Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpírání žen a nemoderní pětiboj. To je olympiáda!

Poprvé mě to napadlo přesně před čtrnácti dny, když jsem v televizi slyšel o vítězce olympiády jménem Čchen Sie-sia. Získala zlatou medaili ve vzpírání žen do 48 kilogramů (ten údaj není o tom, kolik uzvedne, ale kolik sama váží). Co to je za absurditu – vzpírání žen?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WildOrchid

vzpirani atd

Ja myslim, ze kazdymu se zda divnej ten sport, kterej si nezkusil. Jsem vzperacka, a i zenske zavody maji neco do sebe. Nez jsem zacala vzpirat, nechapala jsem co na tom nekomu muze prijit zajimavy, urcite bych se nedivala na vzpirani v televizi. Jenze kdyz jsem to zkusila, bylo to uz jine, a kdyz se na to ted divam, treba i v te televizi, vidim to jinak. Vidim tam ten boj cloveka s cinkou a sam se sebou, vidim chybicky kterych se dopustil a proc to nedal, vidim riziko co se mohlo stat..

Aby autor mohl napsat objektivni clanek, musel by si vsechny ty sporty sam zkusit, nez je bude kritizovat. Ono staci kdyz vzperaci chodi nejakou dobu do oddilu se zenami, a taky uz jim to neprijde tak divny.

0/0
27.10.2008 13:29

WildOrchid

Re: vzpirani atd

Ostatne.. na sportech neni spatne to kdo ho dela, ale jak ho dela. Zensky ktery nasypou aby vyhraly olympiadu vas mozna utvrzuji v tom, ze to neni sport pro zeny, protoze vypadaji jako chlapi, delaji to do chlapi, jsou silnejsi nez chlapi.. ale kdo zna normalni vzperacku ktera to dela pro radost, tak vidi silnou zenu, ktera dela sport co ji bavi, ktery ji naplnuje. Drive jsem delala Judo, bylo to podobne. Malo zen, malokdo to chapal, muzi se takovych zen boji. Nicmene.. jen muzi, kteri sami nedelaji zadny boj. sport.

Tedy.. Zkus a pak sud.

0/0
27.10.2008 13:29

Obcasnykomentator

Čtivá, avšak pokleslá argumentace

Pane šéfredaktore, chápu, že sport není vaší parketou a chápu taky vaši snahu o provokativnost a čtivost. Nicméně místy pokleslá argumentace, spíše odpovídající hospodskému rozumování, podle mne do tzv. seriozních novin, navíc z pera samotného šéfredaktora, nepatří. Kdybyste to napsal do svého osobního blogu, budiž. Zde ale reprezentujete list a stanovujete určitá měřítka úrovně. Vzpomeňte si na to, až se zase někdy budete bránit „nařčení“, že MFD je (polo)bulvár.

0/0
26.8.2008 14:11

Philosopher

Zkratka OH

OH = Opravdová Hloupost

0/0
25.8.2008 16:22

kohr26

Re: Zkratka OH

R^to je fakt ;-D kam se hrabe olypiada za takovou Spartakiadou R^ jo bylo R^V[>-]

0/0
25.8.2008 16:38

Philosopher

Re: Re: Zkratka OH

Spartakiáda byla fajn. Byl jsem tam jako cvičenec v 5-té třídě, po nás nastupovaly dorostenky .... To byl "babinec", nádhera ...

0/0
25.8.2008 16:49

kohr26

Re: Re: Re: Zkratka OH

Všichni v řadě R^ jako komunystyckej dobytek R^

0/0
25.8.2008 16:54

Philosopher

Re: Re: Re: Re: Zkratka OH

Jak moc stojí v řadě nás ani tak nezajímalo, jako spíš jak to stojí nám ....;-D

0/0
25.8.2008 17:06

kohr26

Re: Re: Re: Re: Re: Zkratka OH

Proto jsme tam kde jsme Rv

0/0
25.8.2008 17:10

Philosopher

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkratka OH

Nemyslím, že by mě tento zážitek z páté třídy nějak negativně ovlivnil v dalším vývoji a názorech.

