Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českoslovenští emigranti ve Venezuele: Chávez je jako Gottwald v roce 1948

Je jich zhruba pět set, mluví trochu česky a nemohou vystát venezuelského prezidenta Huga Cháveze. Není to opoziční organizace, která plánuje svrhnout kontroverzního socialistického politika - jen komunita emigrantů z Československa, kteří se i po desetiletích prožitých v jihoamerické Venezuele cítí být stále Čechy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pan Navratil

... jak vrata.

>>>To jistě ne, ale je to dost nepravděpodobné, rozhodně si severoamerické kmeny žily alespoň z části v PPS a přesto že třeba nevyužívali půdu příliš, své území, loviště a jiný majetek v rámci rodiny a širší rodiny, tj. kmene dost tvrdě hájili.

<<<

Jo, ale nešlo o soukromé vlastnictví, ťutíne.

0/0
18.9.2008 7:39

fidel.zlobi.cenzora

Chávez se raduje z krachu Lehman Brothers

Vždy kritizovali ekonomiku Venezualy. Ale úplně zapomněli na sebe... a bum! najednou zbankrotovali," prohlásil v úterý se smíchem Chávez Chávez ve svém proslovu nezapomněl zdůraznit rychlý růst venezuelské ekonomiky v posledních pěti letech.Ve druhém čtvrtletí tohoto roku zaznamenala nárůst dokonce o 7,1 procenta."Jen málokdo na světě by to (zrychlující ekonomiku) čekal. Například lidé z Lehman Brothers nikdy, možná právě proto se jim nedaří," prohlásil. Chávezův komentář následoval poté, co kritiku ze strany Lehmanů odsoudila argentinská prezidentka Cristina Fernándezová.Ta začátkem záři řekla, že by se banka měla "více starat o své vlastní účty" poté, co banka začala zkoumat argentinskou ekonomiku.:-):-)

http://ekonomika.ihned.cz/c1-27772680-chavez-se-raduje-z-krachu-lehman-brothers

0/0
17.9.2008 18:46

mtis

Navrátil: Ano, zbytečně, protože tobě nejde o konstruktivní

debatu, ale chceš dojít k výsledku, že PPS neexistovala"

Já ti nechci vyvracet existenci PPS, pokud je její existence důležitá pro tvou duševní stabilitu, já chci konkrétní případ společnosti, kterou považuješ za PPS, abychom se mohli konstruktivně bavit, jak to v ní fungovalo s tím rovným dělením o společnou produkci a jiné podezřelé kolektivistické žvásty. Tak neváhej a střel něco. Klidně lukem.

0/0
17.9.2008 17:38

júLinek šíšaL

Re: Navrátil: Ano, zbytečně, protože tobě nejde o konstruktivní

PPS ve své ryzí podobě je samozřejmě ideál, ke kterému se realita více či měně přibližovala, vzdaluje, a přibližovati bude  - vždy existovali nějaké věci v čímsi vlastnictví ... ale jen málokdo je schopný a ochotný si dělat z toho modlu ... snad jen fetišista - a to, jak známo, je duševní porucha ....;-)

0/0
17.9.2008 17:45

Pilát

Re: Re: Navrátil: Ano, zbytečně, protože tobě nejde o konstruktivní

Ruzene proc tady pouzivas tolik nicku ?  ;-D;-D;-D

 

0/0
17.9.2008 18:21

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Navrátil: Ano, zbytečně, protože tobě nejde o konstruktivní

to, Růžo, říká ten pravej ...;-D;-D;-D

0/0
18.9.2008 7:41

Pan Navratil

Re: Navrátil: Ano, zbytečně, protože tobě nejde o konstruktivní

Rovným dělením? Huh? Kde jsem to napsal? Společná spotřeba neznamená nutně rovné dělení. Šlo o soukromé vlastnictví, ale to ti samozřejmě uniklo.

0/0
18.9.2008 7:35

mtis

Aleši - dneska jsme na ČEZu přidali 3%

čili zhruba polovinu toho oč jsme se minulý týden zhroutili ...:-):-):-)

0/0
17.9.2008 17:23

ELAPHURUS

Českoslovenští emigranti ve Venezuele

Když se jim tam nelíbí, ať se táhnou pusinkovat s Bushem trošku severnějc....

0/0
17.9.2008 16:47

mtis

Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

Stejně jako síla vzdělaných a movitých Venezuelanů.

