Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cizinci k nám zavlečou tuberkulózu a AIDS, strašil ve Sněmovně Rath

Sněmovnou těsně prošel vládní zákon, který má do Česka nalákat levnou pracovní sílu z ciziny. Záměr ostře kritizovala sociální demokracie. Varovala před bezpečnostními a zdravotními riziky. Mohl by stoupnout počet nemocných tuberkulózou a AIDS, řekl například poslanec David Rath.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FightingODS

Rath nestraší, Rath konstatuje pravdu.

Pokud to modrý pan redaktor nechápe, tak mu doporučuji návštěvu České Lípy či Stráže pod Ralskem a uvidí tam ty hordy Mongolů.

0/0
26.8.2008 7:05

FightingODS

Rath má pravdu.

Stačí se podívat na zdrav. stav některých Mongolů v Sev. Čechách.

0/0
26.8.2008 7:03

nekronomicon

Hmmm

To má naprostou pravdu, jakmile si ty šmejdy tady pozveme, už se jich nezbavíme. Těm naším č*rákům ve vládě vůbec nejde o národ, ale o vlastní prospěch a prestiž.

0/0
25.8.2008 6:08

__XXXX___

Ekonomika nebude pořád růst

Někdo tu už říkal, jak se nám američani diví, že tu máme 150.000 volných míst a přes 200.000 nezaměstnaných, a na proti tomu sem vlečeme další cizince, a ještě k tomu z jiných zemí, než je EU. Ona ekonomika nebude pořád růst a firmy budou propouštět. Jde o to, aby pak z té levné pracovní síly nebyly drazí nezaměstnaní cizinci...8-o

0/0
24.8.2008 21:18

aaida

.

a budu sa vam mnozit a mnozit a mnozit a mnozit a dopadnete ako nemci s turkami,francuzi s cernochmi atd.len tak dalej.len dufam,ze neopustia vase hranice

0/0
24.8.2008 15:38

pan_socka

zdar blackboxi :o)

mě už to neba.to je furt to samý dokola.:-)

0/0
24.8.2008 13:48

BlackBox

Re: zdar blackboxi :o)

Jo máš recht! :-)

0/0
25.8.2008 23:04

honzajj

strašák pro lidi

kdo byl někdy sám na práci ve "vyspělém" západním zahraničí moc dobře ví, že podobnými slogany o nemocech a drogách strašili západní kolegové našich politiků i tamější lidi. s tím rozdílem, že ti nebezpeční živlové jsme byli my, Češi, Slováci, Poláci atd. Realita je samozřejmě taková, že drtivá (!) většina takto pracujících cizinců je levnější, víc pracuje a po práci je většinou v tichosti doma a nepopíjí po barech, protože šetří peníze domů. esta claro?

0/0
24.8.2008 10:25

BlackBox

Re: strašák pro lidi

Souhlasím.R^

0/0
24.8.2008 10:43

andy99

Re: strašák pro lidi

¨Tak s tím razhodně nesouhlasím. V Plzni je už přes několik tisíc vietnamských občanů. A ti rozhodně nesedí potichu doma. Otevírají si nonstop karaoke bary a jejich kamarádi dělníci z průmyslových zón tam dloho vysedávají a hulákají co jim síly stačí. I všechny telefonní budky ve městě jsou obsazany "zpívajícímy" vietnamci, kteří jsou slyšet díky jejich sihnifakantnímu hlasu hodně daleko.

V mém okolí žije rómská i vietnamská menšina a bohužel musím říct, že ta vietnamská je leckdy daleko horší.

0/0
24.8.2008 11:57

ant.

...že ty budeš róm cikánského původu...?

...soudím tak dle tvého "pravopysu"...8-o;-)

0/0
25.8.2008 22:04

pan_socka

Re: strašák pro lidi

nesouhlasím:-) třeba to říkali ale normální týpek uzná, že my pocházíme ze stejné kultury, pouze politika nás rozdělila na východ a západ. nedá se předpokládat, že by byly vytvářeny nebezpečná gheta českých imigrantů.:-)  

0/0
24.8.2008 13:45

rohatey

Ten zákon není dobrý

ten nepočítá s jednou zásadní věcí, že vytvořit takové pracovní místo které zůstane neobsazeno je velmi snadné, jednoduše se tam nasadí minimální mzda a k tomu takové další podmínky aby to nevzal nikdo, protože každému se vyplatí radši doma sedět na dávkách. Takže nakonec by to mohlo dopadnout tak že my tady ze státního rozočtu budeme vyživovat všechny možné parazity a na práci budeme dovážet  nebezpečné cizince. Ono s tímhle mají bohaté zkušenosti v Německu, tam si tihle dovezení cizinci dotáhli svoje rodiny, získali povolení k trvalému pobytu, občanství a dneska jsou z nich nepřizpůsobivé komunity neznalé německého jazyka kterým se ze státního rozočtu vyplácejí masívně sociální dávky a stavějí mešity.  

