhý den do školy/práce vcelku.:-P

0/0
26.9.2008 13:49

Woyczin

teambuilding zadarmo

Teambuilding je teď velká móda. Z většiny dětí se teď bohužel staly neuvěřitelný individualisti, takže tyhle kurzy jsou potřeba. Málokoho ale napadne, že existuje čelá řada dětských organizací, které podobné aktivity, program a cíle nabízejí také. Mimo jiné třeba skauti. Jejich celoroční program je zaměřen na rozvoj osobnosti, komunikaci, uplatnění se jako týmový hráč atd. Je vtipné, že to teď někdo objevil jako největší novinku, při ve skautingu je tohle denním chlebem.

0/0
26.9.2008 13:26

Radu

Re: teambuilding zadarmo

To ani ne, je to spíš rozšiřování fungujícího konceptu dále do prostředí škol apod. Třebas na Praze 6 to funguje už nějakých 8 let na některých středních a základkách a v posledních pár letech se to šíří i do jiných MČ a i na VŠ.

Jiná prostředí, jiné přístupy ale cíle a principy stejný jako u skautů, DDM a všech podobných organizací a zájmovejch kurzů a aktivit.

0/0
26.9.2008 13:46

kill7

jo

my měli jednou za měsíc chlastačku, to se pak stavěl tým

0/0
26.9.2008 12:32

jiri.certik

Jen, že A nebude nejčastější písmeno

Jenom drobná poznámka. Nejfrekventovanějším písmenem v českém psaném textu je O. Písmeno A je až na 4. místě. SMS-ky sice nejsou úplně standardní texty, ale v tomto bych rozdíl nečekal.

0/0
26.9.2008 11:30

Radu

Re: Jen, že A nebude nejčastější písmeno

Ano, a tohle si určitě ten šesťák najde na netu před tou hrou.

koukám, že i takováhle malichernost je dobrá to shodit ze stolu.

0/0
26.9.2008 12:17

Krabat77

Samej chytrák

Koukám, že tady je to samej chytrolín. Většina diskutérů kritizuje všechny nový trendy pro zvyšování výkonu a spokojenosti v zaměstnání a kolektivech vůbec. Zajímavý obraz malého českého člověka:-(

To, že jste se svým zaměstnáním nespokojení, nemusíte dávat na těchto diskuzích tak okatě najevo;-D

0/0
26.9.2008 10:58

1049an

Re: Samej chytrák

Lžeš. tady nikdo nenapsal, že je se svým zaměstnáním nespokojen.

0/0
26.9.2008 11:02

blazir1

Re: Samej chytrák

a jejda amerikofilni poshuk promluvil:-©

0/0
26.9.2008 11:17

Krabat77

Re: Re: Samej chytrák

Pro začátek dobrej argument. :-)

Většina toho, co ve vědě stálo po 2. svět. válce za to, pochází z USA. USA má nejlepší vysoké školství na světě, to pochopili i v Číně, a proto tam posílají své nejlepší studenty. Howgh!

0/0
26.9.2008 11:37

pedr64

Re: Samej chytrák

mohl bys nám vysvětlit, jak můj výkon a spokojenost v zaměstnání zvýší nabefelovaná povinnost trávit svůj volný čas způsobem, který nepovažuji za vhodný?

0/0
26.9.2008 12:10

Krabat77

Re: Re: Samej chytrák

Je předpoklad, že v pozitivním a  přátelském prostředí, když tě tvá práce baví, toho uděláš víc, než když budeš permanentně nasran*j. A japa tuto hezkou myšlenku aplikují u Vás, já těžko posoudím:-)

0/0
26.9.2008 12:37

Guderian

Re: Re: Re: Samej chytrák

No potíž je, že organizované tmelení kolektivu se závěrečným kádrovým posudkem ryhlokvašeného brožurkového tmelitele na jednotlivé aktéry je faktorem, který který k "přátelskému a pozitivnímu" pracovnímu prostředí zkrátka nepřispívá...

0/0
26.9.2008 12:51

pedr64

Re: Re: Re: Samej chytrák

a jak se na pozitivním a přátelském prostředi pozitivně projeví to, že budu nucet ve svém volnu hrát s kolegy na slepou bábu?

0/0
26.9.2008 12:52

Krabat77

Re: Re: Re: Re: Samej chytrák

Jednotlivé hry jsou pouze prostředkem pro vytvoření dobrých neformálních mezilidských vztahů.

0/0
26.9.2008 13:29

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Samej chytrák

Hezké teorie. Zvláště účinné v situaci, kdy ty hry jsou nařízeny.

0/0
26.9.2008 13:35

Guderian

Re: Re: Re: Re: Re: Samej chytrák

Tak váhám, jestli si děláte srandu nebo těm hemzům z brožurek vážně věříte...

0/0
26.9.2008 13:35

Krabat77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samej chytrák

Ty woe, pokud to u Vás nefunguje neznamená, že jde o špatnou myšlenku. Funguje to v kolektivních sportech, ve skautu i v práci. Pro ty rozumnější brožurka netřeba;-)

0/0
26.9.2008 14:05

Guderian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samej chytrák

Ti rozumnější nepotřebují nejen brožurku, ale ani plánovitý teambuilding...

0/0
26.9.2008 14:11

Hufo

Re: Re: Re: Re: Re: Samej chytrák

neformální lidský vztahy můžou vzniknout při neformálním styku, těžko pod dozorem nějakýho dohližitele, kdy se "musí" a v určitou dobu

0/0
26.9.2008 13:58

xinea

počtečníčko ...

