Diskuze
Piloti v Česku stroj před letem doslova „rentgenují“
Děkujeme za pochopení.
Radijo1
Titulek
Pane Gazdíku, za svoji kariéru jsem editoval pár desítek titulků, takže když vidím, že "piloti letadlo DOSLOVA rentgenují", tak hned poznám, že je to blbost. Kdyby to byla pravda, tak by DOSLOVA chodili s RTG kolem letadla. Což nedělají.
Jo, a nedávno jsem vyprovázel rodinu na BRQ a stála tam 3 letadla ČSA na mezipřistání (1x dál OSR, 1x PRG, 1x LPA) a ani z jednoho během mezipřistání kapitán nevystrčil hlavu
vaclavj1
Re: Titulek
To by byla teprve odrzkovka, kdyby piloti neco rentgenovali
Ehmuhm
Prohlidky kazdy den
Prohlidky kazdy den?
By me zajimalo, jak to dela treba easyjet nebo ryanair. Letadlo vzletne v 6 rano odnekud, a pak pendluje cely den (a obcas tak postupne nabira zpozdeni) a skonci nekde v 11 vecer. Vetsinou ho ani nestaci uklidit a nalozit nove sendvice a nevsiml sem si, ze by ho nejak extra prohlizeli.
djdave2
no ale
no ja nevim ale kdyz treba do brna prilezi linka z londyna, za chvili odleta nazpet, to tezko proklepnou vse jak se tu pise ...
Martin Slovák
Tenhle clanek je pekna kravina
pochybuju ze maji CSA nebo jakakoli jina spolecnost cas na takovehle prohlidky pred kazdyk letem. Kdyz jsem letel pred par dny do Parize, letadlo CSA priletelo a za 25 minut po vystupu pasazeru jsme uz nastupovali my, takze asi tak...
radekc
Re: Tenhle clanek je pekna kravina
Predletova a poletova prohlidka stroje je narizena smernici a musi ji vykonavat kazda spol. prepravujici pasazery. Pokavad je kratky prulet, tj. ze se letadlo zdrzi v destinaci kratkou dobu, prohlidku provadi pozemni technik, mezitim co se posadka v kabine jiz pripravuje na odlet.
Stoukina
davova hysterie
Je zvlastni, kolik emoci vzbudi jedna havarie, ktera pripada na jeden a pul milionu letu, kolik lidi ma fobii z letani a pritom jsou ochotni sednout do auta a jet z Prahy do Brna po de jednicce.
Na druhou stranu tenhle clanek pusobi, jako by si ho zaplatila CSA. Copak v zahranici to neni zvykem, ze piloti si zkontroluji stav letadla pred odletem? Jsou snad sebevrazi, aby s nim vzletli, pokud maji pochybnosti o jeho stavu? Nevim, proc bych mel verit tomu, ze podobna havarie je v Cesku mene pravdepodobna nez ve Spanelsku.
modern725
Re: davova hysterie
Když jako pasažér sedáš do letadla, sedáš do něj s vírou, že je vše v pořádku, ovšem sám se o tom příliš přesvědčit nemůžeš a o tom, že osobně neznáš pilota se ani zmiňovat nebudu. Když sedáš do auta, je to o tvých schopnostech, případně o schopnostech toho, kdo řídí (a vždy je to někdo koho znáš, pokud zrovna nestopuješ). A když se náhodou v autě rozsekáš, je to tvoje vina, ty jsi jel jako dobytek (samozřejmě pokud někdo nevrazí do tebe). Takže to je dost hloupé srovnání ...
Paní Jarabáčková
Letadla ČSA
Letoun MD-82 v Česku létá — létají sem s ním různé zahraniční letecké společnosti, mimochodem i třeba ten Spanair. Na letišti v Ruzyni bylo například i toto havarované letadlo. ČSA typ MD-82 neprovozují, létají např. s mnohem modernějšími Airbusy. Diagnostika závad je v Airbusech dokonalá, letadlo pomáhá pilotům s řešením závad velmi sofistikovaně, na monitorech se vypisuje pořadí úkonů a postupy, a reaguje to na to, co piloti v tu chvíli udělají. Něco takového není ani v Boeingu 737, který taky ČSA provozují. Údržba a servis letadel je u ČSA na výrazně lepší úrovni, než ve Španělsku. Na ČSA bych teda rozhodně neplivala. Zato redaktůrek ví o leteckém provozu . Že by se tah motorů nastavoval podle klimatických podmínek? O tom slyším poprvé.
Radijo1
Re: Letadla ČSA
Pokud se nepletu, tak ten A310-300 co lítá do NYC je taky trochu poruchový a stejně lítá. Kdyby měl nad Atlantikem stav nouze, to se náhradní letiště hledá těžko (díky bohu za Island...)
modern725
Letecké společnosti vs. lowcost
Létat je bezpečné. Ale jak s kým a také jak s čím. Ceny letenek klesly, ale za jakou cenu? To zní trochu hloupě, že? Ale je to tak. Nízkonákladové společnosti jsou nízkonákladové hlavně proto, že šetří na všem, co se dá. Jistou poněkud zvláštní mantrou těchto společností je vzhledem k vysokým poplatkům za letiště držet letadla co možná nejvíc ve vzduchu. Takže se občas dělají nutné opravy či běžná údržba přímo na letištní ploše s tím, že v odletovce již na letadlo čekají pasažéři, nebo se opravy dělají pouze papírově (samozřejmě jen ty, které by teoreticky neměli ovlivňovat provozuschopnost letadla) s odkazem na nutnou pozdější opravu na "domácí" půdě lowcost společnosti (po předpisem daných letových hodinách).