0/0
17.9.2008 16:48

júLinek šíšaL

Re: Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

inu, to máš recht, matýsku ... vzdělaný venezulean by se jistě meyi severními víceméně analfabety cítil jistě velice mizerně ...;-)

0/0
17.9.2008 16:59

mtis

Re: Re: Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

Za totáč jsem si psal s jedním vzdělaným Čechem, který se radši odstěhoval mezi klokany a aboriginy, než aby zůstal pohromadě a vámi komundíry.. o aboriginech si nejsem jistý, ale klokani byli analfabeti natuti do jednoho. :-):-):-)

0/0
17.9.2008 17:07

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

ale nepsal sis se mnou, že ne? ....:-)

0/0
17.9.2008 17:20

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

Řekl jsem snad jasně že se vzdělaným a s takovým, který se komunistů štítí. :-):-)

0/0
17.9.2008 17:22

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

aha ... vzdělaným jako ty? ....;-D

0/0
17.9.2008 17:25

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

Ne, jenom víc než ty.

0/0
17.9.2008 17:32

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Českoslovenští emigranti ve Venezuele

jasný ... jako ty, že? :-P

0/0
17.9.2008 17:40

Pilát

vy v Cesku

uvedomujete si, ze Chavez je zlocinec ?  ;-)

 

0/0
17.9.2008 16:16

júLinek šíšaL

Re: vy v Cesku

ale jo ... jsou i tací zaostalci ...například ty....

0/0
17.9.2008 16:19

hadesxx

Rebe reb

díky za pokec, připomnělo mi to dávné časy, kdy jsem se dojímal nad chasidismem a Buberem ..

0/0
17.9.2008 16:04

rabín Šiml z Krakova

Re: Rebe reb

Rádo se stalo :-)

0/0
17.9.2008 16:19

hadesxx

Re: Re: Rebe reb

Ještě jsem tam něco přičinil. Ale už se fakt asi dál nedostaneme.

0/0
17.9.2008 16:24

rabín Šiml z Krakova

Re: Re: Re: Rebe reb

Též jsem ještě něco přidal. Mimochodem - vy jste křesťan? Nějak mi to s těmi reinkarnacemi nesedí.

0/0
17.9.2008 16:33

hadesxx

Re: Re: Re: Re: Rebe reb

Nic proti dobrým zákonům, ale sebelepší institut není sám o sobě zárukou před svým zneužitím. Vše se odvíjí od kvality jednotlivých lidí, kvalitní lidé přirozeně generují kvalitní systémy, naopak to neplatí, naopak, kvalitní systém se hajzlíkům obvykle snadněji zneužívá.

Co se týče mé víry, jsem eklektik. Každé náboženství, i judaismus, je ve své nejvyšší formě "správné". A naopak, každá víra může být zprofanována a zneužita.

0/0
17.9.2008 17:08

marekW777

Neverím

neverím kolko má Chavez v Čechách a na Slovensku simpatizantov. Starý ho milujú kôli zlatým časom mladý kôli protiamerikanizmu, len všetkým jeho obdivovateľom ušla jedna zásadná vec - postupné zavádzanie diktatúry a budovanie kultu osobnosti. A uplne najhorsie je to, že on sa tým ani netají:-©:-© napriek tomu má svojich obdivovateľov aj u nás. A pri najblizsích volbách si budú chcieť uplatniť svoj hlas - na takuto demokraciu ja kašlem

0/0
17.9.2008 15:58

júLinek šíšaL

Re: Neverím

i to víš ... emerycký bushismus má své následovníky ... ale uznej, že je to furt lepší, než kdybys byl nucen říkat, že bush je bůh ....

0/0
17.9.2008 16:04

marekW777

Re: Re: Neverím

ja nemluvit reci tveho kmene(Y)

0/0
17.9.2008 16:06

mtis

Re: Re: Re: Neverím

Uf, uf. Moc moc dobra myslenka. Tyhle komanc, jsou moc vlezla a kradacska. Howgh.:-):-):-)

0/0
17.9.2008 16:09

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Neverím

chápu ... poslyš, jsi už alespoň pitekus? ... ;-)

0/0
17.9.2008 16:16

ctenar1970

Re: Neverím

Zadny diktator neni,je zvolen svobodnou volbou.Kdyby ho nechteli,at zvoli nekoho jineho v pristi volbe,ale myslim,ze maji velezuelanci radi prezidenta typu Chaveze,protoze pod jeho vladou,zisk z ropy se rozdeli rovnopravnejsi

0/0
18.9.2008 0:54

mtis

Hele hlasatelé PPS:

že když podle vás půda byla ve společném vlastnictví, tak že si každý šamšula mohl přijít kde chtěl, tam si zabrat své dva hektary a začít obdělávat?

