- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo, každej prosím řekněte kam všude lítáte, v rámci zachování diskuse co nejnudnější
jsem před hodinou šel tam, kde spadla taška ze střechy ...
trabanta s embéčkem v roce 1971 na okresní silnici u Benešova...
ze Rusaci pouzivaji letadla americke vyroby ? at si letaji v ruskych letadlech
jak je mozny, ze pouzivas pocitac vyrobeny v cine. styd se, pinku
minuta letu znamena vzdalenost 15 km. Spoustu casu na to udelat uhybny manevr a jeste si prumluvit s RLP. Pred par lety jsem mel moznost stravit nekolik dni na RLP na evropske strane severoatlantickeho koridoru. Tam jsem slysel historky o tom, jak seradi letadla pro prelet pres Atlantik a na kanadske strane jim prileti v obracenem poradi.....obe ve stejne letove hladine. To bylo navic jeste v dobe bez TCAS.
No, popravdě, já před třemi lety letěl přes Kanál a docela jsem se ulekl, když najednou nějakých 500-1000m (ve vzduchu se to blbě odhaduje) od našeho letadla v "protisměru" proletělo ve stejné hladině jiné letadlo. Viděl jsem ho z okýnka jako na dlani, jako když se míjejí dvě auta na silnici. Domníval jsem se, že stroje létají v různých hladinách, od té doby mám po iluzích.
který na Amíkama drží ochrannou ruku. Ale co my obyčejní smrtelníci z Evropy? Na nás by se celé štěstí akorát tak z vysoka vykálelo a dopadli bychom jak sedláci u Chlumce. Jó život je pech...
Pravidlo je, že (zjednodušeně řečeno) letadla směřující na východ mají sudé letové hladiny a letadla letící na západ mají liché FL. Jestli letěly ve stejném FL stejným směrem, tak se musely křížit, a jak už tady padlo, bylo to hodně km od sebe, takže stačilo nahlásit setup jednomu, ne? Ptám se, nechytračím budu se těšit na vysvětlení....
Většinou je to naopak sudé na západ a liché na východ(utíkat na východ je liché). Je možné že jedno letělo kurzem napr. 300° a druhé 200°, takže obě v západních let. hladinách, nicméně kurzy se křižují.
Do jakého střediska řízení letového provozu tato oblast spadá ?
Minuta je při těhle rychlostech pěknejch pár kiláčku
Od toho snad maji v letadlech nouzove systemy, ktere maji pokud je piloti uposlechnou zabranit tragediim. Nevidim proto v tom Azbukovi o nic vetsiho profesionala, nez v tom Amikovi. Tezko si dokazu predstavit situaci, ze "profesionalni" Azbuk leti potme vnoci a cumi z okna era, jestli neni neco v ceste. Jeden z tech pilotu dostal prikaz sestoupit a verim tomu, ze ten druhy dostal prikaz stoupat, tak jak zabezpecovaci systemy pracuji. Oba poslouchali masinky!!! Ten Azbuk asi poslechl tu svou "profesionalne". Neco jako kdyz si ve Volvu nedas bezpecnostni pasy, tak te autak tak dlouho otravuje, ze to nakonec vzads a nasadis si je, samozrejmne "profesionalne", jak taky jinak?