Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragická srážka vlaků blokovala koridor u Mohelnice skoro 17 hodin

Až po téměř sedmnácti hodinách se železničářům podařilo částečně uvolnit koridor u Mohelnice. Zatím po jedné koleji a omezenou rychlostí. Už po druhé hodině ranní narazil u Moravičan poštovní vlak zezadu do soupravy s uhlím. Šestačtyřicetiletý strojvůdce zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nedobrota2

ČD - VÁŠ VÝROBCE VDOV

10 minut sekera u Studénky stála 7 mrtvol !;-€

0/0
15.9.2008 10:06

dantencl

Očima cestujícího

Místo pendolína v sobotu 9.23 z Prahy směr Ostrava  jel náhradní vlak, který jel přes Brno a měl v Ostravě 222 minut sekeru, kdeže jen 2-3 hodiny, dost jsme byli hladoví, když jsme dojeli tuším že v 16 hodin, jen jednou Du Pont nám prodal na peronu par lahvicek piti a bagety (asi 30ks na celý vlak, ale hurá za to).

A na cestě zpět jsem měl místo lístku za 440 lístek za 440, takže bylo nutné dokoupit lístek za 440 !!!  Ve výdejně mi místo lístku SONE+ za 440 (jednodenní pro 2-5 osob, max. dva dospělí) dali lístek čd net za 440 (jednodenní pro jednu osobu), což jsem přehlédl, takže druhá osoba si musela dokoupit ve vlaku čd net za 440, aniž bych dráze chtěl udělat škodu nebo sobě zisk. Kdo se má vyznat ve všech bflmpsvz ?

A zpáteční příjezd 23.59 Praha hlavní nádraží byl ve skutečnosti 0.15, jak vlak někde za Ostravou stál a po cestě už nedohonil,  a poslední metro jelo 0.23 z hlaváku, kdo nebyl sprinter, měl smůlu.

0/0
14.9.2008 15:02

dantencl

Re: Očima cestujícího

Bylo nás asi třicet, většina co vlakem málokdy jezdí,  a po této

zkušenosti (jak jsem slyšel) zase dlouho nepojedou, zvlášť když třeba vrácení místenky za

200 šlo u některých provádět jen na kartu, kterou byla úhrada

provedena, kdežto za hotové to bylo hned. 

Vlaky mám rád a jezdím s nimi často, takže mne málokdy něco překvapí, tentokrát toho bylo dost. Nehoda byl ošklivá, o tom žádná, tam to byla tragédie.

0/0
14.9.2008 15:02

český venkovan

..bohužel v době automatizace je úroveň

..předávání informací  o vlacích na trati na úrovni Čingischána a praporkové abecedy....

0/0
14.9.2008 8:39

honzik_janulik

Re: ..bohužel v době automatizace je úroveň

A ty snad víš, jak se předávají "informace o vlacích na trati", mongoloide?

0/0
14.9.2008 10:23

def...

to si delate hyzde

""

Počet mrtvých strojvůdců se za poslední rok zdvojnásobil""to je nejaka soutez nebo co?? :-©

0/0
13.9.2008 23:01

štír007

nehoda

Pan Bursík do vlády,takového vševěda potřebujeme.

0/0
13.9.2008 21:07

jan52

Po roce 89

 se zrušily lampárny na nádražích / dávaly se petrolejové lampy na poslední vagon vlaku jako koncové červená světla / důvod - není na petrolej......peníze se musí šetřit..... lidí je dost, není na důchody tak se musí snížit populace- za jakou cenu................

0/0
13.9.2008 20:10

Vševěd

Re: Po roce 89

R^[>-]

0/0
13.9.2008 20:12

hojakar

Re: Po roce 89

Petrolejové lampy na konec vlaku v 21.století???????8-o LOL, tak to asi nejlepší přízpěvek, co jsem tady četl :)))))))))) Že bychom opětovně zavedli, že před každým autem musí běžet člověk s praporkem? Nemělo by spíše být na trati pořádné zabezpečovací zařízení, na konci vlaku červená světla atd.?

