Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počítač špičkově vybavíte i legálně a zadarmo, říká mluvčí protipirátské asociace

Nelegální používání počítačových programů je podle mluvčího protipirátské asociace BSA Jana Hlaváče krádež jako každá jiná. "Softwaroví piráti si myslí, že když neukradnou nic fyzického a nikdo je nevidí, tak nedělají nic špatného," uvedl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HonyaDj

rozhovor

Tak úroveň odpovědí je opravdu žalostná... Při čtení jsem nabyl dojmu, že čtu PR velkých firem jako MIcrosoft... A co to, že pan mluvčí mluví za organizaci, která v ČR oficiálně neexistuje?

0/0
1.10.2008 21:06

Atila Han

BSA ????

Predstava lekare ktery za provedeni komplikovane procedury - kterou vymyslel jisty XY nekde v tramtarii a uvedl v odborne literature - vybiral licencni poplatek, je smesna. Stejne jako vyber poplatku za prevedeni kladiva ci vrtacky do rukou spolupracovnika. Stejne jako nesmyslna cena softweru na ktery se nevztahuje ZADNA zaruka natoz zarucni doba ( neni to protipravni miti v licenci ze zadna zaruka ani moznost vymahani nasledne skody zpusobene vadnym softwere ? ). Chapu ze za softwere se platit musi, ti lide to skutocne nebudou vyvijet zadarmo. O tom zadna. Problem vsak je ze na tyto vyvojare se napojili bandy "PRIZIVNIKU A HYJEN" ktere neumi nic jineho nez se na nich prizivovat vymyslenim techto TOTALNE NESMYSLNYCH OMEZENI a pridavajicich finalnimu produktu X nasobek ceny z duvodu potreby zaplaceni svych drahych kancelari a nesmyslnych platu. Pritom tito lide nevytvari ZADNE NOVE HODNOTY a naopak svym prizivovanim na produktech vyvojaru brzdi prirozeny vyvoj. BSA = VYZIRKA.

0/0
1.10.2008 17:24

R@VI

Mame vzory v nasich politicich ...

... a ti kradou, lzou a podvadeji. Tak co dela obcan spatne?

0/0
16.9.2008 19:31

sir Humprey

co je to počítač?

0/0
16.9.2008 16:07

nahradniinteligenceprocenzora

4 tohodle idiota... 'Todd Bertuzzi - vrah cenzorů'

A co je tohle hnupe?Rv:-/

.

Re: Duševní vlastnictví je vlastně nesmysl!jasně. Proč se vůbec někdo něco vymýšlí a my mu za to musíme platit ? Např. vědci jak odoperovat nádor ??  Všechno vymyšlený bude zadarmo a tobě tumor vyřízne kovář. :-)

.

Takze v sazce kdo z nas dvou je vetsi idit bezpecne vedesR^ a navic mas hnupe takovyho hosipa, ze nevis jake hovadiny kde napises.:-P;-D

0/0
16.9.2008 15:41

R@VI

Re: 4 tohodle idiota... 'Todd Bertuzzi - vrah cenzorů'

SW patenty jsou nesmysl a novinka posledni doby je to nazyvat dusevnim vlastnictvim, i kdyz je to z logickeho hlediska nesmysl, to jako chces rici, ze se nadory neoperovali dokud neprisel zpusob jak patentovat lekarsky postup? Chces rici, ze se SW od MS neprodaval dokud se neobjevila BSA se svou v podobe softwarovych patentu z ami diry? Chces rici, ze doktori nejezdi na zahranicni mise, kde ukazuji jak operovat podle novych technik a chteji za to jen jidlo a ubytovani, chces kurna rici, ze pokud si zazpivam pisnicku tak  musim mit napameti, jestli nahodou nekde neni zasr*nej spolek autoru, ktery by me omezoval a nutil zaplatit baksis ... dusevni vlastnictvi je nejspis bic na socialismus a je to vymozenosti zapadniho rezimu, ktery se nedostatkem nebo spatnymi udaji snazi omezit vzdelanost a inteligenci .... pokud duse neco vlastni, tak jiste nebudou patenty v materialnim zkorupovanem statnim zrizeni ...

0/0
16.9.2008 19:29

Fanatic.Dz

Škola vs. cena software

Vystudoval jsem strojní průmku se zaměřením CAD/CAM. O licence ve školách nebyla nouze - tzn. každý týden 4 hodiny u počítače s daným licencovaným softem. Pravda na specializaci v tak rozsáhlých programech jakými bezesporu ATOcad + jeho strojařské nástavby bezesporu jsou, je to trošku málo. A tak kdo chtěl maturovat za 1 si soft v celkové ceně cca 500.000 -1.000.000 měl dle vyjádření BSA zakoupit pro svou potřebu domácího studia.