To je radost číst tady většinu příspěvků. To jsme prostě my, typičtí čeští looseři, pro které je všechno apriori špatně. Každá věc má své dobré a špatné stránky.

Co se týče TB, tak za tu špatnou považuji, že jde především o dotační kšeft. Často také kamarádšaft, kdy se dohazují TB aktivity na spřízněné agentury.

Nicméně - pokud tady někdo tvrdí, že určité metody nefungují, a ještě se ohání psychologickým backgroundem, pak je tak akorát jelito. Já také nemám rád ty "moderní" firmy, které nuntí k mimopracovním aktivitám, to je prostě humus, a hlavně - neupřímnost. Všechny tyto věci jsou založené na vztazích. Prostě je práce nebo škola pouze jiné sociální prostředí než rodina doma, nicméně mechanismy vztahů mezi lidma stejné.

0/0
26.9.2008 10:42

xinea

Re: počtečníčko ...

Pokud jsou to nucené metody, nevede to nikam. Nicméně - i u nás v práci se jednou za čas vyjede na jednání někam ven. Dopoledne program, nejčastěji školení, odpoledne trochu zábavy. Tohleto prostě funguje a kdo říká že ne, tak je znovu jelito. Lidi prostě poznají, že jejich eventuální rival z pracoviště má i jiný rozměr, občas prosákne i něco ze soukromí, je zde prostor pro "smazání" žabomyších rozporů, protože najednou člověk může vidět věci v širším kontextu.

No a nevidím důvod, proč by obdobným způsobem nemohl fungovat dobře pojatý TB. Většina lidí co tady vyštěkává si slovo individualita pletou s vlastním egoismem a jistou nadřazeností typu - "mě přece nebude nikdo poučovat". Člověk, co se alespoň trochu sebepozoruje a je ochoten korigovat své zažité matrice chování, jednoduše uvidí, proč podobné aktivity mají smysl ...

0/0
26.9.2008 10:44

1049an

Re: Re: počtečníčko ...

Tak jo, jsme všichni jelita. Stačí? Nebo máme ještě rytmicky poskakovat a skandovat v rámci tmelení? Školení dopoledne beru, to je moje povinnost, na odpoledne si většina z nás s sebou bere knížku, zaleze na pokoj a na kolektiv zvysoka kašle.

0/0
26.9.2008 10:49

xinea

Re: Re: Re: počtečníčko ...

Ano, Vy evidentně jelito jste, protože říct "na kolektiv z vysoka kašle", to mluví samo za sebe :-) Docela špatně byste mohl pochopit, že mám něco proti respektování soukromí a individualitě, či chvílích, kdy chce člověk být sám. Nicméně brát firmu pouze jako povinnost či nutné zlo k obživě, to také není dobrá perspektiva.

Všechny naše větší firemní akce jsou vyhlašovány nepovinně, a lidi tam chodí rádi. I ta školení jsou udělána tak, aby odpolední část začala v podstatě "po šichtě", a člověk se může svobodně rozhodnout, co udělá dále. Lidi přesto většinou zústavají, a pokud ne, mají k tomu zřejmě nějaký důvod, ovšem ne ten, že "na kolektiv z vysoka kašlou".

0/0
26.9.2008 10:58

1049an

Re: Re: Re: Re: počtečníčko ...

No ovšem že mají důvod - "jdi tam, mámo, nějak to tam mezi nimi vydrž, aby - až se budou snižovat stavy -  nikdo neříkal, že se straníš". To je důvod jak noha.

0/0
26.9.2008 11:04

Radu

Re: Re: Re: Re: Re: počtečníčko ...

Přesně tohle je jeden z důvodů, proč se něco takovýho dělá už na základních a středních školách. Tohle je ten vžitej styl chování a přebíranej i mladšíma generacema. Držet hubu a krok.

To je špatně! Nechápu, jak to můžeš považovat jako argument proti.

0/0
26.9.2008 12:20

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: počtečníčko ...

Špatné, leč naprosto reálné, coby přečasto jediný důvod, proč se těchto "dobrovolných" šaškáren zůčastnit. Takže jako důvod proti to zůstává.

0/0
26.9.2008 13:00

Guderian

Re: Re: Re: Re: počtečníčko ...

A není tím důvodem právě to, že na kolektiv sice z vysoka kašlou, nicméně dělají vše pro to, aby to nebylo poznat...? Práce je nutné zlo a říkám to s plným vědomím z pozice zaměstnavatele.

0/0
26.9.2008 11:07

salinka

Re: Re: počtečníčko ...

jsme podobného nazoru. Všichni jen kritizují, ale všechno má scé pro a proti.

0/0
26.9.2008 10:52

nibor

Re: Re: počtečníčko ...

Hezká přednáška, taková ta z psychologického školení co? Nejdříve se poznamená, že ten, kdo nessouhlasí, bude looser, pak se odříkají poučky z příruček, jak to je všechno tereticky vymakané. Hele smiř se s tím, že většina z nás nějaký ten teambuilding + firemní akce zažila, takže ví, o čem mluví.

0/0
26.9.2008 11:00

1049an

Re: Re: Re: počtečníčko ...

Je to zblblej mimoň, ale zabavil mne, směju se ;-D

0/0
26.9.2008 11:05





Najdete na iDNES.cz