0/0
14.9.2008 9:31

bumbrlicek

Re: Chybí vojenský režim u ČD (cekově u železnice)

Ani za komančů se dráze nevyhýbaly nehody a srážky vlaků! Pokud nebyl most v majetku (za kom. ve správě) železnice, tak ho dráhy neopravovaly. To, že se o nehodách nevědělo, bylo způsobeno ututláním v mediích (tenkrát v hromadných sdělovacích prostředcích). Opticky to teď po 2 nehodách těsně za sebou a na stejné trati (Praha-Ostrava) vypadá tak, že jsou dráhy nebezpečné. Ale nehody na silnicích jsou každý den, každý druhý den je na silnici smrťák a to stejně ještě media neřeknou všechno (o drobných nehodách se nepíše vůbec). Takže dráhy jsou bezpečné proto, že jezdí po kolejích, na které bez kontroly nic nesmí vyjet.;-D

0/0
14.9.2008 11:32

RAT

Tragická?

Nechápu co je na nehodě tragického? Jeden mašinfíra? To by pak už všechny nehody byly tragické a co až se rozseká autobus a zařve 30lidí, to bude jaké nehoda, ultra tragická? A až spadne letadlo s 300 pasažéry, tak bude ultramegahypotragická? Prosím autory. Nepřehánějte to! A zůstaňte při zemi a nedělejte z každé havárky supermegasenzaci. ;-€

0/0
13.9.2008 19:42

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Tragická?

neboj, co nevidět přijdu MUDr. Chocholoušek a dostaneš skotský střik.

0/0
13.9.2008 19:48

JelenoviPivoNelej

Re: Tragická?

Az natahnes  brka ti tak ti zarucuju ze to tragicka nehoda nebude ;-€

0/0
13.9.2008 23:26

RAT

Re: Re: Tragická?

Neplette si pojmy s prujmy a uz to laciny pivo z Kauflangu nechlemtejte!

0/0
14.9.2008 0:32

1049an

Opravím zde uváděné omyly

ČD CARGO, a. s. - dceřinná společnost ČD, a. s., vozící pouze nákladní dopravu

ČD, a. s. - mateřská společnost, vozící pouze osobní dopravu a zajišťující personálně obsluhu dopravní cesty.

SŽDC, s. o. - vlastník a provozovatel státní železniční dopravní cesty.

Takže se zde setkáte s tím, jak železničář obviňuje železničáře. Ovšem každý je z jiné jednotky. Dříve byli všichni pod zastřešením Českých drah a nešvary se lépe tajily. Zvlášť, když inspektorát bezpečnosti železniční dopravy nebyl od ČD oddělen ani personálně ani co do podřízenosti, takže ani nesměl mnohdy došetřit nehodu proti svému zaměstnavateli a různě se vykrývalo a mlžilo. Dnes naštěstí existuje Drážní inspekce a i když jsou na ni vyvíjeny jak od drah tak i od ministerstva neuvěřitelné tlaky na neobjektivní přístup, je to prakticky jediná organizace, od níž je možno se dočkat skutečně nezávislého šetření v zájmu bezpečnosti.

0/0
13.9.2008 15:51

francoa

Bordel

Řekl bych, že v tom mají odboráři z ČD pěkný bordel, neustále se brání jakému koli propouštění a pak tam zůstanou takový nezodpovědní Lojzové. Ekonomicky to je taky pěknej propadák, hlavně že mají vlastní cestovku, která dotuje ceny zájezdů - takové ROH - s tím, že se na to doplácí ze státního rozpočtu. Mě na dovolenou MF asi nepřidá- co? Už aby to vzal do rukou nějaký pořádný strategický partner - co tam udělá pořádek. Až budete chtít soudruzi na drahách zase stávkovat, tak se koukněte doma do zrcadla a zeptejte se sami sebe, jestli si opravdu zasloužíte víc.!

0/0
13.9.2008 15:15

sojkal

Re: Bordel

Odboráři s tím nemají nic společného, to spíše manažeři typu Stráský, co za týden budou čtrnáct dní u podniku a najednou všemu rozumí.

0/0
13.9.2008 19:09

francoa

Re: Re: Bordel

To taky, ale na hradle stál odborář.