 Kupodivu jsme to řešili tak, že jsme daný softvare jednoduše ukradli/neoprávněně užívali. Zeptám se nyní takhle - pokud softwarová firema není schopná poskytnout autorizovaným výukovým centrům (naše škola jím byla) studijní licence pro např. omezené použití k domácí přípravě není divu, že její prodkut sutdenti technických oborů schrastí během zlomku jedné vyučovací hodiny - tzv UKRADNOU JEJ. Co dodat? Snad že jsme mohli vystudovat i bez krádeží, proč ne, stačilo každému zakoupit licence v celkové hodnotě dejme tomu 250.000.-

0/0
16.9.2008 15:29

Fanatic.Dz

Re: Škola vs. cena software

Takže naše děti i do budoucna pokud budou chtít studovat tyto obory budou muset krás. Těžko vinit kohokoliv jiného než firmu, která tento soft vyrábí.

0/0
16.9.2008 15:29

kestrik

Těžko vinit firmu, která to vyrábí.

Urgovat a požadovat úlevu pro potřeby vyuky můžete. Vinit ne.

Kromě jiného, firma třeba o vás ani neví....

0/0
16.9.2008 16:38

bilaorchidej

Počítač špičkově vybavíte ilegálně a zadarmo

:-P;-D;-Doprava titulku

0/0
16.9.2008 15:19

Fanatic.Dz

To je ale legrační pán

a co má vtipů v rukávu. ;-D ;-D ;-D

0/0
16.9.2008 15:16

str222

No po takovem dopisu od BSA

zbyva uz jen dat podnet na polici - nevyzadana obchodni sdeleni.

0/0
16.9.2008 15:14

-=koloděj=-

Nezná ani terminologii

Je vtipné, že zástupce organizace, která chce vymáhat škody, buď z neznalosti, nebo záměrně, nepoužívá korektní termíny. Nebo že by to zkreslil iDnes?

Nejedná se z definice o krádež, ale o nelegální užití. Krádež je, když někdo vezme něco, co jinde chybí (rohlík v krámě apod.). Zde se ale jedná o to, že někdo zkopíruje program (tj. ten poté nikde nechybí) a ten používá v rozporu s licencí.

Krádež SW programu by byla, pokud půjdu do krámu a ukradnu krabici s licencí Windows nebo čehokoli (která pak bude prodejci v krámě chybět). Pokud si ale takto ukradený program nainstaluju a používám (např. v klidu aktivuju Windows protože mám i správnej Product Key), používám ho legálně, protože mám licenci (kterou jsem ukradl) a nejedná se naopak o nelegální užití.

0/0
16.9.2008 15:11

iuos

hmm

myslím, že je to jen slovíčkaření, využívající toho, že se na soft nedá šáhnout...

jak jsem napsal níže - přestaňte si lhát do kapes...

0/0
16.9.2008 15:13

-=koloděj=-

Re: hmm

nerozumím co tím chcete říct ... lhaní je nazývání nelegálního užití krádeží. Samozřejmě, obojí je trestné a obojí může někoho poškodit.

Krádež někoho poškodí v každém případě. Nelegální užití někdy ano a někdy ne. V případě, že by si nelegální uživatel daný SW koupil, dojde nelegáním použitím samozřejmě k poškození autora, protože nedostane poplatek za licenci k užití. Často ale také uživatel používá nelegálně SW proto, že má prostě možnost ho takhle používat, a kdyby tu možnost neměl (nemohl si jej stáhnout) by ho jednoduše nepoužíval (když by na něj neměl peníze), takže nikdo o nic defakto nepřišel (v některých případech možná i získal, díky např. masivnímu i nelegálnímu rozšíření produktu a tím získání reklamy někdy i dominance, jako je tomu např. v dnešní době u Windows).

0/0
16.9.2008 15:27

Fanatic.Dz

Re: Re: hmm

Chudák, poslední dva roky kupuje pouze licencovanej soft a ty ho teď takhle zostudíš když naznačíš, že neživí-li se jím je blbej pokud si jej kupuje. ;-D

 Btw většina zdejších ramcálků, kteří tvrdí, že soukromé domácí používání software by mělo spadat pod nutnost  vlastnit licenci vůbec netuší kolik takové licence vůbec koštují. Rv

0/0
16.9.2008 15:37

iuos

hmm

co to meleš?