0/0
25.8.2008 17:13

kohr26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkratka OH

Dodnes stojiš v řadě a posloucháš co ti soudruzi poručí

jo a taky PhilosopheruješR^

0/0
25.8.2008 17:21

Philosopher

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkratka OH

A jak jsi na to přišel ?

0/0
25.8.2008 17:22

AnalProbe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkratka OH

Asi je na kluky, nic nepochopil :-):-):-)

0/0
25.8.2008 19:28

Philosopher

Zvláštní

Je zvláštní, že tolik lidí cítí nesmyslnost OH a přesto spousta lidí OH prožívá ...

0/0
25.8.2008 16:05

Philosopher

Otázky

Co je to vlastně sport ? A co je to vrcholový sport ?

Co jsou to olympijské hry ?

Jaký je smysl OH ?

Proč je kritizováno vzpírání žen a nikoliv třeba kopaná mužů ?

Proč je vůbec kritizováno zařazení jakéhokoliv nového sportu na OH ?

0/0
25.8.2008 15:32

alffin

Myslím, že

Olympiáda už není vůbec o sportu, ale o prachách, prestiži a politice.

Těm sportovcům to jistě nepřipadne, ale ten humbuk co předchází tuto akci, a poté stížnosti sponzorů na prázdné pchozy, to je katastrofa. Už se těším, až budou v rámci reklamy přerušované třeba atletické závody, že by se třeba odstartovala 100 vka, a po padesáti metrech by všichni závodníci zastavili, TV by si odvysílala svoje pásmo reklam, a pak by to ti sprinteři doběhli.

Když už se to takhle může dělat na hokeji, tak myslím že to nebude dlouho trvat...........

0/0
25.8.2008 7:11

xblack13

Re: Myslím, že

hokej má svoje přirozené přestávky a díky tomu, že se hraje na čistý čas, tak není problém tam napasovat reklamu. 100vku nikdo nepřeruší, ale se může jednou stát, že naperou mraky reklamy před a za běh.

0/0
25.8.2008 7:54

Heralik3

Re: Re: Myslím, že

To už tam na tech jinych akcich mas:-(

0/0
25.8.2008 15:10

Helena1

Já taky řadu sportů nechápu

Ale ono je to celé o vítězství (a penězích) a ne o smyslu konkrétního sportu. Třeba naše první zlato ve střelbě - té paní to přeju, ale celá ta disciplína mi přišla velmi komická.

0/0
24.8.2008 20:50

wrangler

Re: Já taky řadu sportů nechápu

Komická mi přijdete vy, protože o tomto sportu evidentně víte prd!(Y)

0/0
25.8.2008 14:31

Heralik3

Re: Re: Já taky řadu sportů nechápu

No, kategorie streleb ze vseho mozneho, jen aby se rozdalo co nejvic medailí je trochu trapná. Málem jsem čekal, kdy se bude strilet z houfnice, tarasnice a predovky... pak taky z kulometu, minometu a tanku...

0/0
25.8.2008 15:11

killy

killy

Autor opomenul ještě další sterilní sporty , třeba synchronizované plavání, synchroskoky do vody, "moderní" gymnastika..... a třeba třeba nechápu proč se provozuje softball současně s baseballem   a na olympiádě není, kromě tenisu i línej tenis.... a vedle bikrosu i skateboard.....  a dále třeba i synchronizované plavání smíšených skupin  a třeba synchroskoky z věže  v pěti lidech najednou....... ;-D    Prostě, chtělo by to zeštíhlit !  Překonané sporty, které provozuje ze setrvačnosti několik stovek jedinců na světě, vyřadit  -  ty nově zařazené pořádně probrat - a s novejma nespěchat.......  nebo vyřadit sporty, které nejsou aktivně hromadně provozovány alespoň v 50% zemí zastoupených v MOV.      No všechno je to na zamyšlení a ne na pět minut......a ne tady !;-D

0/0
24.8.2008 15:26

ViIa Lesni

Re: killy

Tak navrhni :sedět v hospodě

                     s pivem

                     s vinkem

                     u stolu

                     pod stolem   ..     co by jsi vyhral?