0/0
13.9.2008 22:44

Pája Hav

8-o

 Tak jestli i v tomto případě je vina na straně zabezpečovacího zařízení a případu tzv.neviditelného vlaku. Tak by měl být už konečně nalezen někdo odpovědný 8-o Viz odkaz

 http://www.ct.24.cz/doprava/27534-drazni-inspekce-zacala-setrit-pripad-tzv-neviditelneho-vlaku/

0/0
13.9.2008 14:54

dejsipivo

Re: 8-o

Když je vypnuto zjištování volnosti, tak se ani nemá co ztratit.

0/0
13.9.2008 14:57

mokikin

Vymluvny porad...

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10175540660-mate-slovo/208572230800023-10.09.2008-21:55.html

0/0
13.9.2008 14:54

Radek0075

Něco mi na tom neštymuje.

Ta nehoda se stala u vjezdu do nádraží, kde stál vlak na červenou. Za ním byla trať snad s autoblokem,  nechápu tedy, kde byl výpravčí ČD, který pustil na trať vlak který tam neměl co dělat. V Mohelnici?

0/0
13.9.2008 14:23

diskutator

Re: Něco mi na tom neštymuje.

Máš recht! Taky nerozumím, jak mohl za to výpravčí. Autoblok je autoblok. Neřeknu, kdyby se to stalo za Moravičany, ale před stanicí...

0/0
13.9.2008 14:44

dejsipivo

Re: Re: Něco mi na tom neštymuje.

Pokud je zavedena telefonika a výpravčí pustí vlak, aniž by dostal za předchozím vlakem odhlášku, tak kdo nese vinu?

0/0
13.9.2008 14:48

JK75

Re: Re: Re: Něco mi na tom neštymuje.

Ale i tak každé hlavní návěstidlo,což vjezdové je, má svou předvěst. Ta snad fungovala ikdyž se jede bez zabezpečovačky a strojvedoucí byl spraven,že nejdou návěstidla. To ostatně musel vidět i na případném autobloku. Takže měl očekávat stůj na vjezdu,takže by to pak bez problému ubrzdil nebo by do toho tak nenapálil.

0/0
13.9.2008 15:38

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Něco mi na tom neštymuje.

A jaká návěstidla neměla jít?

0/0
13.9.2008 15:49

JK75

Re: Re: Re: Re: Re: Něco mi na tom neštymuje.

Podle informací na ČT 1 v poledne bylo sděleno, že zabezpečovací zařízení bylo vypnuto a proto se jezdilo na telefony.

0/0
13.9.2008 15:55

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Něco mi na tom neštymuje.

To je vypnuto delší dobu, protože se aktivuje nové.

0/0
13.9.2008 15:57

aldik7

srážka?

už zas něco?? .. vstanu, mrknu na iDnes a zas něco na železnici .. mnoo ale na silnicích umírá víc lidí a je víc nehod takže vlak pořád zůstává nejbezpečnější (když nepočítám letadlo) :-)

0/0
13.9.2008 13:02

rbursik

???????

Obrazně vzato s ohledem na některé příspěvky, mluví z nich jen touha po penězích. To co si myslím, dráha je nemocná a potřebovala by rychle léčbu, vstoupit silného partnera z oboru , pokud by tu tasemnici měl zájem někdo převzít Deutche bahn či Žluté autobusy to je jedno, hlavně, aby se konečně stala výkonnou jenotkou v ekonomických číslech a nejen drahým zaručeně Českým klenotem. Jestli jim nespadne most, či se nepolíbí vlaky  na jedné koleji. Železničarské odboru, strojvůdců odbobry.40 tisícové platy? a to jako za co, odpovědnost mají o tom žádná, ale výkony? Je silně odvislá práce od jiných činností na dráze. Pakliže nedávají to co se od nich očekává, nezbývá než se zamyslet zda dotace do nich jsou správně a ekonomicky vynaložené prostředky. Kultura cestování je silně odvislá od chování cestujících a našeho nezájmu si všimnout nepravostí co se dějí na vagonéch a jen se nebát a ozvat se, ten vágón je taky trochu tvůj daňový poplatníku a jeho údržba tě zase bude stát peníze

R.Buršík 

0/0
13.9.2008 12:15

sanvean

Re: ???????