0/0
16.9.2008 15:44

iuos

hmm

"Často ale také uživatel používá nelegálně SW proto, že má prostě

možnost ho takhle používat, a kdyby tu možnost neměl (nemohl si jej

stáhnout) by ho jednoduše nepoužíval (když by na něj neměl peníze),

takže nikdo o nic defakto nepřišel"

to je přesně to lhaní si do kapes...

0/0
16.9.2008 15:45

mantos

Re: hmm

koho zajímá tvůj příspěvek?

0/0
16.9.2008 16:21

chatab

To zase

bude otravnych mailu od vedeni spolecnosti kvuli pouzivani pouze legalniho softwaru (Y):-P

0/0
16.9.2008 14:58

kotatkoxxl

BSA vypadá jako druhá ČT

alespoň začíná mít stejné praktiky :-/

0/0
16.9.2008 14:09

petyo

Re: BSA vypadá jako druhá ČT

BSA své praktiky někdy nějak měnila?

0/0
16.9.2008 14:39

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Navádění k trestnému činu

Počítač špičkově vybavíte ilegálně a zadarmo, říká mluvčí protipirátské asociace

0/0
16.9.2008 14:02

EasyR

Bez komentáře

http://www.digisys.cz/bsa.htm

0/0
16.9.2008 13:51

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Bez komentáře

BSA jsou šmejdi o tom žádná.

0/0
16.9.2008 13:55

kuba78

PR

pekny PR clanek, ale co se na to podivat takto:

BSA u nas nema ani pravni status a i kdyby mela je to soukroma spolecnost. hodla obeslat firmy (predpokladam ze ne tak ze kde je poderzeni, ale proste veme vypis OR a pausalne na vsechny) a bude vyhrozovat nejakou kontrolou bububu jak uz delala drive.

ja nevim jak vy ale me to prijde jako ucebnicovy priklad vydirani a zastrasovani? na tomhle by si mozna soud smlsnul.

0/0
16.9.2008 13:37

Vyplesk

Nadsazené "škody"

Hovořit u prodeje licencí o "škodě" ve výši 3 mld korun je naprostý nesmysl. Jak správně napsal Váš host v jedné z odpovědí: když na to nemám nebo s cenou nesouhlasím, nekoupím si to.

Troufám si odhadnout, že většina "pirátů" jsou študentíci a hračičkové, kteří si chtějí hrát s počítačem nebo si něco zkusit a kdyby software nemohli dostat jinak než proti zaplacení, vůbec by si jej nepořídili, ani by o tom neuvažovali. U nich je vykazovaná "škoda" ryze fiktivním číslem. Navíc tímto používáním ukradeného softu nevydělávají peníze, takže proti oné fiktivní škodě nestojí žádné výnosy, ze kterých by se "škoda" dala zaplácnout.

Jiná věc jsou samozřejmě ti, kteří soft používají nelegálně pro podnikání. Za ně bych do škod započítal odpovídající cenu.

Ale bohužel tato čísla vycucaná z prstu nemají žádnou vypovídací hodnotu.

0/0
16.9.2008 13:30

iuos

hmm

k tomu, aby si někdo soft vyzkoušel existují trial verze - zkusím a vyhovuje => koupíme.. případně nekoupím a hledám dál... nebo nekoupím a cracknu (v tom případně aspoň mlčím a nědělám vlny)...

v případně softwaru je právě jeho používání to, k čemu je stvořenej - takže nějaký argumenty o tom, že "by si ho stejně nekoupili" jsou bláboly...

HLAVNĚ SI PŘESTAŇTE LHÁT DO KAPES...  prostě krademe, no ;-D i když já už míň...;-)

0/0
16.9.2008 13:43

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: hmm

;-DR^

0/0
16.9.2008 13:51

doktor_bota

Re: hmm

Není to tak jednoznačné. Typickým příkladem je požadavek, aby zaměstnanec ovládal konkrétní proprietální SW už když se hlásí do tendru. Pokud neexistuje trial verze, což u mohutnějších projektů neexistuje dost často, má takový člověk na výběr buď warez, nebo investici často značných prostředků s rizikem, že mu to nakonec nebude k ničemu, protože místo nedostane.

A to je jen jeden příklad z mnoha.

0/0
16.9.2008 13:51

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Re: hmm

To je sice z morálního hlediska ospravedlnitelné, ale bohužel jen z morálního :-)

0/0
16.9.2008 13:56

petyo

Re: Re: Re: hmm

Otázka je, jaká pak vlastně vznikne škoda, pokud si ten program nainstaluji jen proto abych se ho naučil ovládat.