0/0
24.8.2008 9:34

činčo

Je naivní si myslet, že lidé z třetích zemí budou u nás

pracovat. Dopadnem jako s přílivem Vietnamcu,a dost možná, na každém rohu vám bude někdo vnucovat kabelky, jako v Itálii a o jistém navýšení trestné činnosti nemluvě.8-o

0/0
24.8.2008 8:29

júLinek šíšaL

souzi a soušky,

divím s vašim problémům ... přece přičinou není ani vaše levost, ani vaše lenivost ... může za to systém .. kdybyste měli jiný, tak byste měli největší AIDS na světě... a tubera by u vás jenom kvetla ...

0/0
24.8.2008 7:22

harcer

Už vám svíta?

proč je třeba podpořit strany jako je Dělnícká nebo Národní strana? Pokud neni pozdě.! [>-]

0/0
23.8.2008 23:34

júLinek šíšaL

Re: Už vám svíta?

nojo ... koroptve už na svou levost a lévárny resignovali ...že?

0/0
24.8.2008 7:07

kill77

Re: Už vám svíta?

ty máš v ve své duté lebce jasno?;-D

0/0
24.8.2008 7:09

Péťa.

Re: Už vám svíta?

"Díky" médiím zase tak moc lidem nesvítá. Důvod kriminalizace těchto stran je naprosto zřejmý, aby degradaci společnosti byl kladen co nejmenší odpor.

0/0
24.8.2008 18:52

__XXXX___

Návrh pro ODS

tak zrušte základní školy, učiliště, střední školy a vysoké školy. Pak bude blbců dost. Ale vysvětlujte to blbcům v ODS a SZ ;-DR^

0/0
23.8.2008 22:31

__XXXX___

Ale tady nejde o AIDS

tady jde o princip. V české kotlině máme 200.000 nezaměstnaných. Co takle místo cizinců se zaměřit na ně? Redukovat sociální dávky, zajistit zálkadní vzdělání a rekvalifikace. Pro ty, jenž chtějí pracovat, ale v místě jejich bydliště ta práce není, tak jim dát sociální byt s tím, že by ho z toho platu postupně spláceli....Ale to né - my si pozveme Araba s šátkem a bombou na hlavě....(Y)Rv

0/0
23.8.2008 21:48

Harry Hammer

Re: Ale tady nejde o AIDS

Přesně tak! Místo toho aby podporovali zaměstnanost vlastních občanů tím způsobem, že miliardové náklady na investiční pobídky, které "darovali" cizincům, by měli rozdělit na podporu našim soukromníkům, aby zaměstnávali víc nezaměstnaných a neměli takovou zátěž za jejich přemrštěné odvody, tak to ne, protože od nás by nic nedostali bokem do stranických pokladen! Staník by neměl na byt na Floridě a hned by se to vykecalo. Defakto jsme to těm cizáků, kteří dnes nemají pracovní sílu, protože jsou škrti na peníze, ZAPALTILI MY všichni z načšich daní!

Někdo spočítal, že investice 1.250.000,-Kč dotací na jedno pracovní místo v Hyundai, by stačila jednomu nezaměstnanému v tom regionu na 22 let sociální podpory v nezaměstanosti a stát by byl na nule, protože cizí firmy mají stejně daňové prázdniny a jak jim skončí, tak budou z pozice síly škemrat o další, nebo odejdou!;-O

0/0
23.8.2008 22:07

júLinek šíšaL

Re: Re: Ale tady nejde o AIDS

ještě že to těm levákům nerozdělujou ...to už raděj do černé díry ...