...nemocný jsi ty, jelito. Píšeš jak prvňáček a ještě navíc nesmysly. ČD Cargo je samostatná společnost, která je bez dotací se ziskem přibližně 1 mld. Kč. ČD, a.s. vozí cestující. Ano, za dotované ceny státem. Fajn, zrušmě ty dotace, tím zmizí osobní doprava po železnici a všichni se můžeme nacpat do plechovek a ucpat již teď mizerné silnice a pár km "dálnic". Budeme však v Evropě naprostým unikátem. To jsme vlasrně již nyní, do železnice se v ČR investuje a dotuje její doprava nejméně v EU.

0/0
13.9.2008 13:04

rbursik

Re: Re: ???????

ve vší slušnosti i na vaši vulgaritu odpovím, myslíte, když se změní jméno a přeskupí majetek je to něco jiného?  Tak pak nezbývá vzít si píšťalky od posledně a za plakat si před celou republikou jak jste na tom mizerně.

Kecy co do mne drtíte, smrfí Duškem, rozprodavat vás do rukou skutečných odborníků ma dopravu než společnosti vámi citované, nejsou  pro mne víc než přelitý majetek na dojnou krávu nám tolik blízký postup českých manžerů plných obchodního selhání. Dotace EU nejmenší? Víte, jak se vydáavjí? Sám nechápu proč by holandký farmář či portugalský zelinář měly dotovat bolševického molocha věčně uřvaného. Vadilo by tam, kdyby se nasadili agentury na vyhdonocení činnosti na železnici, máte obavu, že by se snížil počet zaměstnanců jen já nevím proč bych měl jako daňový poplatník dotovat bolševického molocha a to pro mne to sdružení s píšťalkami a čepičkami je.

Tak prosím, nezdržujte žvásty a nesmysly  "saneane"

Radim buršík.

0/0
13.9.2008 13:20

Bariq

Re: Re: Re: ???????

Jako bývalý strojvedoucí bych to lépe nenapsal R^

0/0
13.9.2008 14:04

milančo

Re: Re: Re: Re: ???????

Jako bývalému strojvedoucímu Vám něco řeknu. Zasloužil jsem se o to, že jeden nebezbečný přejezd je teď opraven a funguje tak, jak má, nainstalovali černou skříňku (!), je hlídán SŽDC,

jsem spokojený, TV Nova o tomto přejezdu na můj popud bude vysílat pořad Na vlastní oči. Jsem spokojen, protože se zde stávalo hodně nehod, i případ se smrtí.

A potkal jsem v restauraci na WC člověka, také bývalý strojvedoucí a ten mě nazval debilem kvůli tomu, že jsem možná zachránil pár lidí od úrazu, možná i smrti. Jako strojvedoucí víte, že první pravidlo drah je "my za nic nemůžeme". Ale tady se stal případ a jsou na to svědci, kdy vlak srazil auto a přitom svítilo bílé světlo. Jen díky obrovské náhodě nepřišla 18letá dívenka o život. Myslíte si, že jsem debil?

Monitoruju tento přejezd, mám veškeré dění na přejezdu nahrané na DVD a nevěřil by jste, co se tady dělo, teď je´to v cajku, ale takových přejezdů je určitě mnoho.

0/0
13.9.2008 14:25

rbursik

Re: Re: Re: Re: Re: ???????

milančo,

děkujeme určitě z Novy dostanete plyšáka, azsloužíte si to.

Radim buršík

0/0
13.9.2008 14:56

milančo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???????

Mě nejde o plyšáka, odmítli jsem i honorář, mě jde o lidi. Jestli chceš, pošli mě svojí  mailovou adresu na kadlecovna@centrum,cz  a já ti pošlu fotky. 

0/0
13.9.2008 16:24

rbursik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???????

nechtěl jsem se vás dotknout a říkám je to správné, když upozorňuje se na nešvary, nebylo to spíše pro policiii ČR?  Myslím, mohl by to být až trestný čin obecného ohrožení, nejsem si jist zda Nova spíše nehledá senzace. Teď se v tom budou lahodit, vždyť to známe a určitě k plusu bude se to vědět po celé zemi.  Mohu jen podotknout, nebojte se podepsat, to co jste učinil, lo je správně.  

S pozdravem

Radim Buršík

0/0
13.9.2008 16:31

milančo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???????