0/0
16.9.2008 14:43

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Re: Re: Re: hmm

To je ale z hlediska zákona jaksi irelevantní. Klikal si při instalaci na Souhlasím s licenčním ujednáním ? Zřejmě ano, že ? ;-)

0/0
16.9.2008 15:09

-=koloděj=-

Re: Re: Re: Re: Re: hmm

To ale taky záleží, jestli bylo v češtině :D

Kupříkladu tuhle jsem instaloval nějakej program, na začátku bylo nějaký EULA nebo co, dole yes, no, tak jsem kliknul na yes, a ono se to zavřelo. Podruhý jsem kliknul na no, a ono se to zase zavřelo. Při třetím pokusu jsem kliknul na okýnko kde bylo nějaký Agree nebo co a pak na yes a pak teprv to konečně šlo nainstalovat. ;-D

0/0
16.9.2008 15:33

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Nadsazené "škody"

To si nevybereš. Výrobci softwaru nadsazují škody a  ti co software kradou zase mluví o tom, že co není z plechu a ze dřeva nemá žádnou cenu.  :-)

0/0
16.9.2008 13:51

R@VI

Ano, ale to tam nesmi byt SW od Microsoftu :P

0/0
16.9.2008 13:13

iuos

hmm

bla bla bla bla bla bla

0/0
16.9.2008 13:25

str222

Re: Ano, ale to tam nesmi byt SW od Microsoftu :P

Vzdyt to on rikal. "Pocitac spickove..."

0/0
16.9.2008 15:12

R@VI

Re: Re: Ano, ale to tam nesmi byt SW od Microsoftu :P

jeste jsi zapomnel "a zadarmo" ... co mas prosim te od MS zadarmo? Mozna nejake vyvojove nastroje, ale jak na nich chces neco vyvyjet, kdyz nemas licenci na OS a vse co udelas nesmis nikomu ukazovat, prodavat ani kopirovat.

0/0
16.9.2008 19:18

oId fashioned Vince III..

kráste se nemá, to je pravda,

ale stejně by se BSA mohli přejmenovat na BSE:-)

0/0
16.9.2008 13:08

oId fashioned Vince III..

Re: kráste se nemá, to je pravda,

sorry: "krást"

0/0
16.9.2008 13:10

Warhead_bia :P

inu

rad bych mel na stalo linux ale nejak me uz nebavi psat si drivery sam ;-)

0/0
16.9.2008 13:00

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: inu

Tak nějak. Sám už léta provozuji na svém druhém PC instalace Mandrivy a SuSe a některé lahůdky typu satelitní PCI karta , střihová karta a podobně jsou vskutku řehole. Ale je fakt , že na práci , kterou na PC provozuje 99% vohnoutů ( to jest čučení na porno , stránky Blesku a úprava fotek nahaté manželky ) počítač s linuxovým systémem bohatě stačí. :-)

0/0
16.9.2008 13:06

Warhead_bia :P

Re: Re: inu

joo tv karty jsou extra ;-D a to taky nepocitam ze jako naruzivy hrac si na tuxovi moc s novyma titulama nezaradim :-P

0/0
16.9.2008 13:10

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Re: Re: inu

No tak jasně. Na linuxu si moc nezahraješ. Ale to už pro mně není. :-)

0/0
16.9.2008 13:12

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: inu

joo uz to neni jak za starych casu ;-)

0/0
16.9.2008 13:16

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Re: Re: Re: Re: inu

Ale fakt to stojí za houno. dřív když se člověk dostal ke hře jako např. Tomb Raider nebo GTA seděl u toho hodiny a hodiny. Dneska sice zrak přechází z toho, že je voda na obrazovce o 1000% vodovější, ale děj a hratelnost je nulová. :-)

0/0
16.9.2008 13:18

Warhead_bia :P

Re: Re: Re: Re: Re: Re: inu

posledni dobou me vic bavi se na to jenom divat ;-D

0/0
16.9.2008 13:21

Heralik3

Re: Re: inu

Todde, v tomhle kecáš, system dostane i vohnout zaroven s počítačem, na upravu mu stačí malování, na prohlížení porna explorer... potíž je asi především s antivirem (tedy pokud nepoužije nějaký ten zdarma) a officema.. protože OpenOffice mu nevyhovuje, páč ten nemá v práci.  Znám to ze svého okolí...

0/0
16.9.2008 13:14

Todd Bertuzzi - vrah cenzorů

Re: Re: Re: inu

Zdá se mi to nebo zde píšeš to samé co já ? ;-)

0/0
16.9.2008 13:16





Najdete na iDNES.cz