0/0
24.8.2008 7:10

kill77

Re: Ale tady nejde o AIDS

ale oni nechtějí pracovat

0/0
24.8.2008 7:10

júLinek šíšaL

Re: Re: Ale tady nejde o AIDS

a ty jó? ... tohle přece je argument hodný nejvýš leváka ...

0/0
24.8.2008 7:13

__XXXX___

Re: Re: Ale tady nejde o AIDS

Tak proč jim stát vyplácí sociální dávky??

0/0
24.8.2008 10:11

Montaigne

Co to žvaníte, to není strašení

to je realita!;-O;-€

0/0
23.8.2008 20:54

BlackBox

Pro socku a kenza

Jsem zvědav jak budete ragovat vy? Povídání máte dole. Osobně opravdu chápu že máte strach a obavy, ale to není důvod pro tak antagonistický postoj k naprosto mírovým, ušlechtilým a především čestným myšlenkám, na kterých stojí pilíře demokracie a světového míru. A poslední věc, faktem je že posledních 20 let je v Evropě a vůbec v civilizovaném světe minimum ozbojených konfliktů a válek, což se nepodařilo co lidstvo na tomhle světe je! A přesně to je důvod, proč se snažit a pokračovat dál, v soužití člověka s člověkem bez ohledu na předsudky!!

0/0
23.8.2008 18:35

Tajné

Re: Pro socku a kenza

Problém neni ani to, že přijdou cizinci, problém je že toho firmy budou zneužívat.

0/0
23.8.2008 18:58

Harry Hammer

Re: Pro socku a kenza

Kdy tě vytáhli z mrazáku?;-D;-D;-D

0/0
23.8.2008 19:07

pan_socka

Re: Pro socku a kenza

chlape, zítra můžem pokračovat.

0/0
23.8.2008 20:49

BlackBox

Re: Re: Pro socku a kenza

Tak můžeme.. ;-)

0/0
24.8.2008 10:38

pan_socka

a blackboxi

ted jsem si přečetl tvou debatu s kenzem. nějak jsi po obdržení faktů přestal reagovat . :-)

0/0
23.8.2008 15:05

pan_socka

pro blackboxe.

tak sorry chlape. přeci si nebudem nadávat kvůli tomu, že máme odlišný názor na multikulturu a globalizaci. já jsem proti obojímu . důvody ? soužití odlišných kultur vidím jako zbytečné a náchylné ke vzniku konfliktů. globalizaci a propojování nepřeju proto, že mě se jako správná varianta jeví stav kdy je každý stát víceméně soběstačný, kde lidi jsou k sobě milý a kde každej pracuje a bydlí rád. tvorba nezaměstnaný a frustovaný grupy  - bez který se neobejdem ???8-o,kterou lze najít v moderním světě ,způsobuje odliv starousedlíků . jsou to podle tebe xenofobové a rasisti ?:-/

0/0
23.8.2008 14:48

kenzo

Re: pro blackboxe.

Blackboxe neřeš! Je to možná provokatér a nebo dokonalý výlisek myšlenkového balastu "pravého evropanství" z dílny EU za vydatné mediální podpory politicky korektní ČT . Blackbox je ukázka jak se nám významově zaplňuje jinak prázdné slovo "evropanství" tak často slýchané z úst EU představitelů. A xenofobii také neřeš, bleckbox se včera díval na Události, komentáře na ČT a to slovo tam slyšel! Je to jen snaha ostrakizovat toho kdo poukáže na nepohodlná fakta a problémy, které jsou reálné i když xenofobie staví především na iracionalitě strachu, ty však řešíš racionálně negativa, která  jsou nepopiratelná a již existují. Řešíš fakta a posteriori nikoliv a priori! Vše ostatní je hloupost jednotlivce! Blackbox musí nejprve sklidit bouři než pochopí, že zasel vítr! To je však již pozdě! Je to módní používání slov - xenofobie, globální oteplování, lidská práva (velmi pokrytecká)  atd. Leninovy užiteční idioty bez názoru papouškují to co se předkládá jsou v každé době!

0/0
23.8.2008 15:18

pan_socka

Re: Re: pro blackboxe.

tak nejdřív jsem se pobavil - viz. výlisek a ostrakizování. potom jsem se musel trochu zamyslet  abych to přesně pochopil. smutný na tom je to, že se s tím vším nedá nic dělat. můžeš jen přihlížet.