Pokud se pamatuju, tak přírodní kmeny bývávaly dost háklivé i na to, když si na jejich území někdo cizí picnul králíka.... :-):-):-)

0/0
17.9.2008 15:17

fidel.zlobi.cenzora

Re: Hele hlasatelé PPS:

a čím by to obdělával? potřebuješ kováře:-) kovář potřebuje žrádlo...udělá oštěp lovci...a všichni mají co žrát;-)

0/0
17.9.2008 15:21

mtis

Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Lehni.

0/0
17.9.2008 15:22

júLinek šíšaL

Re: Hele hlasatelé PPS:

matýsku, soukromé vlastnictví půdy vznikalo mnohem později ...  v čížsku to bylo kolem let 1000 - 1100 ... do té doby platilo, že co si vykolíkuješ, to bude tvé ... ale máš pravdu, že tyran velice často hleděl na své poddané tak, jak uvádíš ...;-)

0/0
17.9.2008 15:23

mtis

Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Co si vykolíkuješ a nebude vadit lidem, kteří dané území pokládají za své?

To mi nějak neštimuje, pamatuju se, že nějací indiáni bývávali docela hákliví, ta takové kolíkování ...;-D;-D;-D

0/0
17.9.2008 15:24

Pan Navratil

Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

To se ovšem bavíš o hodně jiné době. Máš v tom fakt trochu gulášek.

0/0
17.9.2008 15:28

mtis

Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

No to já tedy ale opravdu nevím o které době se bavíš. V jakém modelu společnosti podle tebe dejme tomu žili severoameričtí indiáni v letech 1000 BC - 1400 AD ?:-):-):-)

0/0
17.9.2008 15:30

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Nechám se překvapit.

0/0
17.9.2008 15:39

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Ty jsi tady expert přes Wiki a otázka byla směřována na tebe, protože ty jsi tvrdil, že to PPS nebyla, tak jsem jedno ucho. :-):-):-)

0/0
17.9.2008 15:43

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Byla to třídní společnost, tudíž to nemohla být PPS.

0/0
17.9.2008 15:45

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

No tak to jsem žádostiv na nějaký konkrétní historický příklad PPS.

Tedy když o ní tak zasvěceně meleš, zejména o tom společném obdělávání VP a užívání jejich plodů rovným dílem .... že ty ses koukal do Genesis? ;-D;-D;-D

0/0
17.9.2008 15:50

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Stačí dějepis, rozumbrado.

0/0
17.9.2008 15:52

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Takže tě nic nenapadá. Díky za vyjádření tvé nevědomosti tradičním Navratilovskym zpusobem. Pa Aucklande.

0/0
17.9.2008 16:05

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Milý Matésju, PPS tu byla před vznikem států, tak nevím, jak bych ti asi tak měl říct konkrétní PPS. Z tvého dotazu mám dojem, že existenci PPS popíráš, protože je ti zatěžko uznat, že lidi nebyli vždycky takový hamounský skety jako jsi ty.:-P

0/0
17.9.2008 16:09

jeste asocialnejsi grupa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

toz tedy moment ... kdyz pred vznikem statu, tak tedy pred vznikem statu, tedy souhlasite s tim, ze neandrtalci = pps, mayove = pps ... chapu to spravne ?  

0/0
17.9.2008 16:13

júLinek šíšaL

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

nechápeš ... holt jsi ještě jen australopitékus ...

0/0
17.9.2008 16:18

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Ne, nechápete to správně.

0/0
17.9.2008 16:21

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Maye bych jako stát uznal a zařadil je nejspíš do otrokářského společenského systému protože pokud si pamatuju, tak otroky vlastnili. Nicméně já se ptal kam zařadí běžné kmenové indiány severoamerických plání, kteří občas obdělávali pole, občas se živili zemědělstvím a přesto si nikdo ze sousedního kmene ba ani osady nedovolil jít lovit nebo obdělávat k sousedům půdu, takže asi ta půda tak společenská přece jenom nebyla a úroda už vůbec.

0/0
17.9.2008 16:21

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

Kdybys dokázal přečíst a pochopit mnou dříve zaslanou definici PPS, tak by ses takhle hloupě neptal.

0/0
17.9.2008 16:23

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hele hlasatelé PPS:

No tak mi to vysvětli, tímhle přihlouplým mlžením budíš neodbytný dojem, že nevíš co odpovědět, už tě znám nějaký ten čtvrtek ...:-):-):-)

0/0
17.9.2008 16:25





Najdete na iDNES.cz