modern725
Re: Letecké společnosti vs. lowcost
POKRAČOVÁNÍ - Dalším kamenem úrazu je využívání starších částečně renovovaných letadel - zrovna typ Douglas MD-80 je toho zářným příkladem. Od roku 1980 (rok výroby typu MD-80) došlo u tohoto typu (respektive typu - MD-80 a odvozené MD-81, 82, 83) k 16 nehodám (včetně airspain), při nichž zahynulo dohromady 1184 lidí, počítáno od roku 1980. A po 26 letech tento typ (samozřejmě po inovacích) létá vesele dál ... To je dost ošklivá statistika, že? Takže se vrátím k úvodu příspěvku. Je létat opravdu bezpečné? Když na jednom typu letadla od doby jeho vzniku ročně zemře cca. 45 lidí? Kolik lidí ročně přejede třeba v Praze tramvaj, když už jsme u toho srovnávání ... Abych to uzavřel, raději poletím s ČSA, nebo s Iberií, kde se na servis letadel dá tak nějak spolehnout, než s lowcostem typu Spanair.
djdave2
Re: Ta fotka, to spadlo letadlo Iberie?
to je prvni letadlo co startovalo po te havarii v Madridu ...
pečlivý čtenář
Mám teorii
Ceny letenek v porovnání s dobou před 10ti lety v době, kdy ropa byla za méně než polovic. Platy neklesly. Bezpečnostní opatření si vyžádaly další náklady. Přesto všechno jsou letenky až neuvěřitelně levné a čím dál levnější, čím to? Napadá mě jediné - kašle se na údržbu ve smyslu. (Technik): "Šroub M42 má životnost dle TD 200 hodin. Já ale vím, že vydrží i 600 hodin, protože to výrobce schválně podhodnocuje aby měl kšeft." V 99 případech ze sta to ten šroub opravdu vydrží. Při stém se ucho džbánu utrhne.
Mimochodem, letecká doprava je z ostatních druhů zprostředkovaných doprav absolutně nejnebezpečnější ve smyslu mortality na počet uskutečněných cest. Naopak na počet odcestovaných km je na tom nejlépe. Proč asi?!
A piloti mohou mít sice oči jak z X-menů, ale o tom letadle z udržbářského hlediska ví méně než kdejaký letecký fanda, takže závadu většinou pozná, až mu začně dělat psí kusy.
tos42
Re: Mám teorii
peclivy ctenari, zkus taky peclive myslet... bezpecnost letecke dopravy se s casem zvysuje a to neni jen tak nejake placani, staci se podivat na pocty tragedii v pomeru s poctem letu... to je 1"10^7. A kdes prisel k te blbosti, ze na pocet cest je to nejnebezpecnejsi??? To jako kdyz denne provedes jednu jizdu autem, tak se v nem 20000 let nezabijes?? Chci te videt
Šimiš
Není to vždy tak
Letecká doprava je velmi bezpečná o tom není pochyb. To Vás spíše přejede tramvaj ve Vodičkově ulici než spadnete s letadlem, ale ta péče o letadlo před každým vzlétnutím není taková jak se píše. Nízkonákladové linky létají např. v Amst na gate H, kde čekáte a vidíte letadlo přes sklo celou dobu. Přiletí, zastaví, vysype cestující, noví se nahrnou dovnitř a znovu se letí. To celé během cca 20 min. Piloti za celou tu dobu z letadla ani nevykouknou.
tos42
Re: Není to vždy tak
kdyz letadlo udela za den 4 otocky, tak se nekontroluje pred letem stejne, jako by udelalo jednu... je to proste tak, ze frekvence a dukladnost kontrol se spise vztahuje k poctu naletanych hodin, nez poctu startu... ale i tak, kdyz neni nic videt, neznamena to, ze se nic nedeje... uvnitr kokpitu tam ti piloti spousti diagnostiku, ktera hlasi kdejakou kravinu...
V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný
Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...
Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí
Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu
K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...
ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat
Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy
Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...
Ukrajina bude mobilizovat méně vojáků, než se očekávalo, uvedl velitel Syrskyj
Sledujeme online Ukrajinská armáda bude muset pro obranu před ruskou invazí mobilizovat méně vojáků, než se původně...
V Tádžikistánu zadrželi devět lidí v souvislosti s teroristickým útokem v Moskvě
Tádžické bezpečnostní složky tento týden zadržely devět lidí, kteří podle nich mají vazby na...
OBRAZEM: Přes deset ukřižovaných, další zbičovaní. Filipínci si připomněli smrt Ježíše
Více než deset hluboce věřících lidí se na Filipínách nechalo přibít na kříž, aby na Velký pátek...
KOMENTÁŘ: Smrtelné hříchy strany lidové aneb proč je KDU-ČSL na dně
Premium KDU-ČSL je nejvíce „nemocným mužem“ vládní koalice, její podpora zamrzla kolem dvou procent. Proč...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!