0/0
23.8.2008 15:52

BlackBox

Re: Re: Re: pro blackboxe.

Pánové nadávat si rozhodně nebudeme, je jasné že pohled na věc máme jiný, vy dva si skvěle rozumíte :-) a nařknutí provokatérem je stejné jako kdybych vás nařknul z rasismu - nic to neřeší... všechny ty bláboly okolo si můžete oba odpustit, na to není nikdo zvědavý a nesouvisí to s tématem..

Reakce na fakta v dalším postu..

0/0
23.8.2008 16:16

pan_socka

Re: Re: Re: Re: pro blackboxe.

ok.:-)

0/0
23.8.2008 16:24

kenzo

Re: Re: Re: Re: pro blackboxe.

Kde dojde argumentace a podpůrná fakta pro ni,  přijde na řadu rasismus nebo pofiderní používání xenofobie. Bude lépe pokud se budete věnovat budování plytkého étosu upadající multi-kulti Evropy ve jménu jalové, bezhodnotové a (ne)kulturní moderny  na ekologických základech proložených pokryteckými lidskými právy, jakožto piedestalu EU demokracie, v konečné fázi pro nikoho! Inu éra Číny a dalších regionů je zde a stav Evropy jen ukazuje, že je dnes již jen kulturním a ideologickým degenerujícím skanzenem, valem se blížící civilizačnímu standartu zaostalé Afriky, ovšem ve jménu budovatelského pokrokářství pod modrým práporem za valné podpory barbarizace vydávané jako kulturní obohacení, jehož projevy jsou velmi často vidět , ale ten kdo je vidí je rasista a xenofob. Inu evropští demokraté ve jménu demokracie stanoví co smíme a co nesmíme vidět. Ti co vidí a nepopírají nebo dokonce upozorňují na nepohodlné je třeba označit za rasisty jako společenského nepřítele. Není to ideologie?

0/0
23.8.2008 17:17

BlackBox

Re: Re: Re: Re: Re: pro blackboxe.

Tak popořadě, nezpochybňuji ty data z francie, ale příjde mi to podobné, jako kdyby jste daly peníze na pomoc obětí Tsunami a pak toho litovali. Ano, je to na úkor nás, je to na úkor našich peněz ale cíl je přece jasný: pomoci rozvojovým zemím a jejím občanům k lepšímu životu (třeba k takovému, který máme my) - znova opakuji, že sociální politika by se měla dělat jinak, ale to nesouvisí s tím zásadním, sjednotit všechny národy dohromady a né je rozdělovat.A v době, kdy OPRAVDU FUNGUJE EU jako celek států používajících stejnou měnu a mající za cíl to samé = dospět v harmonickou společnost bez rasových předsudků a udržovat mír a ekonomickou stabilitu. Také je třeba připomenout že díky dotacím z Evropských fondů nám připlulo "jen tak" pěkných pár desítek milionů na všechno možné - to ovšem záměrně opomíjíte! Oba! Problém u vás také může být jen v těch penězích, ano, mít se dobře a neohlížet se na druhé - já tomu říkám sobectví! A když to funguje 200 let v Americe, proč né tady?

0/0
23.8.2008 18:09

pan_socka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro blackboxe.

zdar, taky popořadě - myslím, že je to spíše na úkor našich potomků. nejdříve sem dorazí pár stovek nebo tisícovek lidiček co by rádi lepší živobytí. postupem času jak za nimi bude přijíždět početné příbuzenstvo bude tento počet narůstat. budou plodit další potomky, pro které ale nebude práce. to bude generovat ghéta frustrované menšiny, ze kterých - z důvodů naprosto odlišné kultury způsobu života - se budou běžní češi rychle stěhovat. stejné jako třeba právě ve francii. já nevidím, že by to někde fungovalo jinak. tvůj postoj je jistě z lidského hlediska sice správný ale odkázal bych na kenza, který to umí líp vyjádřit. viz výlisek atd.nakonec my všichni místo investic třeba do vědy a zdravotnictví budeme tuto početnou skupinu živit, protože práce je prostě málo i pro samotné čechy. to je všechno. chtěl jsem se vyjadřovat i k černochům v usa a pomoci rozvojovým zemím ale nebudu. byly by to jen moje..dlouhý příspěvek...