0/0
24.8.2008 15:34

luki

Re: Re: killy

Naprosto souhlasím s lesní vílou. Sedět na zadku a mlýt hubou umí každý. Pokud Vám připadá nějaký sport neestetický, tak se na něj nedívejte, nebo Vás opět přepadne závist nad výkony, kterých nejste sám schopen. To platí i pro autora článku.

0/0
24.8.2008 18:33

dykl

Re: Re: Re: killy

někdo prostě má potřebu mluvit, (kecat) do fšeho, tak to prostě je, šéfy nevyjímaje, funkce ještě neznamená správný pohled, jak je vidět.....:-)

0/0
25.8.2008 11:43

Thya

Moderní pětiboj

Co se ostatních zmińovaných sportů týče vcelku bych sautorem článku souhlasil, ale moderní pětiboj na olympijské hry patří, je tu celou dobu pořádání moderních olypiád  a moderní se jmenuje proto že se měl odlišit o toho původního antického pětiboje kde byli disciplíny poněkud jiné. To že si někdo vylosuje herku je blbý ale většinou se herky v moderním pětiboji nevyskytují a záleží spíše na sportovci jak moc dobrý jezdec je.

0/0
24.8.2008 14:15

Harry_sportsman

Souhlasím ve většině věcí

s panem Čásenským - vzpírání žen (stejně tak jako ženský zápas či taekwondo) bych zrušil, při sledování řecko-římského zápasu jse měl naprosto stejné pocity jako autor. Moderní pětiboj mi naopak připadá jako vcelku zajímavý sport, akorát kvůli tomu jezdectví je to hodně na náhodu - tuto disciplínu by asi bylo rozumné nahradit nějakou jinou, souhlasím i s tím, že ten přívlastek "moderní" je opravdu zavádějící.

Akorát mě trochu mrzí, že si pan šefrédaktor neodpustil pro české novináře zřejmě  povinnou kritiku čínského sportu - Číňané by přece získali víc zlatých medailí než USA i bez těch 4 zlatých ze ženského vzpírání ...

0/0
23.8.2008 14:31

rasta_vesta

Re: Souhlasím ve většině věcí

Tak jako kdysi SSSR a vychodni nemci, tak dnes "trenuji sportovce" v Cine - to nema nic spolecneho s prvni ideou o Olympiade.

0/0
23.8.2008 15:44

Harry_sportsman

Re: Re: Souhlasím ve většině věcí

S první ideou o olympiádě to už možná moc společného nemá (uvědomte si však, že první novodobá olympiáda byla v roce 1896 ...), ovšem bez tvrdého tréninku se dnes nedá vyhrát olympiáda v žádném sportu. Nebo si myslíte, že by  byl například Phelps  schopen získat 8 zlatých bez dlouholeté tvrdé dřiny?

A pokud snad narážíte na doping - fakta jsou taková, že v posledních letech měli nejvíce dopingových nálezů atleti Ruska a USA (+ cyklisté bez ohledu na národnost).

0/0
23.8.2008 17:09

rasta_vesta

Re: Re: Re: Souhlasím ve většině věcí

Pierre de Coubertin navrhnul - zkusime to znova - Citius, Altius,Fortius

a snazime se kazdy svym zpusobem, mravy, zvyky a i jinak

0/0
23.8.2008 17:43

jajaja59

No, já jsem to vyřešil posvém.

Letošní olympiádu naprosto ignoruji, nekoukal jsem ani vteřinu. Nejen kvůli Číně, ale zejména proto, že tato mamutí šou již nemá s olympijskou myšlenkou nic společného....... Čert ví, jak to dopadne, ale není to tak dávno, co předseda MOV, E. Brundage (možná se píše malinko jinak) vyloučil např sjezdaře, kteří měli třeba jen malé logo výrobce na lyžích.

0/0
23.8.2008 14:27

Obcasnykomentator

Re: No, já jsem to vyřešil posvém.

Už dost dávno. Schranz 1972. Brzy poté se situace změnila.

0/0
26.8.2008 14:01

jajaja00

Re: Re: No, já jsem to vyřešil posvém.

Jo, máš pravdu. Nebyl to samotřejmě pouze Schranz, ale on, v té době, měl vrcholnou formu.