I můj názor byl takový, že Nova hledá senzace, ale ten jsem změnil. Původně to měla být jen dvouminutová reportáž, ale když viděli materiály, které mám, tak se rozhodli z toho udělat 15ti minutový šot. A oni dohodli setkání na ministerstvu dopravy a na drahách. Nevím jaké to bude, ale v každém případě to pomohlo. Podepsat se nebojím, stejně na Nově bude moje jméno. Pro policii jsou samozřejmě věci, když řidiči jedou na červenou, ale když svítí červená 15 minut, nevědí co si mají myslet a jedou. Jestli opravdu chcete, mail jsem uveřejnil, klidně vám jedno DVD pošlu zdarma, samozřejmě a nestačíte se divit.

 M.Šlahounek

0/0
13.9.2008 17:25

rbursik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ???????

milane jen zopakuji co  jsme napsal v předchozí poznámce na email jsme vám již psal a opět děkuji. Nazvěmeto akcí osobní statečností vymanění z minulé doby.

S pozdravem

Radim Buršík

0/0
13.9.2008 17:28

sedyvlkmira

Re: Re: Re: ???????

Taky bych to líp nenapsal a je to holá pravda.Kámoš mašinfíra mi řekl,že jak se píše jinde doprava,která vydělává se odtrhla od osobní,takže dříve společné jakési kompenzování skončilo.Takže zbývá jen zdražovat jízdné,jednou za čas zastávkovat aby se dostalo dotací ze státní pokladny a tak to půjde pořád dokola.

To,co tu napsal saneane je pěkná, bolševická sračka-v klidu pracovat bez zisku a čekat jen na dotace státu,to by se mu líbilo.Bordel na zastávkách je dodnes,zpožďování spojů neustálé a změna k lepšímu nikde.Hrozná firma ČD.

0/0
14.9.2008 1:48

cejkis

Upřímnou soustrast

Mrtvých řidičů na trati bylo v posední době až přespříliš. Doufám, že diskuze na téma bezpečnost na tratích teď nabere strmější směr.

0/0
13.9.2008 12:15

rbursik

Re: Upřímnou soustrast

a do na cestách, ti jsou vosk?

Radim Buršík

P.S. Možná bude www.dusek.cz kdo ví

0/0
13.9.2008 14:58

Fíra ČD a.s.

Platy fírů na ČD - první pololetí 2008

ČD a.s. průměrně 30406 brutto, ČD cargo 29544

brutto. Včetně přesčasové práce. To, že mám na pásce za 8. měsíc 44900

brutto je vykoupeno 40 ti hodinami přesčasů a 17 ti hodinám svátků.

Není to až takový zázrak. Ale přesto by mne zajímalo, jak to prezentuje

statistický ústav.:-)

0/0
13.9.2008 12:06

rbursik

Re: Platy fírů na ČD - první pololetí 2008

tak to nedělej a nastav ústa zda nepřiletí pečený holub do úst zrovna jak nám.

Radim Buršík

0/0
13.9.2008 12:41

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Platy fírů na ČD - první pololetí 2008

O českém statistém úřadu jsem to psal já. Nemyslel jse to nějak zle. Peníze nikomu nezávidím.

Bez jakékoliv jízlivosti musím napsat, že mě nikdo přesčasy neproplácí. Ale nemakám o nocích, víkendech a svátcích. P.S. v srpnu jsou nějaké svátky?

0/0
13.9.2008 12:51

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Platy fírů na ČD - první pololetí 2008

mně

0/0
13.9.2008 12:51

Enti

Re: Re: Platy fírů na ČD - první pololetí 2008

Asi myslel nedele.

0/0
13.9.2008 15:13

JK75

Re: Re: Re: Platy fírů na ČD - první pololetí 2008

Nemyslel neděle,ale svátky buď ještě z května nebo červencové. Dráha platí svátky podle zákoníku,nejdív nahrádní volno během dalších 3 měsíců a pokud nedá náhradní volno tak proplatí. Takže teď to vychází na 2 svátky  v květnu:-)

0/0
13.9.2008 15:45

rbursik

Re: Re: Platy fírů na ČD - první pololetí 2008

jsou začínéá to 1. Oskarem a končí 31. Pavlínou tedy 31

Radim Buršík

0/0
13.9.2008 17:43





Najdete na iDNES.cz