0/0
24.8.2008 6:57

kenzo

Co to je xenofobie

Xenofobie znamená doslovně přeloženo “strach z neznámého”. Většina xenofobních pocitů je naprosto iracionálních a založených na předsudcích. Řeším zde něco neznámého s čím neexistují zkušenosti? Ne! Negativa a problémy jsou známé a stále větší! Znamená však dle bleckboxe xenofobie také to, že nejprve musíme na vlastní kůži poznat zač je toho loket a teprve potom přehodnotit naše postoje? To je pro mne hloupost jednotlivce nebo společnosti, nikoliv však xenofobie. Jen jsem chtěl ukázat jak divně je používáno toto slovo! Můžeš mít předsudky na základě kterých dehonestuješ kulturu apod. např. Kečuánců, neboť nevíš co je to zač a nejsou s nimi zkušenosti, přesto jsi již nyní (a priori - předem) vůči nim negativně naladěn, ale to o čem jsme zde již psali jsou reálné negativní zkušenosti, problémy (i když ne od nás), prostě reagujeme na něco a posteriori (potom) již daného. To ale ní xenofobie nýbrž oprávněná obava z něčeho reálnéhom, nikoliv nereálného před čím mám iracionální strach!

0/0
23.8.2008 16:38

pan_socka

Re: Co to je xenofobie

jj. na wikipedii jsem si to objasnil, potom už nebylo složitý po dosazení do kontextu si obsah správně vysvětlit. :-)

0/0
23.8.2008 16:55

BlackBox

Re: Co to je xenofobie

Xenofobie je odborný termín ze sociologie, který v doslovném překladu znamená strach z cizinců. Obecně se slovo používá k označení mezilidské nesnášenlivosti a předsudků vůči lidem z jiné země, či při nedostatku úcty k jejich tradicím a rozdílné kultuře. Dá se to najít na netu a znamená to mimo jiné i váš strach z přistěhovalců na základě několika příkladů ze zahraničí a tím generalizování všech případů stylem: "všichni jsou špatní, všichni nedělají, na všechny platíme". Opět je to zastaralý a oprávněně xenofobní pohled na situaci, protože neexistuje osobní zkušenost. Chápu, že se snažíte si dopředu "krýt ploutve" ale to potom raději ani nechoďte na ulici, abyste náhodou nezmokli. Opravdu srovnávat nás s Francií, kde je nesrovnatelně více lidí, je tam daleko víc muslimů (náboženský problém) a především tamní situace už trvá několik desetiletí...

0/0
23.8.2008 18:20

BlackBox

Re: Co to je xenofobie

Každý stát má možnost si na tuto otázku nají adekvátní řešení, nikde to nešlo hladce (vzpomeňte na USA) ale my máme šanci si to udělat jak chceme. Ale odsoudit to hned na začátku, bez práce, bez snahy to se mi nelíbí. Samozřejmě jaký si to uděláme, takové to bude, proto mi přijde Zelená Karta (podobně jako v USA) dobrý nápad. Pokud se to zařídí správně a dobře, může to fungovat... A ještě jedna věc, práce se u nás vždycky najde, stačí jen hledat a pracovních příležitostí je tu čím dál tím víc a pokud se nebudou zneužívat sociální dávky tak já jsem pro další členy EU potažmo ČR. VY ne? Proč?

0/0
23.8.2008 18:27

mtis

No je to možné ...

.... jenom nechápu, jak jim v tom pomůže Zelená karta?

0/0
23.8.2008 14:31

činčo

Pokud nebudem dbát na vzdělanost cizincu, kteří chtějí

u nás pracovat, potom dopadnem, jak v dnešní Itálii, kde je  již nebezpečí v některých místech, jít po ulici!8-o

0/0
23.8.2008 13:29

kenzo

Re: Pokud nebudem dbát na vzdělanost cizincu, kteří chtějí

A jak bude chtít vzdělat nevzdělatelné

0/0
23.8.2008 14:21

činčo

Re: Re: Pokud nebudem dbát na vzdělanost cizincu, kteří chtějí

V pustit jenom lidi s kvalifikací.

0/0
23.8.2008 14:27

denny2006

Re: Re: Re: Pokud nebudem dbát na vzdělanost cizincu, kteří chtějí

a na stavbu,nebo do automobilky k pásu půjdeš makat ty :-P!

0/0
23.8.2008 14:29





Najdete na iDNES.cz