0/0
26.8.2008 14:09

kv.george

OH

Pospíšilové byli mistři světa 20x. To jen na okraj. Jinak je to pravda, ten zápas byl opravdu o ničem. Škoda že se nedostal na OH golf. Hraje se na celém světě, hřiště jsou všude, adrenalinový sport (opravdu, kdo hraje ten to určitě potvrdí).

0/0
23.8.2008 12:07

Bouše

Autor má bezpochyby pravdu,

v jedné věci to však trochu přehnal. Zápas byl nedílnou součástí už antických OH a ve formě řecko-římského zápasu byl zařazen už na první novodobé OH v roce 1896, takže jeho zařazení mezi "bizarní" sporty je poněkud mimo mísu. JInak ale souhlasím s tím, že je to sport k "nekoukání". Je tak extrémně kontaktní, až místy připomíná milostné hrátky dvou buzíků. :-P  

0/0
23.8.2008 9:53

12345hanka

Chléb a hry

Vždyť nejde jen o olympiádu. Když si parta chlapů vezme trenýrky a mičudu a jde si v sobotu odpoledne zahrát za vesnici, vzbuzuje to ve mně ještě sympatie. Ale to, čemu se u nás říká sport? Gladiátoři, prodávaní z klubu do klubu, uměle vybičovaná důležitost, necháme-li stranou údajné podvody a doping. A média zmítající se v tranzu. Masy je třeba nějak zabavit, že?

0/0
23.8.2008 9:11

JosefN

olympiáda

Pane šefredaktore, nejste trouba, svět se už totálně zbláznil.

0/0
23.8.2008 7:30

Jirka1938

Takovyto politicky nekorektni

clanek byste na "zapade" napsat nemohla. Hned by vas nejaky levicak zazaloval na "humanitni tribunal" pro urazku zenskeho pohlavi a skoncila byste s pokutou.   Videl jsem strhane obliceje  ucastnic marathonskeho behu a vzpomel jsem si na mladi, kdy nejdelsi povolena atleticka vzdalenost pro zeny byla 800m. Feministky to ovsem dokazaly prevratit. Jen tak mimichodem, zeny trenujici na spickovy marathon prestanou menstruovat, zavod je tak narocny, ze zotaveni z neho trva nekolik tydnu. At zije "rovnost" muzu a zen!

0/0
23.8.2008 1:47

František Koudelka 4.Kyju

Re: Takovyto politicky nekorektni

Zas to s tou rovností nepřeháněj a neoslovuj Čásenského v ženském rodě, jinak ten článek je brilantní.

0/0
23.8.2008 9:19

luki

Re: Takovyto politicky nekorektni

Člověče, Vy jste úplně pomatený ;-D. Najděte si ve slovníku výraz rovnost (a raději ještě rovnoprávnost) a pak ho používejte.

0/0
24.8.2008 18:40

Obcasnykomentator

Re: Takovyto politicky nekorektni

Vymizení menstruace není jen záležitostí maratonkyň. Souvisí s nízkým procentem tělesného tuku a intenzitou zátěže. Postihuje i sportovkyně jiných odvětví.

0/0
26.8.2008 14:04

Blbec z Xenemunde

<>

"Vyhrává zpravidla ten, kdo má větší kliku a rozhodčí mu vylosují, že leží na břiše až jako druhý

.

jj, takovou pitschovinu by nevymyslel ani Santa Claus - ten humus na tatami jsem viděl - dva údajní gladiátoři zaklesnutí do sebe v klinči vždy čekají, až rozhodčí pískne a někdo půjde do parteru a pak se snaží držet na zemi jak přibitej - tuhle sra(Y)kovou disciplínu, kde se může bojovat jen od pasu nahoru, musel vymyslet totální kok(Y)t - při dnešní trénovanosti praktickya normálně nikdo nemůže někoho sebrat z nízkého klinče do vzduchu a pak ho položit na lopatky :-©

.

a ženské vzpírání raději mlčím, bo by na mě hned jinak cenzor podal trestní oznámení ....

0/0
23.8.2008 1:29

fleret1

vrele s vami souhlasim,

navic jste to napsal velmi vtipne R^

0/0
23.8.2008 1:24

Helena1

Re: vrele s vami souhlasim,

R^:-)

0/0
24.8.2008 20:47





Najdete na iDNES.cz